1. leht 2-st
Mixte linnaratas (kergemapoolne?)
Postitatud: 18. 12. 2021. 21:50
Postitas Ernie
Tere.
Pruudil mingi rattsrisu olemas aga tahan talle ühe normaalse kerge ratta teha. Suvisemal perioodil saaks seda kasutada linnas liikumiskes ja saaksime ka matkama minna mööda normaalseid teid.
Küsisin tuttavalt rattapoe omanikult ehk on tal toorikut pakkuda, pidi olema, esmap lähen vaatama.
Paar eeltingimust, 28” rattad, kerge(esimene piir 12kg), rummusisene käiguvahetus. Tore oleks ka ketaspidurid aga ei tea kas toorik võimaldab. Hinna soovin hoida 400.- juures. Mingeid juppe on olemas ja eks miskit tuleb juurde ka hankida.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 19. 12. 2021. 10:38
Postitas KaupoR
mis su postituse eesmärk on - sul on toorik olemas (vist), mingid jupid on olemas. Mida sa siit soovid/ootad, ole konkreetsem.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 19. 12. 2021. 11:53
Postitas Nightsilm
Ernie mõtleb kõva häälega, ootab foorumlasi kaasa arvama ja üldiselt dokumenteerib oma järgmist rattaehitust. Igati foorumi sisukust tõstvad teemad ja sobiksid minuarvates hiljem toimetatud kujul kokkuvõtte tegemiseks ka mõne spordiajakirja veergudele.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 19. 12. 2021. 12:54
Postitas Ernie
Mulle jah meeldib dokumenteerida ja nõu küsida. Toorikut veel pole aga esmaspäeval lähen vaatama mida sõbral on pakkuda.
Ükski detail pole veel paigas, seega kui ma siia juppide linke hakkan postitama siis kindlasti on siin inimesi kes oskavad hea nõu anda.
Fb-s ehitab Edek päris huvitavaid rattaid aga tema ratastel on asju mis mulle ei sobi ja ma tahanju ise ehitada.
Panen siia mõne pildi ka varsti.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 20. 12. 2021. 00:32
Postitas Ernie
Mõtlen nüüd kirjutades ja meeldib selline “mixte” stiilis ratas. Kusjuures isegi komplektset ratast pakutakse mõistliku raha eest. Ühe sellise raami koos tagarattaga päästsin kunagi vanarauast ja praegune omanik on temaga sõitnud aastaid ning on väga rahul.
http://pood.veloci.cc/LINUS/Mixte
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 20. 12. 2021. 08:38
Postitas erko
Hm, teema pealkirjas märgitud eesmärgi pealt küsiks, kui palju see üldse loeb, milline ratas just sulle meeldib? Seekord ei ehita sa seda endale ju
Ja seda mainima ajendas mind see, et minu arvates on ilusamaid rattaid kui see maailmas olemas. Seega äkki arutate pruudiga läbi, enne kui õhinaga ehitama asud.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 20. 12. 2021. 10:04
Postitas suslik83
... lihtsalt teema arenduseks - kardaaniga / rihmaga "üldisest massist" tehniliselt erineva asja peale pole mõelnud?
Mind "erilised lahendused" kõnetavad, kuid teine pool väga kaasa neile asjadele ei ela...
Samas tütart justkui kõnetavad - sõidab suvel 36" ratastega asjaga igal võimalusel, ema "beixo la linda" võtaks ka esimesel võimalusel kasutusse.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 20. 12. 2021. 13:23
Postitas Ernie
Ma ei hakka seda läbi arutama pruudiga, millise ratta teen, olen tiba maad uurinud ja juba tean. Praegune velo on talle väike, samuti on tulnud jutus, et ratas peab olema kerge kuna on vaja trepist tassida. Samuti oleme rääkinid linnas sõitmisest ja matkamisest.
Ratas on kingitus ja eks ma lihtsalt eeldan, et panen esimese korraga täppi. Ja küll ma panen ka.
Sain täna tegelikult päris laheda tooriku ka. See ratas vääriks juba niisamagi restaureerimist aga ma siiski kohandan ta vastavalt oma nägemusele ja vajadusele.
Suslikule vastuseks, et kardaanivedu on välistatud juba raamist ja oma olemusest sõltuvalt. Teen ju kiiret ja kerget ratast. Rihmvedu jääb kõrvale oma kalliduse tõttu. 36 tollised rattad seetõttu, et mu kaaslane pole hiiglaslikku kasvu ja saab hakkama 28 tolliste ratastega.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 20. 12. 2021. 13:37
Postitas Ernie
Sinkohal arvan, et kui peale inspekteerimist raam veel kõlblik on siis alles jäävad minu projekti jaoks:
raam, esihark, roostevabad porilauad,keskjooks väntadega, pidurid (va lingid) ja ketikaitse.
See vinge kahesüsteemne tagumise ratta käiguvahetus leiab oma koha kellegi teise rattal ja esiratas vast ka. Lenks läheb käepärasema vastu vahetusse.
Ehk vaja on komplekteerida jooksud, sadul, lenks, pakiraam?, keskjooks? ja veel pisividinaid.
Kas seda keskjooksu oleks mõtet ja võimalik vahetada mingi fääntsima hollow alu pedaalide vastu? Mõtlen just laagreid on saada. Siin on praegu mingid suuremad laagrid kui see uuem Bsa standard.
Raam saab uue värvi ja porilauad puhastuse, tsingitud osad loodan uuesti tsingivannist läbi lasta.
Komponentide valikul jääks levinud tootja Shimano juurde. Tagumine käiguvahetus oleks ideaalis 7-8 käiku ja rummusisene. Mingites fantaasiates olen mänginud ka Kasutatud Rohloffi hankimisega. Kuid see tapab eelarve ( aga ega eelarve pole ka kivisse raiutud).
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 20. 12. 2021. 13:47
Postitas Ernie
Ratta hetkekaal täpselt 15kg
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 20. 12. 2021. 18:10
Postitas daidalus
See Fauberi keskjooks on üks peletaja selle raami juures. On olemas need konverterid
https://www.bcycles.it/en/bmx-cruiser-e ... n-kit.html
https://www.ebay.co.uk/itm/393515963826
Kui tahta väntasid vahetada.
Ma olen aru saanud, et neid mixtesid tehti siin ja seal parematest torudest ka, aga need on siiski pigem harvad variandid.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 20. 12. 2021. 23:16
Postitas Ernie
See on väärt info ja kaalun seda kindlasti kui originaalile korralikke uusi laagreid ei leia.
Ratas pea viimsete pulkadeni lahti võetud ja kaalutud.
Alles jäävate asjade kaal.
Raam+küljejalg -4250g
Esihark - 998g
Vändad+keskjooks -1222g
Porilauad+tagatuli - 700g
Alles jäävad piduriosad 500g
Poldid mutrid - 200g
Kokku 7870g vist
Hakkan nüüd bike24 põhjal juppe kaaluma ja komplekteerima. Osa juppe saab vast Polaverist ka.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 20. 12. 2021. 23:19
Postitas SK
Ernie kirjutas: ↑20. 12. 2021. 13:47
Ratta hetkekaal täpselt 15kg
Ja eelarve? Ikka veel 400.-?
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 20. 12. 2021. 23:44
Postitas Ernie
SK kirjutas: ↑20. 12. 2021. 23:19
Ernie kirjutas: ↑20. 12. 2021. 13:47
Ratta hetkekaal täpselt 15kg
Ja eelarve? Ikka veel 400.-?
Jep, 25.- juba lännu sellest ka.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 21. 12. 2021. 08:17
Postitas mtm
Kallis pruut ei ole
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 21. 12. 2021. 12:58
Postitas mart
Ernie kirjutas: ↑18. 12. 2021. 21:50
Paar eeltingimust, 28” rattad, kerge(esimene piir 12kg), rummusisene käiguvahetus.
Rummusisene lisab ca 500g võrreldes välimise vahetusega. Aga jõudu otsimisel/komplekteerimisel.
Siin julgustuseks üks terasraami ja -kahvliga isend, mille kaal ca 12 kg:
https://www.chrisson.de/28-Zoll-Citybik ... hwarz-matt
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 23. 12. 2021. 16:05
Postitas Ernie
Kas need poerataste kaalud on tavaliselt antud ilma igasuguste lisavidinateta? Porikad, pakiraam, kell, tuled jne?
Teine küsimus on see, et kas peaks pigem panustama rummusisesele pidurile või võtaks sellise rummu, kus pidurit pole ja jätma veljepiduri?
Raamiluku lõikan ka maha vist, võti on sisse murdunud.
Kui keskjooksule leian korralikud laagrid, siis vast esialgu väntasi vahetama ei hakka. Eelarve kipub lõhki minema.
Ja siin eelnevalt mainitud, “kallis pruut pole”, pruut on väga kallis aga ratas tuleb isetehtu ja säästukas (tähtsatelt asjadelt kokku muidugi ei hoia).
Viimaseks, mul on üks uueväärne SturmeyArcher 3 käiguline rumm olemas, matkamiseks jääb vist käike väheks. Kui ehk on kellelgi kasutatud heas korras Shimano Alfine 7/8 käigulist rummu pakkuda.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 23. 12. 2021. 17:38
Postitas mtm
Kas jalg- või käsipidur oleneb harjumusest. Kui harjunud käega pirdurdama siis jalgpiduriga rattaga pidurdades hakkavad kõigepealt näpud käima, vastpidises olukorras hakkad tagurpidi väntama. Ohtlikus olukorras võib nii pidurdamisega hiljaks jääda. Midagi kahe vahepealset on rullikpidurid (roller brakes) kus pirurduspind on kinnine ja käega pidurdad, sellised sobivad hästi linnarattale kui eelistad käsipidurit kuna suht hooldusvabad, vaiksed ning pidurduspind ei lähe märjaks ega lumiseks mis vähendaks jõudlust. Rullikpidurite jaoks peab olema sobiv rumm, pidurid hangid eraldi. Esipiduritel vaja kahvlil pirduri kinnitusaas.
Raami küljes olev lukk on linnarattal väga mugav. Kui võti sisse murdunud siis selle saab ehk välja koukida ja uue võtme teha aga muukide vedrud võivad sellegipoolest läbi olla. Kui uus lukk vaja hankida siis soovitaks plug-in trossiga rõngaslukku. Selline lukk ja selle võti on kogu aeg kaasas, kiirelt poodi vaja minna paned vaid tagaratta lukku, kauemaks ratas seisma jääb paned lisaks trossiga kuhugi kinni ka. Lisab kaalu üle kilo.
Keskjooksul võib piisata uute ja loomulikult sama läbimõõduga kuulide paigaldusest, ei pea tingimata separaatoriga laager olema. Spets riista pole ka vaja sellise keskjooksu lahti võtmiseks. Aga kui pedaale ostad siis vaata kas sul seal mitte 1/2" keermega pedaalid pole, enimlevinud on 9/16" keere.
3 käiguliste rummude juures mulle ei meeldi, et tulenevalt nende konstrukstioonist kipuvad need teisel ja kolmandal käigul tiksuma. Tagasihoidlikumale ratturile võib kolmest käigust väheks ka jääda mis muidugi ei tähenda, et ka 7 piisav oleks.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 30. 12. 2021. 15:17
Postitas Ernie
Tänud info eest mtm.
Ma leidsin normaalse hinnaga Shimano Nexuse 8 käigulise rummu, sellele lisaks vahetajasüsteemi vaja. Saan aru, et ketaspiduritega rummu saab edukalt kasutada veljepiduriga. Tavalise ja ketaspiduri rummu vahe peaks olema lihtsalt ketaspiduri kinnitus. Mõtlen, et kas võtta igaksjuhuks juba ketaspidurite valmidusega.
Olemasolev tagumine ratas koos käiguvahetus süsteemiga kaalus ~3500g.
Uue tagaratta kaal 1700g rumm + 600g velg + 350g kordarad ja niplid + 200g käiguvahetus + 800g lohv ja rehv
3650g. Ehk umbes sama kaal ja vb saab kergemaid komponente veel kaalus alla.
Ette tahaks samuti mutritega rummu mitte kiirkinnitustega aga sellist Shimano oma naljalt ei leiagi.
Keskjooksul saaks Frauberi ùleminekut kasutada aga vaatasin paari videot youtubest ja selgus tõsiasi, et minu rattal kaelakausid on umbes 5mm sees raamis ja adapteril vähemalt 10mm, peaksin adapterit modima. Lähen esialgu vana keskjooksuga. Aga keskjooksu laagrod tuleb ära vahetada, sest need on üsna palju vattti saanud. Polaverist uurin uuel aastal.
Head vana aasta lõppu kõigile.
Projekti valmimiseni on jäänud alla kolme kuu.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 30. 12. 2021. 21:38
Postitas mtm
Kui ette tahad Shimanot ja mutriga siis pane dünamo rumm. Need maksavad mõnikümmend ja kondekaga (seisutulega) lambid umbes teist samapalju kui just päikest lambi asemel ei taha. Linnarattal mul 20 lux hämaraanduiga automaatse lülituse ja seisutulega StVZO heakskiiduga alla 20€ esituli mis piisav, et sind märgatakse (probleem rohkem, et ei vaadata) ja näeb ka pimedas sõita. Ja kondekaga mõneeurone tagatuli. Rumm on 6V/2,4W. Võrreldes teiste rataste laaditavate või patakatega tuledega ikka jube lihtne ja praktiline kui power kogu aeg võtta ja põlema lähevad tuled ka automaatselt.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 31. 12. 2021. 08:06
Postitas daidalus
Geneerilisest kiirkinnitusega rummust saab mutritega rummu võrdlemisi hõlpsalt ja soodsalt
-
https://www.citybike.ee/e-pood/esivoll- ... 0mm-t20352
Kui mitte liiga kõrgelt lennata.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 02. 01. 2022. 13:31
Postitas MK777
Sügavalt kahtlen, et 15 kilost ratast tõstes mõni naisterahvas lausuks "Oi kui kerge"...
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 02. 01. 2022. 17:55
Postitas Ernie
100% nõus, täpsustan siiski, et see 15kg on selle valge tooriku hetkekaal. Lõplikul kujul loodan kaalu ikka vähemaks saada.
Vahepeal olen tagarummu oma mõtetes upgreidinud Alfine 8 käigulise peale.
MK777 kirjutas: ↑02. 01. 2022. 13:31
Sügavalt kahtlen, et 15 kilost ratast tõstes mõni naisterahvas lausuks "Oi kui kerge"...
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 02. 01. 2022. 21:01
Postitas MK777
Tee neid upgreide palju tahad aga valge toorik jääb lõpuks ikkagi raskeks.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 03. 01. 2022. 00:18
Postitas Ernie
Pruut on vahepeal palju kallimaks saanud ja seetõttu võtsin ka vähe paremad jubinad ligi, noh.. vähemalt enda arust.
Tagarumm Shimano Alfine 8k ketaspiduri võimalusega, SP esirummudünamo ketaspiduri võimalusega, DTSwiss competition kodarad 2/1,8/2, DTSwiss 535 veljed veljepiduri võimalusega, näpuutotsaga muud pudi ka.
Kui valge raam end ei õigusta (saagisin raamiluku maha ja võitsin 300g, kui seisulajalg ka maha saagida võidan veel 500g) siis ehk õnnestub tulevikus hankida ketaspiduri valikuga Soma Buena Vista frameset.
https://www.somafab.com/archives/produc ... -frame-set
Sinna saaks jooksud lihtsalt ümber tõsta.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 03. 01. 2022. 08:06
Postitas KaupoR
Kui su pruut lisaks kaalule ka silmailu austab, siis ära jända sellise monstrumiga, kus on veljepidurivõimalusega pöiad ja ketaspidurivõimalusega rummud. Otsusta ära. Kaalust rääkides, siis ükski komplektne ratas, millel on 3,7 kg kaaluv tagaratas, ei ole kerge
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 03. 01. 2022. 09:54
Postitas mtm
Ilu on vaataja silmades. Huvitav jälgida kuidas projekt areneb. Eks iga projekt olegi tegija nägu.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 03. 01. 2022. 10:54
Postitas Ernie
KaupoR kirjutas: ↑03. 01. 2022. 08:06
Kui su pruut lisaks kaalule ka silmailu austab, siis ära jända sellise monstrumiga, kus on veljepidurivõimalusega pöiad ja ketaspidurivõimalusega rummud. Otsusta ära. Kaalust rääkides, siis ükski komplektne ratas, millel on 3,7 kg kaaluv tagaratas, ei ole kerge
Kõik õige, aga kompromisse tuleb siin luua igal sammul. Tahtsin mõlemad rummud võtta kesklukustiga ketastega aga esimest ei olnud hõbedast saada ja pidin poltidega kettakinnitisega dynamorummu võtma. Lisaks on see kiirkinnitusega. Velgede vahetamine tulevikus on tunduvalt odavam kui rummude vahetamine.
Ja ei ole võtta/saada neid mixte raame millel ketaspiduri kinnitus.
Mul iseeneneest on metallitöö võimalus olemas, kas on mingid vastunäidustused ka, miks ei võiks ise ketaspidurisadula kinnitusi raamile lisada? Mingid tugevuse probleemid? Vaja jäigemat kahvlit ja raami?
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 03. 01. 2022. 12:23
Postitas Prommar
Sellele saledale esihargile ei julgeks küll ketaspidurit lisada. Taga saaks hakkama, kui kaks diagonaalset toru lisajupiga kokku ühendada.
Samas, ketaspidur on vist tavaliselt pöiapidurist raskem?
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 04. 01. 2022. 10:23
Postitas mtm
Eks terasraami saaks teoreetiliselt igat pidi modifitseerida aga ma ei näe mõtet valgele raamile ketaspidurid ehitada. Tööd on palju, tagapidurile kohta napib ja ei näe eeliseid mis ketaspidurid sellele rattale lisaksid.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 05. 01. 2022. 01:33
Postitas Ernie
Tundub, et olemasolevat raami pole mõtet tuunida. Aga süües kasvab isu ja olen otsinud erinevaid raame.
Mixte omasi vaga pole aga normaalse hinnaga raami saaks
Intec t10. Tarneaeg ainult tiba pikk.
https://www.bikebude24.de/INTEC-T10-Roh ... hmen-Gates
Lisaks saaks tiba juurde pannes Waltybikes tehases lasta teha titaanist mixte.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 05. 01. 2022. 05:25
Postitas daidalus
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 05. 01. 2022. 08:55
Postitas T6nu
Kas mõne teist tüüpi raami peale ei saaks ehitada? Näiteks mõne maastikuratta raami peale. Raam kindlasti kergem ja saaks ju sellele samuti porilauad jm külge kruvida.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 05. 01. 2022. 10:45
Postitas mtm
Minu linnarataste oluliseks eelduseks on, et need saan rahulikult tundideks Tallinna tänavatele jätta kuni olen tööl, poes, trennis või muid asju ajamas mistõttu ei ole mu linnakad liiga hinnalised. Kui raami 700€ eest osta või titaanina veelgi kallimalt saab ratta hind 2 - 3x suurem olema ning boyfriendi kingina lisaks veel emotsionaalne väärtus siis kas raatsitakse ratast igapäevase liikumisvahendina kasutada?
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 05. 01. 2022. 10:55
Postitas Ernie
Maastikuratta raamile ei taha ehitada.
Ideaalis ikka Mixte või siis “steptrough” ja kindlasti ketipingutuse võimalusega “slideable dropouts”.
Mulle hakkab tunduma, et projekt võib hiljem raami näol upgreidi saada kui praegu kohe sobivat raami ei leia.
Esidünamo kuue poldi kinnituse ja quick releasi vahetasin ka kesklukustiga ketaspiduri versiooni vastu ja võlliks sai 100x12. Kasutan kinnitamiseks alguses adapterit, uued raamid on paljud juba 100x12 trough axel versioonid.
Soma raami olen ise ka vaadanud ja euroopast saab neid ka aga tulevad alles märts/aprill müüki.
Kindlasti on mulle sobivaid raame Euroopas mingis poes saada aga ma ei leia neid lihtsalt ülesse.
Jooks.cc on isegi KPCyclery Mixte tutikas raam suht normaalse raha eest saadaval aga ketaspiduri võimalus puudub.
T6nu kirjutas: ↑05. 01. 2022. 08:55
Kas mõne teist tüüpi raami peale ei saaks ehitada? Näiteks mõne maastikuratta raami peale. Raam kindlasti kergem ja saaks ju sellele samuti porilauad jm külge kruvida.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 05. 01. 2022. 13:33
Postitas Ernie
mtm kirjutas: ↑05. 01. 2022. 10:45
Minu linnarataste oluliseks eelduseks on, et need saan rahulikult tundideks Tallinna tänavatele jätta kuni olen tööl, poes, trennis või muid asju ajamas mistõttu ei ole mu linnakad liiga hinnalised. Kui raami 700€ eest osta või titaanina veelgi kallimalt saab ratta hind 2 - 3x suurem olema ning boyfriendi kingina lisaks veel emotsionaalne väärtus siis kas raatsitakse ratast igapäevase liikumisvahendina kasutada?
Väga õige, vist tuleb kaks ratast teha
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 05. 01. 2022. 13:37
Postitas KaupoR
Päris huvitav lugemine, üle pika aja midagi lisaks müügikuulutustele. Eesmärk oli saada odav ja kerge ratas. Tulemuseks on 3,7kg tagaratta ja tutika 600€ raamiga velo - tüüpiline näide, kuidas hea algne plaan hakkab projekti edenedes näpu vahelt ära libisema.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 05. 01. 2022. 14:58
Postitas Ernie
Täpsustus, tagaratta kaal, 1690 rumm+ 600 velg + kodarad ja niplid 256. Ma ei tea kas rehv arvestatakse sisse aga 3,7 kgst jääme ikka kaugele.
Muudan pealkirja ka ära, see paistab siin palju segadust tekitavat.
Ja vb tulebki ikkagi kaks ratast ehitada. Valgele taha kolmekaiguline sturmey archer ja teine vingem matka/trenniratas. Või äkki tuleb kolmas teema kus ehitan omale tellitud jooksudega ratta.. sest hakkas omalegi neid ägedaid raame silma kuhu tellitud jubinad külge riputada.
KaupoR kirjutas: ↑05. 01. 2022. 13:37
Päris huvitav lugemine, üle pika aja midagi lisaks müügikuulutustele. Eesmärk oli saada odav ja kerge ratas. Tulemuseks on 3,7kg tagaratta ja tutika 600€ raamiga velo - tüüpiline näide, kuidas hea algne plaan hakkab projekti edenedes näpu vahelt ära libisema.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 05. 01. 2022. 15:20
Postitas KaupoR
Sa ise kirjutasid:
Ernie kirjutas: ↑30. 12. 2021. 15:17
Uue tagaratta kaal 1700g rumm + 600g velg + 350g kordarad ja niplid + 200g käiguvahetus + 800g lohv ja rehv
3650g. Ehk umbes sama kaal ja vb saab kergemaid komponente veel kaalus alla.
Re: Pruudile kerge linnaratas
Postitatud: 05. 01. 2022. 15:41
Postitas Ernie
Nüüd täpsustasin
Rehv tuleb kergem kindlasti ja käiguvahetuse jubin max 50g ja kodarad ka kergemad. Ideaaljuhul ikka alla kolme kilo.
KaupoR kirjutas: ↑05. 01. 2022. 15:20
Sa ise kirjutasid:
Ernie kirjutas: ↑30. 12. 2021. 15:17
Uue tagaratta kaal 1700g rumm + 600g velg + 350g kordarad ja niplid + 200g käiguvahetus + 800g lohv ja rehv
3650g. Ehk umbes sama kaal ja vb saab kergemaid komponente veel kaalus alla.
Re: Elukaaslasele (varemalt pruudile) kerge ratas(varem linnaratas)
Postitatud: 06. 01. 2022. 09:41
Postitas mtm
Enne pealkirja muutmist oli tavaline projekt mis läks ette ennustatavalt üle eelarve nagu pea kõik nii era kui riiklikud projektid aga et julgeks oma kasinat kogemust jagada siis millist ratast nüüd selles muudetud pealkirjaga teemas ehitatakse? Uue pealkirja pruudi-> elukaaslase osa on selge, palju õnne! Aga "kerge" ja "ratas"on mõlemad liiga laiad mõisted isegi kui teada, et rattal saab olema step through raam ja rummusisene käikar.
Re: Elukaaslasele (varemalt pruudile) kerge ratas(varem linnaratas)
Postitatud: 06. 01. 2022. 11:53
Postitas Ernie
Miski pole veel kadunud, võin seda projekti oma soovide kohaselt muuta palju süda lustib. Lihtsalt sinu
mtm väga asjakohane märkus, et linnaratas peaks olema odav, et seda ka välja julgeks jätta pani mind mõtlema.
Eile vaatasin oma olemasolevat toorikut siit ja sealt küljelt ja otsustasin, et tolle ma ikkagi valmis teen. Otsisin ka kolmekäigulise Sturmey Archeri välja ja tegin tallegi hoolduse ja olemasoleva esiratta rummu hoolduse tegin samuti.
Nüüd lihtsalt ootan ära bike24 saabuvad jupid ja siis teen otsuse kuidas ikkagi edasi. Mis jupid ma lõpuks sinna külge keeran ja mis jääb tagavaraks.
Defineerime siis kerge ka, alla 14kg? Arvestama peab, et tegemist on ikkagi suure raamiga.
mtm kirjutas: ↑06. 01. 2022. 09:41
Enne pealkirja muutmist oli tavaline projekt mis läks ette ennustatavalt üle eelarve nagu pea kõik nii era kui riiklikud projektid aga et julgeks oma kasinat kogemust jagada siis millist ratast nüüd selles muudetud pealkirjaga teemas ehitatakse? Uue pealkirja pruudi-> elukaaslase osa on selge, palju õnne! Aga "kerge" ja "ratas"on mõlemad liiga laiad mõisted isegi kui teada, et rattal saab olema step through raam ja rummusisene käikar.
Re: Mixte linnaratas (kergemapoolne?)
Postitatud: 06. 01. 2022. 14:47
Postitas mtm
Linnarattal muutub kaal oluliseks kui on ratast vaja treppidest tassida, sõidul ma väga vahet ei näe. 14kg oleks mulle OK tassida aga elukaaslase kandejõudu oskad ise paremini hinnata.
Kui aga tassimiseks läheb siis peab ka vaatama kas on kuskilt kinni haarata, eriti step throuhg raami puhul. Võib-olla vaja tassimiskahv ehitada. Levinum on elastne sang mille kinnitad sadula ja alumise posti vahele (googelda bike carrying handle ) aga olen näinud ka sadulapostile kinnitatud metallist kahva mis näeb välja umbes nagu pidurilink- muidu alla suunatud aga tassimisel pöördub ca 90 kraadi, pilti praegu ei leia.
Re: Mixte linnaratas (kergemapoolne?)
Postitatud: 06. 01. 2022. 16:09
Postitas mtm
Soome keeles otsides leidus terve artikkel metallist kandmishoovast mille pilti eelmist postitust tehes ei leidnud:
https://issuu.com/mrvelo/docs/pikajalka ... s/11401105
Re: Mixte linnaratas (kergemapoolne?)
Postitatud: 06. 01. 2022. 16:27
Postitas Prommar
Mixte raami peaks olema suht ok tassida. Jama on nendega, millel ainult üks ilgelt jäme toru päris all. Sellised on tavaliselt ka kõige raskemad.
Re: Mixte linnaratas (kergemapoolne?)
Postitatud: 13. 01. 2022. 20:49
Postitas Ernie
Bike24 lehelt tellitud jupid jõudsid, lähen vist seda teed, et veljed, lenksu, piduriklotsid kasutan siin projektil ja alles jäävad jupid kasutan mõne uue projekti juures kui ükskord sinna jõuan.
Olemasolev Sturmey archey tagarumm on heas seisukorras aga esimesel rummul oli veidi pitingut. Tuleb see vist välja vahetada. Keskjooks jääb esialgu sama.
Nüüd vaja siis uued kodarad ja niplid osta, stem, sadulatoru, sadul ja vb miskit. Rehvid sain Prismast.
Re: Mixte linnaratas (kergemapoolne?)
Postitatud: 03. 03. 2022. 09:21
Postitas Ernie
Nii, projekt ei ole varjusurmas vaid ootas minupoolseid otsuseid. Vahepealt tekkinud mõte oma Shimano Nexus 7 rummu kasutada ja tellitud Alfine omale panna saigi tehtud. Lõpuks selgus aga, et Nexuse rummukoorik omadega ikkagi õhtal. St tellisin teise Alfine veel.
Järjekordne plaani muudatus tõi sellise lahenduse.
Ette SP dünamorumm koos B&M tuledega ette ja taha(väga mõistliku hinnaga). Taha Shimano Alfine rumm, kodarad ja veljed DTSwiss. Uued Shimano pidurilingid ja käiguvahetaja, Ergoni gripid ja Schwalbe rehvid. Lenks on Procraft. Sadul ja pakiraam on lahtine veel, muud vanad jubinad saab renoveeritud. Mingi pilt on ka, kus natunene on juba tükke kùljes aga näitan nädala pärast kui kõik jupid olemas ja kohal. Eelarve on alla viiesaja.
Samas praeguseid arenguid ja kütuse hindu vaadates on päris mõistlik investeering.
Re: Mixte linnaratas (kergemapoolne?)
Postitatud: 05. 03. 2022. 00:28
Postitas MK777
Ära ehitamist liiga keeruliseks tee, muidu pruut ei jõuagi sellel suvel ratta selga...
Re: Mixte linnaratas (kergemapoolne?)
Postitatud: 10. 03. 2022. 20:02
Postitas Fre
Vau, olen vahepeal rattasõidust talveunes olnud ja näe milline tore teema siia kerinud. Olen nimelt andunud Mixte fänn. Kunagi sattus mull üks toorik töönimega roosa püss, mida plaanisin ise korda tegema hakata, aga takistuseks sai asjaolu, et tal oli mingi totrapoolne käiguvahetus, ehket nii rummusisene kui ka väline ja miski kusagil jukerdab hullult. Paar rattainimest kellele olen asja näidanud, pole osanud midagi arvata. Ernie, kas see "kahesüsteemne" käiguvahetus, mida kusagil algupoole mainisid, tähendab sama? Kas sellest on mingi normaalne variant lahti saada?
Re: Mixte linnaratas (kergemapoolne?)
Postitatud: 11. 03. 2022. 00:54
Postitas mart
Fre kirjutas: ↑10. 03. 2022. 20:02
mingi totrapoolne käiguvahetus, ehket nii rummusisene kui ka väline ja miski kusagil jukerdab hullult. Paar rattainimest kellele olen asja näidanud, pole osanud midagi arvata. Ernie, kas see "kahesüsteemne" käiguvahetus, mida kusagil algupoole mainisid, tähendab sama? Kas sellest on mingi normaalne variant lahti saada?
Et sul arvatavalt selline tagarumm?
https://www.sheldonbrown.com/sachs-orbit.html