Uut amorti

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
ratturx
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 26. 09. 2013. 21:39

Uut amorti

Postitus Postitas ratturx » 26. 09. 2013. 21:49

Sügis käes otsustasin, et võiks oma u. 10 aastat vanale Scottile elu sisse puhuda ja üht teist remontida ja vahetada.

Esimesena plaanis amordivahetus. Mingi tundmatu amort ja veel väga pehme ka hetkel peal.
Niipalju kui uurisin siis päris iga amort iga ratta alla ei istugi. Tahaks asjatundjatelt teada, kas sterer tube 1 1/8" istub siia alla ning kuidas ma tean kui pikk peab steerer ise olema. paar pilti ka praegusest seisust.

http://www.upload.ee/image/3606720/IMAG0328.jpg
http://www.upload.ee/image/3606718/IMAG0327.jpg

serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: Uut amorti

Postitus Postitas serxx » 26. 09. 2013. 22:07

See ratas näeb kahtlaselt selline välja, et päris amort, mis amordi nime väärt, maksab rohkem kui selle ratta väärtus on.
Mõne kasutatud amordilaadse toote umbes 25€ eest võib ehk osta. Suurema investeeringu puhul soovitaks uue ratta osta.
Tõenäoliselt on tegu 1 1/8" steereriga. Kuigi väike võimalus on, et siiski 1". Keera stem maha ja mõõda ära. Siis on kindel. 1" = 25,4mm ja 1 1/8 = 28,6mm

Steerer võib olla pikem, seda saab lühemaks lõigata ja saab ka spacereid vahele panna. Aga kui see on liiga lühike, siis pikemaks teha ei saa.
Steereri miinimumpikkuse mõõtmine:
Pilt

ratturx
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 26. 09. 2013. 21:39

Re: Uut amorti

Postitus Postitas ratturx » 27. 09. 2013. 10:32

Tean, et ratas vana ja suurt mõtet poleks sellist vokki upgradida. Tahan lihtsalt huvi pärast teha, lihtne oleks ju minna ja uus ratas osta aga lihtsalt huvitab selline aretamine.

ratturx
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 26. 09. 2013. 21:39

Re: Uut amorti

Postitus Postitas ratturx » 27. 09. 2013. 11:08

serxx kirjutas:See ratas näeb kahtlaselt selline välja, et päris amort, mis amordi nime väärt, maksab rohkem kui selle ratta väärtus on.
Mõne kasutatud amordilaadse toote umbes 25€ eest võib ehk osta. Suurema investeeringu puhul soovitaks uue ratta osta.
Tõenäoliselt on tegu 1 1/8" steereriga. Kuigi väike võimalus on, et siiski 1". Keera stem maha ja mõõda ära. Siis on kindel. 1" = 25,4mm ja 1 1/8 = 28,6mm

Steerer võib olla pikem, seda saab lühemaks lõigata ja saab ka spacereid vahele panna. Aga kui see on liiga lühike, siis pikemaks teha ei saa.
Steereri miinimumpikkuse mõõtmine:
Pilt
Nüüd selge, et tegu 1 1/8 steereriga. Steereri sees on see nii öelda kinnitus, mis kinnitub pealt ühe kuuskant poldiga. Kas see on võimalik vana steereri seest välja saada, või on vaja uue amordiga ka see uus osta? Pilt ka: http://www.upload.ee/image/3607250/IMAG0330.jpg

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Uut amorti

Postitus Postitas veloson » 27. 09. 2013. 11:43

Käbi saab peksta läbi kaelatoru alt välja (mitte koos kinnitusega!), aga kas seda ikka on vaja teha? Uuel amordil/kaelal, mille hangid, on see tõenäoliselt juba sees. Uus käbi näiteks kolmeka eest või siis euro-kahega selle foorumi kolakuulutustest.

ratturx
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 26. 09. 2013. 21:39

Re: Uut amorti

Postitus Postitas ratturx » 29. 09. 2013. 15:57

Nii nüüd on järgmised jupid mis lähevad vahetusse: esihammakad, kassett,kett, tagumine ja esimene käiguvaheti, keskjooks. Leidsin masterspordi lehe pealt sobivad jupid ülesse ja nüüd tahaks teada kas need ka võiksid eeldatavalt sobida. Pilt minu praegusest esihammakatest ja väntadest: http://www.upload.ee/image/3611108/IMAG0333.jpg ja kassetist: http://www.upload.ee/image/3611111/IMAG0334.jpg

Plaanis soetada esihammakad: http://mastersport.ee/eesmised-hammasra ... -m131.html
Kassett: http://mastersport.ee/kassett-shimano-a ... g20-7.html
Tagumine käikar: http://mastersport.ee/tagavahetaja-shim ... -m360.html
Kett: http://mastersport.ee/jalgratta-kett-sh ... -116l.html
Esimene käikar: http://mastersport.ee/esivahetaja-shima ... m190a.html

Keskjooks: Siinkohal tahaks targemate nõu, milline keskjooks tellida. http://mastersport.ee/jalgratta-keskjooksud/

Eelkõige tahaks teada, kas need jupid peaksid istuma ja omavahel sobima 3x7 süsteemile.

Kasutaja avatar
j6ukur
Rattur
Postitusi: 660
Liitunud: 28. 04. 2009. 16:29

Re: Uut amorti

Postitus Postitas j6ukur » 29. 09. 2013. 21:03

Pildilt paistab, et praegusel käpal on sul vahetatavad ketirattad. Oled sa kindel, et kõik 3 on ära kulunud või piisab näiteks kahe suurema vahetamisest? Lingil viidatud käpp paistab odavam kokkukeevitatud või needitud ketiratastega isend. Keskjooks on sul praegu nelikant - lingil toodutest bb-un26.

Kui juba käiguvahetajaid uuendama hakkad, osta ka uued trossid - kõrid.

serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: Uut amorti

Postitus Postitas serxx » 29. 09. 2013. 21:22

Sellele rattale ei ole mõtet sellist investeeringut teha.
Suur hammasratas paistab ok. Võibolla vaja vahetada ainult keskmine, kui see kulunud. Aga äkki polegi vaja vahetada, miks sa üldse tahad vänta vahetada?
Kui vahetajatega probleem, siis vaheta trossid-kõrid, tõenäoliselt on viga seal. Ülejäänu lihtsalt puhasta ja õlita ja rohkem ilmselt polegi vaja.
Tee ainult täpselt nii vähe kui hädavajalik, rohkem lihtsalt ei ole mõtet teha. Kui tahad paremat ratast, osta uus ja parem, tuleb odavam ja lihtsam.
Selle ratta väärtus on võibolla kuskil 100€ kandis. Kui ostad ka vajalikud tööriistad, läheb sul see maksma juba rohkem kui ratas väärt, samas ratta väärtust see ei tõsta.

Kui ikkagi tahad kogu selle kompoti ära vahetada vajad veel lisaks tööriistu:
1. Väntade eemaldamiseks tööriist
2. Keskjooksu võti - kehvemal juhul isegi kaks erinevat, kui vana on mingi eriti vana ja teistsugune kui uus.
3. Kasseti võti
4. Kasseti kinni hoidmise tööriist
5. Keti neetimise tööriist

Käepäraste vahenditega ei saa hakkama, kõiki neid riistu läheb vaja.

Swissflam
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 03. 08. 2013. 17:51

Re: Uut amorti

Postitus Postitas Swissflam » 30. 09. 2013. 11:16

Oman täpselt samasugust Scott Yucatan´i aastast 2001 ja olen sama tee läbi käinud. Nagu eespool öeldud on mõistlikum uus (kasutatud) ratas osta.
Tagumine käiguvahetaja on tal selline, mille vedru tõmbab suurema hammasratta poole, sinu väljavalitud Acera aga väiksema poole s.t. pead ka käiguvahetusheeblid välja vahetama. Kui kombosid ei leia siis ka pidurilingid.
Alivio kassett ei sobi originaal rummule, kuna seal kasutuses kokkuehitatud tirri-kasetti kombinatsioon, antud alivio on mõeldud eraldi tirrile paigutamiseks.
Viitatud esikäiguvahetaja- ning hammasrattad ei ole küll millegipoolest paremad kui originaalis (kui on mõttes upgrade), kui käiguvahetus ei toimi korralikult, vaheta trossid-kõrid nagu juba eespool mainitud. Esimesi ketirattaid eraldi vahetada ei saa, on teised kokku keevitatud.
Nii et kui sa kõikide juppide (ja vajalike tööriistade) hinnad kokku lööd, avastad, et sama raha eest saaks tublisti parema ratta (vähemalt kasutatud rataste turul) kui vana Yucatani upgrademine.

Vasta

Mine “Jupid”