kumba tagavahetit valida
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
kumba tagavahetit valida
mulon selline probleem, et tagumine käiguvahetaja on kusagil kõvasti haiget saanud ja vildakas ning igast liigendist loksub räigelt.
küljes on praegu acera vaheti. kas seda annaks asendada otse mingi alivio seeriaga näiteks Alivio RD-M410
aliviot vaatasin, sest mul esivahetaja ka alivio oma.
või sis teine variant deore Deore RD-M510
kumb neist parem ja kas mõlemad hakkaksid mu ratta külge?
mul kalahari 580. 8ne tagakassett.
küljes on praegu acera vaheti. kas seda annaks asendada otse mingi alivio seeriaga näiteks Alivio RD-M410
aliviot vaatasin, sest mul esivahetaja ka alivio oma.
või sis teine variant deore Deore RD-M510
kumb neist parem ja kas mõlemad hakkaksid mu ratta külge?
mul kalahari 580. 8ne tagakassett.
alles sa ostsid omale selle ratta ja juba oled suutnud ära lõhkuda? mis teed sellega?
kui niisama linnapeal tiirutaja mees oled, siis pane sama taseme jupp asemele ja korras! samas võib see käikar sul vildakas olla ka selel pärast, et raamikõrv on kõver. ah et mis on kõrv? se on see jublakas, mis paikneb raami ja käikari vahel.
kui niisama linnapeal tiirutaja mees oled, siis pane sama taseme jupp asemele ja korras! samas võib see käikar sul vildakas olla ka selel pärast, et raamikõrv on kõver. ah et mis on kõrv? se on see jublakas, mis paikneb raami ja käikari vahel.
Viimati muutis Mati, 25. 04. 2007. 16:19, muudetud 1 kord.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
KASUTATUDDDD
kasutatud ratta ostsin, ja sellel kõrval mis raami ja käikarit ühendab pole miskit viga, lihtsalt vaheti ise on mega kulund,
need ülejooksu kettad mis seal on loksuvad täiega ja vahetaja metallist sellel reguleerimiskojal on pragu sees ja suht kraabitud asi ka, et nähtavasti kuskile kõva asja vastu lendand.
tegin rattale hooldust ja sis nagu avastasin kõike seda.
muud asjad nagu on ponks ja töötavad küll.
et nagu ikkagi, kas alivio või deore eriti veel, et pakutasse sama hinnaga täpselt
kasutatud ratta ostsin, ja sellel kõrval mis raami ja käikarit ühendab pole miskit viga, lihtsalt vaheti ise on mega kulund,
need ülejooksu kettad mis seal on loksuvad täiega ja vahetaja metallist sellel reguleerimiskojal on pragu sees ja suht kraabitud asi ka, et nähtavasti kuskile kõva asja vastu lendand.
tegin rattale hooldust ja sis nagu avastasin kõike seda.
muud asjad nagu on ponks ja töötavad küll.
et nagu ikkagi, kas alivio või deore eriti veel, et pakutasse sama hinnaga täpselt
tihendid sis nüüd mille vahel või kus kohas?
põhi point ikke selles ju et vahetajate rattakestel on laagrid koolnud täiesti ja see telg, mille najal kogu vahetaja liigub on ka laperdav ja sis too alumine raam mille küljes need ülejooksu kettad, on kõveraks sõidetud
küssa ongi selles, et kas vahetada alivio või deore vastu????
põhi point ikke selles ju et vahetajate rattakestel on laagrid koolnud täiesti ja see telg, mille najal kogu vahetaja liigub on ka laperdav ja sis too alumine raam mille küljes need ülejooksu kettad, on kõveraks sõidetud
küssa ongi selles, et kas vahetada alivio või deore vastu????
kui rahakott kannatab, pane deore. kui ei, pane mida jaksad osta.
vahet pole kas 8-ne või 9-ne kassett. käikari liikumine määratakse lenksult.
et-bike hinnad peaks tavapoe omast paremad olema. seal on deore ja alivio hinnavahe sisuliselt oelmatu.
ratturite maailmas käib tihtipeale jutt lenksu ja sadula vahelisest tihendist. ka siin foorumis.
vahet pole kas 8-ne või 9-ne kassett. käikari liikumine määratakse lenksult.
et-bike hinnad peaks tavapoe omast paremad olema. seal on deore ja alivio hinnavahe sisuliselt oelmatu.
ratturite maailmas käib tihtipeale jutt lenksu ja sadula vahelisest tihendist. ka siin foorumis.
vb ongi asi selles, et mina oma igapäevases maailmas ehitan siuksed pigem 200+kw aparaate ja jalgratta (tuunimine) on laupäevaku jauks.
aga eks ma vast tellin järgmine näd sealt et-bikest selle deore saba ää ja vaatan, mis sis saab.vahetus peaks iseenesest lihtne olema ja eks see häälestamine on ka siuke nagu näputöö rohkem.
sänks nendele, kes mõistvalt suhtuvad ja viitsivad veidi seletada või miskit soovitada.
aga eks ma vast tellin järgmine näd sealt et-bikest selle deore saba ää ja vaatan, mis sis saab.vahetus peaks iseenesest lihtne olema ja eks see häälestamine on ka siuke nagu näputöö rohkem.
sänks nendele, kes mõistvalt suhtuvad ja viitsivad veidi seletada või miskit soovitada.
Üks variant on ketivõtmega tihvt välja suruda, ehk sis su keeli katski teha.Snowhite kirjutas:selline küsimus veel, et pole sellisel rattal kunagi ketti maha võtt, kas selleks peab keti katki tegema või mis jamps sellega on,
sest see käikar mis praegu tagumine on koost laiali ei käi ja kett seal sees kinni, ää lõhkuda nagu ei tahaks...
Teine variant on (kui on) otsida keti seest üles power-link ehk vanaviisi ketijatkukoht, see avada ja pärast sarnaselt kokku panna.
Igaksjuhuks lisan siia ka http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=64 lingi, et peenem näputöö kergem oleks käiguvahetaja taashäälestamisel.
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
OT/ Ei taha norida, aga järjekordselt hea näide kuidas odav (kasutatud) asi ei olegi lõpuks nii hea ja odav (sh ajakulu).
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Ma ei tea küll mis 200+kw asju sa ehitad..... vaadates su eelmisi postitusi , kõige teravam pliiats sa ei ole. Vaata, et sa ennast ära ei lõhu. Tunnen juba natuke muretSnowhite kirjutas:selline küsimus veel, et pole sellisel rattal kunagi ketti maha võtt, kas selleks peab keti katki tegema või mis jamps sellega on,
sest see käikar mis praegu tagumine on koost laiali ei käi ja kett seal sees kinni, ää lõhkuda nagu ei tahaks...
valusalt mõttetud noksid te tegelt olete, kui arvestada seda, et te peaksite nagu algajaid rattureid suutma aidata oma kogemuste ja teadmistega. igaljuhul on mul nüüd taga ka alivio ja põhiprobleemiks oli hoopis see, et see alu kõrv, mis hoiab käiguvahetajat raami küljes kinni,
oli selle eelmise omaniku kukkumisest vms asjast kõver. sai pandud pinki ja sirgeks tehtud ja uus vaheti külge ja korralikult ää määritud ja kett on tõepoolest shimano oma ja selle saab lahti ka ilma ketivõtmeta, kuigi selle endale ka ää tellisin. igaljuhul oli vaja 1 kuuskanti, haamrit ja torni ja mingi 30 min oli kõik tehtud ja vahetab käike nagu mingi väga kallis värk juba, sest mingeid kõrinaid ega ootamisi ega sättimisi pole rohkem vaja.
big thänks to erikr, holden ja fax!!!
oli selle eelmise omaniku kukkumisest vms asjast kõver. sai pandud pinki ja sirgeks tehtud ja uus vaheti külge ja korralikult ää määritud ja kett on tõepoolest shimano oma ja selle saab lahti ka ilma ketivõtmeta, kuigi selle endale ka ää tellisin. igaljuhul oli vaja 1 kuuskanti, haamrit ja torni ja mingi 30 min oli kõik tehtud ja vahetab käike nagu mingi väga kallis värk juba, sest mingeid kõrinaid ega ootamisi ega sättimisi pole rohkem vaja.
big thänks to erikr, holden ja fax!!!
Mati kirjutas:...samas võib see käikar sul vildakas olla ka selel pärast, et raamikõrv on kõver. ah et mis on kõrv? se on see jublakas, mis paikneb raami ja käikari vahel...
Snowhite kirjutas: ...sellel kõrval mis raami ja käikarit ühendab pole miskit viga, lihtsalt vaheti ise on mega kulund...
Vahest tuleb uskuda mida räägitakse. Isegi, kui ei taha.Snowhite kirjutas:... ja põhiprobleemiks oli hoopis see, et see alu kõrv, mis hoiab käiguvahetajat raami küljes kinni,
oli selle eelmise omaniku kukkumisest vms asjast kõver...
Viimati muutis veiko, 26. 04. 2007. 10:24, muudetud 1 kord.
Algajad ratturid võiks alustada ratta remondi raamatuga:Snowhite kirjutas:valusalt mõttetud noksid te tegelt olete, kui arvestada seda, et te peaksite nagu algajaid rattureid suutma aidata oma kogemuste ja teadmistega.
http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?11332
Jääks nii mõnedki primitiivsed küsimused olemata.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
OT/
Naudin alati sellised tegelasi, kes sisenevad enda jaoks uude valdkonda, asutusse, baari, poodi jne löövad jalaga ukse lahti ja hakkavad vinguma, nõudma ja sülge mäluma. Küll tahavad nad kohe allahindlust, küll ei sobi kellegi vastus, alati on ta kõige targem jne. Oma töös näen selliseid iga päev, aga õnneks on kõik mööduv ja selline idiootlik arrogantsus kaob ootamatult kiiresti.
Edu
Naudin alati sellised tegelasi, kes sisenevad enda jaoks uude valdkonda, asutusse, baari, poodi jne löövad jalaga ukse lahti ja hakkavad vinguma, nõudma ja sülge mäluma. Küll tahavad nad kohe allahindlust, küll ei sobi kellegi vastus, alati on ta kõige targem jne. Oma töös näen selliseid iga päev, aga õnneks on kõik mööduv ja selline idiootlik arrogantsus kaob ootamatult kiiresti.
Edu
nii, keti said jõuga lahti, aga huvitav kuidas see ilma spets riistata kokku tagasi pandaks haamrit, kuuskanti ja torni kasutades . me mõttetud noksid siin tahaks seda teada, kuna saa ju nõnna tark. tegelt tuleks isegi vaatama. mis siis, et oled juba korduvalt oma tarkusega puusse pannud.Snowhite kirjutas:...kett on tõepoolest shimano oma ja selle saab lahti ka ilma ketivõtmeta, kuigi selle endale ka ää tellisin. igaljuhul oli vaja 1 kuuskanti, haamrit ja torni ja mingi 30 min oli kõik tehtud ja vahetab käike nagu mingi väga kallis värk juba, sest mingeid kõrinaid ega ootamisi ega sättimisi pole rohkem vaja...
aga kokkuvõttes tood sa halli argipäeva sära ja vaheldust. seega ära nukrutse, kuna erikrdikinomehitramaivõi on ka elus vaja
PS! kas sa rattal ikka passatkat sättisid?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Njah.. mitte, et mulle tolle kodaniku üldsuhtumine meeldiks aga torni ja haamriga on lahti tegemine ja kokku panek täiesti tehtav. Samuti nagu sa ei keera reeglina tihvti täiesti välja (kui just mingit asendusjunn kohe varnast võtta pole, mida vist shimano muidu ette näeb.. kui õieti mäletan) ei tohiks seda ka torniga lüües teha. Sedasi tehes on suht koht lihtne kett pärast teist pidi keerata ja haambriga tihvt tagasi toksida (vajadusel võib ka õrnalt needida.. oluline on muidugi, et lüli töötaks pärast ilusti).Mati kirjutas:nii, keti said jõuga lahti, aga huvitav kuidas see ilma spets riistata kokku tagasi pandaks haamrit, kuuskanti ja torni kasutades
Vanasti oli selline tegevus minu teada täiesti tavaline, mil igasugu eritööriistu saada polnud...
Seda toimingut saab teha mitmet moodi, tuleb meelde lugu meie kunagisest olümpia kuulsusest, kes tänapäeval rattapoeketti omab. Nimelt oli ta kuskil paksus metsas baigi keti pooleks astunud ja kasutades kahte looduslikku kivi sai ta asja niipalju toimima, et venitas ennast 30 km kaugusel oleva raja lõpp punktini.
Kaleviga igati nõus. Kümneid aastaid tagasi ei teatud ketivõtmetest suurt midagi, aga vahetusega sai igaüks hakkama. Aga samas ju tore, et väiksemategi eritööde jaoks on välja töötatud head ja lihtsalt kasutatavad tööriistad. Antud juhul siis ketivõti, mille omanikuks saab juba vähem, kui 100.- kulutusega.
kas te kõik väidate, et tänapäevaste hollowpin jne imekettide puhul tagavad "jõuvõtted" laitmatu töö ja hilisema töökindluse? vast mitte ja ma igaks juhuks ei hakka proovima ka.Rivo kirjutas:Kaleviga igati nõus. Kümneid aastaid tagasi ei teatud ketivõtmetest suurt midagi, aga vahetusega sai igaüks hakkama. Aga samas ju tore, et väiksemategi eritööde jaoks on välja töötatud head ja lihtsalt kasutatavad tööriistad. Antud juhul siis ketivõti, mille omanikuks saab juba vähem, kui 100.- kulutusega.
hädaolukorrad on teine teema toonitan, et antud kontekstis rääkisme hädaolukorra välisest tegevusest.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: kumba tagavahetit valida
Rahu nüüd, inimesed Mati, arvad, et Kalahari Acera käikaril oli hallowpin kett? Ja ka mina olen mingil ajal ketti täiesti teadlikult vahetanud torni ja haamriga - pole veel mitte ühtegi katki astunud (täna oman ketivõtit aga kasutan seda vaid kettide lühendamiseks ja kokku panen powerlinkiga).
Ja teemast oleme me kõik ammu väljas! (kuna teemaalgataja juba sai omale uue käikari, siis mis minagi siin enam targutama hakkan)
Ja teemast oleme me kõik ammu väljas! (kuna teemaalgataja juba sai omale uue käikari, siis mis minagi siin enam targutama hakkan)
If everything's under control, you're going too slow!
Tuleks ehk maa peale tagasi. Ma arvan, et kokkuvõttes pole tulemusel mingit vahet.Mati kirjutas: kas te kõik väidate, et tänapäevaste hollowpin jne imekettide puhul tagavad "jõuvõtted" laitmatu töö ja hilisema töökindluse? vast mitte ja ma igaks juhuks ei hakka proovima ka.
hädaolukorrad on teine teema toonitan, et antud kontekstis rääkisme hädaolukorra välisest tegevusest.
Selge on see, et umbes kuidagi millegi tagumisel on omad tagajärjed, kuid see on siiski äärmus. Kõike tuleks peaga teha !
Lihtsalt ketivõtme kasuks räägib selle kasutusmugavus igas mõttes. Kuid torn, haamer ja mutter/seib (kes mida kasutab) on hea ja arvestatav alternatiiv (kas siis häda- või tavaolukorras).
selge. ei laida õppind mehi ja korralikku tööd. ise jään asjaarmastajatele mõeldud võtete ja riistade juurde.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Lugesin siin seda teemat suht erapooletult, ja veidi üllatas suhtumine. On ilmne et teema algataja on suhteliselt noor ja jutt tema suust veidi humoorikas (nii et kas see mitte ei vabanda tema mentaliteeti?), aga huvitav ka see, et külma närvi suutis ta säilitada sama põgusalt nagu mitmed temale vastajad.
Esimesena noris tüli vastaja pool, millele sai üsna vaoshoitult ka tagasilöök antud, mille järel üritas kiirelt pingeid stabiliseerida admin.
See ei ole abipaluja inimese suhtes kohane käitumine vaid oma hädade ja komplekside väljaelamine.
Minu suhtumine poodi minnes on üsna sarnane teemaalgatajaga ehkki vaoshoitum, ma seitan küsimusi sest ma ei saagi olla igal alal professionaal, ma olen professionaal selles valdkonnas kus minult tullakse nõu küsima.
Esimesena noris tüli vastaja pool, millele sai üsna vaoshoitult ka tagasilöök antud, mille järel üritas kiirelt pingeid stabiliseerida admin.
See ei ole abipaluja inimese suhtes kohane käitumine vaid oma hädade ja komplekside väljaelamine.
Minu suhtumine poodi minnes on üsna sarnane teemaalgatajaga ehkki vaoshoitum, ma seitan küsimusi sest ma ei saagi olla igal alal professionaal, ma olen professionaal selles valdkonnas kus minult tullakse nõu küsima.