paluks abi ratta tuunimisel
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
paluks abi ratta tuunimisel
Äkki aitaks keegi soovitada käigu vahetajaid nii esi kui tagavahetajat, mis ei oleks mingid mega kallid aga nii enam vähem keskmised.
Ratas on mägiratas ja soovi oleks käia ka mõndadel võistlustel.
Praegu on ratta küljes nii öelda stock osad aga nad juba päris vanad ja kulunud.
Kui keegi oskaks soovitada kohe nii öelda komplekti maksumuses 1000-2000.- siis olek tänulik
Ratas on mägiratas ja soovi oleks käia ka mõndadel võistlustel.
Praegu on ratta küljes nii öelda stock osad aga nad juba päris vanad ja kulunud.
Kui keegi oskaks soovitada kohe nii öelda komplekti maksumuses 1000-2000.- siis olek tänulik
Mis ratas on ja mis jupid selle praegu küljes (Shimano Acera, Alivio...)?
Endal oli samasugune mõte kevadel, et hakata oma Trek 3700 -le paremaid juppe külge keerama, kuid sel juhul tulnuks parema tagumise käikari jaoks vahetada tagarumm, sest stock oli 7 käiguline tirr, mitte kassett. Samuti ei oleks enam sobinud käiguvahetajate lingid, mis tulnuks samuti 8-9 käigulise vahetaja jaoks sobivate vastu vahetada. Kui leiad, et su ratas on seda tuunimist väärt, siis anna minna. Minu puhul läks Trek müüki ja sai täitsa uus ratas ehitatud. Muidu võistlemiseks soovitaks sul vabalt Deore XT tagavahetaja (599.- ET bike -s) poole vaadata ja käiguvahetuslingid, juhul, kui need ka vahetada tuleb, valid endale mugava variandi. Mulle tunduvad Deore LX dual controlid päris mõnusad.
Kui uute osade peale minna, siis 1000-2000 komplekt jääb ilmselt unistuseks, kui natuke paremaid asju tahad. Aga seda vaid mustema stsenaariumi korral, kui vahetusse peaks ka tagajooks minema. Huh, pikk jutt sai, aga vaata praeguste juppide markeeringud üle ja siis oleks nõu ka kergem anda ehk
Endal oli samasugune mõte kevadel, et hakata oma Trek 3700 -le paremaid juppe külge keerama, kuid sel juhul tulnuks parema tagumise käikari jaoks vahetada tagarumm, sest stock oli 7 käiguline tirr, mitte kassett. Samuti ei oleks enam sobinud käiguvahetajate lingid, mis tulnuks samuti 8-9 käigulise vahetaja jaoks sobivate vastu vahetada. Kui leiad, et su ratas on seda tuunimist väärt, siis anna minna. Minu puhul läks Trek müüki ja sai täitsa uus ratas ehitatud. Muidu võistlemiseks soovitaks sul vabalt Deore XT tagavahetaja (599.- ET bike -s) poole vaadata ja käiguvahetuslingid, juhul, kui need ka vahetada tuleb, valid endale mugava variandi. Mulle tunduvad Deore LX dual controlid päris mõnusad.
Kui uute osade peale minna, siis 1000-2000 komplekt jääb ilmselt unistuseks, kui natuke paremaid asju tahad. Aga seda vaid mustema stsenaariumi korral, kui vahetusse peaks ka tagajooks minema. Huh, pikk jutt sai, aga vaata praeguste juppide markeeringud üle ja siis oleks nõu ka kergem anda ehk
Sellisel juhul läheb sul üsna kindlasti vahetusse tagajooks, käiguvahetajad ja shifterid. 2000.- võiks hakkama saada küll.
Jupid võiks siis need olla:
Deore RD-M510 tagakäikar - 360.-
Deore STI pidurilink/shifter - 595- need võid kasutatuna ka panna.
Deore FD-M530 Top Swing esivaheti - 250.-
Tagajooksu jaoks jääb sul 800.-, see otsi kasutatuna koos 9-se kassetiga ja jäädki oma hinna piiresse. Soovitavalt otsi natuke raha juurde ja pane taha XT käikar (599.-), võistlustel ragistamist kannatab see paremini.
Ahjaa! Jupid saad http://www.et-bike.ee -st.
Jupid võiks siis need olla:
Deore RD-M510 tagakäikar - 360.-
Deore STI pidurilink/shifter - 595- need võid kasutatuna ka panna.
Deore FD-M530 Top Swing esivaheti - 250.-
Tagajooksu jaoks jääb sul 800.-, see otsi kasutatuna koos 9-se kassetiga ja jäädki oma hinna piiresse. Soovitavalt otsi natuke raha juurde ja pane taha XT käikar (599.-), võistlustel ragistamist kannatab see paremini.
Ahjaa! Jupid saad http://www.et-bike.ee -st.
läksin proovisin igaks juhuks naise ratta peal järele , et pärast häbisse ei jääks- top swingil tirib samamoodi vedru väiksemate hammakate poole ja trossiga tirid suuremate poole.hannesp kirjutas:Top swing esivahetaja ei pruugi sulle sobida, see tõmbab vedruga ketti suurema hammaka peale. Tavaliselt on vastupidi, sinu valik
Just . Seda ma püüdsingi öelda, et ilmselt sattus nende mõistete mõningasest ("top") kattuvusest segadusse. Aga ehk ta ise kommenteerib.erikr kirjutas:nojah, aga top-normal ja low-normal käivad tagakäikari kohta.veiko kirjutas:hannesp ajas ilmselt segi "top-normal" ja "top-swing" mõisted.
Sellist esivahetajat, mis vedruga suuremale tiriks, polegi näinud. Võibolla ma veel vähe elandu ka.
Just, minu viga! Tagantjärgi meenub, et esikäikari puhul oli ju vahe hoopis tõmbeasendis ja et down swing tüübi puhul muda sees ukerdamine esimest käiguvahetust kinni kipub mätsima (seda muidugi ekstreemoludes), seetõttu sai ka enda rattale top swing ehk ülalttõmbega käikar ette kruvitud. Siinkohal jääks siis ikkagi eelnevalt soovitatud variandi juurde
top swing pole ülalttõmme. top pull on ülalttõmme. top swing käikar võib olla nii ülalttõmbega ehk top pull kui ka alttõmbega ehk down pull. täpselt nagu ka down swing käikari puhul.hannesp kirjutas:Just, minu viga! Tagantjärgi meenub, et esikäikari puhul oli ju vahe hoopis tõmbeasendis ja et down swing tüübi puhul muda sees ukerdamine esimest käiguvahetust kinni kipub mätsima (seda muidugi ekstreemoludes), seetõttu sai ka enda rattale top swing ehk ülalttõmbega käikar ette kruvitud. Siinkohal jääks siis ikkagi eelnevalt soovitatud variandi juurde
minu meelest mätsib muda top swingi, mitte down swingi. lisaks on down swingi mehaaniline tugevus parem. down swing on iga kell pommikindlam kui top swing. sellest on siin foorumis paar aastat tagasi pikemalt juttu olnud. endal on kasutuses 2002 aastast down swing XT ja probleeme pole ei suvel ega talvel.
Vot, muudkui seletan, oleks siis enne uurinud. Nüüd tegin seda ja etskae - hoopis selline pulk vaatas raami küljest vastu - http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... cts_id/384