Kassettide erinevus
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kassettide erinevus
Et kassett tahab peatselt vahetamist, läksin et-bike poodi endale uut otsima. Vaatasin XT M760 ja LX 580 ja mõlema juures on märge, et saadaval 11-32 või 11-34. Ehk oskab keegi sisulist vahet seletada. Hammaste arvu erinevusest saan isegi aru, aga mida ma võidan või kaotan kui võtan näiteks 11-34 variandi.
Mehe elu on täis valikuid
Mehe elu on täis valikuid
Nagu sa õieti aru oled saanud, siis vahe ongi hammaste arvus Siit omakorda tuleneb erinev ülekande arv viimasel hammakal. Ehk siis 34t annab õige tsipa kergema käigu kui 32t. Kui veel edasi tuletada, siis kui old eriline pudrujalg, vali 11-34. Kui keskmine eesti raskejalg siis vali 11-32. Kui aga oled erilne põkk koos jämeda ja raske jalaga, siis võid ka maantekasseti panna. Seal suurem hammakas ntx. hoopis 25t või 27t
kui vanal kassetil on mingi kindel käik ära kulunud (kui sõidad enamuse ajast ühe või mõne käiguga) siis uue ostmisel vaata et selle käigu läheduses oleks rohkem valinud.higipull kirjutas:Ülekannete erinevused on suurema hammakaga variandi puhul veel suuremad. See võib maanteel ja kruusal segada, päris xc puhul ei tohiks probleem olla.
näiteks minul olid eelmisel mnt-kassetil kulunud 17 ja 19 hammakad nii et hakkasid viskama ka uue ketiga, ülejäänud ei visanud.
uue kasseti ostsin sellise, millelel olid olemas 16-17-18-19-20
minuarust osad kardavad 11-34 kombinatsiooni nagu tuld tegelikult tuntav põhierinevus ainult esimeste väikeste osas 11-12-14 ja 11-13-15 jne. ilmselt kui ma uut kassetti hakkan ostma, võtan parem 11-34 ja viskan vända küljest väiksema hammaka minema, siis pole sel mingit mõtet enam ja kui on olukord kus läheks kergemat ülekannet vaja kui 32/34 e. suhtarvuna 0,94 siis on juba mõtekam jala käia.
Tule Tahkosse. Siis mõtled teisitimaxspeed kirjutas:minuarust osad kardavad 11-34 kombinatsiooni nagu tuld tegelikult tuntav põhierinevus ainult esimeste väikeste osas 11-12-14 ja 11-13-15 jne. ilmselt kui ma uut kassetti hakkan ostma, võtan parem 11-34 ja viskan vända küljest väiksema hammaka minema, siis pole sel mingit mõtet enam ja kui on olukord kus läheks kergemat ülekannet vaja kui 32/34 e. suhtarvuna 0,94 siis on juba mõtekam jala käia.
Enda rattal ka kasseti ja keti vahetus ees. Tekkisid mõned küsimused: Mis on põhiline vahe LX ja XT kassetil (kas ainult kaalu vahe või ka midagi muud)?
Milline kett valida, kas osta kaks LX ketti ja vahetada neid 500-700 km. tagant või osta "kuulu järgi" kvaliteetne XTR kett ja sõita sellega nii kaua kuni kasett kestab?
Mõtted, kogemused teretulnud.
Milline kett valida, kas osta kaks LX ketti ja vahetada neid 500-700 km. tagant või osta "kuulu järgi" kvaliteetne XTR kett ja sõita sellega nii kaua kuni kasett kestab?
Mõtted, kogemused teretulnud.
See tundub tegelikult suht mõttekas variant, kuna ülekanne 32/34 on piisav iga sõidetava tõusu võtmiseks. Väga järskude tõusude puhul pole probleemiks tavaliselt mitte liiga suur väikseim võimalik ülekanne, vaid see, et esiratas hakkab õhku tõusma või tagaratas kaapima, olenevalt kuidas sadulas istud. Hetkel on mul taga mnt kassett, suurim hammakas kuskil 24-26 ja järskudel tõusudel on mõttetu kasutada vähemalt kahte väikseimat tagahammakat.AndreK kirjutas:Tule Tahkosse. Siis mõtled teisitimaxspeed kirjutas:minuarust osad kardavad 11-34 kombinatsiooni nagu tuld tegelikult tuntav põhierinevus ainult esimeste väikeste osas 11-12-14 ja 11-13-15 jne. ilmselt kui ma uut kassetti hakkan ostma, võtan parem 11-34 ja viskan vända küljest väiksema hammaka minema, siis pole sel mingit mõtet enam ja kui on olukord kus läheks kergemat ülekannet vaja kui 32/34 e. suhtarvuna 0,94 siis on juba mõtekam jala käia.
Zero the Hero
Ma ütleks ka selle peale et tule Tahkosse.urmo kirjutas: Väga järskude tõusude puhul pole probleemiks tavaliselt mitte liiga suur väikseim võimalik ülekanne, vaid see, et esiratas hakkab õhku tõusma või tagaratas kaapima, olenevalt kuidas sadulas istud. Hetkel on mul taga mnt kassett, suurim hammakas kuskil 24-26 ja järskudel tõusudel on mõttetu kasutada vähemalt kahte väikseimat tagahammakat.
Esiratas hoiatakse jõu ja tehnikaga kenasti vastu maad ja samuti tagaratas.
Tagaratta kaapimise puhul vaata üle ka kummirõhk ja kumm ise.
Kui sul on ikka ees 10 minutit järjest ülesmäge ronimist, siis oled väga õnnelik, et sul on võtta mõnus kerimise käik - muidu oled mäe otsa jõudes surnud mis surnud.
Ülekanne 22-32 teeb kiiruseks kuskil 5km/h, alla selle hakkab juba ratas tõesti ümber kukkuma, et 34-l ei näe isegi mõtet, aga väike hammakas võiks maastikurattal ikka ees olla.
selle kettide arvu ja vahetamissageduse kohta on vist aastast 2004 siin forumis päris pikki arutelusid. katsu üles leida.Eiffel kirjutas:Enda rattal ka kasseti ja keti vahetus ees.....
Mõtted, kogemused teretulnud.
LX kasseti saad juppideks võtta, XT-l on suuremad 4 või 5 eraldi raamil kokku needitud. põhiline on kaaluvahe, mõned on täheldanud LX pikemat kestmist.
34 ruulib, sest alati võib juhtuda olukordi näiteks keset ootamatut soppa ja muda, kui eest enam käiku vahetada ei jõua aga tagakäikar saab selle vahetusega veel hakkama. Iga lisahammas taga laseb sind sellest jamast väiksema valu ja jalga mahapanemata minema. Kuigi värskena pärast starti pole suurt vahet kas 32 või 34 siis väsimuse kasvades on mõnusam kerida suurega. Juhul kui oled ikka kõva punnjalg siis ei pruugi sulle kerimine mokkamööda olla ja eelistad tõesti hoopis maantee kassetti.