Jooksud
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
-
- Rattur
- Postitusi: 175
- Liitunud: 05. 10. 2009. 14:48
Jooksud
Mul on plaan osta kevadel maanteerattale uued jooksud. Internetis uuridesnägin jookse, millel olid erinevate kõrgustega pöiad(loodan, et väljendasin ennast õigesti ). Et asi selgem oleks siis ma toon ka kaks näidet:
http://www.bike-components.de/products/ ... dsatz.html
http://www.bike-components.de/products/ ... dsatz.html
Kuma neist ma peaksin neist eelistama? ma ei taha, et tee hakkaks mulle kindlaid mudeleid soovitama, vaid et te ütleksite, milliste pöidadega jooksud on paremad võistlustel (enamasti grupisõidud mitte eraldistart).
http://www.bike-components.de/products/ ... dsatz.html
http://www.bike-components.de/products/ ... dsatz.html
Kuma neist ma peaksin neist eelistama? ma ei taha, et tee hakkaks mulle kindlaid mudeleid soovitama, vaid et te ütleksite, milliste pöidadega jooksud on paremad võistlustel (enamasti grupisõidud mitte eraldistart).
Re: Jooksud
Need kõrge pöiad on tuntud ka kui aero veljed. Nende ehitus on aerodünaamilisem, aga ilmselgetel põhjustel püüavad nad küljetuult ja teevad selle tõttu ratta ebastabiilsemaks. Selle tõttu on grupisõidus need pisut ebasobivad, ma ei tea kas nad keelatud on, aga suur osa aero varustust näiteks on. Pigem soovitaks need eraldistarti jätta.
Re: Jooksud
Kõik sõltub sellest, kus sõita tahad. Kas kütad mägesi või lajatad siledat maad, kas oluline on kiirendus (kritid) või konstantne kiirus jne. Sellest lähtuvalt valid jooksud või siis otsid kompromissi nende kõigi keskele.
Kui mälu ei peta, siis 90mm kõrgusega pöid on veel grupisõidus lubatud. Kettad ja kõiksugu murutrimmerid mitte (parandage, kui eksin).
Mis kuhu sobib? FastForward näitab oma jooksude juures ilusti graafilisel skaalal, kuhupoole antud valik kaldub (aerodünaamika, kiirendus/konstantne kriirus, mäed/lauskmaa). Ma usun, et sama põhimõte pöia kõrguse suhtes kehtib ka teistele jooksudele. Veidike reklaami ka, et ei tekkiks liigset kõhklust tootja osas .
Kui mälu ei peta, siis 90mm kõrgusega pöid on veel grupisõidus lubatud. Kettad ja kõiksugu murutrimmerid mitte (parandage, kui eksin).
Mis kuhu sobib? FastForward näitab oma jooksude juures ilusti graafilisel skaalal, kuhupoole antud valik kaldub (aerodünaamika, kiirendus/konstantne kriirus, mäed/lauskmaa). Ma usun, et sama põhimõte pöia kõrguse suhtes kehtib ka teistele jooksudele. Veidike reklaami ka, et ei tekkiks liigset kõhklust tootja osas .
-
- Rattur
- Postitusi: 175
- Liitunud: 05. 10. 2009. 14:48
Re: Jooksud
Aga mida Eesti grupisõitudel vaja läheb. Mida neist kolmest tuleb väärtustada (kiirendus jne)?
Re: Jooksud
Esitatud valik on finatsilisel tmuidugi huvitav 175 EUR vs 2000+ EUR ...
Aga Eestis on panna vaja maanteel, nii, et tatt ripub ja loota, et mingi hetk lastakse korraks tirri, et saaks taastuda ja siis uuesti ... selline mitemtunnine intervall. Aga kui suurem osa grupist kisub juba esimese kilomeetri peal täpiks, siis pole suurt vahet millega tuult lõikad, peasi, et oleks kellega lobiseda ...
Aga Eestis on panna vaja maanteel, nii, et tatt ripub ja loota, et mingi hetk lastakse korraks tirri, et saaks taastuda ja siis uuesti ... selline mitemtunnine intervall. Aga kui suurem osa grupist kisub juba esimese kilomeetri peal täpiks, siis pole suurt vahet millega tuult lõikad, peasi, et oleks kellega lobiseda ...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jooksud
kui tahad teinekord rattaga ka kesklinnast läbi sõita ( Tallinn) ja sadulas, mitte ratas auto katusel kus kõrge pöid kena silmailu loob, siis päris süsinik jooksude poole ma ei vaataks. Kerge aero profiil on talutav kuid arvesta meie teede/tänavatega ja ka sellega, mis olud võistlustel on ( rüselus, ootamatud kurvid, lendavad kivid jne). Mägesid meil ei ole, seega võta nii kõrge profiil kui rahakott kannatab aga karda siis kordades kui kaevuluuk, kivi, teeperv või mis iganes ootamatult rattasse kargab. Vali jäikuse ( teras kodarad) ja veerevuse järgi ja treeni innukalt ning saadki endale “võidujooksu”. Ise kasutajana kiidan Dura-Ace jookse.
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: Jooksud
ma ei saa aru miks te tubular jooksud nii maha teete, minu arust on ka mõtetu osta endale 30kilo eest aerojooksud, mis on rasked ning clincher pöiaga.
Aga eks iga inimene ise teab, mina näiteks ei raatsi osta 30kilo eest clincher jooksu:).
Head valimist jooksude osas!!!
Aga eks iga inimene ise teab, mina näiteks ei raatsi osta 30kilo eest clincher jooksu:).
Head valimist jooksude osas!!!
Re: Jooksud
30k ... juba 10k eest saab täiesti pandava 50-60 mm carbon-alu clincheri. Lisaks on variant ka täis carbon clincherRattur23 kirjutas:...Aga eks iga inimene ise teab, mina näiteks ei raatsi osta 30kilo eest clincher jooksu:)...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jooksud
jah võib olla paisutasin oma 30k natuke üle, aga kallimate asjade puhul nagu bora, zipp, lightweith neid küll väga clincherit osta ei tahaks, aga eks see oleneb paljust, kasutaja vajadusest, kas sellega läbi aasta ringi kärutada või ainult võistlustel sõita.