Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Kas kellelgi siin on kogemusi isetehtud ees ühe hammakaga käiguvahetusega? Srami "päris" 1x11 gruppi on juba mõnel rattal nähtud ja kiitvaid kommentaare loetud, aga mind huvitavad praegu säästulahenduste kasutajate kogemused. Kas toimib, kas käikude ulatusest piisab, kas kett püsib peal jne? Kogemuste kirjeldamisel oleks abiks mainida ära olulisemad muutujad:
1) Jooksu suurus
2) Hammasratta suurus, tootja, kasutatav vänt.
3) Tagumine käiguvahetaja (siduriga või ilma)
4) Ketijuhi olemasolu
5) Sõidustiil, st kus peamiselt sõidetakse ja kas ka võisteldakse samas seades.
6) Reielihase jämedus ehk siis füüsiline vorm
Täna leidsin enda postkastist Wolf Tooth Componentsi 34 hambaga hammasratta SRAMi vändale (mul on S1400 käpp). Kaalub 81 grammi ja paistab üsna robustne. Hambad on sarnase profiiliga nagu SRAMi XX1 grupil, st kordamööda kitsam ja laiem hammas. Peale läheb veel X9 Type2 keskmise korviga tagakäikar ja 11-36 kassett, loodan ilma ketijuhita hakkama saada. Siiamaani kasutanud 11-32 kassetti ja ees 28-42 hammakaid. Jooksu mõõduks on 26".
1) Jooksu suurus
2) Hammasratta suurus, tootja, kasutatav vänt.
3) Tagumine käiguvahetaja (siduriga või ilma)
4) Ketijuhi olemasolu
5) Sõidustiil, st kus peamiselt sõidetakse ja kas ka võisteldakse samas seades.
6) Reielihase jämedus ehk siis füüsiline vorm
Täna leidsin enda postkastist Wolf Tooth Componentsi 34 hambaga hammasratta SRAMi vändale (mul on S1400 käpp). Kaalub 81 grammi ja paistab üsna robustne. Hambad on sarnase profiiliga nagu SRAMi XX1 grupil, st kordamööda kitsam ja laiem hammas. Peale läheb veel X9 Type2 keskmise korviga tagakäikar ja 11-36 kassett, loodan ilma ketijuhita hakkama saada. Siiamaani kasutanud 11-32 kassetti ja ees 28-42 hammakaid. Jooksu mõõduks on 26".
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Jagada natuke siga-ja-kägu võrdlust (luba, näitan ette, mis on sinu pakutud high end komplekti kõrval päris-päris säästulahendus) - tagasisidet FC-M411 plönni pealt võetud 32T 1x7 lahenduse kohta (kasseti peal liikumist dirigeerib STX kobakas, vist Medium korv ja väljanägemine selline http://www.bikepro.com/products/rear_de ... _rear.gif):
-kompott nii FC-M411 kui M640 käpaga kokku sattunud, aga siin nagu vahet ei näe - miks käpp oluline on?
-26" @ 32T ketihammakaga ja 26-12 kassetiga saab mugavalt sõita 8-38 km/h ilma erilise kangutamise või kiirkerimise oskuseta. Kangutades olen ise ka järsematest vaatamisväärsustest üles sõitnud. Üle 38km/h kusagil kruusal ja asfaltil võiks kassetil juba 11T olla, kui selliste kiirustega tegemist peaks olema. Reied midagi sardelli ja noore paju vahepealset.
-Ilma ketijuhita selles siga-seades juurikate peal kiiresti sõita ei saa. Kui, siis ainult pidevalt vändates ja ketil pinget peal hoides. Tegin keti isegi üldjuhisest (keti pikkus kõige suurema hammaka peal +2 lüli) ühe nõksu võrra lühemaks, aga ikka viskab põrutusel maha (tagakäikari korv hüppab põrutuse peale ja laseb keti lõdvaks, lõdva kett jookseb esihammakast mööda). Ketijuhti või esikäikari korvi kasutades ketti maha ei põruta. Kergema kruusa ja suusaraja tüüpi maastikul saab ilma ketijuhita, aga see on väga toores lahendus ja saab lõpuks ikka käed iga teise sõiduga õliseks. Ketijuhi vajaduses on suur süü madalate hammastega ketirattal, Wolf Tooth 34T kõlab juba palju lubavamalt ja hoiab kindlasti oluliselt paremini ketti peal. Kahtlustan, et paljud 2x või 3x käpa pealt võetud keskmised ketirattad on madalate hammastega ja tõotavad 1xn seades ilma ketijuhita muret.
-Minu mainitud käikariga seotud kogemusi pole juba pärast 97' aastat mõtet kellelegi jagada, aga selle taha ei ole vahetus jäänud. Vähemalt niipalju, kui tehnika lubab - kui keegi peaks vastu ootusi ikkagi nii vanade asjade vastu huvi tundma, siis STX on Shimano "ära jumala eest vaheta ülesmäge sõites või jõuga vändates" groupset.
Puhtalt ennustus, aga sinu 34Tx11t-36t @26" peaks lubama nii kolmapäevakut kui tsüklokrossi. Millise sõidustiili ja reielihase jaoks sihtisid? Kui komplekt ratta peale saab, ootan huviga muljeid.
-kompott nii FC-M411 kui M640 käpaga kokku sattunud, aga siin nagu vahet ei näe - miks käpp oluline on?
-26" @ 32T ketihammakaga ja 26-12 kassetiga saab mugavalt sõita 8-38 km/h ilma erilise kangutamise või kiirkerimise oskuseta. Kangutades olen ise ka järsematest vaatamisväärsustest üles sõitnud. Üle 38km/h kusagil kruusal ja asfaltil võiks kassetil juba 11T olla, kui selliste kiirustega tegemist peaks olema. Reied midagi sardelli ja noore paju vahepealset.
-Ilma ketijuhita selles siga-seades juurikate peal kiiresti sõita ei saa. Kui, siis ainult pidevalt vändates ja ketil pinget peal hoides. Tegin keti isegi üldjuhisest (keti pikkus kõige suurema hammaka peal +2 lüli) ühe nõksu võrra lühemaks, aga ikka viskab põrutusel maha (tagakäikari korv hüppab põrutuse peale ja laseb keti lõdvaks, lõdva kett jookseb esihammakast mööda). Ketijuhti või esikäikari korvi kasutades ketti maha ei põruta. Kergema kruusa ja suusaraja tüüpi maastikul saab ilma ketijuhita, aga see on väga toores lahendus ja saab lõpuks ikka käed iga teise sõiduga õliseks. Ketijuhi vajaduses on suur süü madalate hammastega ketirattal, Wolf Tooth 34T kõlab juba palju lubavamalt ja hoiab kindlasti oluliselt paremini ketti peal. Kahtlustan, et paljud 2x või 3x käpa pealt võetud keskmised ketirattad on madalate hammastega ja tõotavad 1xn seades ilma ketijuhita muret.
-Minu mainitud käikariga seotud kogemusi pole juba pärast 97' aastat mõtet kellelegi jagada, aga selle taha ei ole vahetus jäänud. Vähemalt niipalju, kui tehnika lubab - kui keegi peaks vastu ootusi ikkagi nii vanade asjade vastu huvi tundma, siis STX on Shimano "ära jumala eest vaheta ülesmäge sõites või jõuga vändates" groupset.
Puhtalt ennustus, aga sinu 34Tx11t-36t @26" peaks lubama nii kolmapäevakut kui tsüklokrossi. Millise sõidustiili ja reielihase jaoks sihtisid? Kui komplekt ratta peale saab, ootan huviga muljeid.
Viimati muutis veloson, 02. 05. 2014. 19:56, muudetud 1 kord.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
See on tõesti PÄRIS säästulahendus!veloson kirjutas:Jagada natuke siga-ja-kägu võrdlust (luba, näitan ette, mis on sinu pakutud high end komplekti kõrval päris-päris "säästulahendus")- tagasisidet FC-M411 plönni pealt võetud 32T 1x7 lahenduse kohta (kasseti peal liikumist dirigeerib STX kobakas, vist Medium korv ja väljanägemine selline http://www.bikepro.com/products/rear_de ... _rear.gif):
Peamiselt selle tõttu, et mismoodi käpp ja hammakas omavahel kokku on pandud ja mis selle tulemusena chainline on. Lisaks niiöelda tavapärasele nelja poldiga variandile on olemas ka otse Srami käpale kinnituvad hammakad (spiderless) ja Srami 80/120 BCD jaoks tehtud hammakad.veloson kirjutas: -kompott nii FC-M411 kui M640 käpaga kokku sattunud, aga siin nagu vahet ei näe - miks käpp oluline on?
Ma olen seda veidi kalkuleerinud ja omast arust sai nüüd nii sätitud, et kergemas otsas (mäkketõusu käigud) suurt midagi ei kaotanud, küll aga saab uus raskeim käik olema mõnevõrra kergem senisest. See ei tohiks probleem olla kuna suudan üsna kõrge kadentsiga vändata ja seni on 42-11/12/13 kombinatsioonid harva kasutust leidnud. Peamiselt sõidan SEC sarja, mõningaid väiksemaid XCO formaadis krosse, plaanis ka Rõuge tuur, H100, võib-olla ka Vooremäe 3000. Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis esimesed tõsisemad muljed saan kirja panna peale Rakke Rattamaratoni.veloson kirjutas: Puhtalt ennustus, aga sinu 34Tx11t-36t @26" peaks lubama nii kolmapäevakut kui tsüklokrossi. Millise sõidustiili ja reielihase jaoks sihtisid? Kui komplekt ratta peale saab, ootan huviga muljeid.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
kus juures sama plaan ainult teen sellise lükke oma pere kahel fitness bikel ja ülekanne vähe teine ees 38 hammast ja taga kasett 11-26 või 11-28 ja jooksud 29 tolli
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Tänaseks tehtud kaks sõitu: üks Tartu linnas (toomemägi, Raadi "auk") ja teine Rakke Rattamaratonil. Kokkuvõtvalt võib öelda, et olen lahendusega igati rahul, mõned konkreetsemad tähelepanekud:
1) Ketijuhti pole vaja kui on õige hammasratas ja siduriga (Type2 või Shadow Plus) käiguvahetaja. Sõitsin juurikaid, mitmeid treppe, kukkusin kaks korda, aga kett püsis alati peal. Proovimata jäi ainult kõik eelnev koos suure mudaga.
2) Ratas on täiesti vaikne. Treppidest alla sõites kuuled ainult kummimüdinat, kett ei peksa enam üldse vastu raami. See on siis puhtalt tagakäikarist tulenev omadus.
3) Asi vajab harjumist. Sageli otsis vasaku käe pöial endiselt shifterit, et käiku vahetada. Eriti näiteks kohtades, kus seda varem 95% juhtudel tegin: metsast kruusale keeramine ja vastupidi.
4) Trigger shifteriga on paremal käel klõbistamist rohkem kui varem, aga ei midagi hullu.
5) Pole küll veel mudastes tingimustes sõitnud, aga julgen arvata, et chainsuck enam probleeme ei valmista.
6) Käikude ulatusest. Rakkes võtsin soojenduse ajal ühe kahest lõpus olnud järsemast tõusupõksust ja see läks väga kenasti. Võistluse ajal sain ka sõites üles, aga no ikka päris raske ja piiri peal oli kuna jalg oli juba päris pehme (Finišis avastasin, et tagumine pidur oli üsna korralikult peal olnud ja nii ilmselt suurema osa sõidust). Ülekanne 34-36 ja 26" jooksud. Kõik muu ülespoole kaldu olev oli ka sõidetav välja arvatud Emumäe singlite osa lõpus olnud järsem tõusuke. Õigupoolest ei saanud seda proovidagi kuna minu ees jalastuti, aga üsna kindlalt oleksin ka ise pidanud jala maha panema. Kiiretel asfaldi- ja kruusalõikudel probleeme ei olnud, viimane käik sai küll piisavalt kasutust ja kadents oli kohati kõrge, aga suutsin sealjuures ikkagi jalgadega tööd teha.
Praegu jääb igatahes selline lahendus peale ja muljed on positiivsed. Kas soovitaksin seda ka teistele? Jah, aga kolmel eeldusel:
1) Sul pole selle vastu midagi, et mõnel väga järsul tõusul jalastuda
2) Suudad kõrge kadentsiga tööd teha. Võistlustel nähtu järgi võib see paljudele probleemiks osutuda, sest no ikka päris räigelt kangutatakse. Kui minul on oma kiireim käik sees (34-11), siis teistel enamasti juba rauad paremal (42-11, ka 29" jooksudega) ja surutakse hambad ristis.
3) Oled parajalt heas, aga mitte liiga heas, vormis. Nimelt, eriti kiired sõitjad vajavad ilmselt kiiremas otsas rohkem käike kuna nagu olen aru saanud, siis kruusal kihutatakse ikka korralikult. Sel juhul tuleb sponsorilt 1x11 küsida Kehva füüsisega aga jääb kergem käik ilmselt liiga raskeks. Ise sõidan SEC sarjas umbes 200. koha kandis (+/- 40 kohta)
Ideaalis peaks muidugi olema paar-kolm erineva suurusega esihammakat varuks, mida siis vastavalt rajale vahetada. Näiteks Vooremäe 3000 jaoks paneksin 32T ja Tartu Rattamaratoni jaoks 36 või isegi 38 hambaga ketiratta kui selline võimalus oleks.
1) Ketijuhti pole vaja kui on õige hammasratas ja siduriga (Type2 või Shadow Plus) käiguvahetaja. Sõitsin juurikaid, mitmeid treppe, kukkusin kaks korda, aga kett püsis alati peal. Proovimata jäi ainult kõik eelnev koos suure mudaga.
2) Ratas on täiesti vaikne. Treppidest alla sõites kuuled ainult kummimüdinat, kett ei peksa enam üldse vastu raami. See on siis puhtalt tagakäikarist tulenev omadus.
3) Asi vajab harjumist. Sageli otsis vasaku käe pöial endiselt shifterit, et käiku vahetada. Eriti näiteks kohtades, kus seda varem 95% juhtudel tegin: metsast kruusale keeramine ja vastupidi.
4) Trigger shifteriga on paremal käel klõbistamist rohkem kui varem, aga ei midagi hullu.
5) Pole küll veel mudastes tingimustes sõitnud, aga julgen arvata, et chainsuck enam probleeme ei valmista.
6) Käikude ulatusest. Rakkes võtsin soojenduse ajal ühe kahest lõpus olnud järsemast tõusupõksust ja see läks väga kenasti. Võistluse ajal sain ka sõites üles, aga no ikka päris raske ja piiri peal oli kuna jalg oli juba päris pehme (Finišis avastasin, et tagumine pidur oli üsna korralikult peal olnud ja nii ilmselt suurema osa sõidust). Ülekanne 34-36 ja 26" jooksud. Kõik muu ülespoole kaldu olev oli ka sõidetav välja arvatud Emumäe singlite osa lõpus olnud järsem tõusuke. Õigupoolest ei saanud seda proovidagi kuna minu ees jalastuti, aga üsna kindlalt oleksin ka ise pidanud jala maha panema. Kiiretel asfaldi- ja kruusalõikudel probleeme ei olnud, viimane käik sai küll piisavalt kasutust ja kadents oli kohati kõrge, aga suutsin sealjuures ikkagi jalgadega tööd teha.
Praegu jääb igatahes selline lahendus peale ja muljed on positiivsed. Kas soovitaksin seda ka teistele? Jah, aga kolmel eeldusel:
1) Sul pole selle vastu midagi, et mõnel väga järsul tõusul jalastuda
2) Suudad kõrge kadentsiga tööd teha. Võistlustel nähtu järgi võib see paljudele probleemiks osutuda, sest no ikka päris räigelt kangutatakse. Kui minul on oma kiireim käik sees (34-11), siis teistel enamasti juba rauad paremal (42-11, ka 29" jooksudega) ja surutakse hambad ristis.
3) Oled parajalt heas, aga mitte liiga heas, vormis. Nimelt, eriti kiired sõitjad vajavad ilmselt kiiremas otsas rohkem käike kuna nagu olen aru saanud, siis kruusal kihutatakse ikka korralikult. Sel juhul tuleb sponsorilt 1x11 küsida Kehva füüsisega aga jääb kergem käik ilmselt liiga raskeks. Ise sõidan SEC sarjas umbes 200. koha kandis (+/- 40 kohta)
Ideaalis peaks muidugi olema paar-kolm erineva suurusega esihammakat varuks, mida siis vastavalt rajale vahetada. Näiteks Vooremäe 3000 jaoks paneksin 32T ja Tartu Rattamaratoni jaoks 36 või isegi 38 hambaga ketiratta kui selline võimalus oleks.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
ja kindlasti said ca 200g kaalu ka alla
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Siimule kiitus ettevõtlikkuse, teostuse ja väga hea review eest!
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Vahepeal veidi sõidetud jälle, mõned uued tähelepanekud.
- Otepää SEC on ilmselt kiireim sõit/võistlus, millest selle rattaga osa võtan. Harimäest alla kihutades teistest maha ei jäänud (sõitsin umbes 130-150 kohtade sektoris), aga jalad käisid ikka väga kiirelt ringi kui soovisin veidi "gaasi" juurde panna. Arvutuslikult oli kadents peaaegu 130 rpm (50 km/h, 26"x2.10 kumm, 34-11 ülekanne) ja selle peale hakkas veidi ka pistma, aga lühikese lõigu kannatas ära.
- ratast puhastada on palju meeldivam ja lihtsam.
- vasak käsi enam käigulülitit ei otsi
- tõusudest saan ehk isegi kiiremini üles kuna ülikerget "kerimise käiku" enam ei ole.
- Otepää SEC on ilmselt kiireim sõit/võistlus, millest selle rattaga osa võtan. Harimäest alla kihutades teistest maha ei jäänud (sõitsin umbes 130-150 kohtade sektoris), aga jalad käisid ikka väga kiirelt ringi kui soovisin veidi "gaasi" juurde panna. Arvutuslikult oli kadents peaaegu 130 rpm (50 km/h, 26"x2.10 kumm, 34-11 ülekanne) ja selle peale hakkas veidi ka pistma, aga lühikese lõigu kannatas ära.
- ratast puhastada on palju meeldivam ja lihtsam.
- vasak käsi enam käigulülitit ei otsi
- tõusudest saan ehk isegi kiiremini üles kuna ülikerget "kerimise käiku" enam ei ole.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Sul on 1x10?
Tead äkki palju neid 9-speed SRAM TYPE2 või Shimano Shadow Plus käiguvahetajaid üldse on? Kiire otsinguga ei leidnud ühtegi.
Tead äkki palju neid 9-speed SRAM TYPE2 või Shimano Shadow Plus käiguvahetajaid üldse on? Kiire otsinguga ei leidnud ühtegi.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Mul on taga 10 käiku jah. Ega neid siduriga käikareid 9-käigulistele ei olegi. Mõned on ise nikerdanud midagi: http://www.pinkbike.com/forum/listcomme ... did=148662Omiar kirjutas:Sul on 1x10?
Tead äkki palju neid 9-speed SRAM TYPE2 või Shimano Shadow Plus käiguvahetajaid üldse on? Kiire otsinguga ei leidnud ühtegi.
Kui teha 1x9, siis keti peal hoidmise jaoks on mingit sorti ketijuht üsna kohustuslik. Seda juhul kui plaanis ka maastikul sõita.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
SRAM X01 on väljas - bikeradarist saab täpsemalt lugeda. Artiklis mainitud letihind esialgu küll veel pisut krõbe, aga eeldatavalt XX1-ga ikka piisav turunduslik vahe tehakse ehk reaalselt ei pruugi nii hull ollagi. Paneb selgelt vahetuse peale mõtlema.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
1x9 puhul on variant proovida Absoluteblacki esihammasratast, nad ise väidavad, et toimib ka ilma TYPE2 või Shadow Plus käiguvahetajata.
http://absoluteblack.cc/xx1-style-shimano.html
Eks ta on ilmselt proovimise asi.
http://absoluteblack.cc/xx1-style-shimano.html
Eks ta on ilmselt proovimise asi.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Kasutavad Shimano tagavahetajat koos SRAM heeblitega. Dual Controli fännidele sest kahjuks abi pole.siim_s kirjutas:Omiar kirjutas: Ega neid siduriga käikareid 9-käigulistele ei olegi. Mõned on ise nikerdanud midagi: http://www.pinkbike.com/forum/listcomme ... did=148662
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Kas on mõtet leiutada seda paarisaja grammi pärast?Pärast rebumaitse suus.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Olen ka kodukootud 1x10 süsteemi uhke omanik ja ainus asi mis mind häiris oli et SLX tagavahetajaga viskas keti esimeselt hammasrattalt maha linnas näiteks äärekividest üles / all sõites. Päris tüütu oli. Nii tüütu et hakkasin otsima lahendust kuidas veidi vähem tüütu oleks.
Avastasin lõpuks, et tagavahetajat annab keerata 1 keerd peale.
Töö ise võtab alla 5 min. Tuleb korraks lahti keerata see pildil ülemise hammasratta juures olev piirav kruvi ja lihtsalt kogu litritega hooba 1 keerd peale keerata. Pärast kruvi oma kohale tagasi lihtsalt. Kett läheb mõnusalt pingule ja eest enam maha ei loobi. Käiguvahetused töötavad nagu enne. Kõrvalnähtusid pole täheldanud. Äkki toimib ka teistel käiguvahetajatel.
(ainus koht millel mõtlen välja mingi negatiivse poole on see, et ilma laagriteta litrid võivad hakata kiiremini kuluma - mul endal on laagritel niiet ohtu ei näe).
Avastasin lõpuks, et tagavahetajat annab keerata 1 keerd peale.
Töö ise võtab alla 5 min. Tuleb korraks lahti keerata see pildil ülemise hammasratta juures olev piirav kruvi ja lihtsalt kogu litritega hooba 1 keerd peale keerata. Pärast kruvi oma kohale tagasi lihtsalt. Kett läheb mõnusalt pingule ja eest enam maha ei loobi. Käiguvahetused töötavad nagu enne. Kõrvalnähtusid pole täheldanud. Äkki toimib ka teistel käiguvahetajatel.
(ainus koht millel mõtlen välja mingi negatiivse poole on see, et ilma laagriteta litrid võivad hakata kiiremini kuluma - mul endal on laagritel niiet ohtu ei näe).
Bicycling is a dangerous sport and requires balls of steel
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Huvi pärast, mis vändad ja hammakas ees kasutusel on?stealth kirjutas:Olen ka kodukootud 1x10 süsteemi uhke omanik ja ainus asi mis mind häiris oli et SLX tagavahetajaga viskas keti esimeselt hammasrattalt maha linnas näiteks äärekividest üles / all sõites.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
38h raceface singlespeed hammasratas ja slx vänt
vänt on vedi lihvitud, et see hammakas keskmisele positsioonile mahuks
http://i1088.photobucket.com/albums/i34 ... 7c6f5f.jpg
http://i1088.photobucket.com/albums/i34 ... 6bbe83.jpg
vänt on vedi lihvitud, et see hammakas keskmisele positsioonile mahuks
http://i1088.photobucket.com/albums/i34 ... 7c6f5f.jpg
http://i1088.photobucket.com/albums/i34 ... 6bbe83.jpg
Bicycling is a dangerous sport and requires balls of steel
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Pildi pealt tundub et see ei ole narrow/wide hammakas?
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
ei ole jah - täitsa tavaline
Bicycling is a dangerous sport and requires balls of steel
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Vaata mis mul postkasti oli
Saab rakendust küll 1x11 käigukastis aga kuna siin juba Wolfist juttu oli, siis ei saanud näitamata jätta.
Saab rakendust küll 1x11 käigukastis aga kuna siin juba Wolfist juttu oli, siis ei saanud näitamata jätta.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Ma ütleks et asi läheb järjest põnevamaks.
42T olemasolevale 10-speed kassetile: http://www.oneupcomponents.com/
Veel juttu juurde: http://knobblytyres.com/oneup-component ... -36-11-42/ Ehk siis siin soovitatakse eemaldada 17T ja 19T ning asemele 18T, et üleminekud sujuvamad oleksid. Tootja ise soovitab eemaldada 17T.
42T olemasolevale 10-speed kassetile: http://www.oneupcomponents.com/
Veel juttu juurde: http://knobblytyres.com/oneup-component ... -36-11-42/ Ehk siis siin soovitatakse eemaldada 17T ja 19T ning asemele 18T, et üleminekud sujuvamad oleksid. Tootja ise soovitab eemaldada 17T.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
See ühe suure hammaka lisamine tundub väheke huvitavam ja lootustandvam lahendus olevat, aga on ka alternatiive:
http://www.actionsports.de/gb/Component ... 59666.html
http://www.actionsports.de/gb/Component ... 59666.html
Tark ei torma!
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Seda ei ole veel keegi sujuvalt töötama saanud ja paari kuuga on kulumise aste väga tugev.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Olen kursis nende arvamustega. Seepärast see 1 hammakaga variant ahvatlevam tundubki.rainerhq kirjutas:Seda ei ole veel keegi sujuvalt töötama saanud ja paari kuuga on kulumise aste väga tugev.
Siin veel üks võimalus:
http://www.pinkbike.com/news/Ten-Speed- ... e-Cog.html
Miinuseks on see, et süsteem küsib oma tirri.
Tark ei torma!
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Wolfil samuti plaanis 42T tagumine hammakas müüki paisata.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Plaan siis teha ratas 1x10 süsteemile. Kuna peal on xt grupp siis Wolftooth hammakad peaks juhendi järgi iusti sobima. Kassetist viskan 17T välja ja lisan juurde 42T aga mis ette? Kas 34T või 36T? Keegi omast kogemusest ehk oskab soovitada. Treenituse taseme poolest mahun hetkel EC 200-300 vahele. Kui keegi tahab http://www.bikeavenue.de/ sammuti tellida miskit võin kampa võtta ja postikulu jagada või teab keegi odavamat kohta nende hammakate tellimiseks?
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Aasta tagasi tegin samuti XT grupist: ette 34 ja taga siis kassett 11-36.
Alguses kartsin, et jääb puudu nii alt kui ülevalt, aga reaalsus on see, et 34x11 ei jää isegi Tartu Rattamaratonil väheks ning väiksed põksud sõidab kõik 34x36 ära. Eriti hästi istub kogu setup kolmapäevakutele.
Kohad Elionil olid sellised 300 peale samas (see aasta ei ole sõitnud) ja kolmapäevakutel 100 alla, seega suhteliselt taguotsa mees.
Kui paned taha 42 siis on 36 ette igati õigustatud minu hinnangul, et kindlalt tuules püsida ka kiirematel kruusalõikudel.
Veel seda kah, et hämmastavalt hea vastupidavus on olnud kogu sellel kremplil. Mulle endale tundub, et isegi kett kulub vähem, aga see on vist wishful thinking...
Alguses kartsin, et jääb puudu nii alt kui ülevalt, aga reaalsus on see, et 34x11 ei jää isegi Tartu Rattamaratonil väheks ning väiksed põksud sõidab kõik 34x36 ära. Eriti hästi istub kogu setup kolmapäevakutele.
Kohad Elionil olid sellised 300 peale samas (see aasta ei ole sõitnud) ja kolmapäevakutel 100 alla, seega suhteliselt taguotsa mees.
Kui paned taha 42 siis on 36 ette igati õigustatud minu hinnangul, et kindlalt tuules püsida ka kiirematel kruusalõikudel.
Veel seda kah, et hämmastavalt hea vastupidavus on olnud kogu sellel kremplil. Mulle endale tundub, et isegi kett kulub vähem, aga see on vist wishful thinking...
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Mis tähendab "taga 42?"Erx27 kirjutas:Kui paned taha 42 siis on 36 ette igati õigustatud minu hinnangul, et kindlalt tuules püsida ka kiirematel kruusalõikudel.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
34 x 11 ülekannetega eeldab kiirus 40 km/h ca 95 pööret minutis kadentsi. 36 x 11 ülekannetega on sama näitaja 90 pööret minutis (100 rpm annab kiiruseks juba 44,7 km/h). Arvutused tegin 700C veljemõõduga ja 2,1" rehviga. Eks sa ise tead, mis kadentsiga sa sõidad ja maksimaalselt sõita suudad.
Kuigi mul on 2x10 süsteem, siis olen mitu EC sarja maratoni läbi sõitnud eest suurel. Ees 38T ja taga 11-34. Laiuse mäesl ja Rõuges jäi puudu, Mulgi, Tallinna ja midagi veel sõitsin eest suurel läbi. EC kohad 50-100.
Kokkuvõttes tundub mulle, et kui ma peaks midagi ise valima, siis alla 36T Eesti maratonile ei tule kõne alla, pigem 38T ja taha 11-36 või veel suurem kassett. XCO on veidi teine tera.
Kuigi mul on 2x10 süsteem, siis olen mitu EC sarja maratoni läbi sõitnud eest suurel. Ees 38T ja taga 11-34. Laiuse mäesl ja Rõuges jäi puudu, Mulgi, Tallinna ja midagi veel sõitsin eest suurel läbi. EC kohad 50-100.
Kokkuvõttes tundub mulle, et kui ma peaks midagi ise valima, siis alla 36T Eesti maratonile ei tule kõne alla, pigem 38T ja taha 11-36 või veel suurem kassett. XCO on veidi teine tera.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
http://www.oneupcomponents.com/products ... h-sprocketindrek56 kirjutas:Mis tähendab "taga 42?"Erx27 kirjutas:Kui paned taha 42 siis on 36 ette igati õigustatud minu hinnangul, et kindlalt tuules püsida ka kiirematel kruusalõikudel.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Kui taha tuleb nagunii 42'ne hammakas, siis pole ees mõtet 36st karta. Jah, 34 x 11'ga katab 95% juhtudest kiiremate lõikude vajadused ära, aga jama lugu kui selle puuduva 5% tõttu jääd mõnel Estonian cup'i kruusakatsel grupist maha üksinda tuult lõikama.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Kui pikalt ja palju seal EC 200-300 vahel kruusamaantesõitu tuleb? S.o vahemikus 35-50km/hallan222 kirjutas: Treenituse taseme poolest mahun hetkel EC 200-300 vahele.
50-65km/h tuleb ilmselt vaid mõneks sekundiks ette (?) ja nende sekundite pärast on ilmselt lihtsam viivuks kadents 130-140 peale viia kui kasseti 42t eest €100 välja käia. 35km/h ja alla selle peaks 34x11 kenasti ära katma (usun, et kerijatel ka 34x12 või isegi 32x12/11).
Tõusude võtmine on ilmselt veidi individuaalsem ja paljudel radadel peab paras kangutaja olema, et 38x36 mäkke viia - sellisel puhul on 42t õigustatud, aga 34x36 võiks tulemuse peale sõitja juba küll künka otsa kohale toimetada.
Et iga järgmine 29x2.1" kasutav teema lugeja ei peaks uuesti kalkulaatorit avama:
Viimati muutis veloson, 20. 06. 2014. 10:31, kokku muudetud 2 korda .
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Kena, et protsentarvutus juba tehtud sai. Kui mitu minutit mis radadel siis selle 5% sisse jäi ja mis kadentsiga?JannoR kirjutas:34 x 11'ga katab 95% juhtudest kiiremate lõikude vajadused ära, aga jama lugu kui selle puuduva 5% tõttu jääd mõnel Estonian cup'i kruusakatsel grupist maha üksinda tuult lõikama.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Ma arvan, et jooksu suurus mängib ka rolli nende numbrite maailmas.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Nagu sa küllap isegi aru saad, siis olid need 95%/5% puusalt tulistatud numbrid, aga olgu, väike stiilinäide möödunud aasta Otepää estonian cupist (väljavõte Garminist), kus on üle 4 minuti 35-47km/h kiirust:veloson kirjutas:Kena, et protsentarvutus juba tehtud sai. Kui mitu minutit mis radadel siis selle 5% sisse jäi ja mis kadentsiga?
Distance Start Time Speed HR Range
31.000 km 1:16:04 0:01:27 41.31 km/h
32.000 km 1:17:31 0:01:16 47.32 km/h
33.000 km 1:18:47 0:01:29 40.19 km/h
34.000 km 1:20:17 0:01:44 34.39 km/h
Kuna estonian cupile satun heal juhul kord-paar aastas, siis alustasin ilusti viimasest stardirivist, ning need kiirused on muide saadud sõites 500+ sektoris. Kui juba 'karvajalgade', 'mesikäppade' jms nimedega ristitud masinaklassid aretavad mõnel lõigul selliseid kiiruseid, siis ma eeldan, et eespool on need numbrid suuremad ja kestavad pikemalt. See lõik moodustab siis umbes 2% minu lõpuajast, minuti-paariseid lõike leian veel, nii, et tegelikult tuleb see 5% ilusti täis. Kadentsi numbreid ei oska öelda, 90ga suudan kerida küll, aga ülaltoodud numbrid tähendavad mitmeid minuteid järjest 100-110'ga kerimist, mis teatud väsimusastme pealt on juba lisapingutus võrreldes võimalusega kiirem käik lülitada. Ärge saage valesti aru- maastikuratta sihtotstarbelist kasutamist eeldavatel üritustel saab kindlasti 34 x 11-36 ülekannetega vabalt hakkama, aga Otepää/Elva/Kõrvemaa/TRM stiilis radadele võiks ette vähemalt 36 paremini sobida.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Tänud JannoR jagamast - ega kui ei provotseeri, siis ei hakka vist keegi andmeid välja otsima
Kuidas teistes stardigruppides?
Kuidas teistes stardigruppides?
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Minul näiteks on selline stardigrupp, et kui metsa keeran panen eest väikese peale (24) ja ei liiguta seda sealt kuhugi. Taga teevad tööd hammasrattad 11 kuni 36 ja neid kõiki läheb enamasti vaja. Ja kui metsast välja saan, siis panen eest suure peale (38) ja väntan nagu jaksan. Kui aja peale sõidan, siis eesmärgiks on võitjale mitte rohkem kui 1.5x kaotada. Mõnikord õnnestub ka.
- Polaarorav
- Rattur
- Postitusi: 305
- Liitunud: 15. 02. 2013. 14:41
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Kuna endal plaan samuti rattasõit kuidagi funnimaks muuta siis kas...
Keegi oskab soovitada 1x10 süsteemiks hammakat Shimano M522 vändakomplektile ?
Tagapool on kasutuses 11-36 lahendus, niiet jääksin esialgu vist miskise 34 hambaarvu juurde, jalad pole midagi ulmelist... veel!
Tänud ette! / igasugune soovitus on kasvõi PMis teretulnud!
Keegi oskab soovitada 1x10 süsteemiks hammakat Shimano M522 vändakomplektile ?
Tagapool on kasutuses 11-36 lahendus, niiet jääksin esialgu vist miskise 34 hambaarvu juurde, jalad pole midagi ulmelist... veel!
Tänud ette! / igasugune soovitus on kasvõi PMis teretulnud!
SHUT UP LEGS!
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Võib-olla ebamugav küsimus, aga kas ülevalt teemat ikka lugesid või alustasid viimasest kahest kommentaarist? Siduriga tagumine käiguvahetaja on olemas või vedru lisaringi saad peale keerata (vt stealthi kommentaar)? Kas ülal mainitud hundihambaga ketirattad ei sobi või otsid midagi spetsiifilist?Polaarorav kirjutas:Keegi oskab soovitada 1x10 süsteemiks hammakat Shimano M522 vändakomplektile ?
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
http://www.bike-discount.de/en/buy/chai ... wg_id-6855
"Valepidi" pannes saad vist olemasolevate poltidega hakkama, muidu ka single chainring poldid vajalikud.
"Valepidi" pannes saad vist olemasolevate poltidega hakkama, muidu ka single chainring poldid vajalikud.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Minul ka selline kogemus, et need adapterid 28-40 või -42 jne ei ole ikka jätkusuutlikud lahendused, sõitsin sellega http://absoluteblack.cc/cassette-adapter-28-40.html heal juhul kuu ja tuli vist isegi alla 1000 km ja nüüd keti vahetusel juba 28T viskab üle, seega kulumine ei kannata kriitikat ning iga kuu 105€ adapterit ostma ei hakka. Eks tuleb läbi ajada 36 XT kassetiga kuni Shimano lõpuks oma 40T kasseti turule paiskab (?millal).Seda ei ole veel keegi sujuvalt töötama saanud ja paari kuuga on kulumise aste väga tugev.
Samas pean kiitma sama tegija ketirattaid, need on igati brod nii kaalu kui esimese kuu põhjal ka wearrate mõttes. Kett kordagi maha ei ole tulnud, ehkki "sidurit" ega ketihoidjat ei kasuta.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Natuke imelik et 1000km jooksul saavad need hammakad niipalju kasutust, et juba kulunud.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
No seda minagi, eriti kui arvestada et:
a) sõidetud sai vaid 1 tugev trenn mis tõusumeetrites andis välja 1000m;
b) Rõuge EC
Nendel sõitudel leidis ikka kasutust see adapteri osa, mujal praktiliselt mitte. Nüüd trelliga süvendasin neid paunu, see on ikka vääga pehme alumiinium....Sain pidama, 1 kuu peaks ehk välja vedama jälle.
a) sõidetud sai vaid 1 tugev trenn mis tõusumeetrites andis välja 1000m;
b) Rõuge EC
Nendel sõitudel leidis ikka kasutust see adapteri osa, mujal praktiliselt mitte. Nüüd trelliga süvendasin neid paunu, see on ikka vääga pehme alumiinium....Sain pidama, 1 kuu peaks ehk välja vedama jälle.
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Äkki tasuks tootjalt uurida?ivoSKP kirjutas:No seda minagi, eriti kui arvestada et:
a) sõidetud sai vaid 1 tugev trenn mis tõusumeetrites andis välja 1000m;
b) Rõuge EC
Nendel sõitudel leidis ikka kasutust see adapteri osa, mujal praktiliselt mitte. Nüüd trelliga süvendasin neid paunu, see on ikka vääga pehme alumiinium....Sain pidama, 1 kuu peaks ehk välja vedama jälle.
https://facebook.com/LeonardiFactory
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Aeg möödus ja kola saabus. Sai peale krutitud, tagant minema visatud 17T ja 15T asemele tuli 16T ning lõppu veel 42T. Mingi jama aga käigu vahetusel. 16T ja 19T peale ei saa ketti sujuvalt jooksma! Alla tuleb ilusti aga üles ei taha minna vaid jääb kraapima ja tuleb heeblist juurde aidata. Olen üritanud sättida nii ja naa aga ei miskit. Sai proovitud ka uut kassetti aga tulemus sama. Kett on alles vahetatud. Taga käikariks Shimano RD-M786 SGS. Keegi targem oskab ehk soovitada miskit?
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Olen 1x10 kasutaja. Sõita sellega on palju mugavam kui 2x10, mida enne kasutasin, tagasi üleminekust soovi ei ole.
1) 29
2) 36t, RaceFace NW, mingi sram custom (bcd104).
3) Shimano XT ilma sidurita, kuid praegu liigub slx siduriga Saksamalt. Vahetamine on seotud vana käiguvahetaja kuulumisega, muidu ketti maha ei viska.
4) Ei olnud
5) Eelistan tehnilisi lõike - tavaliselt rockgardenit, juurikad, kivid, singlid jm... kruusa ka vahepeal. N: siin ketti maha ei viska -> https://vimeo.com/100599193 . Võistelda õnnestus ainult 8km Rakke SEC´il, kuid mind tabas kuri puutükk ning rattakõrv läks pooleks
6) Järsudes tõusudes 11-36´st jääb natukene puudu, kuid ülesse ikka saab. Järgmine kuu plaan toppida endale kasetti 42t Hope T-Rex
1) 29
2) 36t, RaceFace NW, mingi sram custom (bcd104).
3) Shimano XT ilma sidurita, kuid praegu liigub slx siduriga Saksamalt. Vahetamine on seotud vana käiguvahetaja kuulumisega, muidu ketti maha ei viska.
4) Ei olnud
5) Eelistan tehnilisi lõike - tavaliselt rockgardenit, juurikad, kivid, singlid jm... kruusa ka vahepeal. N: siin ketti maha ei viska -> https://vimeo.com/100599193 . Võistelda õnnestus ainult 8km Rakke SEC´il, kuid mind tabas kuri puutükk ning rattakõrv läks pooleks
6) Järsudes tõusudes 11-36´st jääb natukene puudu, kuid ülesse ikka saab. Järgmine kuu plaan toppida endale kasetti 42t Hope T-Rex
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Kas XT on medium cage või long cage?
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Long cage!Omiar kirjutas:Kas XT on medium cage või long cage?