Kettide purunemine

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
redevil
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 03. 07. 2003. 21:18

Kettide purunemine

Postitus Postitas redevil » 08. 05. 2011. 11:18

Tervist kallid kaaskannatajad!

Mul on tekkinud selline mure, et viimased 4 võistlust on kummitanud mind kokkuvõttes 5 keti purunemist. Viimane ja kõige eredamalt on meeles eilne Rõugel toimunu. Nüüd on väike paanika kõrvadevahel, et mida ma valesti olen teinud. Enne Rõuget sai uus kett ja kassett ja ees hammakad ja u 8 km katkes kett ja esimese mudaloigu peal uuesti. Rattandusega olen tegelenud juba päris mitu hooaega ja siiani pole midagi juhtunud (õnneks) ja nüüd pole enam ühtegi õnnestunud starti teha saanud. See 8 km juhtunud asi nägi välja selline, et seal oli mingi picike tõusumoodi asi ja siis eest oli 3 peal ja taga kuskil keskel ja korraks viskas käigu iseenesest justkui lappama ja katki ta oligi. Ja u 12 km samuti eest suurel ja tõusin korraks püsti et hooga läbi vändata kui taas kett läks. Eelmine võistlus lõppes Pärnu elionil kui esimesel staadionil oleal nukil kett läks.

Igasugune arutelu oleks teretulnud
Mees on vaid mees, kuid jalgratas on võidusõit.

Armastus tuleb spurtidega.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas Mati » 08. 05. 2011. 11:35

Kuidas kette kokku lapid? Neediga või lingiga?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas erikr » 08. 05. 2011. 19:48

kas vahetult enne katkemist koormuse all käiku vahetasid?
mis kett, mis kassett, millsed vahetajad, millised lülitid?
kas kogu aeg sama kett katkeb?
kas katki suvalisest lülist või jätkatud kohast?
tagavahetaja tross-kõrid puhtad ja libedad?
tagavahetaja ise lõtkudeta?
raamikõrv sirge?
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

TairKibal
Rattur
Postitusi: 358
Liitunud: 24. 04. 2010. 20:46

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas TairKibal » 08. 05. 2011. 20:17

ma deore keti ja kassetiga 2600 km vändand, sealhulgas Rõuge Elion, Jõulumäe elion, SEB Tartu Rattamaraton jne. Senimaani nagu pole vajadust olnud ka vahetama hakata.
..............

usssky
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 17. 10. 2010. 18:31

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas usssky » 08. 05. 2011. 20:43

Ma sõitnud oma vana scott`iga pea 7000 korra vahetasin selle aja sees keti ja tagumise kasseti. Nüüd kevadel kui sai lõpuks see keti kulumise mõõdik soetatud siis see 1.0 pool vajus supsti sisse aga sõites mingit väsimuse määrke ei näidanud, ainus hooldus oli vahst sitase keti peale õli laskmine.

ailen
Rattur
Postitusi: 44
Liitunud: 22. 10. 2007. 14:20

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas ailen » 09. 05. 2011. 15:03

Mina sellises olukorras esimese asjana oma ratta juppide peale ei hakkakski mõtlema (eriti veel kui jupid uued/korralikud). Ma mõtleks sellele, mida ma ise sõites valesti teen, et kett puruneb. Äkki proovid tõuse senisest madalama käiguga võtta: kolmas käik peaks siiski olema kõige sobivam kiireteks rajalõikudeks ning mitte tõusude ja tõusunukkide võtmiseks. Kui sa ikka tõusust üles saamiseks pead sadulast tõusma ja "vajutama" hakkama, siis ma usun, et sul on peal liiga kõrge käik.

Kasutaja avatar
j6ukur
Rattur
Postitusi: 660
Liitunud: 28. 04. 2009. 16:29

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas j6ukur » 09. 05. 2011. 16:36

Loogika ütleb, et keti pinge taga- ja keskjooksu vahel ei sõltu esimese ketiratta hammaste arvust. Selleks et tagaratas tiiru peale teeks, on vaja ketti n lüli edasi kerida - mitu kraadi selleks vänta tuleb keerata, sõltub ülekandetegurist. Pinge sõltub pigem tagumisest ketirattast. Mida väiksem on taga jõuõlg, seda suurem pinge mõjub ketile. Saate aru küll mida ma silmas pean.

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas pärnu rattur » 09. 05. 2011. 17:40

Sõltub ka esimeset ketirattast. Mida väiksem ketiratas, seda suurem on jõuõlg läbi pedaali.

Võibolla ütleks algataja hoopis oma kehakaalu, äkki on sinna see koer maetud. Või on tegu olnud kehvade kettidega?
Ärge näkku lööge! [/OT]

Kasutaja avatar
suuroja
Rattur
Postitusi: 418
Liitunud: 07. 06. 2009. 22:41

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas suuroja » 09. 05. 2011. 18:20

kuskil 2/3 raja mingil pikemal tõusul vonkles pikk uduste nägudega meesterivi kanntalikult tõusu lõpu suunas, kui vasakult lausa lendas raske jalaga x-naiskonna liige mööda. jõudsin veel mõelda, et kuidas ometi selline vägi sees aga juba oli möödujast ainult tolm veel järel. mõned mäed edasi tuli aga juba keti lappimise peale mõtlema hakata ...
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.

redevil
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 03. 07. 2003. 21:18

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas redevil » 18. 05. 2011. 12:46

erikr kirjutas:kas vahetult enne katkemist koormuse all käiku vahetasid?
mis kett, mis kassett, millised vahetajad, millised lülitid?
kas kogu aeg sama kett katkeb?
kas katki suvalisest lülist või jätkatud kohast?
tagavahetaja tross-kõrid puhtad ja libedad?
tagavahetaja ise lõtkudeta?
raamikõrv sirge?
Kuna tõus tundus tühine olevat siis otsustasin käike ise mitte vahetada ja lasin nn sama soojaga.
kassett on xt oma ja kett deore sest poest lx polnud sel hetkel ja saigi see kokku. kõik muu on xt
ja sellel aastal uue ketiga mis oli selleks hetkeks 120 km max sõitnud.
enamasti olen ketid kokku lappinud neetides ja pärast kontrollinud et see jakatud lüli käiks sama vabalt kui muud osad see kord esimene kord oli läinud lüli külje pealt puruks mitte needi juurest
enne võistlusi olen alati ratta trosse ja kõrisid ka kooldanud ja määrinud, et siiani käiguvahetaja taha pole midagi jäänud
aga käiguvahateaja on küll juba mitu hooaeaga vana xt isend.

korra käis ka läbi mu kehakaal siis seda on sellel hooajal enam kui varem kuna oli külm talv 73 kg kokku
Mees on vaid mees, kuid jalgratas on võidusõit.

Armastus tuleb spurtidega.

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas pärnu rattur » 18. 05. 2011. 13:20

Selliste sümptoomidega jääb üle ainukt mõte, et äkki on raam/raamikõrv kõver. Sellise kaalu juures puruks astuda on omaette saavutus :D
Ärge näkku lööge! [/OT]

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas erikr » 18. 05. 2011. 13:48

äkki on see deore kett ise mingist viletsast partiist?
ettevaatlikuks teeb väide, et lüli plaat katkes esimesel korral keskelt, mitte needi kohalt.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Road 2
Rattur
Postitusi: 434
Liitunud: 24. 02. 2009. 10:54

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas Road 2 » 18. 05. 2011. 18:01

redevil kirjutas:enamasti olen ketid kokku lappinud neetides
Ühegi firma ketti ei panda vana neediga kokku. Shima. spets "neediga" ja teistel lukuga.

andresle
Rattur
Postitusi: 760
Liitunud: 03. 11. 2009. 09:30

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas andresle » 18. 05. 2011. 19:49

erikr kirjutas:äkki on see deore kett ise mingist viletsast partiist?
ettevaatlikuks teeb väide, et lüli plaat katkes esimesel korral keskelt, mitte needi kohalt.
See on põhjus, miks me pakume töökojas Shimano XTR ja XT kette, allapoole kasutame KMC-d. Ja see valik on väga õigustanud. Nii kvaliteedilt kui kliendisõbralikkuselt.
Kahjuks rattatootjad kasutavad HG53 ja HG73 kette mudelite baasvarustuses.

redevil
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 03. 07. 2003. 21:18

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas redevil » 19. 05. 2011. 19:57

andresle kirjutas:
erikr kirjutas:äkki on see deore kett ise mingist viletsast partiist?
ettevaatlikuks teeb väide, et lüli plaat katkes esimesel korral keskelt, mitte needi kohalt.
See on põhjus, miks me pakume töökojas Shimano XTR ja XT kette, allapoole kasutame KMC-d. Ja see valik on väga õigustanud. Nii kvaliteedilt kui kliendisõbralikkuselt.
Kahjuks rattatootjad kasutavad HG53 ja HG73 kette mudelite baasvarustuses.

Oskad Sa mingit kindlat põhjust ka öelda või? Peale kaalu ja hinna muidugi. Aga mõte KMC peale minna käis endalgi pähe, et MAYBE on üks tootja kvaliteedis tagasi andnud. Samas pean ka mainima, et elu pikimad kilometraasid olen saanud koosluses Deore kett ja kassett. Olen ka sõitnud shimano ja sram koosluses aga srami kett kulus kole ruttu justkui.

Samas on ju tootjad leidnud, et see kooslus töötab ja kannatab müümist. Üks asi on küll järelturgu toota aga kui rattasõiduga kaasnevad vaid negatiivsed kogemused siis see varsti pole enam popp ja noortepärane harrastus.

kui pühapäeval ka kett peaks minema siis edaspidi tulen Teile kõigile kaasa elama juba teiselt poolt linti.
Mees on vaid mees, kuid jalgratas on võidusõit.

Armastus tuleb spurtidega.

andresle
Rattur
Postitusi: 760
Liitunud: 03. 11. 2009. 09:30

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas andresle » 19. 05. 2011. 20:14

Peast hindasid ei purista, kuid mälu järgi HG73 maksis letis 350 krooni, samas KMC X9-73 (ehk sama tähistusega ag ilma Shimano logota toode) 260. -25% hinnas. Negatiivset (või väga negatiivset) tagasisidet pole saanud. Samal ajal olen näinud väga palju Deore ja LX purunenud kette.
Natuke teemasse, aga veits ka OT. Täna saime kaebuse, et meil peale pandud HG93, ehk XT olla 2 korda järjest saba andnud. Võib olla on olnud viga meie töös (kuigi ei tahaks uskuda, et 2 korda järjest saame süüdi olla meie) võib olla Shimano aga võibolla siiski kliendi kasutamisoskus.

redevil
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 03. 07. 2003. 21:18

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas redevil » 19. 05. 2011. 20:27

No eelmisel elionil oli ka ketid-näpus-rattureid murdu. ma ei tea kas kõik tegid kohutavalt jõusaali talvel ja nüüd jalad hirm tugevad või millest selline fenomen. Samas talv oli ju külm ka, et eeldusi justkui oleks :wink:
No ma ei tea, igatahes tänan kes võtsid vaevaks vastata ja loodan pühapäeval parimat. Esialgu midagi muutma ei hakka va sõidutehnikat, äkki toimib.
Mees on vaid mees, kuid jalgratas on võidusõit.

Armastus tuleb spurtidega.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas Mati » 19. 05. 2011. 21:53

redevil kirjutas:No eelmisel elionil oli ka ketid-näpus-rattureid murdu. ma ei tea kas kõik tegid kohutavalt jõusaali talvel ja nüüd jalad hirm tugevad või millest selline fenomen...
Asi võib olla väga lihtne - raja reljeef. Kui isikud ei ole harjunud või ei oska sõita maastikul, kus vaja üle keskmise tihedusega käike vahetada, siis on kett risti sõitmised või tugeva surve all (nt tõsisel tõusul) vahetamised kerged tulema. Õiged käigud õigel ajal on tihti võtmeteema!
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas tarmo » 20. 05. 2011. 07:41

Mati kirjutas:Asi võib olla väga lihtne - raja reljeef. Kui isikud ei ole harjunud või ei oska sõita maastikul, kus vaja üle keskmise tihedusega käike vahetada, siis on kett risti sõitmised või tugeva surve all (nt tõsisel tõusul) vahetamised kerged tulema. Õiged käigud õigel ajal on tihti võtmeteema!
Siinkohal Matile 10 punkti. Peamine kettide purunemise põhjus ei ole ketitootjas vaid siiski sõiduoskustes.

Kasutaja avatar
Rennes
Rattur
Postitusi: 269
Liitunud: 06. 08. 2009. 12:27

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas Rennes » 20. 05. 2011. 08:55

Minu kaks eurosenti selle loo juurde: 2009 aastal, kui üle aastate uuesti ratta ostsin, sain ketiga hakkama esimese kolmapäevaku esimesel ringil :) Üritasin tõusul eest alla vahetada ja läind ta oligi. Panin selle seiga kõrva taha ja tänaseni on kogu tehnika, rääkimata kettidest, tervena püsinud. Sekundeerin Matile ja Tarmole: mõistusega võttes juhtub kindlasti vähem asju. Praaki välistada ei saa muidugi .... Samas tõenäosusteooria maksab ka siin midagi, nii palju ebaõnne on ikka natuke ebareaalne ühe isiku puhul :)
Rennes

urmet25
Rattur
Postitusi: 117
Liitunud: 21. 05. 2010. 07:44

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas urmet25 » 16. 07. 2012. 22:18

See aasta siis kahel võistlusel järjest kett katki läinud ja just tõusude alguses, kui vahetan eest 3->2 peale ja taga on 5-6 käigu juures.

Hooaja alguses uus XT kett ja XT kassett paigaldatud.
Eelmine hooaeg oli Shimano CN-HG75 kett ja Shimano SLX / CS-HG81-10 / 11-36 T kassett.

Kas viga võib olla esihammakates või vales sõidustiilis või milleski muus?

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas pärnu rattur » 16. 07. 2012. 22:21

Kui käiguvahetuse ajal katki läks, siis on kehv sõidutehnika süüdi...
Ärge näkku lööge! [/OT]

seto
Rattur
Postitusi: 87
Liitunud: 19. 11. 2007. 17:59

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas seto » 16. 07. 2012. 23:31

Vahetult enne võistlust ei ole mõistlik ketti-kassetti vahetada. Tee seda veidi varem, jättes aega ülekande sissetöötamiseks. Sissetöötanud asjad võivad andestada nii mõnegi sõiduvea.

urmet25
Rattur
Postitusi: 117
Liitunud: 21. 05. 2010. 07:44

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas urmet25 » 17. 07. 2012. 08:33

pärnu rattur kirjutas:Kui käiguvahetuse ajal katki läks, siis on kehv sõidutehnika süüdi...
Just peale käiguvahetust. Eelmine hooaeg sai täpselt samamoodi sõidetud ja siis küll kett katki ei läinud...
seto kirjutas:Vahetult enne võistlust ei ole mõistlik ketti-kassetti vahetada. Tee seda veidi varem, jättes aega ülekande sissetöötamiseks. Sissetöötanud asjad võivad andestada nii mõnegi sõiduvea.
Kett-kassett sai hooaaja alguses peale pandud ja nendega olin sõitnud ~600km.

Kasutaja avatar
Rennes
Rattur
Postitusi: 269
Liitunud: 06. 08. 2009. 12:27

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas Rennes » 17. 07. 2012. 15:31

Vaata ketile peale, kuidas katki on läinud. Sellest annab nii möndagi järeldada ju. Mina näiteks nägin ära suht lihtsalt, et eest alla vahetades suutsin keti sättida suure hammaka hamba tipule nii, et tipp surus end lülide vahele ja neetis keti lahti. Sealt edasi oli pinge all purunemine juba vältimatu ...
Rennes

metslane
Rattur
Postitusi: 825
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas metslane » 17. 07. 2012. 16:32

Mehed,ma ei tea millest te räägite :D Minul on elus purunenud aind üks kett ja see ka tollal kui ratastel oli veel 21 käiku :D Eks see asi ole ikka tehnikas kinni ja kui ajusid ka pole siis pole midagi tahta.

urmet25
Rattur
Postitusi: 117
Liitunud: 21. 05. 2010. 07:44

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas urmet25 » 17. 07. 2012. 20:36

Selline katkine kett siis:
Pilt

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas mart2 » 19. 07. 2012. 15:28

Pildilt paistab, nagu oleks sisemisel lülil needi kohal hambajälg (üleval servas).

Seega käiguvahetuse tehnikas elik sõitja peas kinni.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

ullpüss
Rattur
Postitusi: 11
Liitunud: 30. 05. 2003. 13:47

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas ullpüss » 11. 09. 2012. 17:17

Minul kuidagi väga samalaadne jama see aasta. Olen Toyota/Elion/Samsungi etappe sõitnud 2003.a alates ja igasugu imelike ratastega, mis osade tegelaste arvates ültse ei tohiks käike vahetada aga kuni selle aastani polnud ühtegi ketti katki saanud ... kuni eelmisel aastal panin peale XT kasseti (ennem oli Srami mitte kõige kallim) ja XT keti. Vahetajad on XT-d ning sellel aastal Mulgis kett katki ja mitte ühendus needi kohapealt. Siis sai KMC kett peal ja nüüd Elvas jälle kett puruks ja mitte ühenduslüli kohapealt. Ilmingud on sellised, et kui ratas puhas siis vahetab väga eeskujulikult kuid kui vahetaja ja muu mudaseks saab siis hakkab kohati taga käike üles-alla iseenesest vahetama. Tagakäikari kõrv tundub veidi kõver olema ning pole töökotta jõudnud sellega kuid imelik, et puhta ratta puhul tunda ei anna ja roojase rattaga ka töökotta ei lähe. Lihtsalt eelnevaid jutte lugedes jääb mulje et XT kasset võib kapriisem olla kui odavamad ja raskemad? Teine hirm on selles, kas tagarummu kulumisest ja kasseti loksumisest koos sellega võib ka selline jama tulla?
Jooksuks on Mavicu Crossride.

j2nis
Rattur
Postitusi: 45
Liitunud: 20. 05. 2010. 12:01

Re: Kettide purunemine

Postitus Postitas j2nis » 12. 09. 2012. 16:37

No ma ei tea kui kassett taga ikka loksub siis pole ju vist väga ime,
kui käigud ise vahetuvad ja aegajalt ka kett hammasratta poolt lahti needitakse.

Vasta

Mine “Jupid”