Esituli - dünamo või aku
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Esituli - dünamo või aku
Järjekordselt pime aeg juba õhtuti käes ja soovin kuidagi paremaks saada ratta valgustust.
Tagatulega probleemi pole, neid terve turg täis, kuna seal suurt valgustamist vaja pole. Hetkel 2x AAA patareidega tagatuli.
Esituli on aga siiski rohkem endale tee näitamiseks, siit ka küsimused.
Milline esituli valgustab normaalselt (soovitavalt LED) ja oleks astmeliselt reguleeritav ?
Kuigi saksa seadused nõuavad esitulelt minimaalselt 10 Lux valgusjõudu, siis meil vist sellist nõuet veel ei ole ?
Kas esituli patareidega või akuga ?
Praegu kasutusel sügiseti saksa tootja 3w LED taskulamp, millel ka korralik jalgratta kinnitus. 4 AAA patareisid sööb aga päris palju. Tegu ka 6 aastat tagasi ostetud lambiga, seega täiesti selge, et tänapäeval on ka säästlikumaid.
Mida arvate rummusisesest dünamost ? Ketaspiduri kinnitusega Shimano dünamo on kaalult alla 500g . Kuna asi annab ainult 3W , siis ilmselt saab kasutada ainult LED esitulesid ja ka Led puhul seab see 3w ilmselt juba piiranguid.
Naisele suvel ostetud maanterattal oli rummusisene dünamo juba küljes, koos mingi 15 Lux esitulega. Kui pimedas kiiresti ei sõida, on tee nähtav ja ratas teistele samuti. Kaugele ta aga aga pimedas ei valgusta, päeval selle eest särab küll kaugele.
Vastu rehvi käivad dünamod jäävad arvestusest ilmselt välja, nendega halb kogemus juba vene ajast. Ning kallimad sellised mudelid on praegu ka üle 30 euro, seega 2x rohkem poole suurema kasuteguriga rummu sisese eest eest maksta on vast normaalne.
Tagatulega probleemi pole, neid terve turg täis, kuna seal suurt valgustamist vaja pole. Hetkel 2x AAA patareidega tagatuli.
Esituli on aga siiski rohkem endale tee näitamiseks, siit ka küsimused.
Milline esituli valgustab normaalselt (soovitavalt LED) ja oleks astmeliselt reguleeritav ?
Kuigi saksa seadused nõuavad esitulelt minimaalselt 10 Lux valgusjõudu, siis meil vist sellist nõuet veel ei ole ?
Kas esituli patareidega või akuga ?
Praegu kasutusel sügiseti saksa tootja 3w LED taskulamp, millel ka korralik jalgratta kinnitus. 4 AAA patareisid sööb aga päris palju. Tegu ka 6 aastat tagasi ostetud lambiga, seega täiesti selge, et tänapäeval on ka säästlikumaid.
Mida arvate rummusisesest dünamost ? Ketaspiduri kinnitusega Shimano dünamo on kaalult alla 500g . Kuna asi annab ainult 3W , siis ilmselt saab kasutada ainult LED esitulesid ja ka Led puhul seab see 3w ilmselt juba piiranguid.
Naisele suvel ostetud maanterattal oli rummusisene dünamo juba küljes, koos mingi 15 Lux esitulega. Kui pimedas kiiresti ei sõida, on tee nähtav ja ratas teistele samuti. Kaugele ta aga aga pimedas ei valgusta, päeval selle eest särab küll kaugele.
Vastu rehvi käivad dünamod jäävad arvestusest ilmselt välja, nendega halb kogemus juba vene ajast. Ning kallimad sellised mudelid on praegu ka üle 30 euro, seega 2x rohkem poole suurema kasuteguriga rummu sisese eest eest maksta on vast normaalne.
Re: Esituli - dünamo või aku
Tegelikult annab dünamo hub rohkem kui 3w.
Nominaal võimsus tuleb vist kuskil 20km/h juures. Kiiremini sõites saab rohkem.
Dünamoga saab kasutada ka halogeen tulesid. Loomulikult annavad nad vähem valgust. Samas hinna poolest kindlasti odavamad.
Dünamo või akud? Maitse asi. Sõltub ka sellest, kus ja milleks sa ratast kasutad. Igapäevasele kommuteerimisrattale, millega on vaja igapäevaselt ka õhtul hämaras sõita, paneksin kindlasti dünamo. Rattale, millega korra nädalas metsa lähen, võtaks ilmselt akudega hiinaka.
Üldiselt kaks varianti mida kõige rohkem soovitatakse on Philips Saferide ja Busch & Müller võimsamad mudelid.
Mõlemat on saada paar erinevat varianti, nii dünamo jaoks kui akudega.
Need lambid on saksas aksepteeritud, ehk siis näitavad valgust ainult tee peale, mitte igas suunas ja kõigile silma. Ehk siis valgustavad hästi olulist ala ja ei häiri teisi. Ideaalne liikumiseks linnas/maanteel, kus ka teised liiklejad.
Kui tahad odavalt maksimaalset valgus, võta odav hiina LED lamp akudega ja valgust nii et tapab - igas suunas, suhu, silma, kõrva ka. Ei ole väga viisakas kasutada linnas/maanteel (eriti maksimum võimsusel). Aga selle eest valgustab väga odavalt ja väga hästi, terve mets valge - ligilähedane juba auto esitulega.
Philips akuga:
http://www.bike-discount.de/shop/k997/a ... black.html
Philips dünamo jaoks:
http://www.bike-discount.de/shop/k1004/ ... black.html
B&M akuga:
http://www.bike-discount.de/shop/k997/a ... dlamp.html
B&M dünamo jaoks:
http://www.bike-discount.de/shop/k1004/ ... 0-lux.html
Hiinakas:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0962911666
Kindlasti mitte ei ole minu arvamus ainuõige ja teistel võib olla teistsugune arvamus/eelistus.
Nominaal võimsus tuleb vist kuskil 20km/h juures. Kiiremini sõites saab rohkem.
Dünamoga saab kasutada ka halogeen tulesid. Loomulikult annavad nad vähem valgust. Samas hinna poolest kindlasti odavamad.
Dünamo või akud? Maitse asi. Sõltub ka sellest, kus ja milleks sa ratast kasutad. Igapäevasele kommuteerimisrattale, millega on vaja igapäevaselt ka õhtul hämaras sõita, paneksin kindlasti dünamo. Rattale, millega korra nädalas metsa lähen, võtaks ilmselt akudega hiinaka.
Üldiselt kaks varianti mida kõige rohkem soovitatakse on Philips Saferide ja Busch & Müller võimsamad mudelid.
Mõlemat on saada paar erinevat varianti, nii dünamo jaoks kui akudega.
Need lambid on saksas aksepteeritud, ehk siis näitavad valgust ainult tee peale, mitte igas suunas ja kõigile silma. Ehk siis valgustavad hästi olulist ala ja ei häiri teisi. Ideaalne liikumiseks linnas/maanteel, kus ka teised liiklejad.
Kui tahad odavalt maksimaalset valgus, võta odav hiina LED lamp akudega ja valgust nii et tapab - igas suunas, suhu, silma, kõrva ka. Ei ole väga viisakas kasutada linnas/maanteel (eriti maksimum võimsusel). Aga selle eest valgustab väga odavalt ja väga hästi, terve mets valge - ligilähedane juba auto esitulega.
Philips akuga:
http://www.bike-discount.de/shop/k997/a ... black.html
Philips dünamo jaoks:
http://www.bike-discount.de/shop/k1004/ ... black.html
B&M akuga:
http://www.bike-discount.de/shop/k997/a ... dlamp.html
B&M dünamo jaoks:
http://www.bike-discount.de/shop/k1004/ ... 0-lux.html
Hiinakas:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0962911666
Kindlasti mitte ei ole minu arvamus ainuõige ja teistel võib olla teistsugune arvamus/eelistus.
Re: Esituli - dünamo või aku
Kui su vajaduse on tõesti endale teed näidata, siis pole dünamost / ilma akuta lambist mingit kasu.
Sõidad asfaldilt kruusale, tee läheb viletsaks, kiirus kukub - JA lamp kustub ära?
Ei saa ju nii.
Võib-olla on mingid dünamod, mis tagavad konstantse võimsuse, aga.
Mul on B&M Ixon IQ, http://www.hobisport.ee/Lisatarvikud/Tu ... Q-Set.html
Pimedas sõitmiseks väga hea.
Valgust on piisavalt ja nagu serxx kirjutas, läheb valgus tee peale, mitte kosmosesse.
Lamp on üks kompaktne tükk ja teda saab poodi vms minnes kergesti ratta pealt kaasa võtta.
Alla selle (valgusjõu mõttes) ma pimedas sõitmiseks kindlasti ei võtaks.
Maastikul sõiduks lisan pealambi. Siis näitab rattatuli sõidusuunda ja pealamp sinna, kuhu ise vaatan.
Pidevalt ja pikemalt linnas sõites võtaks ma väikese kerge lambi (krog jne) veel juurde.
See dubleeriks suuremat lampi puhuks, kui akud läbi saavad.
Moraal on minu arust see, et valgust pole kunagi liiga palju ja ohutuse mõttes tuleb tulesid nii liikluses kui maastikul sõitmiseks võtta liiaga.
Sõidad asfaldilt kruusale, tee läheb viletsaks, kiirus kukub - JA lamp kustub ära?
Ei saa ju nii.
Võib-olla on mingid dünamod, mis tagavad konstantse võimsuse, aga.
Mul on B&M Ixon IQ, http://www.hobisport.ee/Lisatarvikud/Tu ... Q-Set.html
Pimedas sõitmiseks väga hea.
Valgust on piisavalt ja nagu serxx kirjutas, läheb valgus tee peale, mitte kosmosesse.
Lamp on üks kompaktne tükk ja teda saab poodi vms minnes kergesti ratta pealt kaasa võtta.
Alla selle (valgusjõu mõttes) ma pimedas sõitmiseks kindlasti ei võtaks.
Maastikul sõiduks lisan pealambi. Siis näitab rattatuli sõidusuunda ja pealamp sinna, kuhu ise vaatan.
Pidevalt ja pikemalt linnas sõites võtaks ma väikese kerge lambi (krog jne) veel juurde.
See dubleeriks suuremat lampi puhuks, kui akud läbi saavad.
Moraal on minu arust see, et valgust pole kunagi liiga palju ja ohutuse mõttes tuleb tulesid nii liikluses kui maastikul sõitmiseks võtta liiaga.
Re: Esituli - dünamo või aku
Dünamoga ei pea kartma pimedasse jäämist. Kui 10km/h peal ikka 2W veel välja tuleb, on valgust küll.
Dünamod on tehtud siiski arvestades tavalise inimese liikumiskiirust (enamasti 20km/h või vähem), mitte sportlaste järgi (30km/h+).
Shimanol tuleb selle graafiku järgi nominaalne 3W juba alla 15km/h kätte.
Siin üks graafik:
Allikas:
http://pilom.com/BicycleElectronics/HubDynamo.htm
Ka siit leiab väga palju praktilist infot tulede/dünamote kohta:
http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/ ... ex_en.html
Ma ise plaanin omale talveks rummusisese dünamo ostu, ilmselt lähima kuu-kahe jooksul teen selle ära. Kuna enamus sõitmist on siis pimedas/hämaras, on see väga abiks. Ei pea pidevalt akusid laadima.
Dünamod on tehtud siiski arvestades tavalise inimese liikumiskiirust (enamasti 20km/h või vähem), mitte sportlaste järgi (30km/h+).
Shimanol tuleb selle graafiku järgi nominaalne 3W juba alla 15km/h kätte.
Siin üks graafik:
Allikas:
http://pilom.com/BicycleElectronics/HubDynamo.htm
Ka siit leiab väga palju praktilist infot tulede/dünamote kohta:
http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/ ... ex_en.html
Ma ise plaanin omale talveks rummusisese dünamo ostu, ilmselt lähima kuu-kahe jooksul teen selle ära. Kuna enamus sõitmist on siis pimedas/hämaras, on see väga abiks. Ei pea pidevalt akusid laadima.
Re: Esituli - dünamo või aku
Kas noorsand otsingut kasutada ei oska/viitsi?Tupsu kirjutas:
Milline esituli valgustab normaalselt (soovitavalt LED) ja oleks astmeliselt reguleeritav ?
Kuigi saksa seadused nõuavad esitulelt minimaalselt 10 Lux valgusjõudu, siis meil vist sellist nõuet veel ei ole ?
Kas esituli patareidega või akuga ?
Mida arvate rummusisesest dünamost ?
Vastu rehvi käivad dünamod jäävad arvestusest ilmselt välja, nendega halb kogemus juba vene ajast.
http://www.velo.clubbers.ee/viewtopic.p ... 51#p233306
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Esituli - dünamo või aku
Kallimatel lampidel ei tohiks seda viga esineda ?tripp kirjutas:Kui su vajaduse on tõesti endale teed näidata, siis pole dünamost / ilma akuta lambist mingit kasu.
Sõidad asfaldilt kruusale, tee läheb viletsaks, kiirus kukub - JA lamp kustub ära?
Ei saa ju nii.
Võib-olla on mingid dünamod, mis tagavad konstantse võimsuse, aga.
..
Näiteks eelmises postituses toodud lambil
http://www.bike-discount.de/shop/k1004/ ... 0-lux.html
on kirjas 4-min stand light function
Saavutatakse see 4 minutit põlemist tule sisse paigaldatud kondeka abil.
Vähemalt naise ratta tagatulel see funktsioon täiesti toimib, esituli on lihtsalt odavamast klassist.
Kuna esitulega pole kokkupuudet olnud, siis ei tea, kas seisutuleks sellel lambil siiski teist ja nõrgemat LED -i ei kasutata. Või on siis kahest käigus ainult üks (Powered by 2 new generation High-Power LUXEON LEDs (60 LUX*)
See teema on siiski juba paar päeva tagasi otsinguga leitud, aga ammendavat vastust sealt ei leidnud.mart kirjutas: Kas noorsand otsingut kasutada ei oska/viitsi?
http://www.velo.clubbers.ee/viewtopic.p ... 51#p233306
Näiteks kas Shimano Deore XT sarja dünamo DH-T785 on 3 korda viletsam, kui kalli saksa firma oma ? Viimasel hakkavad hinnad 199.- eurost ja siis puudub veel ketaspiduri kinnitus.
Muidugi, 2 aastat vanas teemas ei saagi ilmselt vastust olla, sest seda dünamo mudelit siis veel ei toodetud.
Shimanost 3x kallim SON Dünamod
Re: Esituli - dünamo või aku
Ma olen suhteliselt kindel, et isegi DH3D72 on enamikule piisavalt hea. XT-st paremat ei näe mina küll põhjust osta.
Aga see olen jällegi mina. Ma olen tihti rahul tagasihoidlikumate (loe: mõistliku hinna/kvaliteedi suhtega) lahendustega, mis mõnele üldse ei sobi.
Aga see olen jällegi mina. Ma olen tihti rahul tagasihoidlikumate (loe: mõistliku hinna/kvaliteedi suhtega) lahendustega, mis mõnele üldse ei sobi.
Re: Esituli - dünamo või aku
Esituli Busch + Müller Lumotec IQ Cyo RT Senso Plus LED Front Light with DRL 175QRTSNDI
Tagatuli Busch + Müller 4D-Toplight Senso Multi LED Rear Light 328AB4HR
Esirummu dünamo koos jooksuga Shimano-Mavic MTB Front Wheel Deore XT DH-T780 - XM 317 hub dynamo black
...ja õhtused/öised sõidud nii linna vahel kui metsas on vägagi valged ja nauditavad.
Akude ja patareide tühjenemise närvipinget ei ole, esituli on piisavalt võimas, et maanteel võtavad autojuhid paarisaja meetri kauguselt kaugtuled viisakalt maha. Kui seisma jääd siis esi- ja tagatuli töötavad edasi, esituli muidugi nõrgema LEDiga ja kuskil 5 minutit. Normaalne valgustugevus on juba kuskil 8km/h juures. Tagatule konstruktsioon on ohutust silmas pidades väga õnnestunud, valgustab ka 90 kraadi külgede peale.
Mina olen igal juhul oma investeeringuga rahul, patareidega jantimise ja närvipinge kadumisega on esialgne rahakulutus end kuhjaga tagasi teeninud. Matkan ka muidugi üsna palju, ka sügisel kui pimedat aega mitte vähe on.
Tagatuli Busch + Müller 4D-Toplight Senso Multi LED Rear Light 328AB4HR
Esirummu dünamo koos jooksuga Shimano-Mavic MTB Front Wheel Deore XT DH-T780 - XM 317 hub dynamo black
...ja õhtused/öised sõidud nii linna vahel kui metsas on vägagi valged ja nauditavad.
Akude ja patareide tühjenemise närvipinget ei ole, esituli on piisavalt võimas, et maanteel võtavad autojuhid paarisaja meetri kauguselt kaugtuled viisakalt maha. Kui seisma jääd siis esi- ja tagatuli töötavad edasi, esituli muidugi nõrgema LEDiga ja kuskil 5 minutit. Normaalne valgustugevus on juba kuskil 8km/h juures. Tagatule konstruktsioon on ohutust silmas pidades väga õnnestunud, valgustab ka 90 kraadi külgede peale.
Mina olen igal juhul oma investeeringuga rahul, patareidega jantimise ja närvipinge kadumisega on esialgne rahakulutus end kuhjaga tagasi teeninud. Matkan ka muidugi üsna palju, ka sügisel kui pimedat aega mitte vähe on.
Re: Esituli - dünamo või aku
Mul on commuteril SONdelux dünamo koos B&M Cyo esitule ja B&M Seculite tagatulega. Otsustasin SONi kasuks puhtalt välimuse põhjal aga eks ta on ikka kvaliteetne tükk ka. Väljalülitatud tuledega on veeretakistus praktiliselt olematu. Oma hinda väärt kindlasti. Kui välimusest suva siis vast võtaks samas ikka Shimano.
Patareitulede peale enam küll tagasi minna ei tahaks. Pidev jamamine akude laadimisega, kõige ebasobivamal hetkel tühjaks saavate patareidega, tulede pealt kruttimisega ratast parkides on piisavalt ebameeldiv. Dünamotuli on statsionarselt kinnitatud ja ei saa kunagi tühjaks.
Kui valgusviljakus oluline siis maksab piiluda Supernova tulede poole, http://supernova-lights.com/
Linnasõiduks on nad küll kindlasti overkill. Eestis peaks nende kaupa müüma Nokian Baltic rattapood Tallinnas Hipodroomi väravas. Minu tuledelahendus on samuti nende käest pärit.
Suht palju asjalikku juttu tulede kohta leiab veel Peter White Cycles kodulehelt, http://www.peterwhitecycles.com/headlights.asp
Patareitulede peale enam küll tagasi minna ei tahaks. Pidev jamamine akude laadimisega, kõige ebasobivamal hetkel tühjaks saavate patareidega, tulede pealt kruttimisega ratast parkides on piisavalt ebameeldiv. Dünamotuli on statsionarselt kinnitatud ja ei saa kunagi tühjaks.
Kui valgusviljakus oluline siis maksab piiluda Supernova tulede poole, http://supernova-lights.com/
Linnasõiduks on nad küll kindlasti overkill. Eestis peaks nende kaupa müüma Nokian Baltic rattapood Tallinnas Hipodroomi väravas. Minu tuledelahendus on samuti nende käest pärit.
Suht palju asjalikku juttu tulede kohta leiab veel Peter White Cycles kodulehelt, http://www.peterwhitecycles.com/headlights.asp
Re: Esituli - dünamo või aku
Hollandimaal toimetab friik nimega Wouter Scholten. Siin on link tema kodulehe valgustiteosale. Kodanik on põhjalik ja kriitiline.
Re: Esituli - dünamo või aku
Esituli sai lõpuks lahenduse USB kaudu laetava akuga Trelock LS 950 tule näol.
Otsustavaks sai Video tootja kodulehel
Tekkis aga selline küsimus, kas ka eestis on saada mõnes rattapoes piduritule lisafunktsiooniga tagatuld ja kui palju reaalses liikluses sellest ka kasu on?
Näiteks sellist või paremat, nagu siin videos
http://www.youtube.com/watch?v=6U6mqzavi7E
Otsustavaks sai Video tootja kodulehel
Tekkis aga selline küsimus, kas ka eestis on saada mõnes rattapoes piduritule lisafunktsiooniga tagatuld ja kui palju reaalses liikluses sellest ka kasu on?
Näiteks sellist või paremat, nagu siin videos
http://www.youtube.com/watch?v=6U6mqzavi7E
-
- Rattur
- Postitusi: 14
- Liitunud: 15. 08. 2012. 02:32
Re: Esituli - dünamo või aku
Linnasõidus on kasu küll, olen ise otsinud ka lahendust probleemile (sõidan vahetevahel liikluses elektrirattaga),Tupsu kirjutas:Tekkis aga selline küsimus, kas ka eestis on saada mõnes rattapoes piduritule lisafunktsiooniga tagatuld ja kui palju reaalses liikluses sellest ka kasu on?
kuid lahendus on ikkagi, kas mingid mikrolülitid piduriheeblites või on tuli varustatud pisemat sorti akseleromeetri/elektroonikaga
mis saab aru, kui kiirus väheneb järsult. Aga need, mis mina testinud olen, päris hästi ei tööta. Sõltub, kas sõidad mäest alla
või mäkke, vilgub vahepeal niisama jne. Ilmselt on lahendus masstootmiseks liiga kallis.
Ehk siis peaksid ise ehitama, kui soovid töötavat pidurituld, kasutades
midagi sellist: http://www.electricscooterparts.com/levers.html
Re: Esituli - dünamo või aku
Kui Sa tule vaid tootja reklaamvideo põhjal valisid, siis said paraku tünga. Reaalsus ei ole nii roosiline. Oman ka seda lampi. Lamp ei ole otseselt halb, seda mitte. Aku peab hästi ka talvistes tingimustes, led-display on asjalik ja mugav, samuti on 5 võimsusastet päris praktilised. See ilmaruumi osa, mida lamp valgustab, on valge. Iniseda on põhjust valgusvihu kuju üle. Et lambist ka kasu oleks, tuleb selle asend hoolikalt välja timmida, aga ka parimal juhul on valgusvihk kitsuke. Samuti jätab esiratta lähidistantsi (ca 2-2,5 meetrit) no mitte päris pimedusse, aga hämaraks. Uurisin selle info juba enne ostmist välja, mistap üllatusi ei olnud. Linnasõidulampide valik on lihtsalt vilets ning häid lahendusi justkui polegi. Aga too reklaamvideo on küll puhas bullshit.Tupsu kirjutas:Esituli sai lõpuks lahenduse USB kaudu laetava akuga Trelock LS 950 tule näol.
Otsustavaks sai Video tootja kodulehel
Re: Esituli - dünamo või aku
Ilmselgelt on ruudu kujuline valgusvihk üks komponente, tänu millele see lamp ka saksamaal tüübikinnituse liikluse jaoks sai. Pole ju mõeldav, et sealsetel jalgrattateedel vastu sõitvad ratturid pidevalt üksteist oma prozektoritega pimestavad.kkim kirjutas:.. Iniseda on põhjust valgusvihu kuju üle. Et lambist ka kasu oleks, tuleb selle asend hoolikalt välja timmida, aga ka parimal juhul on valgusvihk kitsuke. Samuti jätab esiratta lähidistantsi (ca 2-2,5 meetrit) no mitte päris pimedusse, aga hämaraks...
Ilmselt alla 100 euroses hinnaklassis kuni 70Lux ja laetavat lampi paremat ei saagi. Samuti on kaal hea (185g ilma klambrita.)
Metsas sõitmiseks on teistsugused tuled ja neid uurisin enne ostmist saksa ebays ka. Eraldi akuga asjad on siiski üsna rasked ja suured. (Tasku juba ei pane, nagu seda )
Vaevalt ka keegi sellisele valgusele vastu sõita tahaks, nagu siin pildil ?
Metsas sõitmiseks võib ju alati osta juurde näiteks MagicShine© MJ-816
Omadused on näha Siin pildil
........................................................................................................
Vaja on kuskilt osta veel üks rummusisesele dünamole sobiv esituli , mis hästi teed valgustaks. Neid vist reguleeritava valgustugevusega ja eraldi lülitiga lenksule tootmises ei ole ?
Re: Esituli - dünamo või aku
Kui sul on dünamo, siis polegi neid featuure vaja. Pole akut/patareid, mida säästa oleks vaja.Tupsu kirjutas:Vaja on kuskilt osta veel üks rummusisesele dünamole sobiv esituli , mis hästi teed valgustaks. Neid vist reguleeritava valgustugevusega ja eraldi lülitiga lenksule tootmises ei ole ?
Osta lamp, millel on sensor sees. Hakkab ise põlema kui on pime ja lülitab ennast välja kui valge. Pole üldse vaja teda näppida.
Sisse-välja lülitamise nupp on lambi peal kõigil olemas, kui soovid ta täiesti välja lülitada. Kui tahad, võid ka dünamost tuleva juhtme vahele ise lüliti panna, pole just teab mis raketiteadus.
Re: Esituli - dünamo või aku
MInu rattal dünamot pole ja kahjuks ei saa ka panna. On Pike amort ja sellel 20 mm Maxle.serxx kirjutas: Kui sul on dünamo, siis polegi neid featuure vaja. Pole akut/patareid, mida säästa oleks vaja.
....
Dünamo on naise rattal. Kuna aga tema tehase poolt pandud LED esituli on minu akulambi viimase võimsusastme kõrval nagu värelev küünlaleek, siis ongi sinna samuti korralikku tuld vaja.
Lüliti on muidugi tulel olemas , samuti peab kas esi või tagatulel olema sisse ehitatud pingepiirik, sest eraldi tükina pole teda ratta küljest leidnud.
Esituld tahaks sinna võimsuse regulerimise võimalusega ja seisutule funktsiooniga. Sensor pole oluline, sest led eluiga on kindlalt pikem, kui rattal endal. Võiks ollla mingi vähemalt 60 Lux.
Re: Esituli - dünamo või aku
Võibolla vaatad teema algusesse ka korra. Seal on juba pakutud erinevaid mudeleid, koos linkidega.
-
- Rattur
- Postitusi: 14
- Liitunud: 15. 08. 2012. 02:32
Re: Esituli - dünamo või aku
Sellest
1800 luumenilist LED CREE'd linnas sõitmiseks, ei saa ühtegi paha sõna öelda. Maksis see u 40$ koos saatmiskuludega
ning akupakk, mis kaasas oli, koosnes kahest akuelemendist, mis andis täisvõimsusel ca tunni jagu valgust.
Sellel on "öko" režiim kah, kokku kolm režiimi - täisvõimsus, siis mingi öko-variant ning kolmas - vilkumine.
Kui enda ees asfalti valgustada, siis on kõik normaalne, ei paista see kellelegi silma. Alla selle 1600-1800 luumeni
mina pimedas sõitmiseks lampi rattale ei monteeri - liiga pime. Ka paljudel ühissõitudel olen näinud siin samu
valgusallikaid ratastel, ilmselt on teisedki rahul. Soovitan katsetada paari lampi, tutvusringkonnas kindlasti leiab paar
LED lampi ning vaadata, milline mugav tundub. Need taskusse mahtuvad lambid ei ole minu arvates kuigi
head, eraldi akupakk ei ole ka teab mis keeruline koos lambiga maha võtta, kui trepikotta ei julge jätta.
Üks võimalus on lühike juhe teha ning akupakk kinnitada ette raami külge, see käib velcroga kiiresti maha (ja mahub taskusse).
Võin õhtul pildi teha, kuidas see T6 teed valgustab eri režiimides, kui huvi on.
Youtubes on ka CREE XM-L T6 kohta materjali. Aga mulle tundub, et need pimedas tehtud pildid ja videod (eriti lambitootjate poolt)
jätavad nendest võimamatest lampidest vale mulje, sest pimedas enamasti ei suuda fotokas/kaamera õiget kontrasti tabada, sest
sensori tundlikkus sätitakse heledama valgusnivoo järgi ning hämaram valgus jääb selle tõttu "pimedam". Tegelik valgus pole pooltki
nii hull, nagu reklaampiltidelt näha on.
Ehitasin sahtlist leitud neljast UltraFire Li-ion 3.7V 18650 3800mAh elemendist sellele lambile uue aku, 2P2S,
ehk siis sain ~7,4V 7600mAh ning nüüd öko-režiimis pole pikematel otsadel ka aku tühjaks saanud.
Ehk kui ebayst CREE T6 osta, siis soovitan juurde hankida sellise aku:
http://www.ebay.com/itm/8-4v-Li-ON-6400 ... 3f145baec2
PS. see pildil olev valgus on 2400 luumenit välja andev CREE XM-L T6 LED +2x XPE R2 LED,
http://www.ebay.com/itm/2400-Lumens-CRE ... 4cfa6ee42f
Mina kasutan http://www.ebay.com/itm/280920611406?ss ... 1439.l2649Tupsu kirjutas:Vaevalt ka keegi sellisele valgusele vastu sõita tahaks, nagu siin pildil ?
1800 luumenilist LED CREE'd linnas sõitmiseks, ei saa ühtegi paha sõna öelda. Maksis see u 40$ koos saatmiskuludega
ning akupakk, mis kaasas oli, koosnes kahest akuelemendist, mis andis täisvõimsusel ca tunni jagu valgust.
Sellel on "öko" režiim kah, kokku kolm režiimi - täisvõimsus, siis mingi öko-variant ning kolmas - vilkumine.
Kui enda ees asfalti valgustada, siis on kõik normaalne, ei paista see kellelegi silma. Alla selle 1600-1800 luumeni
mina pimedas sõitmiseks lampi rattale ei monteeri - liiga pime. Ka paljudel ühissõitudel olen näinud siin samu
valgusallikaid ratastel, ilmselt on teisedki rahul. Soovitan katsetada paari lampi, tutvusringkonnas kindlasti leiab paar
LED lampi ning vaadata, milline mugav tundub. Need taskusse mahtuvad lambid ei ole minu arvates kuigi
head, eraldi akupakk ei ole ka teab mis keeruline koos lambiga maha võtta, kui trepikotta ei julge jätta.
Üks võimalus on lühike juhe teha ning akupakk kinnitada ette raami külge, see käib velcroga kiiresti maha (ja mahub taskusse).
Võin õhtul pildi teha, kuidas see T6 teed valgustab eri režiimides, kui huvi on.
Youtubes on ka CREE XM-L T6 kohta materjali. Aga mulle tundub, et need pimedas tehtud pildid ja videod (eriti lambitootjate poolt)
jätavad nendest võimamatest lampidest vale mulje, sest pimedas enamasti ei suuda fotokas/kaamera õiget kontrasti tabada, sest
sensori tundlikkus sätitakse heledama valgusnivoo järgi ning hämaram valgus jääb selle tõttu "pimedam". Tegelik valgus pole pooltki
nii hull, nagu reklaampiltidelt näha on.
Ehitasin sahtlist leitud neljast UltraFire Li-ion 3.7V 18650 3800mAh elemendist sellele lambile uue aku, 2P2S,
ehk siis sain ~7,4V 7600mAh ning nüüd öko-režiimis pole pikematel otsadel ka aku tühjaks saanud.
Ehk kui ebayst CREE T6 osta, siis soovitan juurde hankida sellise aku:
http://www.ebay.com/itm/8-4v-Li-ON-6400 ... 3f145baec2
PS. see pildil olev valgus on 2400 luumenit välja andev CREE XM-L T6 LED +2x XPE R2 LED,
http://www.ebay.com/itm/2400-Lumens-CRE ... 4cfa6ee42f
Re: Esituli - dünamo või aku
Need on sul hullud Hiina numbrid.Piksliviksi kirjutas: Mina kasutan http://www.ebay.com/itm/280920611406?ss ... 1439.l2649
1800 luumenilist LED CREE'd linnas sõitmiseks, ei saa ühtegi paha sõna öelda. Maksis see u 40$ koos saatmiskuludega
...
Ehitasin sahtlist leitud neljast UltraFire Li-ion 3.7V 18650 3800mAh elemendist sellele lambile uue aku, 2P2S,
ehk siis sain ~7,4V 7600mAh ning nüüd öko-režiimis pole pikematel otsadel ka aku tühjaks saanud.
XM-L T6 tegelik valgusviljakus on 910lm, seda siis 25C juures. See hiinakas piinab seda LED-i vähemalt
70-80C juures. Maksimaalne valgusviljakus langeb ~800lm juurde, lisaks juurde kaod optikas ja tegelik mõõdetav tulemus võiks 750lm kanti jääda.
Kas sa akuelementide mahtuvuse mõõtsid üle või usud hiinlaste kirjutatud numbreid? 3800mAh 18650 mõõdus elementi pole veel keegi teinud. Parim on vist Panasonicu 3100. Hiinlased lihtsalt valetavad rämedalt. Ma pakun, et kui sa selle elemendi mahtuvuse üle mõõdad, siis on see kuskile sinna 2400mAh kanti.
Re: Esituli - dünamo või aku
Sattus näppu:arnea kirjutas:Parim on vist Panasonicu 3100
http://lygte-info.dk/review/batteries20 ... %20UK.html
State of the art tänase päeva seisuga. Selgub, et juba on ka töökindlad 3400mAh akud olemas. Väga väärt test.
Re: Esituli - dünamo või aku
Miks tähistavad mõned tootjad oma lambikeste valguse võimsust luumenites ja teised luxides? Keegi üritas mulle selgeks teha, et kindlat nendevahelist suhet polegi olemas? Näiteks 25 luxi võib olla nii 320 luumenit, kui ka 180 luumenit. Kuidas sellest aru saada ja millist abi see võib osutada uue lambi valikul? Siit rubriigist selgus veel, et luumeneid on ka erinevaid. Üks euroluumen võrdub kahe hiinaluumeniga Liiga segane lugu minu jaoks, vanasti oli lihtne vattides ja pinges erinevaid valgustusi iseloomustada. Tegelikult huvitab mind hetkel, kas Sigmasport Karma oma väidetava 320 luumeniga oleks mõtekas ost või sama teeks välja oma senise vana lambi (väidetavalt tagasihoidlik 10 luxi) tuunimine, asendades 2,4w pirni 5w vastu?
Re: Esituli - dünamo või aku
Et veel vahvam oleks on olemas ka kandelad.
Kui sa sarnase tehnoloogiaga lampe omavahel numbriliselt võrdled (LED vs LED, mitte LED vs halogeen), siis vaata lambi elektrilist võimsust ja seda kuidas lamp selle võimsuse valgusena ruumi jaotab. LED-d on küll natuke erinevad, aga põhimõtteliselt on tänapäevaste LED-de efektiivsus umbes samasse auku. Kui sa tead mitu W lamp tarbib siis määrab see laias laastus ära palju ta valgust kokku välja annab - seda mõõdetakse luumenites.
Praktikas on sama tähtis ka see kuidas need luumenid ruumi laiali jaotatakse - kas lamp on kitsa kiirega (spot) või annab hajutatud valgust (flood). Lenksu peale tahad sa sellist mitte liiga kitsa kiirega lampi aga samas ka mitte väga laia. Peas võib olla natuke tervama kiirega lamp. Ja kui sa tavaliikluses liigelda tahad siis on viisakas kui su lamp horisondist palju kõrgemale ei kiirgaks, et mitte teisi pimestada.
See leht selgitab hästi seda diagrammide teemat http://www.ransen.com/Photometric/under ... agrams.htm
Tavaliselt tootjad ei viitsi selliseid diagramme joonistada, vaid ütlevad lihtsalt kui lai on kiir kraadides. Antakse siis see nurk kus valguse intensiivsus on poole väiksem maksimumist.
Valguse intensiivsust mingis suunas (selle diagrammi peal) mõõdetakse kandelates. Lihtsalt maksimaalse intensiivsuse numbriga on vähe peale hakata, kui sa ei tea kas see on 1 kraadine sektor, kus valgus nii intensiivne on või kiirgab lamp igas suunas samapalju - vaja on seda jaotusdiagrammi.
Luksides mõõdetakse (pinna) valgustatust. See ei ole väga hea suurus lambi iseloomustamiseks. Kui sa viid lambi pinnast kaugemale, siis valgustatus väheneb. Sõltuvalt lambi jaotusdiagrammist on valgustatus pinna eri osades erinev. Kui sa annad valgustatuse maks. väärtuse, siis ei ütle see suurt midagi - sisuliselt sama nagu valguse intensiivsusega. Valgustatus on oluline näiteks töökeskkonna juures. Eri tööde puhul on normitud nõutav valgustatus, mida saab siis luksmeetriga mõõta. Võibolla seepärast seda kiputaksegi andma, et seda saab käepäraste vahenditega mõõta. Aga kui sa tahad selle numbri alusel lampe võrrelda, siis peavad kõik muud mõõtetingimused kah samad olema ja sa pead aru andma, et maks. väärtuse võrdlemine ei ütle midagi selle kohta kui hea see lamp sõitmiseks on.
Kui see vana lamp ei ole sul LED, siis ei tasu tuunimine kindlasti ära. Kui on LED, siis ei pruugi tuunimine lihtne olla, sest sa pead kaks korda rohkem soojust ära juhtima ja draiver peab vastu pidama, jne.
320 lm lamp on selline, millega kannatab juba täitsa sõita.
Kui sa sarnase tehnoloogiaga lampe omavahel numbriliselt võrdled (LED vs LED, mitte LED vs halogeen), siis vaata lambi elektrilist võimsust ja seda kuidas lamp selle võimsuse valgusena ruumi jaotab. LED-d on küll natuke erinevad, aga põhimõtteliselt on tänapäevaste LED-de efektiivsus umbes samasse auku. Kui sa tead mitu W lamp tarbib siis määrab see laias laastus ära palju ta valgust kokku välja annab - seda mõõdetakse luumenites.
Praktikas on sama tähtis ka see kuidas need luumenid ruumi laiali jaotatakse - kas lamp on kitsa kiirega (spot) või annab hajutatud valgust (flood). Lenksu peale tahad sa sellist mitte liiga kitsa kiirega lampi aga samas ka mitte väga laia. Peas võib olla natuke tervama kiirega lamp. Ja kui sa tavaliikluses liigelda tahad siis on viisakas kui su lamp horisondist palju kõrgemale ei kiirgaks, et mitte teisi pimestada.
See leht selgitab hästi seda diagrammide teemat http://www.ransen.com/Photometric/under ... agrams.htm
Tavaliselt tootjad ei viitsi selliseid diagramme joonistada, vaid ütlevad lihtsalt kui lai on kiir kraadides. Antakse siis see nurk kus valguse intensiivsus on poole väiksem maksimumist.
Valguse intensiivsust mingis suunas (selle diagrammi peal) mõõdetakse kandelates. Lihtsalt maksimaalse intensiivsuse numbriga on vähe peale hakata, kui sa ei tea kas see on 1 kraadine sektor, kus valgus nii intensiivne on või kiirgab lamp igas suunas samapalju - vaja on seda jaotusdiagrammi.
Luksides mõõdetakse (pinna) valgustatust. See ei ole väga hea suurus lambi iseloomustamiseks. Kui sa viid lambi pinnast kaugemale, siis valgustatus väheneb. Sõltuvalt lambi jaotusdiagrammist on valgustatus pinna eri osades erinev. Kui sa annad valgustatuse maks. väärtuse, siis ei ütle see suurt midagi - sisuliselt sama nagu valguse intensiivsusega. Valgustatus on oluline näiteks töökeskkonna juures. Eri tööde puhul on normitud nõutav valgustatus, mida saab siis luksmeetriga mõõta. Võibolla seepärast seda kiputaksegi andma, et seda saab käepäraste vahenditega mõõta. Aga kui sa tahad selle numbri alusel lampe võrrelda, siis peavad kõik muud mõõtetingimused kah samad olema ja sa pead aru andma, et maks. väärtuse võrdlemine ei ütle midagi selle kohta kui hea see lamp sõitmiseks on.
Kui see vana lamp ei ole sul LED, siis ei tasu tuunimine kindlasti ära. Kui on LED, siis ei pruugi tuunimine lihtne olla, sest sa pead kaks korda rohkem soojust ära juhtima ja draiver peab vastu pidama, jne.
320 lm lamp on selline, millega kannatab juba täitsa sõita.
Re: Esituli - dünamo või aku
Kohe tuleb arnea ja tapab meid teadusega, aga.maxspeed kirjutas:Miks tähistavad mõned tootjad oma lambikeste valguse võimsust luumenites ja teised luxides? Keegi üritas mulle selgeks teha, et kindlat nendevahelist suhet polegi olemas? Näiteks 25 luxi võib olla nii 320 luumenit, kui ka 180 luumenit. Kuidas sellest aru saada ja millist abi see võib osutada uue lambi valikul? Siit rubriigist selgus veel, et luumeneid on ka erinevaid. Üks euroluumen võrdub kahe hiinaluumeniga Liiga segane lugu minu jaoks, vanasti oli lihtne vattides ja pinges erinevaid valgustusi iseloomustada.
1) Luumen http://en.wikipedia.org/wiki/Lumen_(unit) iseloomustab valgusallika väljundit.
2) Lux http://en.wikipedia.org/wiki/Lux iseloomustab pinna valgustatust.
3) Nende vahel on selge arvutuslik seos: "A flux of 1,000 lumens, concentrated into an area of one square metre, lights up that square metre with an illuminance of 1,000 lux."
4) Muidugi võib 25 luxi olla nii 320 kui 180 luumenit, see sõltub pinna ja valgusallika vahelisest kaugusest.
5) Võib-olla on luxe reklaamivatel tootjatel mingi ühine standard mõõtmiseks.
6) Vatid ja pinged iseloomustavad ainult allika tarbitavat võimsust, mitte seda, kui efektiivselt ta selle nähtavaks valguseks konverteerib. Kui kõik lambid olid sarnased (hõõglambid), siis võis seos "võimsus --> valgus" tõesti ühene olla.
7) Ostu mõtekus on väga subjektiivne. Ma sõidan kombinatsiooniga 100 lm lenksul + 80 lm peas. Sellega saab hakkama, aga võiks rohkem olla. 300 lm lenksul + 100 peas käraks minu sõidu jaoks kindlasti.
Re: Esituli - dünamo või aku
Oli vähe sama probleem, mitte küll dilemma aku/dünamo vahel... Kuid leidsin sellise lambi (pea) nagu "petzl nao" kõik kokku kaalub alla200grammi, näitab valgust just sinna, kuhu vaja ja niipalju, kui vaja. Lambil on valgussensor ja saab ka ise teha niipalju valgusprofiile, nagu fantaasia võimaldabTupsu kirjutas:Järjekordselt pime aeg juba õhtuti käes ja soovin kuidagi paremaks saada ratta valgustust.
Tagatulega probleemi pole, neid terve turg täis, kuna seal suurt valgustamist vaja pole. Hetkel 2x AAA patareidega tagatuli.
Esituli on aga siiski rohkem endale tee näitamiseks, siit ka küsimused.
Milline esituli valgustab normaalselt (soovitavalt LED) ja oleks astmeliselt reguleeritav ?
Kuigi saksa seadused nõuavad esitulelt minimaalselt 10 Lux valgusjõudu, siis meil vist sellist nõuet veel ei ole ?
Kas esituli patareidega või akuga ?
Praegu kasutusel sügiseti saksa tootja 3w LED taskulamp, millel ka korralik jalgratta kinnitus. 4 AAA patareisid sööb aga päris palju. Tegu ka 6 aastat tagasi ostetud lambiga, seega täiesti selge, et tänapäeval on ka säästlikumaid.
Mida arvate rummusisesest dünamost ? Ketaspiduri kinnitusega Shimano dünamo on kaalult alla 500g . Kuna asi annab ainult 3W , siis ilmselt saab kasutada ainult LED esitulesid ja ka Led puhul seab see 3w ilmselt juba piiranguid.
Naisele suvel ostetud maanterattal oli rummusisene dünamo juba küljes, koos mingi 15 Lux esitulega. Kui pimedas kiiresti ei sõida, on tee nähtav ja ratas teistele samuti. Kaugele ta aga aga pimedas ei valgusta, päeval selle eest särab küll kaugele.
Vastu rehvi käivad dünamod jäävad arvestusest ilmselt välja, nendega halb kogemus juba vene ajast. Ning kallimad sellised mudelid on praegu ka üle 30 euro, seega 2x rohkem poole suurema kasuteguriga rummu sisese eest eest maksta on vast normaalne.
Re: Esituli - dünamo või aku
Linnas pealambiga sõita on nagu veider, lisaks 300lm suht kõrgel asuv prože võib pimestada teisi liiklejaid.
Petzlitel pole tavaliselt ka kiivri peale mõeldud.
Petzlitel pole tavaliselt ka kiivri peale mõeldud.
Re: Esituli - dünamo või aku
Ega seda lampi ilu pärast sinna otsa ette topita ju! Pimestamisega on aga nii, et NAO-l on valgussensor, sellega on pigem vastupidine jama, kui teine tuleb tuledega peale, saab lamp aru, et valgust ongi liialt ja võib hetkeks seetõttu üldse ära kustuda. Kui aga jalakäija ette jääb, sõltub juba, kas tal on heledad, või tumedad riided seljas olen kuulnud küll ehmatanud/üllatunud kommentaare, et mis kurat see sealt tuleb!Prommar kirjutas:Linnas pealambiga sõita on nagu veider, lisaks 300lm suht kõrgel asuv prože võib pimestada teisi liiklejaid.
Petzlitel pole tavaliselt ka kiivri peale mõeldud.
Ja kiivri peale ( minu omale vähemalt ) on seda tõepoolest keerukas kompunnida, kindlasti võimalik, kuid mitte just normaalse tööpanusega...