Ostsin kasutatud kahekohalise jalgratta ära. Link pildile:
https://drive.google.com/file/d/1Eff2Dg ... sp=sharing
Esimene pikem sõidu kogemus oli positiivne. Sõit tandemiga, millel on pedaalid sünkroonis, nõuab head koostööd ja harjumist. Väga hea koostööharjutus paaridele. Suurendab hästi üksteise tunnetust ja õpetab paremale koostööle. Eriti oluline on hea koostöö sõidu alustamisel ja lõpetamisel.
Ees sõitja juhib sõitu täielikult, sh tegeleb tasakaalu hoidmisega. Ees väntaja tunnetus on midagi sellist nagu jalgratas oleks taga koormatud suure raskusega. Taga sõitja rolliks jääb ainult väntamine ees sõitjaga samal ajal, sh. tirri laskmist juhib ees istuja. Tundub algul nagu nõme, kuid taga sõitjal on oma võõrandamatu võlu pool. Saab täiesti stressi vabalt ringi vaadata. Näiteks pikalt tagasi vaadata, mis jalgratast juhtides mitte kuidagi välja ei tule. Tingimata ei pea käetugedest kinni hoidma. Käed on tegelikult vabad ja võib tegeleda millegi muuga, näiteks ümbruse filmimise või pildistamisega või mingi muu tegevusega, näiteks kerge eine võtmisega. Taga sõitja roll on olla võimalikult stressi vabalt. Tuleb olla pigem nagu suur pakk ja usaldada täielikult ees sõitja tasakaalu hoidmist. Kui ees sõitja on piisavalt jõuline, siis ajutiseks peatuseks, näiteks valgusfoori ees, ei pea taga sõitja jalgu pedaalidelt maha võtmagi.
Tandemiga sõidu eripäraks on ka suurem pöörderaadius. Tavajalgrattaga harjumuspärased järsemad pöörded pole võimalikud. Üksi sõites, kui välja jätta suuremad raadiused pöördel, on tunnetus pea samane tavalise jalgrattaga. Isegi äärekivile lähenedes nö noka tõstmine on võimalik. Tõsi, kui taga pole ka pakke, siis on üksi sõites rohkem koormatud esijooks, mis tähendab mõningast stabiilsuse kadu. Eks see mängi rohkem rolli libedaga.
Tandemiga sõitu suur pluss on võimalus üksteisega suhelda. Igas olukorras on teine kuulde ulatuses, mis eraldi jalgratastel sõites ei ole alati võimalik. Eks mõningane energia sääst tule tuule- ja veeretakistuse summaarsest vähenemisest, st. jõuab kaugemale. Kahekesi tandemiga matkamise pluss pooleks on üksteise järgi ootamise vajaduse ära langemine. Ühe väsimus ei mõjuta niivõrd matka keskmist tempot.
Tandemi miinus pooleks on suurem telje koormatus, mis raskendab olulisel määral liikumist pehmema kattega teel. Samuti peavad olema rehvid suurema rõhu all. Kui sõitjatel sujuv koostöö välja ei tule, siis muutub tandemiga sõit õuduseks, piinapingiks ning isegi ohtlikuks. Eks miinus pooleks ole ka jalgratta pikkus, mis mõnes kitsas olus või hoiustamise koha leidmisel võib osutuda probleemseks.