Vana raam + uus hark. Kuidas saada mahtuma?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
-
- Rattur
- Postitusi: 4
- Liitunud: 08. 06. 2013. 12:30
Vana raam + uus hark. Kuidas saada mahtuma?
Tere. Soov panna vanale raamile amordiga hark, uue hargi toru on aga suurema läbimõõduga kui vana, amordita hargi oma. Kas need "otsakausid" (ausõna, ma ei tea kuidas neid asju nimetatakse), mis raamil selle lenksu- ning hargipoolsel otsal asuvad, on ka kuidagipidi vahetatavad? Kui on, kas siis leidub selliseid, mis vanale raamile lubaks lisada uue ja jämedama toruga hargi? Kas on mingeid muid lahendusi? Tänan tähelepanu eest.
-
- Rattur
- Postitusi: 34
- Liitunud: 09. 02. 2013. 03:50
Re: Vana raam + uus hark. Kuidas saada mahtuma?
Kõik sõltub, kui palju on jämedam. Alati kui on sellised probleemid, saab abi keevitusest ja ka treipingist. Mul istub ka Crescenti kahvel hetkel vene Ukraina kaelas( ratas ise kuradi raske ja kannab lausa kahte inimest). Kuna suure suuga lubajad mehed ei suutnud mulle soovitud kahvlit lõpuks ikkagi leida või siis hakkasid lihtsalt ignoreerima. Ise-ehitajad on ju pahad ning vaenlased... Ju siis minu raha ei kõlvanud. . Seega sai selle keegi teine. Ma ei kavatsenud küll tervet suve oodata ja jala käia ning vastsoetatud elektrikomplekti niisama patsutada.
Re: Vana raam + uus hark. Kuidas saada mahtuma?
Väiksesse auku jämedat toru ei pressi. Teistpidi oleks võimalik.
Lahenduseks on osta uus raam ja asjad sinna ümber tõsta. Või siis osta üldse uus ratas.
Keevituse jutu võib ära unustada. Ära tasub see ainult siis kui ise teha. Teha tasub ainult siis, kui sul metallitöö väga hästi käpas. Vastasel juhul võib tulemus olla (elu)ohtlik.
Tõenäoliselt on sul hetkel 1" steerer/headtube aga soovid paigaldada 1 1/8" steereriga amorti.
Lahenduseks on osta uus raam ja asjad sinna ümber tõsta. Või siis osta üldse uus ratas.
Keevituse jutu võib ära unustada. Ära tasub see ainult siis kui ise teha. Teha tasub ainult siis, kui sul metallitöö väga hästi käpas. Vastasel juhul võib tulemus olla (elu)ohtlik.
Tõenäoliselt on sul hetkel 1" steerer/headtube aga soovid paigaldada 1 1/8" steereriga amorti.
-
- Rattur
- Postitusi: 4
- Liitunud: 08. 06. 2013. 12:30
Re: Vana raam + uus hark. Kuidas saada mahtuma?
Kui seda headtubet hoonida (mul on paar tuttavat metallimeest)? Küsimus on paaris millimeetris, maksimaalselt, torus endas ruumi ju on. Pigem hakkas muret tekitama, et mis laagrid sinna kaussi hiljem passiksid. Uut raami või ratast pole vaja, kuna vana on kaunis südamelähedane, võiks vaid amordiga olla. Saan ma aru, et neid headtubesid, mis võiks valele rattale sobida, ei tehta järelturul, ega müüda ka internetis? See tollide jutt (1" - 1 1/8") kõlab usutavalt, nii palju kui praeguseks uurinud olen.serxx kirjutas:Väiksesse auku jämedat toru ei pressi. Teistpidi oleks võimalik.
Lahenduseks on osta uus raam ja asjad sinna ümber tõsta. Või siis osta üldse uus ratas.
Keevituse jutu võib ära unustada. Ära tasub see ainult siis kui ise teha. Teha tasub ainult siis, kui sul metallitöö väga hästi käpas. Vastasel juhul võib tulemus olla (elu)ohtlik.
Tõenäoliselt on sul hetkel 1" steerer/headtube aga soovid paigaldada 1 1/8" steereriga amorti.
Selline meisterdamine meeldib mulle, samas tasub alati targematelt nõu küsida, keegi on ju nagunii enne teinud. Hetkel tundub, et selline treimis/hoonimis/keevitamislähenemine eriti levinud ei ole. Turvalisus on mulle oluline, ei tahaks kaela murda. Ma, muide, olen ka Volvo friik.volvofriik kirjutas:Kõik sõltub, kui palju on jämedam. Alati kui on sellised probleemid, saab abi keevitusest ja ka treipingist. Mul istub ka Crescenti kahvel hetkel vene Ukraina kaelas( ratas ise kuradi raske ja kannab lausa kahte inimest). Kuna suure suuga lubajad mehed ei suutnud mulle soovitud kahvlit lõpuks ikkagi leida või siis hakkasid lihtsalt ignoreerima. Ise-ehitajad on ju pahad ning vaenlased... Ju siis minu raha ei kõlvanud. . Seega sai selle keegi teine. Ma ei kavatsenud küll tervet suve oodata ja jala käia ning vastsoetatud elektrikomplekti niisama patsutada.
Ma esitaks selle küsimuse siis uuesti ja veidi erinevalt - kas keegi on paigaldanud 1-tollisele headtubele 1 1/8-tollise toruga harki? Millised on kogemused?
Re: Vana raam + uus hark. Kuidas saada mahtuma?
Võid ju paigaldada kui laagrid pole olulised ja loks ei hakka häirima.haiged_küsimused kirjutas:kas keegi on paigaldanud 1-tollisele headtubele 1 1/8-tollise toruga harki? Millised on kogemused?
-
- Rattur
- Postitusi: 4
- Liitunud: 08. 06. 2013. 12:30
Re: Vana raam + uus hark. Kuidas saada mahtuma?
Okei. Kui laagrid lahtiselt kaussi lasta, ma eeldan et vähemalt üks vähemaks võtta, siis ehk mahuvad ära? Ei tohik lõtku jääda sel juhul? Kui kellegi on tollist amortidega harki pakkuda, siis palun tehke seda. Tänud tähelepanu eest.MK777 kirjutas:Võid ju paigaldada kui laagrid pole olulised ja loks ei hakka häirima.haiged_küsimused kirjutas:kas keegi on paigaldanud 1-tollisele headtubele 1 1/8-tollise toruga harki? Millised on kogemused?
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Vana raam + uus hark. Kuidas saada mahtuma?
Mis hea raam ja imeline amort sul siis konkreetselt käes on, et kohe kokkusobiva komplekti ostmine parem mõte ei tundu?
Mulle meeldib ka ise nikerdada, näiteks treisin kuu aega tagasi kaelakausside ja raami vahele adapterid, aga minu probleem oli vastupidine - materjali oli vahele juurde vaja. Kui hakkad kas kahvli torust või raami kaelast materjali ära võtma, võid mingi hetk lisada projektile ka uute hammaste hinna.
Kui said kätte mingi suvalise odava vedru"amordi", siis ära näe vaeva. Pane selle asemel rattale natuke laiem kumm ja saad vaat et veel suurema efekti.
Mulle meeldib ka ise nikerdada, näiteks treisin kuu aega tagasi kaelakausside ja raami vahele adapterid, aga minu probleem oli vastupidine - materjali oli vahele juurde vaja. Kui hakkad kas kahvli torust või raami kaelast materjali ära võtma, võid mingi hetk lisada projektile ka uute hammaste hinna.
Kui said kätte mingi suvalise odava vedru"amordi", siis ära näe vaeva. Pane selle asemel rattale natuke laiem kumm ja saad vaat et veel suurema efekti.
Ärge näkku lööge! [/OT]
-
- Rattur
- Postitusi: 4
- Liitunud: 08. 06. 2013. 12:30
Re: Vana raam + uus hark. Kuidas saada mahtuma?
Tere. Mul on selline hea raam, mida ma olen viimased 12 aastat igatpidi h**ranud (võsa, maantee, tripid, sõidan ka talvel), ratas on kole kui öö ja sellisena ta mulle ka meeldib. Mitte keegi ei taha teda varastada. Hark on ka mingi täiesti suvaline, õnneks mitte kõige odavam. Ja nad on mõlemad olemas. Küsimus ei olegi tegelikult ju rahas, ma võiksin ka uue ratta osta aga siis tekib meelerahuga probleeme. See hammaste jutt ongi see, mida ise ka silmas kõige rohkem pean, seepärast siit uuringi, et kas keegi on teinud ja mis pikas perspektiivis tulemus on olnud. Mulle tundub, et ei maksa jamada. Ja ka mina olen Pärnu ratturpärnu rattur kirjutas:Mis hea raam ja imeline amort sul siis konkreetselt käes on, et kohe kokkusobiva komplekti ostmine parem mõte ei tundu?
Mulle meeldib ka ise nikerdada, näiteks treisin kuu aega tagasi kaelakausside ja raami vahele adapterid, aga minu probleem oli vastupidine - materjali oli vahele juurde vaja. Kui hakkad kas kahvli torust või raami kaelast materjali ära võtma, võid mingi hetk lisada projektile ka uute hammaste hinna.
Kui said kätte mingi suvalise odava vedru"amordi", siis ära näe vaeva. Pane selle asemel rattale natuke laiem kumm ja saad vaat et veel suurema efekti.