Ketaspiduri voolikute lühendamine

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Külaline

Ketaspiduri voolikute lühendamine

Postitus Postitas Külaline » 10. 01. 2006. 09:26

Mul probleem, et uutel Avidi ketaspiduritel on voolikud väga pikad. Kes või kus neid võiks lühemaks teha?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Ketaspiduri voolikute lühendamine

Postitus Postitas erikr » 10. 01. 2006. 09:57

Olts kirjutas:Mul probleem, et uutel Avidi ketaspiduritel on voolikud väga pikad. Kes või kus neid võiks lühemaks teha?
Võin vaid oletada, et ostsid pidurid rattast eraldi. Seega peaks olema(võiks olla) komplektis ka jubinad vooliku lühendamise tarbeks.

Kui käia läbi ntx Juicy manual siis on seal paar lauset teema kohta

Kood: Vali kõik

CHANGING HOSE LENGTHS & BLEEDING
Changing hose lengths and bleeding Juicy disc brakes requires the Avid Juicy Bleed Kit
(refer to the hose and bleed section on page 11.) Please contact your local bike shop or www.avidbike.com for details.

Kood: Vali kõik

CHANGING HOSE LENGTHS AND BLEEDING
Juicy brakes come with hoses already attached in an ?average? length. The system has already been bled, so if you do not
need to change the hose length, then you are ready to ride. If, however, you do need to change hose lengths, then follow
the simple procedure outlined next in this manual.
JA sellega lugu lõppeb.

eraldi saab SRAMi kodukalt voolikulühendamise ja õhutamise õpetuse mille olulisim lause on:

IF YOU DO NOT UNDERSTAND ANY PART OF
THESE PROCEDURES, HAVE THEM DONE BY A
PROFESSIONAL BIKE MECHANIC
.

http://www.sram.com/en/service/avid/vie ... subcatID=1 on igasugust tarkust

Kiire pilk manualile lubab oletada, et varujubinaid lühendamise jaoks kaasas pole.

õhutuskomplekt maksab bike-components.de 28,80 EUR

Enda Formulatel oli varujubinad lühendamise jaoks kaasas ja õhutuskomplekti tellisin kohe koos piduritega, niikuinii läheb seda vaja.

SRAM/Avid/Truvativ konglomeraadi esindaja eestis on HE.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
matukas
Rattur
Postitusi: 294
Liitunud: 04. 08. 2003. 09:00

Postitus Postitas matukas » 10. 01. 2006. 11:08

Minu HOPE piduril käis manuali järgi pms niimoodi:

Krae lingi küljest lahti ja muud vooliku PEAL olevad detailid tahapoole lükata.
Võtad vooliku lingi küljest lahti ja detailid vooliku SEEST välja.
Vaibanoaga naksti risti voolikut õige pikkuse kohal jupp maha.
Paned detailid vooliku sisse ja peale enam-vähem originaalolukorra sarnaselt tagasi.
Seejärel vajutada ÕRNALT linki, kuni moodustub väike tilk.
Ühendad vooliku lingiga tagasi.

Siinkohal peab mainima, et soovitav on nende tegevuste ajal vooliku otsa ülespoole hoida ja lingi õlireservuaar peaks ka ülevalpool olema.

Märksõna selle lühendamise meetodi juures on minu arust kapillaarsus.
Keep momentum

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 10. 01. 2006. 11:23

matukas kirjutas:Minu HOPE piduril käis manuali järgi pms niimoodi:

Krae lingi küljest lahti ja muud vooliku PEAL olevad detailid tahapoole lükata.
Võtad vooliku lingi küljest lahti ja detailid vooliku SEEST välja.
Vaibanoaga naksti risti voolikut õige pikkuse kohal jupp maha.
Paned detailid vooliku sisse ja peale enam-vähem originaalolukorra sarnaselt tagasi.
Seejärel vajutada ÕRNALT linki, kuni moodustub väike tilk.
Ühendad vooliku lingiga tagasi.

Siinkohal peab mainima, et soovitav on nende tegevuste ajal vooliku otsa ülespoole hoida ja lingi õlireservuaar peaks ka ülevalpool olema.

Märksõna selle lühendamise meetodi juures on minu arust kapillaarsus.
täpselt nii. osadel tootjatel on aga ühendused originaalis valtsitud vooliku peale ja asendusjubinad tuleb alati uued panna.
mul läks ka lühendamine ülalkirjeldatud rada kuni lahtine voolikuots otsustas end järsku sirgeks ajada ning veidi vedelikku välja vistata. siis kulus õhutuskomplekt küll marjaks ära.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 10. 01. 2006. 14:36

erikr kirjutas: osadel tootjatel on aga ühendused originaalis valtsitud vooliku peale ja asendusjubinad tuleb alati uued panna.
Oltsi Avid on just sinu kirjeldatud juhus, kus tehase käsul tuleks kindlasti "oliiv" ja soovitavalt siseotsik (compression fitting and hosebarb) väja vahetada. Tegelt võib proovida ka vana oliivi tagasi panna. Olen sedalaadi kinnitusi mitmeid kordi elustanud (retsept on sama, nagu sovjeti ajal autol vaskpiduritorudega).
Lõikad toru otsa koos jubinatega maha, paned küünla leegile/jootekolvile sulama, kui voolik hakkab sulama/põlema - eraldad jubinad teineteisest. Kuna messingist/vasest oliiv on kinnikeeramisest kõvastunud - lased ta küünlaleegil punaseks ja kohe vette (võib ka niisama jahtuda). Nüüd on oliiv pehme ja saad tema sisemõõdu venitada vooliku mõõtu. Ise kasutan koonuseks käiatud 5mm (see on shimano vooliku läbimõõt) puuri saba, mille õrnalt toksin läbi oliivi.
DOT 4 või 5.1 piduriõli saad autopoest; süstlad saad apteegist, narkomaanilt, perearstilt; voolikujupid saad mahalõigatud jupist või otsid sarnase.
Soovitav on piduriklotsid välja võtta juhuks, kui vedelik voolama hakkab. Piduriõlised klotsid on pöördumatult rikutud. Klotside asemele pane ntx kokkumurtud pappkarp.
Julget nokitsemist Olts - vaata et liiglühikeseks ei lõika, muidu tekib keeramisel/kukkumisel ebameeldivaid nüansse. :wink:
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 10. 01. 2006. 15:10

mardi jutt oli inimlik ja maakeeles, muidu kogu aeg atenzioone ja atenzioone.
Aga miks nad üldse nii pikki voolikuid panevad, kui vaja maha lõigata. See on umbes nagu IKEAst ostad riidekapi ja kui karbi kodus lahti teed, on kirves ja puupakk(tee ise) :roll:

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 10. 01. 2006. 22:07

Olts kirjutas:mardi jutt oli inimlik ja maakeeles, muidu kogu aeg atenzioone ja atenzioone.
Aga miks nad üldse nii pikki voolikuid panevad, kui vaja maha lõigata. See on umbes nagu IKEAst ostad riidekapi ja kui karbi kodus lahti teed, on kirves ja puupakk(tee ise) :roll:
sellepärast, et tegu on one size fits all tootega. eriti närb oleks kui peaksid voolikut pikemaks lõkama hakkama.
raamide suurused, geomeetria, stem, amort, lenks....
mu formulatel oli tagumine ok kuid esimesest läks mingi 12-15 cm maha.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
vigurivänt
Rattur
Postitusi: 798
Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49

Postitus Postitas vigurivänt » 10. 01. 2006. 23:29

Ma ei kujuta,mis ratas see olema peaks,tandem vist,millele Oltsi pidurid sobivad.Voolik on ikka korralikult rullis.Aga arusaadav,et parem maha lõigata,kui juurde panna.
Oma XT sobis nagu valatult.
Tark ei torma!

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 11. 01. 2006. 17:07

vigurivänt kirjutas:Ma ei kujuta,mis ratas see olema peaks,tandem vist,millele Oltsi pidurid sobivad.Voolik on ikka korralikult rullis.Aga arusaadav,et parem maha lõigata,kui juurde panna.
Oma XT sobis nagu valatult.
Tegalikult oli sama rullis, kui nendel 2006 Classicutel aga ise ma ilmselt küll lühemaks tegema ei hakka. Pigem viin kuhugile targematele teha.

Vasta

Mine “Jupid”