10-speed käiguvahetus
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
10-speed käiguvahetus
Kui taha panna 10 käigulise kassett ja kümne käiguline tagavahetaja kas eest peaks crank-i ka ära vahetama?
Re: 10-speed käiguvahetus
su püstitusest on vist puudu kassetti ja kränki ühendav lüli ehk kett. Ehk et kui panna 10-speed kett, kas siis peaks kärnki vahetama, sest vanad ketirattad (oi ma armastan seda sõna) ei pruugi enam 10-speed ketiga töötada.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: 10-speed käiguvahetus
Keti paneks ka ikka 10-käigulise
Re: 10-speed käiguvahetus
Leidsin sellise huvitava kirjutise 9-käigulise süsteemi viimiseks 10-käiguliseks (juttu seal ainult Shimanost).
http://www.wheelworks.co.nz/articles/Up ... _Speed.pdf
http://www.wheelworks.co.nz/articles/Up ... _Speed.pdf
Re: 10-speed käiguvahetus
kas jutt käib MTB või MNT rattast?
Re: 10-speed käiguvahetus
Sellest artiklist lähtudes saab kasutada aga endal tekkis küsimus et kas see 10-käigulise kett ei hakka tekitama chainsucki jäädes esihammakate vahele?
Ja jutt käib mtb-st, hetkel 3x9 peal.
Ja jutt käib mtb-st, hetkel 3x9 peal.
Re: 10-speed käiguvahetus
Minusuguse mitte-high-tech-ratturi küsimus: Kas see üks lisakäik tasub seda investeeringut üldse ära? 9 käiku taga on niigi palju, üks rohkem suurt midagi ju ei muuda, vahemik jääb nagunii suht samaks. Investeering selle ühe lisanduva vahepealse ülekande jaoks tundub minu mõistuse jaoks liiga suur, et seda väärt olla, vahetada tuleb ju peaaegu kõik, mis käiguvahetusse puutub.
Juhul kui käiguvahetuse süsteem on oma aja füüsiliselt ära elanud siis võib see variant muidugi kõne alla tulla, aga lihtsalt ühe käigu pärast upgradeimine on peenisepikendus.
Juhul kui käiguvahetuse süsteem on oma aja füüsiliselt ära elanud siis võib see variant muidugi kõne alla tulla, aga lihtsalt ühe käigu pärast upgradeimine on peenisepikendus.
Viimati muutis Etsike, 12. 11. 2010. 18:11, muudetud 1 kord.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
Re: 10-speed käiguvahetus
Ei vaidle vastu
Re: 10-speed käiguvahetus
Ilmselt (eeldan küll siinkohal, täpselt ei tea) on plaan üle minna 2 x 10 süsteemile ja jätta eest väikseim hammakas kasutamata ... Kuigi samas, kui ette 3 hammakat alles jääb (või kränk samaks õigemini) siis chainline on ikka selline ju et kett risti sõita ei saa... või saan ma millestki valesti aru?
Rennes
Re: 10-speed käiguvahetus
Ei tea midagi, aktiivsemale sõitjale võib see lisakäik ikka rõõmu teha, tavalise 11-32 kassettiga sõites on omal ka aegajalt tunne, et võiks väiksemad astmed olla, kohati justkui poleks seda päris õiget käiku. Kunagi oli näha mõne sõitja puhul ju varianti, kui laugema MTB maratoni jaoks pandi taha tavaline mnt kassett. Ja ees 2 hammakat on ainult loogiline minuarust, grannyt kasutan ainult siis kui keti juhtumisi maha viskab teise hammaka pealt
Zero the Hero
Re: 10-speed käiguvahetus
Küsimus tulenes sellest, et mul on 3x9 süsteem ja kui minna 3x10 peale üle kas siis peaks ära vahetama ka vända? Kuna 10ne käigulise kett on tiba õhem siis kas tekib oht et jääb esihammaste vahele kinni. Kett ristis sõita on praegugi võimalik, ei näe põhjust miks 10ne käigulisena ei oleks...
Re: 10-speed käiguvahetus
Nojah, väljendusin valesti. Mitte ei saa, vaid pole mõistlik. Aga 2 x 10 süsteemiga saab ja midagi ei lähe katki selle juures pikemas perspektiivis. Aga jah, see on juba OT.
Rennes