Gripshift vs rapidfire 2013

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
napo1eon
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 17. 07. 2013. 13:08

Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas napo1eon » 08. 09. 2013. 16:17

phoenix kirjutas:kuna scott on Sram ja marin stx (rc võibolla ka, peab vaatama) siis minu lihasmälu ütleb, et keeratav on palju mugavam ja kiirem. Eriti, kui on vaja 3-4-5 sammu korraga üle keerata. Teatud tõusu lasnamäe veerule sai scottiga mängeldes võetud, aga kangidega vahetusega ei õnnestunud kuidagi, kuna üle 2-3 astme korraga ei vahetanud.
Tõus oli muidugi muutus ca 40-50 kraadi kah 10 m peal.....
Ja pm mulle keeratav meeldib rohkem.
Kisub juba natuke OT-ks, aga mina lähen tõusule pigem hooga peale ja hakkan käike ühekaupa alla lappama kuni mingi käigu peale pidama jään. Ei meenu, et kunagi oleks olnud vaja 3-4-5 sammu korraga käike vahetada, pigem ikka ühekaupa.
Samas 40-50 kraadi on muidugi suht karm tõus(kui sa ei räägi just muutusest a'la langus 25->tõus 25), millega isegi paljud sõjaväe transportvahendid hätta jäävad. Kui sa nüüd üle ei pingutanud ja tegemist on tõusuga, siis ehk avaldad saladuse ja ütled kus see on, puht uudishimust tahaks selle tõusu võtmise ära proovida :)

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas erikr » 08. 09. 2013. 16:28

Kolisin ühest matkarattateemast, andke tuld poolt ja vastu, aga jääme kõik viisakaks.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

phoenix
Rattur
Postitusi: 136
Liitunud: 08. 09. 2013. 12:09

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas phoenix » 08. 09. 2013. 19:19

x
Viimati muutis phoenix, 09. 09. 2013. 03:34, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas mart » 08. 09. 2013. 23:52

Tule taevas appi, mis onpüstitatud teema pealkiri ja mis jura sellele järgneb.

Maailm ei koosne vaid srami keeratavast ja shima pöidla/nimetissõrme käiguvalitsast. Sramil on veel triggerid, suntouril on triggerid ja keeratavad, sunracel on triggerid, microshiftil on triggerid, lisaks on shimal tagakäikar nii üles kui alla vedruga. Igalühel omad eelised, puudused ja nüansid.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas erikr » 09. 09. 2013. 06:21

Mart, anna nüüd asu. Tõlgin sinu jaoks pealkirja: keeratav vs kangkäiguvalits 2013.

Esimese vastu tuldi nii jaburate argumentidega, et oli mõistlik tekitada omaette teema ja lasta rahval mõtteid avaldada. Pealkiri on minu pandud.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
indrek56
Rattur
Postitusi: 656
Liitunud: 03. 06. 2008. 15:24

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas indrek56 » 09. 09. 2013. 07:04

Isiklikult hakkas mulle keeratava juures meeldima see, et mul laiad käelabad mahuvad paremini lenksule. Pragused kangid on gripist veidi eemal, kuna muidu hakkavad pöialt ja nimetissõrme hõõruma. samas ma pole maratoonimisel neid proovida saanud, võib-olla hakkab kasutusomadustes jälle midagi vastu. hea et selline teema tekkis. srami gripi kahjuks räägib veidi ka selle võistlusklassi valitsate hind....

Kasutaja avatar
napo1eon
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 17. 07. 2013. 13:08

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas napo1eon » 09. 09. 2013. 08:58

erikr kirjutas:Mart, anna nüüd asu. Tõlgin sinu jaoks pealkirja: keeratav vs kangkäiguvalits 2013.

Esimese vastu tuldi nii jaburate argumentidega, et oli mõistlik tekitada omaette teema ja lasta rahval mõtteid avaldada. Pealkiri on minu pandud.
Hmm, kui argument, et kangiga käiguvahetus on täpsem ja konkreetsem on ajuvaba, siis tõenäoliselt pole ma korralikku keeratavat proovinud ja pean nurka häbenema minema. Need mida proovinud olen on tõesti odavapoolsed olnud ja kõikidega on see häda, et õige asendi leidmine on vahel keeruline.

Kasutaja avatar
baruto
Rattur
Postitusi: 322
Liitunud: 28. 09. 2004. 07:10

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas baruto » 09. 09. 2013. 09:12

Kuni eilse päevani olin gripshift tuline pooldaja, aga eile sain pikema sõidu sõita X9 triggeritega. Väga hea oli. Nagu puutetundlik ekraan. Plõks ja töötab.
Gripshif miinus on mu meelest -
ei saa alati päris täpselt loendatud, mitu käiku sai maha või peale keeratud.
liiga vali.
teatud tõusudel püsti sõites, kui on vaja käiku vahetada, siis minu vanade kangete randmetega on see keeruline.
teatud äkilistel laskumistel, kui ilmub äkki järsk tõus ja oleks vaja käike kergemaks keerata, ei ole seda teps mitte lihtne teha.
Sõi mul foxi kinnastele augu sisse.

Aga käiguvahetuskindlus on gripshiftil raudne. See vast ongi üks suuremaid plusse.
Sinna kuhu keerad, sinna käik läheb.
There are no races, only countries of people Chuck Norris has beaten different shades of black and blue.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7994
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas KaupoR » 09. 09. 2013. 09:29

Sõitsin kunagi X.0 9-speed Gripshiftiga, siis 3,5 hooaega X.9 triggeritega (10-speed) ja nüüd Jõulumäel olin tagasi Gripshifti peal, seekord 10-speed (X.0).

Üleeilse sõidu emotsioonid käiguvahetusega seoses:
* Gripshift (GS) käiguvahetus on väga kerge. Kohati oli üle pika aja isegi liiga kerge ja vahetasin tahtmatult 1 käigu liiga palju. Nõuab batuke harjutamist.
* GS jätab lenksu puhtamaks ja esteetilisemaks - täiesti ebapraktiline aga emotsionaalne pluss
* uued X.0 GS (ja ka XX) on integreeritud grippidega. Proovisin neid, kuigi teadsin, et neid on kirutud. Hetkel ei olnud ka ise rahul. Põhjus selles, et grupid on väga pikad. Kui tahad normaalselt lenksust kinni hoida, siis käiguvahetuse osa ei ulatu randme alla. See aga tähendab, et iga kord kui tahad käiku vahetada, siis pead paremat kätt liigutama lenksul sissepoole. Sellega läheb aga kätehoid paigast ära. Minu meelest võiks käepidemed olla vabalt 2cm kitsamad.
* isiklikult ei tee ma mitte mingit vahet käiguvahetuse ulatuse osas. Paljud toovad välja, et GS-ga saab vahetada mitu käiku korraga. Seda sai ju teha ka triggeriga - üles sai vahetada 3 käiku korraga ja üle selle pole enivei rohkem ühe korraga vaja vahetada. Alla läks triggeriga ükshaaval aga see-eest sai seda nuppu vajadusel klõpsida väga kiiresti ja kui kiiresti sul alla ikka vaja vahetada on vaja?
* Triggeriga juhtus mul vahel, et hooba vajutades (st käiku kergemaks pannes) ei juhtunud mitte midagi. Kang käis tühja. Võibolla olen kukkudes triggerit kuidagi vigastanud, et ta ei haagi trossi iga kord kaasa kuid kindel on see, et GS-ga seda ei juhti - kui keerad, siis tross liigub.

Praegu jään veel GS peale, uueks aastaks võtan ilmselt laiema lenksu, võibolla vahetan käepidemed välja, et lenksuhoidu mõistlikumaks saada. Ühtlasi nihkuksid ka pidurilingid näpule veidi lähemale kui käepide oleks natuke lühem.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
Henno
Rattur
Postitusi: 724
Liitunud: 07. 08. 2009. 09:01

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas Henno » 09. 09. 2013. 12:20

napo1eon kirjutas:
phoenix kirjutas:kuna scott on Sram ja marin stx (rc võibolla ka, peab vaatama) siis minu lihasmälu ütleb, et keeratav on palju mugavam ja kiirem. Eriti, kui on vaja 3-4-5 sammu korraga üle keerata. Teatud tõusu lasnamäe veerule sai scottiga mängeldes võetud, aga kangidega vahetusega ei õnnestunud kuidagi, kuna üle 2-3 astme korraga ei vahetanud.
Tõus oli muidugi muutus ca 40-50 kraadi kah 10 m peal.....
Ja pm mulle keeratav meeldib rohkem.
Kisub juba natuke OT-ks, aga mina lähen tõusule pigem hooga peale ja hakkan käike ühekaupa alla lappama kuni mingi käigu peale pidama jään. Ei meenu, et kunagi oleks olnud vaja 3-4-5 sammu korraga käike vahetada, pigem ikka ühekaupa.
Samas 40-50 kraadi on muidugi suht karm tõus(kui sa ei räägi just muutusest a'la langus 25->tõus 25), millega isegi paljud sõjaväe transportvahendid hätta jäävad. Kui sa nüüd üle ei pingutanud ja tegemist on tõusuga, siis ehk avaldad saladuse ja ütled kus see on, puht uudishimust tahaks selle tõusu võtmise ära proovida :)
ma ise mõtlen, et kas 3-4-5 sammu keeramise asemel ei peaks hoopis eest vahetama 1 võrra :D

ei ole kahjuks uuemate ja paremate gripshift´idega sõitnud, aga senise rapidfire kogemuse põhjal ei oska erilisi puuduseid välja tuua
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab? :)

Kasutaja avatar
Raix
Rattur
Postitusi: 356
Liitunud: 11. 06. 2007. 21:39

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas Raix » 18. 09. 2013. 13:04

Saan ma nüüd õigesti aru, et käiguvahetuse kiiruse poolest ei jää trigger gripshiftile alla? Plaan endale uueks hooajaks uus ratas soetada (kas SLX või XT vahetajatega, ei tea veel, kumma peale hammas hakkab), seepärast huvi. Kiire käiguvahetuse vastu on huvi mesikäppade masinaklassi kuulumise tõttu.

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1118
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas siim_s » 18. 09. 2013. 13:13

Raix kirjutas:Saan ma nüüd õigesti aru, et käiguvahetuse kiiruse poolest ei jää trigger gripshiftile alla? Plaan endale uueks hooajaks uus ratas soetada (kas SLX või XT vahetajatega, ei tea veel, kumma peale hammas hakkab), seepärast huvi. Kiire käiguvahetuse vastu on huvi mesikäppade masinaklassi kuulumise tõttu.
Ma ütleks nii, et ilmselt on küll gripshift teatud olukordades kiirem, aga reaalselt ei jää mesikäpal puudu ka triggeri kiirusest.

P.S. Shimano triggerite puhul tasub enne kindlaks teha, kas ja kuidas nad sinu soovitud pidurilinkidega lenksu peal kokku sobivad ja kas ergonoomiline asend on saavutatav.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas Kirsa » 18. 09. 2013. 13:20

Ma olen sõitnud 3a tavalise rapidfirega, 3a xtr pidurilingiga vahetusega, 5a X0 triggeritega ja nüüd pool aastat sram X0 gripshiftiga.

Alguses oli gripshift väga võõras, aga tegelikult saab hakkama küll ja vahetab kenasti. AGA gripshift lahendusel on üks suur disainiviga - ta rikub ära ratturi juures ühe kõige tähtsama ülesande - see on lenksust kinnihoidmine. Selle asemel et korralikult lenksust kinnihoida ja ratast juhtida ning kasutada ära käiguvahetuseks niigi tilbendavaid sõrme ja pöidlaotsi, pead sa tervet oma kätt ja asendit liigutama. Ja mul on peale pikemat 4-5 tunnist maastikusõitu igatahes ranne korralikult valus.
Kogu see eelistus võib muidugi tulla rohkest arvutitaga hiiretarvitamisest, oled harjunud sõrmedega plõksutama, samas ranne on õrn.

Kõige mugavam ja intuitiivsem oli XTR-i pidurilingiga vahetus - seal käisid käigud nii, et ei mõtle ka. Aga tehnilisele rajale ei ole see hea lahendus - sa ei saa korraga pidurdada ja käiku vahetada.
Kui mul valida oleks - siis vist võtaks uuesti triggerid - pead liigutama ainult pöialt ja terve käsi on muuks tegevusteks vaba.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas UrmasL » 18. 09. 2013. 13:25

Mul küll ainult triggerite kogemus, kuid XTR trigger on seni olnud üle kõige. Alumine link töötab mõlemat pidi ja olenevalt sõiduasendist kasutad kumb mugavam. Kas pöidlaga üles või nimetissõrmega alla. Või siis mõlemad järjest. Nii vahetad pm kogu skaala väga väikse vaevaga.

Kasutaja avatar
vigurivänt
Rattur
Postitusi: 798
Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas vigurivänt » 18. 09. 2013. 14:36

Mul on gripshiftile veel üks pluss lisada. Trigeriga lenksu risti kukkudes lööb carbonist raami halvemal juhul lausa puruks, GS seda pole karta. Mul oli lühikest aega ka see uus gripilahendus, kus gripp oli pikk ja käigu vahetamiseks pidid kätt GS-le nihutama, aga avastasin end pidevalt ikka GS-t kinni hoidmas. On ette tulnud juhuslikke käiguvahetusi, kui august läbi sõites käsi gripshifteril on, aga see on nii harva. Asendasin originaal gripid vahust grippidega ja sõidumugavus muutus oluliselt paremaks. Lühemaks nuditud grippe on mõnel juhul raske pidama saada ja nad jäävad ringi käima, aga selle vastu aitavad erinevad vahendid.
Tark ei torma!

Kasutaja avatar
mikulaine
Rattur
Postitusi: 452
Liitunud: 17. 07. 2011. 14:42

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas mikulaine » 18. 09. 2013. 18:02

UrmasL kirjutas:... Alumine link töötab mõlemat pidi ...
Selle jaoks ei pea XTR trigger olema, mul kunagi oli Alivio triggeritel juba "2 way realease". Nii kui ma selle avastasin, olen ainult pöialdega käike vahetanud kuni tänaseni.

Ma ei näe põhjust, miks ma peaks isegi proovima gripshifti. Trigger teeb kõik töö ära ja on üldse äge. Mõnikord eeldab natuke mõistust ja silmanägemist esijooksust kaugemale, et aegsasti õige käik valida. Praegusel XT triggeril saab isegi pöidlaga 2 käiku üles vahetada, rääkimata 3-4 käiku korraga alla.

Kasutaja avatar
Kummitus
Rattur
Postitusi: 217
Liitunud: 05. 05. 2011. 13:48

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas Kummitus » 18. 09. 2013. 22:06

KaupoR kirjutas:Sõitsin kunagi X.0 9-speed Gripshiftiga, siis 3,5 hooaega X.9 triggeritega (10-speed) ja nüüd Jõulumäel olin tagasi Gripshifti peal, seekord 10-speed (X.0).

* uued X.0 GS (ja ka XX) on integreeritud grippidega. Proovisin neid, kuigi teadsin, et neid on kirutud. Hetkel ei olnud ka ise rahul. Põhjus selles, et grupid on väga pikad. Kui tahad normaalselt lenksust kinni hoida, siis käiguvahetuse osa ei ulatu randme alla. See aga tähendab, et iga kord kui tahad käiku vahetada, siis pead paremat kätt liigutama lenksul sissepoole. Sellega läheb aga kätehoid paigast ära. Minu meelest võiks käepidemed olla vabalt 2cm kitsamad.
Ise panin 2 aastat tagasi omale XO gripid ja tegin nad kohe lühemaks, et oleks kogu kupatus ilusti peopesas. Natukene nokitsemist ja valmis ta oligi ning toimib siiani laitmatult.

arnea
Rattur
Postitusi: 1244
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Gripshift vs rapidfire 2013

Postitus Postitas arnea » 02. 01. 2014. 21:22

Käisin täna poes uusi rattaid näppimas. Shimano triggeritele mugava asendi leidmine ei tundu just väga lihtne töö olevat :( Ülimugava Dual Controli pealt ärakolimine tõotab kurvaks kogemuseks kujuneda :(

Huvitav kui palju ST-M775 Dual Control ja tavaline SL-M770 shifter sisemust jagavad? Äkki saaks SL-M770-10 sisemusest midagi ümber tõsta ja niiviisi DynaSys Dual Control shifteri ehitada?

Vasta

Mine “Jupid”