MTB ülekande muutmine
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
MTB ülekande muutmine
Rattaralli valguses mõtlen ülekandearvu muutmisest. Nimelt oman vaid MTB-d ega näe põhjust MNT ostuks- liig harva on vaja. Kuid just neil harvadel kordadel (TRR) jääb käikudest puudu. Praegu on taga 11T vähim ja ees 44T(FSA V-Drive). Vaatasin, et minu SRAM X7 lubab ka 48T maksimaalset ratast. Isegi 10% sobivam ülekanne oleks parem kui mitte midagi.
Siit küsimus- kas vahetama peaks vaid hammakad või kogu pedaalinduse?
Ja kas seda üldse on mõeldav teda ühe sõidu eel või on see nagu suurem ja põhjalikum tegemine?
Siit küsimus- kas vahetama peaks vaid hammakad või kogu pedaalinduse?
Ja kas seda üldse on mõeldav teda ühe sõidu eel või on see nagu suurem ja põhjalikum tegemine?
Re: MTB ülekande muutmine
sõitsin ka kunagi TRR baigiga ja vahetasin 44T asemele 48T hammaka. oli tiba parem minek küll. Ei ole muud kui esikäikarit tuleb veidi kõrgemale raamil tõsta ja uuesti ära reguleerida. Ning ei tohi ketti täiesti risti lasta (48-32)
Re: MTB ülekande muutmine
mõistlik on taha panna MNT kassett. Siis kaob see risti laskmise risk ära ja sõita on ka parem.
Re: MTB ülekande muutmine
Enne kui arutleda ülekande muutmisest, anna infot, millist kadentsi suudad hoida ja kas kasutad clippe. Ülekande muutmiseks vaata alustuseks märksõnu gear, cadence, calculator. Sageli on nii, et inimene ei jõua/oska kiirelt ja kaua vändata ja arvab, et ülekanne kompenseerib pedaalimiskiiruse.Markom kirjutas:Rattaralli valguses
Ja kas seda üldse on mõeldav teda ühe sõidu eel või on see nagu suurem ja põhjalikum tegemine?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: MTB ülekande muutmine
Kunagi läksin VP uurima, et kas saaks rattale suuremat esihammakat, et no kiiremini kimada, kutid hakkasid naerma, et kui kiiresti tahad edasi jõuda, siis pead kiiremini väntama. Ning nii see tegelikult ongi, selmet oma kränki tuunida, osta pulsokas või rattakell millel kaadensit näitab ja hakka seda treenima.mart kirjutas:Markom kirjutas: Sageli on nii, et inimene ei jõua/oska kiirelt ja kaua vändata ja arvab, et ülekanne kompenseerib pedaalimiskiiruse.
Re: MTB ülekande muutmine
Kehtib maastikusõidus kus kiirused väiksemad! Kui maantesõidus tahad grupis püsida, siis 44/11 on kahtlemata vähe. Ise kasutasin eile üsna mitmel korral 53/12.q kirjutas:Kunagi läksin VP uurima, et kas saaks rattale suuremat esihammakat, et no kiiremini kimada, kutid hakkasid naerma, et kui kiiresti tahad edasi jõuda, siis pead kiiremini väntama. Ning nii see tegelikult ongi, selmet oma kränki tuunida, osta pulsokas või rattakell millel kaadensit näitab ja hakka seda treenima.
Re: MTB ülekande muutmine
[/quote]UrmasL kirjutas:Kui maantesõidus tahad grupis püsida, siis 44/11 on kahtlemata vähe. Ise kasutasin eile üsna mitmel korral 53/12.
Teemaalgataja on mujal öelnud, et Endal on MTB. Sileda kummiga jaksan pikemat maad vaid 32-e hoida., mis tähendab et ülekandega 44/11 on tal kadens ca 65.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: MTB ülekande muutmine
Ise pole küll suurem asi asjatundja, räägin seda, mida mulle asjatundjate poolt räägiti. Nimelt et käikarid ei tahtvat üldjuhul hästi vahetada, kui kahe esihammaka hammaste arvu erinevus on üle 15. Et kui Sul ees on keskmine 32 hammakas, siis 48 ei maksvat panna. Soovitati ka mulle parem korralikult kerima õppida.
Re: MTB ülekande muutmine
ma küll sain probleemivabalt 48/32/22 toimima ilma erilise jebimiseta.Raix kirjutas:Ise pole küll suurem asi asjatundja, räägin seda, mida mulle asjatundjate poolt räägiti. Nimelt et käikarid ei tahtvat üldjuhul hästi vahetada, kui kahe esihammaka hammaste arvu erinevus on üle 15. Et kui Sul ees on keskmine 32 hammakas, siis 48 ei maksvat panna. Soovitati ka mulle parem korralikult kerima õppida.