Uut amorti
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Uut amorti
Sügis käes otsustasin, et võiks oma u. 10 aastat vanale Scottile elu sisse puhuda ja üht teist remontida ja vahetada.
Esimesena plaanis amordivahetus. Mingi tundmatu amort ja veel väga pehme ka hetkel peal.
Niipalju kui uurisin siis päris iga amort iga ratta alla ei istugi. Tahaks asjatundjatelt teada, kas sterer tube 1 1/8" istub siia alla ning kuidas ma tean kui pikk peab steerer ise olema. paar pilti ka praegusest seisust.
http://www.upload.ee/image/3606720/IMAG0328.jpg
http://www.upload.ee/image/3606718/IMAG0327.jpg
Esimesena plaanis amordivahetus. Mingi tundmatu amort ja veel väga pehme ka hetkel peal.
Niipalju kui uurisin siis päris iga amort iga ratta alla ei istugi. Tahaks asjatundjatelt teada, kas sterer tube 1 1/8" istub siia alla ning kuidas ma tean kui pikk peab steerer ise olema. paar pilti ka praegusest seisust.
http://www.upload.ee/image/3606720/IMAG0328.jpg
http://www.upload.ee/image/3606718/IMAG0327.jpg
Re: Uut amorti
See ratas näeb kahtlaselt selline välja, et päris amort, mis amordi nime väärt, maksab rohkem kui selle ratta väärtus on.
Mõne kasutatud amordilaadse toote umbes 25€ eest võib ehk osta. Suurema investeeringu puhul soovitaks uue ratta osta.
Tõenäoliselt on tegu 1 1/8" steereriga. Kuigi väike võimalus on, et siiski 1". Keera stem maha ja mõõda ära. Siis on kindel. 1" = 25,4mm ja 1 1/8 = 28,6mm
Steerer võib olla pikem, seda saab lühemaks lõigata ja saab ka spacereid vahele panna. Aga kui see on liiga lühike, siis pikemaks teha ei saa.
Steereri miinimumpikkuse mõõtmine:
Mõne kasutatud amordilaadse toote umbes 25€ eest võib ehk osta. Suurema investeeringu puhul soovitaks uue ratta osta.
Tõenäoliselt on tegu 1 1/8" steereriga. Kuigi väike võimalus on, et siiski 1". Keera stem maha ja mõõda ära. Siis on kindel. 1" = 25,4mm ja 1 1/8 = 28,6mm
Steerer võib olla pikem, seda saab lühemaks lõigata ja saab ka spacereid vahele panna. Aga kui see on liiga lühike, siis pikemaks teha ei saa.
Steereri miinimumpikkuse mõõtmine:
Re: Uut amorti
Tean, et ratas vana ja suurt mõtet poleks sellist vokki upgradida. Tahan lihtsalt huvi pärast teha, lihtne oleks ju minna ja uus ratas osta aga lihtsalt huvitab selline aretamine.
Re: Uut amorti
Nüüd selge, et tegu 1 1/8 steereriga. Steereri sees on see nii öelda kinnitus, mis kinnitub pealt ühe kuuskant poldiga. Kas see on võimalik vana steereri seest välja saada, või on vaja uue amordiga ka see uus osta? Pilt ka: http://www.upload.ee/image/3607250/IMAG0330.jpgserxx kirjutas:See ratas näeb kahtlaselt selline välja, et päris amort, mis amordi nime väärt, maksab rohkem kui selle ratta väärtus on.
Mõne kasutatud amordilaadse toote umbes 25€ eest võib ehk osta. Suurema investeeringu puhul soovitaks uue ratta osta.
Tõenäoliselt on tegu 1 1/8" steereriga. Kuigi väike võimalus on, et siiski 1". Keera stem maha ja mõõda ära. Siis on kindel. 1" = 25,4mm ja 1 1/8 = 28,6mm
Steerer võib olla pikem, seda saab lühemaks lõigata ja saab ka spacereid vahele panna. Aga kui see on liiga lühike, siis pikemaks teha ei saa.
Steereri miinimumpikkuse mõõtmine:
Re: Uut amorti
Käbi saab peksta läbi kaelatoru alt välja (mitte koos kinnitusega!), aga kas seda ikka on vaja teha? Uuel amordil/kaelal, mille hangid, on see tõenäoliselt juba sees. Uus käbi näiteks kolmeka eest või siis euro-kahega selle foorumi kolakuulutustest.
Re: Uut amorti
Nii nüüd on järgmised jupid mis lähevad vahetusse: esihammakad, kassett,kett, tagumine ja esimene käiguvaheti, keskjooks. Leidsin masterspordi lehe pealt sobivad jupid ülesse ja nüüd tahaks teada kas need ka võiksid eeldatavalt sobida. Pilt minu praegusest esihammakatest ja väntadest: http://www.upload.ee/image/3611108/IMAG0333.jpg ja kassetist: http://www.upload.ee/image/3611111/IMAG0334.jpg
Plaanis soetada esihammakad: http://mastersport.ee/eesmised-hammasra ... -m131.html
Kassett: http://mastersport.ee/kassett-shimano-a ... g20-7.html
Tagumine käikar: http://mastersport.ee/tagavahetaja-shim ... -m360.html
Kett: http://mastersport.ee/jalgratta-kett-sh ... -116l.html
Esimene käikar: http://mastersport.ee/esivahetaja-shima ... m190a.html
Keskjooks: Siinkohal tahaks targemate nõu, milline keskjooks tellida. http://mastersport.ee/jalgratta-keskjooksud/
Eelkõige tahaks teada, kas need jupid peaksid istuma ja omavahel sobima 3x7 süsteemile.
Plaanis soetada esihammakad: http://mastersport.ee/eesmised-hammasra ... -m131.html
Kassett: http://mastersport.ee/kassett-shimano-a ... g20-7.html
Tagumine käikar: http://mastersport.ee/tagavahetaja-shim ... -m360.html
Kett: http://mastersport.ee/jalgratta-kett-sh ... -116l.html
Esimene käikar: http://mastersport.ee/esivahetaja-shima ... m190a.html
Keskjooks: Siinkohal tahaks targemate nõu, milline keskjooks tellida. http://mastersport.ee/jalgratta-keskjooksud/
Eelkõige tahaks teada, kas need jupid peaksid istuma ja omavahel sobima 3x7 süsteemile.
Re: Uut amorti
Pildilt paistab, et praegusel käpal on sul vahetatavad ketirattad. Oled sa kindel, et kõik 3 on ära kulunud või piisab näiteks kahe suurema vahetamisest? Lingil viidatud käpp paistab odavam kokkukeevitatud või needitud ketiratastega isend. Keskjooks on sul praegu nelikant - lingil toodutest bb-un26.
Kui juba käiguvahetajaid uuendama hakkad, osta ka uued trossid - kõrid.
Kui juba käiguvahetajaid uuendama hakkad, osta ka uued trossid - kõrid.
Re: Uut amorti
Sellele rattale ei ole mõtet sellist investeeringut teha.
Suur hammasratas paistab ok. Võibolla vaja vahetada ainult keskmine, kui see kulunud. Aga äkki polegi vaja vahetada, miks sa üldse tahad vänta vahetada?
Kui vahetajatega probleem, siis vaheta trossid-kõrid, tõenäoliselt on viga seal. Ülejäänu lihtsalt puhasta ja õlita ja rohkem ilmselt polegi vaja.
Tee ainult täpselt nii vähe kui hädavajalik, rohkem lihtsalt ei ole mõtet teha. Kui tahad paremat ratast, osta uus ja parem, tuleb odavam ja lihtsam.
Selle ratta väärtus on võibolla kuskil 100€ kandis. Kui ostad ka vajalikud tööriistad, läheb sul see maksma juba rohkem kui ratas väärt, samas ratta väärtust see ei tõsta.
Kui ikkagi tahad kogu selle kompoti ära vahetada vajad veel lisaks tööriistu:
1. Väntade eemaldamiseks tööriist
2. Keskjooksu võti - kehvemal juhul isegi kaks erinevat, kui vana on mingi eriti vana ja teistsugune kui uus.
3. Kasseti võti
4. Kasseti kinni hoidmise tööriist
5. Keti neetimise tööriist
Käepäraste vahenditega ei saa hakkama, kõiki neid riistu läheb vaja.
Suur hammasratas paistab ok. Võibolla vaja vahetada ainult keskmine, kui see kulunud. Aga äkki polegi vaja vahetada, miks sa üldse tahad vänta vahetada?
Kui vahetajatega probleem, siis vaheta trossid-kõrid, tõenäoliselt on viga seal. Ülejäänu lihtsalt puhasta ja õlita ja rohkem ilmselt polegi vaja.
Tee ainult täpselt nii vähe kui hädavajalik, rohkem lihtsalt ei ole mõtet teha. Kui tahad paremat ratast, osta uus ja parem, tuleb odavam ja lihtsam.
Selle ratta väärtus on võibolla kuskil 100€ kandis. Kui ostad ka vajalikud tööriistad, läheb sul see maksma juba rohkem kui ratas väärt, samas ratta väärtust see ei tõsta.
Kui ikkagi tahad kogu selle kompoti ära vahetada vajad veel lisaks tööriistu:
1. Väntade eemaldamiseks tööriist
2. Keskjooksu võti - kehvemal juhul isegi kaks erinevat, kui vana on mingi eriti vana ja teistsugune kui uus.
3. Kasseti võti
4. Kasseti kinni hoidmise tööriist
5. Keti neetimise tööriist
Käepäraste vahenditega ei saa hakkama, kõiki neid riistu läheb vaja.
Re: Uut amorti
Oman täpselt samasugust Scott Yucatan´i aastast 2001 ja olen sama tee läbi käinud. Nagu eespool öeldud on mõistlikum uus (kasutatud) ratas osta.
Tagumine käiguvahetaja on tal selline, mille vedru tõmbab suurema hammasratta poole, sinu väljavalitud Acera aga väiksema poole s.t. pead ka käiguvahetusheeblid välja vahetama. Kui kombosid ei leia siis ka pidurilingid.
Alivio kassett ei sobi originaal rummule, kuna seal kasutuses kokkuehitatud tirri-kasetti kombinatsioon, antud alivio on mõeldud eraldi tirrile paigutamiseks.
Viitatud esikäiguvahetaja- ning hammasrattad ei ole küll millegipoolest paremad kui originaalis (kui on mõttes upgrade), kui käiguvahetus ei toimi korralikult, vaheta trossid-kõrid nagu juba eespool mainitud. Esimesi ketirattaid eraldi vahetada ei saa, on teised kokku keevitatud.
Nii et kui sa kõikide juppide (ja vajalike tööriistade) hinnad kokku lööd, avastad, et sama raha eest saaks tublisti parema ratta (vähemalt kasutatud rataste turul) kui vana Yucatani upgrademine.
Tagumine käiguvahetaja on tal selline, mille vedru tõmbab suurema hammasratta poole, sinu väljavalitud Acera aga väiksema poole s.t. pead ka käiguvahetusheeblid välja vahetama. Kui kombosid ei leia siis ka pidurilingid.
Alivio kassett ei sobi originaal rummule, kuna seal kasutuses kokkuehitatud tirri-kasetti kombinatsioon, antud alivio on mõeldud eraldi tirrile paigutamiseks.
Viitatud esikäiguvahetaja- ning hammasrattad ei ole küll millegipoolest paremad kui originaalis (kui on mõttes upgrade), kui käiguvahetus ei toimi korralikult, vaheta trossid-kõrid nagu juba eespool mainitud. Esimesi ketirattaid eraldi vahetada ei saa, on teised kokku keevitatud.
Nii et kui sa kõikide juppide (ja vajalike tööriistade) hinnad kokku lööd, avastad, et sama raha eest saaks tublisti parema ratta (vähemalt kasutatud rataste turul) kui vana Yucatani upgrademine.