kysimus ketaspidurite kohta
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
- cereal_killer
- Rattur
- Postitusi: 28
- Liitunud: 28. 12. 2003. 19:14
kysimus ketaspidurite kohta
tahaks ketaspidureid kuid poest uute ostmiseks jääb krabisevat veits väheks. seega kysimus järgmine: kas kasutatud ketaspidurid on kasutuskõlblikud? sest ma pole näinud yhtegi kuulutust nende kohta v olen ma pime olnud...
kui keegi oskab midagi soovitada v pakkuda, andke tulla
kui keegi oskab midagi soovitada v pakkuda, andke tulla
Kasutatud kettaid on müügis olnud siin päris mitmeid. Ühed väga head olid väga pikalt. Tahtjaid ainult polnud. Siis kui need lõpuks müüdud olid, tulid ka tahtjad . Üks esimene ketas peaks praegugi seal müügis olema, kui mu mälu ei peta. Kasutatud vidinat tasub osta küll, kui see töökorras on . Otsi OMV-st või pane sinna oma ostusoov.
PS! Kui mehaanilist ketaspidurit näed, tee nägu nagu Sa poleks seda näinud. Ei ole hea see.
PS! Kui mehaanilist ketaspidurit näed, tee nägu nagu Sa poleks seda näinud. Ei ole hea see.
- cereal_killer
- Rattur
- Postitusi: 28
- Liitunud: 28. 12. 2003. 19:14
...heheee...esialgu jagan ma veel nendest ketastest sama palju kui lehm lennukist...mehaanilised..?! ei tee vahet neil ja kuidas saab selgeks teha kas on korralikus seisus ....kas peab ise katsetama oma maise kehastusega kohal viibides või saab ka kuidagi visuaalselt....kuigi vaevalt! a mina kes ma asja niikuinii ei jaga, vaevalt ka kohapeal proovides targemaks saab...
mõned pildid ja muu krempel oleks kah abiks
mõned pildid ja muu krempel oleks kah abiks
Olen kasutanud mehhaanilisi pidureid 3 aastat ja ei mingit probleemi. Korralikult pidurdab ja libistrab nii Otep@@ kui ka Haanja radadel. See mehhi mahategemine on kyll rohkem poosi asi . Vahe annaks ilmselt tunda alles Transalpil ja Elioni esisajas ...
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
meh. kettal pole klotsi tunnetus kuigi hea ja ka pidurdus jõud pole suurem asi
aga samas on erandeid näiteks eelpool mainitud Avidi bb7. Lisaks on normaalse meh. piduri rootor kah hiigel suur e. siis mõttetu lisa kaal. Aga samas XC-s on sellised asjad teisejärgulised vä.kaal - põhiline et pidama saaks kui vaja.
Kõige jubedam on see, et kui oled kasutanud hüdr. ketast siis vabal tahtel küll enam meh. ketta peale ei lähe. Piduri tunnetus on hoopis midagi muud. Kui on korralik pidur ja õhu mullikeste vaba koos korralike klotsidega on lingi liikumine väga kerge ja sujuv ja see hetk kui klots puutub vastu ketast on lingist seda tunda, mitte nagu kaabli pidurites kus toimub kerge trossi venimine ja kõride otste (jublakas kõri otsas + kõri+ raami kõri hoidik) kokku surumine.
mida siis vaadata kasutatud ketta puhul:
hüdr. piduri juures tuleb kontrollida kas ei ole mingisuguseid lekkeid kuskil (link, support)
vaata üle ka voolik et see poleks kulunud (vastu raami hõõrunud) kuskilt õhukeseks ja et poleks ka muid vigastusi - lõiked ja lömastused
oluline on ka vaadata, et ketas oleks sirge ja poleks üleliia õhukeseks kulunud
meh. piduri juures vaata ,et suport oleks korras ja ketas sirge
link on suva seda võib asendada ka v-piduri omaga (tavaliselt)
PS. meh ketta saab oluliselt asisemaks kui kasutada kõri mis on ühes tükis lingist kuni pidurini ja trossiks kasutada käiguvahetaja trossi (natuke peenem kui piduri tross)
aga samas on erandeid näiteks eelpool mainitud Avidi bb7. Lisaks on normaalse meh. piduri rootor kah hiigel suur e. siis mõttetu lisa kaal. Aga samas XC-s on sellised asjad teisejärgulised vä.kaal - põhiline et pidama saaks kui vaja.
Kõige jubedam on see, et kui oled kasutanud hüdr. ketast siis vabal tahtel küll enam meh. ketta peale ei lähe. Piduri tunnetus on hoopis midagi muud. Kui on korralik pidur ja õhu mullikeste vaba koos korralike klotsidega on lingi liikumine väga kerge ja sujuv ja see hetk kui klots puutub vastu ketast on lingist seda tunda, mitte nagu kaabli pidurites kus toimub kerge trossi venimine ja kõride otste (jublakas kõri otsas + kõri+ raami kõri hoidik) kokku surumine.
mida siis vaadata kasutatud ketta puhul:
hüdr. piduri juures tuleb kontrollida kas ei ole mingisuguseid lekkeid kuskil (link, support)
vaata üle ka voolik et see poleks kulunud (vastu raami hõõrunud) kuskilt õhukeseks ja et poleks ka muid vigastusi - lõiked ja lömastused
oluline on ka vaadata, et ketas oleks sirge ja poleks üleliia õhukeseks kulunud
meh. piduri juures vaata ,et suport oleks korras ja ketas sirge
link on suva seda võib asendada ka v-piduri omaga (tavaliselt)
PS. meh ketta saab oluliselt asisemaks kui kasutada kõri mis on ühes tükis lingist kuni pidurini ja trossiks kasutada käiguvahetaja trossi (natuke peenem kui piduri tross)
- cereal_killer
- Rattur
- Postitusi: 28
- Liitunud: 28. 12. 2003. 19:14
ajaaa...seda jah tahtsin ka kysida et kui ma siiski otsustan hüdrauliliste kasuks et siis tuleb ka vanade v-piduri linkide asemele uued jah? ja palju see maksab, et kas tuleb koos piduritega kaasa v peab eraldi ostma?
ja vapse tobe kysimus lõpuks : rääkides ketaspiduri ostmisest.nii poest kui kelletki otse...see tähendab ju ikkagi et ketas+ pidur+muu trossid ja sinna juurde kuuluv?....mitte ainult ketas...?
endal on kona blast 2004 koos vajalike trumlite ja stuffiga...aint uute ostmise raha on puudu....
ja vapse tobe kysimus lõpuks : rääkides ketaspiduri ostmisest.nii poest kui kelletki otse...see tähendab ju ikkagi et ketas+ pidur+muu trossid ja sinna juurde kuuluv?....mitte ainult ketas...?
endal on kona blast 2004 koos vajalike trumlite ja stuffiga...aint uute ostmise raha on puudu....
hüdr. pidur on tavaliselt ostes ikka komplektne - link, voolik, support. klotsid, ketas.
kui miski jublakas on eraldi siis ma nimetaks neid pigem varuosadeks.
Samas kui otsustad hüdr.piduri kasuks ära unust, et sellel süsteemil on suht nõrgaks kohaks voolik mis võib jääda sõites kuhugi taha ja rebeneda.
kui raha napib siis ma valiks pigem Avidi bb7
kui miski jublakas on eraldi siis ma nimetaks neid pigem varuosadeks.
Samas kui otsustad hüdr.piduri kasuks ära unust, et sellel süsteemil on suht nõrgaks kohaks voolik mis võib jääda sõites kuhugi taha ja rebeneda.
kui raha napib siis ma valiks pigem Avidi bb7
-
- Rattur
- Postitusi: 13
- Liitunud: 18. 02. 2005. 20:29
ratta kiirused on nii mõtetult väikesed ,et siin küll mingit vahet ei tunneta.
ja teiste komponentidega sama lugu.kas on xt ,xtr,alivo,acera mittemingit
fucking vahet välja arvatud ilus kiri ja kallis hind.pidurite kohapealt
omasin hüdraulilisi crimecasi ja nüüd on mehaanilised hayesi omad. täpipealt
samamoodi jään seisma nagu v piduriga.mingite grammidega kaaluvahe
ei mõiuta ka korralikku ratturit.
ja teiste komponentidega sama lugu.kas on xt ,xtr,alivo,acera mittemingit
fucking vahet välja arvatud ilus kiri ja kallis hind.pidurite kohapealt
omasin hüdraulilisi crimecasi ja nüüd on mehaanilised hayesi omad. täpipealt
samamoodi jään seisma nagu v piduriga.mingite grammidega kaaluvahe
ei mõiuta ka korralikku ratturit.
oma kogemusest väidan, et paljudel asjadel on tuntav vahe. nii siinnimetatud kraami hulgast kui ka teiste osadega.kasparmerivali kirjutas:ratta kiirused on nii mõtetult väikesed ,et siin küll mingit vahet ei tunneta.
ja teiste komponentidega sama lugu.kas on xt ,xtr,alivo,acera mittemingit
fucking vahet välja arvatud ilus kiri ja kallis hind.pidurite kohapealt
omasin hüdraulilisi crimecasi ja nüüd on mehaanilised hayesi omad. täpipealt
samamoodi jään seisma nagu v piduriga.mingite grammidega kaaluvahe
ei mõiuta ka korralikku ratturit.
sõida siis kiireminiratta kiirused on nii mõtetult väikesed ,et siin küll mingit vahet ei tunneta.
sõida kiiresti ja erinevates tingimustesja teiste komponentidega sama lugu.kas on xt ,xtr,alivo,acera mittemingit
fucking vahet välja arvatud ilus kiri ja kallis hind
niisama kulgedes pole erilist vahet küll jahpidurite kohapealt
omasin hüdraulilisi crimecasi ja nüüd on mehaanilised hayesi omad. täpipealt
samamoodi jään seisma nagu v piduriga.mingite grammidega kaaluvahe
ei mõiuta ka korralikku ratturit.
nii, et hakka sõitma ja siis avalda arvamust
kuidas kõveraks läks? endal läks pagasnikusse kraami hooletult paigutades ketas veidi kõveraks ja painutasin käsitsi tagasi. mingi rihtimislauaga ei hakanud vaeva nägema.HUS kirjutas:Kas kettaid kuidagi sirgeks ka aetakse või aitab vaid uue soetamine?Intzz kirjutas:meh. piduri juures vaata ,et suport oleks korras ja ketas sirge
käega väänates on võimalus et ketas läheb rasvaseks ja/või mustaks (hea oleks kui rootori pidurduspinda üldse kätega ei puutu). lihtsaim variant on kasutada mingit pikka kuuskanti või mutrivõtit. viimane siis kettast läbi ja väänad sinna suunda kus vaja. ainult väga tugevalt ei tasu kohe - väänad kogemata vastupidi kaheksasse.
mina jälle hoiaks metallasjad kettast eemal niikaua kui võimalik. tavamõistes puhtad käed ei tee midagi.starshine kirjutas:käega väänates on võimalus et ketas läheb rasvaseks ja/või mustaks (hea oleks kui rootori pidurduspinda üldse kätega ei puutu). lihtsaim variant on kasutada mingit pikka kuuskanti või mutrivõtit. viimane siis kettast läbi ja väänad sinna suunda kus vaja. ainult väga tugevalt ei tasu kohe - väänad kogemata vastupidi kaheksasse.
Ma ei tea, tundub tegelikult juba juuksekarva lõhki ajamisena. Kui sõidad nt. asfaldil vihma või märjaga, siis pritsib tee pealt mitu korda rohkem õlist pläga ketastele. Ja mitte ainult õli, ka kõikvõikalikku muud jama, mida seal ohtralt leidub.Intzz kirjutas:pidurduspinna käperdamine ei tule kasuks - klotsid imavad endasse kõikvõimalikke rasvasid ja õlisid, ja rasv ei soodusta pidurdamist. Võiks panna mingi kaltsu või paberi, näppude ja rootori vahele
-
- Rattur
- Postitusi: 13
- Liitunud: 18. 02. 2005. 20:29
said mõttest aru. liigne "katsumine" lihtsalt kiirendab seda vältimatut protsessi millal klotsid mõttetuks muutuvad.Rivo kirjutas:Ma ei tea, tundub tegelikult juba juuksekarva lõhki ajamisena. Kui sõidad nt. asfaldil vihma või märjaga, siis pritsib tee pealt mitu korda rohkem õlist pläga ketastele. Ja mitte ainult õli, ka kõikvõikalikku muud jama, mida seal ohtralt leidub.
mul endal selline probleem, et pea iga nädal rihin rootorit vähe sirgemaks
Ostsin eelmisel aastal Koduextrast piduriketaste puhastamise aerosooli - väga hästi töötab. Olen kasutanud regulaarselt, sest ka linnatänavatelt lendab tahma ja õlitilku kettale. Kui ratas alt, siis käin immutatud kaltsu ja puutikuga klotsivahed yle.Intzz kirjutas:pidurduspinna käperdamine ei tule kasuks - klotsid imavad endasse kõikvõimalikke rasvasid ja õlisid, ja rasv ei soodusta pidurdamist. Võiks panna mingi kaltsu või paberi, näppude ja rootori vahele
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
-
- Rattur
- Postitusi: 13
- Liitunud: 28. 04. 2004. 15:53
ütleme, et ma sõitsin oma ketastega talv läbi ja vahet ei tundnud.Masuudihaldjas kirjutas:Ma laiendaksin natuke teemat. Kas külm teeb ketaspiduri tuimemaks? Ilmselt ei ole kunst väita, et teeb. Õli viskoossus suureneb, aga ehk on keegi kasutanud. Millised on kogemused? Ütleme, et väljas on -10 C.
kas auto pidurdusteekond pikeneb pidurivedeliku viskoossuse suurenemise tõttu?
minu jaoks samasugune arutelu nagu see kas CO2 pole liiga raske või vale suurusega molekuliga õhukumi täitmiseks.
Viimati muutis erikr, 26. 07. 2005. 21:31, muudetud 1 kord.
- cereal_killer
- Rattur
- Postitusi: 28
- Liitunud: 28. 12. 2003. 19:14
XT, XTR osas vaata http://www.shimano.com , need on MTB juppide seeriad.cereal_killer kirjutas:millest te kõik räägite.... xt, xtr ja mis need siin kõik nimetati....
kas keegi jagaks minuga oma tarkust, mis need on?
kui keegi siin rääkis et mehh.maksab uuena 1500 kanti v midagi, palju see hydrauliline siis maksta võib?
odavaim hüdrauliline on Magura Julie, ca 79 EUR 1 ots saksas, veidi asisemad pidurid 120-180 eur ots.
hüdrauliliste tipp Magura Marta SL on ca 230-290 EUR ots
EDIT: Marta hind korrigeeritud.
Viimati muutis erikr, 04. 08. 2005. 07:13, kokku muudetud 2 korda .
näiteks http://tinyurl.com/8ju45Ermo kirjutas:Kus sa neid Marta SL nii odavalt nägid ????
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Nimetage üks aine millega võib julgelt pidurisilindreid puhastada,et ei kahjustaks midagi.Ja kas neid peabki nii tihedalt hooldama?Käisin just vahetult enne Mulgit HE-s ja sain korda,aga nüüd jälle üks silinder ei tõmba tagasi.Ei tahaks iga nädal sinna koidulaid tassida,endal ka käed küljes.Pidur on XT.
Tark ei torma!
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Lausvihmas ja ligumärjana muutuvad kõik pidurid uimaseks. Tegu kõige tavalisemate füüsika seadustega. Mõni mudel on rohkem, mõni vähem *veetundlik*. Mehaanilised on vees/mudas tiba uimasemad, kui hüdraulilised.ffw kirjutas:Tere. Juhtusin sõitma suure vihmaga. Pidurid nagu oleks olematuteks muutunud! Kas ketaspidur siis niiske/ märjana ei toimi eriti hästi?
Pidurid siis mehhaanilised:
Brake- Shimano Mechanical Disc (BR-M465)
Brake Levers- Avid Disc brake lever FR-5
Sama kehtib ka autode/tsiklite puhul, kus soovitatakse pärast vee(loigu) läbimist pidurid *kuivaks* pidurdada.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Vahe on selles mida vastu rootorit surutakse, mitte kuidas surutakse. See uimasus mudas/vihmas ei ole tingitud pidurimehhanismist vaid klotsist, mis odavamatel piduritel on odavam, tuimem aga vastupidavam (näiteks Hayes Sole). Eks arvatakse et odava piduri ostja hindab vastupidavamat klotsi kõrgemalt kui häid pidurdusomadusi.
ca 200 kilomeetrit vanad!koomahai kirjutas:Ketaspidurid peaksid märjaga just tunduvalt paremini pidama kui V pidurid. Ehk on sinu omadel klotsid läbi?
ei valinud ise komponenti oli rattag kaasas! ja kui oleks pidanud valima siis ei oleks osanud validagi vist.Vahe on selles mida vastu rootorit surutakse, mitte kuidas surutakse. See uimasus mudas/vihmas ei ole tingitud pidurimehhanismist vaid klotsist, mis odavamatel piduritel on odavam, tuimem aga vastupidavam (näiteks Hayes Sole). Eks arvatakse et odava piduri ostja hindab vastupidavamat klotsi kõrgemalt kui häid pidurdusomadusi
igatahes suured tänud vastuste eest!