Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
Paluksin abi, ehk mõnel targemal on häid soovitussõnu.
mõned märksõnad olen endale selgeks teinud juba näiteks kuidas rummudel kodarate arv määratud on ja ketta kinnituste erinevused.
nimelt rattaks on üks esimese põlvkonna Cross Lite versioone millel pole amorti ees. amordi leidsin nüüd ebayst ja jõudis täna minu kätte.
esialgu piirduks esimese otsa ümbertegemisega, (raamil on ka tagumise ketaspiduri paigalduseks kinnitus olemas)
kodarate arv on 32, veljeks 700 ehk siis 28"
kuulaks hea meelega soovitusi järgnevatele vidinatele
piduriketas: eelistaksin 200mm versiooni ( mida nende puhul silmas pidada)
lenksupealne käiguvaheti: kuna praegused on ühes tükis piduriheeblitega siis tuleb ka need välja vahetada.
piduri komplekt ise: pump + support siis
Kas keegi siinsetest kasutajatest oleks valmis ka abistama paigalduse ja täpsema häälestusega. ilmselt enamus asjadega saaksin ise hakkama aga kodarate/rummu ümber vahetust pole kunagi teinud.
PS: välismaalt tellimisega pole probleeme kui seal parem valik ja mõistlikum hind kokkuvõttes tuleb.
Värske kasutajana vabandan, kui probleem on juba korduvalt lahatud siin, aga üritaks oma ratta kohta ühes teemas kõik hoida esialgu.
mõned märksõnad olen endale selgeks teinud juba näiteks kuidas rummudel kodarate arv määratud on ja ketta kinnituste erinevused.
nimelt rattaks on üks esimese põlvkonna Cross Lite versioone millel pole amorti ees. amordi leidsin nüüd ebayst ja jõudis täna minu kätte.
esialgu piirduks esimese otsa ümbertegemisega, (raamil on ka tagumise ketaspiduri paigalduseks kinnitus olemas)
kodarate arv on 32, veljeks 700 ehk siis 28"
kuulaks hea meelega soovitusi järgnevatele vidinatele
piduriketas: eelistaksin 200mm versiooni ( mida nende puhul silmas pidada)
lenksupealne käiguvaheti: kuna praegused on ühes tükis piduriheeblitega siis tuleb ka need välja vahetada.
piduri komplekt ise: pump + support siis
Kas keegi siinsetest kasutajatest oleks valmis ka abistama paigalduse ja täpsema häälestusega. ilmselt enamus asjadega saaksin ise hakkama aga kodarate/rummu ümber vahetust pole kunagi teinud.
PS: välismaalt tellimisega pole probleeme kui seal parem valik ja mõistlikum hind kokkuvõttes tuleb.
Värske kasutajana vabandan, kui probleem on juba korduvalt lahatud siin, aga üritaks oma ratta kohta ühes teemas kõik hoida esialgu.
Re: Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
Kui sul umbes sellise geomeetiaga raam:indumen kirjutas: rattaks on üks esimese põlvkonna Cross Lite versioone millel pole amorti ees. amordi leidsin nüüd ebayst ja jõudis täna minu kätte.
esialgu piirduks esimese otsa ümbertegemisega
siis amort tõstab esiotsa üles ja kogu ratta väljanägemine läheb tiba imelikuks.
Ja milleks sulle 200mm ketas, kavatsed downhilli sõitma hakata?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
täpselt selline ratas jah. aga kuna amort sai ostetud sama ratta küljest (millel originaalis amort ka samuti cross lite uuem versioon natuke) siis ehk päris imelik ikka ei ole.
ketta suuruse koha pealt võtaks selle poindi et kuna suurem ratta diameeter, siis ka suurem ketas vajab vähem pidurdusjõudu, ja hinnavahe suht olematu,
pealegi ma saan aru et suurema ketta jaoks on vajalik ainult kõrgem vahetükk supporti ja kinnitusposti vahele mis omakorda maksab. mõned eurod ainult.
kuna vennale sai kingitud Treki hübriid millel väiksed 160mm kettad, millega mina ei suutnud näiteks tagumist otsa lendu kergitada rääkimata esiratta plokeerumisest kruusal.
pidurdas nagu ABS piltlikult võttes. pidama sai muidugi kiiremini kui tavaliste v-klotsidega
eelistaks linnas ja tipptunni liikluses siiski ennem pidama saada kui kellegi kapoti peale või rataste all
rohkem kahjuks kogemused puuduvad võimalik et parem pumba paremate klotside puhul oleks efekt teine.
ketta suuruse koha pealt võtaks selle poindi et kuna suurem ratta diameeter, siis ka suurem ketas vajab vähem pidurdusjõudu, ja hinnavahe suht olematu,
pealegi ma saan aru et suurema ketta jaoks on vajalik ainult kõrgem vahetükk supporti ja kinnitusposti vahele mis omakorda maksab. mõned eurod ainult.
kuna vennale sai kingitud Treki hübriid millel väiksed 160mm kettad, millega mina ei suutnud näiteks tagumist otsa lendu kergitada rääkimata esiratta plokeerumisest kruusal.
pidurdas nagu ABS piltlikult võttes. pidama sai muidugi kiiremini kui tavaliste v-klotsidega
eelistaks linnas ja tipptunni liikluses siiski ennem pidama saada kui kellegi kapoti peale või rataste all
rohkem kahjuks kogemused puuduvad võimalik et parem pumba paremate klotside puhul oleks efekt teine.
Re: Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
Andke andeks, aga 200mm kettad on täielik OVERKILL
Re: Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
Järelikult oli piduris õhk sees või kettad õlised.
160mm ketas töötab väga hästi. Isegi kõige odavam ketas ja pidur.
Erandiks võib olla mingi väga pooletoobine trossiga ketaspidur, mis igast suunast läbi paindub. Aga selle kohta ütleks ma pidurilaadne toode, mitte pidur.
Liiga suurt ketast ei tohigi panna. Loe oma amordi tootja piirangut. Suure tõenäosusega on max lubatud suurus 160 või 180.
Kodaraid/rummu ümbervahetada pole mõtet. Osta terve jooks. Palju lihtsam. Ilmselt ka odavam.
Rumm+kodarad+töö vaevalt odavam tuleb. Seda enam, et hetkel on sul ka ilmselt suht odav jooks, mille järgi aitamine on suht mõttetu tegevus.
160mm ketas töötab väga hästi. Isegi kõige odavam ketas ja pidur.
Erandiks võib olla mingi väga pooletoobine trossiga ketaspidur, mis igast suunast läbi paindub. Aga selle kohta ütleks ma pidurilaadne toode, mitte pidur.
Liiga suurt ketast ei tohigi panna. Loe oma amordi tootja piirangut. Suure tõenäosusega on max lubatud suurus 160 või 180.
Kodaraid/rummu ümbervahetada pole mõtet. Osta terve jooks. Palju lihtsam. Ilmselt ka odavam.
Rumm+kodarad+töö vaevalt odavam tuleb. Seda enam, et hetkel on sul ka ilmselt suht odav jooks, mille järgi aitamine on suht mõttetu tegevus.
Re: Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
pereautole puuritud ja soonitud pidurikettad panna on ka overkill aga ometi tehakse sedagi
aga käisin fixuses natuke näost näkku asju uurimas ja sain tunduvalt targemaks.
eelarve on 200€ selle piduri teema peale ja selle piires oli valikut piisavalt.
ja jooksu pakuti tõesti mõistlikuma hinnaga, kvaliteedi kohta ei oska öelda, topeltkarkassiga pöida pakuti seal, aga praegu on samuti korralikud vähemalt peale vaadates ehitusdisaini uurides
suurema ketta kohta räägiti pigem seda, et pidid kergemini kõveraks minema, aga isiklikult minu sõidukeskkonna ja stiili juures ma ei näe seda võimalust miks nii peaks juhtuma, trikimees ei ole, mägedes kivide vahel ei roni jne, enda amordi piirangut ei oska ketta suuruse koha pealt otsida kuna kleepsude järgi on kirjas info ainult NEX SR suntour( mingi koodi leidsin ka: CF130218)
peaks ka venna rattal selle asja üle vaatama siis ennem kui suuremat sorti jama käes.
igatahes piduri komplekti poole pealt jäi hetkel valikusse Shimano Deore kategooria, ja ketta valik jäi hetkel lahtiseks.
EDIT: muidu läks kõik kenasti kokku aga krt post on liiga pikk/kõrge
kuidas seda lõikama peaks, sest nagu ma aru saan siis ülemise keskmise poldiga keeratakse kõik asjad omavahel kokku kenasti ja siis alles lenks keskele paika. mis on imelik kuna need vahepealsed rattad on suht plastmassist ainult :S
tegin vähe pilti progressist praegu
http://indumen.planet.ee/pildid/stuff/Ratas/
aga käisin fixuses natuke näost näkku asju uurimas ja sain tunduvalt targemaks.
eelarve on 200€ selle piduri teema peale ja selle piires oli valikut piisavalt.
ja jooksu pakuti tõesti mõistlikuma hinnaga, kvaliteedi kohta ei oska öelda, topeltkarkassiga pöida pakuti seal, aga praegu on samuti korralikud vähemalt peale vaadates ehitusdisaini uurides
suurema ketta kohta räägiti pigem seda, et pidid kergemini kõveraks minema, aga isiklikult minu sõidukeskkonna ja stiili juures ma ei näe seda võimalust miks nii peaks juhtuma, trikimees ei ole, mägedes kivide vahel ei roni jne, enda amordi piirangut ei oska ketta suuruse koha pealt otsida kuna kleepsude järgi on kirjas info ainult NEX SR suntour( mingi koodi leidsin ka: CF130218)
peaks ka venna rattal selle asja üle vaatama siis ennem kui suuremat sorti jama käes.
igatahes piduri komplekti poole pealt jäi hetkel valikusse Shimano Deore kategooria, ja ketta valik jäi hetkel lahtiseks.
EDIT: muidu läks kõik kenasti kokku aga krt post on liiga pikk/kõrge
kuidas seda lõikama peaks, sest nagu ma aru saan siis ülemise keskmise poldiga keeratakse kõik asjad omavahel kokku kenasti ja siis alles lenks keskele paika. mis on imelik kuna need vahepealsed rattad on suht plastmassist ainult :S
tegin vähe pilti progressist praegu
http://indumen.planet.ee/pildid/stuff/Ratas/
Viimati muutis indumen, 08. 04. 2014. 07:20, muudetud 1 kord.
Re: Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
Lasteaed, isegi üldkasutatavat linki ei viitsita luua.indumen kirjutas:
EDIT: muidu läks kõik kenasti kokku aga krt post on liiga pikk/kõrge
kuidas seda lõikama peaks, sest nagu ma aru saan siis ülemise keskmise poldiga keeratakse kõik asjad omavahel kokku kenasti ja siis alles lenks keskele paika. mis on imelik kuna need vahepealsed rattad on suht plastmassist ainult :S
tegin vähe pilti progressist praegu
ftp://indumen.planet.ee/htdocs/pildid/stuff/Ratas/
Enter username and password for ftp://indumen.planet.ee
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
minu sügavad vabandused, seljavaluga ja trennist väsinuna kopeerisin lingi algallikast mitte lõppkohast.
Tänud DeeJott
Kes tahab pilti vaadata mõistlikumas suuruses siis parem klõps pildil ja esimene valik peaks olema "Vaata pilti"
Mure siiski on püsiv, kui palju seda pingutusruumi peab jätma? plaan oleks mõned rõngad sealt vahelt veel ära võtta.
Selle toru sees oleva "seene" saab lihtsalt mööda toru sügavamale lüüa, niipalju suutsin välja mõelda ( lähemalt uurides ühte pidi liigub mööda toru edasi ja teistpidi siis kui pingutama hakata peaks ennast toru seina sisse kinni pooma.
Kaelakausi laagrid ei ole just teab mis jämedad, ei tahaks liigse pingutusega neid ära rikkuda
Tänud DeeJott
Kes tahab pilti vaadata mõistlikumas suuruses siis parem klõps pildil ja esimene valik peaks olema "Vaata pilti"
Mure siiski on püsiv, kui palju seda pingutusruumi peab jätma? plaan oleks mõned rõngad sealt vahelt veel ära võtta.
Selle toru sees oleva "seene" saab lihtsalt mööda toru sügavamale lüüa, niipalju suutsin välja mõelda ( lähemalt uurides ühte pidi liigub mööda toru edasi ja teistpidi siis kui pingutama hakata peaks ennast toru seina sisse kinni pooma.
Kaelakausi laagrid ei ole just teab mis jämedad, ei tahaks liigse pingutusega neid ära rikkuda
Re: Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
Ruumi peab olema niipalju, et steerer (ehk siis see toru) oleks paar millimeetrit allpool stemmi serva.
Selle olukorra võib tekitada lisades üüratus koguses vaherõngaid või siis lõigates steerer lühemaks.
Kui pikaks sa seda tahad jätta, on sinu otsustada.
Pikem tähendab, et on rohkem reguleerimisruumi lenksu kõrguse osas, saad vaherõngaid laduda nii stemmi peale kui alla, samas lühem näeb viisakam välja.
Kui sa täpselt ei tea kui kõrgele sa lenksu tahad, siis jäta 2-3 5mm rõngast vahele, siis on veidi mängimisruumi.
Mul on üks huvitav küsimus. Miks sa seda teed?
Amordilaadne toode maksis ilmselt omajagu raha, pakun vähemalt 50€ aga pigem rohkem. Pidurite puhul rääkisid ~200€ eelarvest. Jooks ka juurde.
See kõik kokku teeb 300-400€. Kas poleks lihtsam olnud müüa ratas maha, panna see raha juurde ja osta kohe selline ratas nagu sa tahad? Niimoodi saaks ilmselt (oluliselt) odavamalt hakkama.
Selle olukorra võib tekitada lisades üüratus koguses vaherõngaid või siis lõigates steerer lühemaks.
Kui pikaks sa seda tahad jätta, on sinu otsustada.
Pikem tähendab, et on rohkem reguleerimisruumi lenksu kõrguse osas, saad vaherõngaid laduda nii stemmi peale kui alla, samas lühem näeb viisakam välja.
Kui sa täpselt ei tea kui kõrgele sa lenksu tahad, siis jäta 2-3 5mm rõngast vahele, siis on veidi mängimisruumi.
Mul on üks huvitav küsimus. Miks sa seda teed?
Amordilaadne toode maksis ilmselt omajagu raha, pakun vähemalt 50€ aga pigem rohkem. Pidurite puhul rääkisid ~200€ eelarvest. Jooks ka juurde.
See kõik kokku teeb 300-400€. Kas poleks lihtsam olnud müüa ratas maha, panna see raha juurde ja osta kohe selline ratas nagu sa tahad? Niimoodi saaks ilmselt (oluliselt) odavamalt hakkama.
Re: Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
Miks on hea küsimus ilmselt aja sisustamiseks, enesearenduse mõttes ka natuke.
Kuna ratas sai poest ostetud üleeelmine aasta mälu järgi ja heal juhul on läbisõit kokku 500km, siis müügist poleks ma elusees seda raha tagasi saanud. Pigem laon juba lihtsalt juurde, endal huvitavam ja vähemalt tean mis nüüd küljes jne, sama võiks öelda ükskõik mis valdkonnas mõne asja upgrademise kohta.
Aga ma tänan info eest, ilmselt läheb homme õhtul lõikamiseks. Praegune vabadusesammas seal nina all oleks ikka väga rõve
Amordilaadse tootega tuli kaasa ka see alumine koonus vaherõngas, ennem istus lenks ainult nende tavaliste rõngaste peal, ehk siis ma arvan et paar tavalist rõngast tuleb vahelt veel ära.
Ehk selle aja peale tuleb suvelaadne kliima ka lõpuks kätte kui kõik pudinad külge saab.
Next step, jääb siis tagumise otsa ringitegemine.
ps, kas on mingi kuldne reegel ka millise momendiga tuleks pingutada esiharki? momendivõtmega njuutonmeetrites siis ?
Kuna ratas sai poest ostetud üleeelmine aasta mälu järgi ja heal juhul on läbisõit kokku 500km, siis müügist poleks ma elusees seda raha tagasi saanud. Pigem laon juba lihtsalt juurde, endal huvitavam ja vähemalt tean mis nüüd küljes jne, sama võiks öelda ükskõik mis valdkonnas mõne asja upgrademise kohta.
Aga ma tänan info eest, ilmselt läheb homme õhtul lõikamiseks. Praegune vabadusesammas seal nina all oleks ikka väga rõve
Amordilaadse tootega tuli kaasa ka see alumine koonus vaherõngas, ennem istus lenks ainult nende tavaliste rõngaste peal, ehk siis ma arvan et paar tavalist rõngast tuleb vahelt veel ära.
Ehk selle aja peale tuleb suvelaadne kliima ka lõpuks kätte kui kõik pudinad külge saab.
Next step, jääb siis tagumise otsa ringitegemine.
ps, kas on mingi kuldne reegel ka millise momendiga tuleks pingutada esiharki? momendivõtmega njuutonmeetrites siis ?
Re: Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
Kas sa selle alumise vaherõnga ikka panid paika. Jutust jääb mulje et ei.indumen kirjutas:ilmselt läheb homme õhtul lõikamiseks.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Bottecchia cross lite ümberehitus amort+ketaspidurid
huvitav millisest jutust sa selle välja küll lugesid.
Aga kõik on paigas , kuna lahti võtmisel sai kogu järjekord üle vaadatud mis asendis midagi käib ja amordiga tuli terve komplekt neid rõngaid ja laagreid veel kaasa ka, siis peaks ikka talenti olema et valesti kokku panna.
andke andeks kui ma olen veel roheline siin foorumis ja ei jaga kõiki termineid ja kõnestandardeid.
vältimaks edasisis märkuseid selles vallas, paar sõna endast: vanust on tänaseks turjale kogutud 28 aasta ringis, päevatöö hõlmab arvuteid, loogiline mõtlemine on senimaani üle keskmise hea olnud, tööriistad seisavad käes ( linnas on nende kättesaadavus vaid kehvemapoolne kuna korteris pole lihtsalt ruumi kõiki hoida), foorumites olen aktiivne nii autode, kui tsilkite ja arvutite teemal. Vene aegseid rattaid on saanud kokku lahku laduda omajagu ja ka vähe värskemaid mudeleid käiguvahetusi/pidureid/lõtkusid paika aetud.
Liitusin selle foorumiga lihtsalt heas usus, et siin ehk targemad mõnes vallas mida ise ei jaga ning olen ka juba abi saanud.
Niisama lõõpimistest üritan üle olla kuna eks see käib värske kasutaja staatuse juurde.
edit: tööriistade puudus on ikka krooniline, ja suurem ketas ei sobi siiski (amordi õgvendus ketta jaoks pole piisavalt suur), samuti müüdi vale vahetükk centerlocki ja 6-poldi üleminekuks. nimelt ketas on centerlock ja rumm on 6 poldi versioon, kui lähemalt uurida siis ei kujuta küll ette kuidas poltidega ühendusest centerlocki üldse peaks saama teha, centelockist poltide peale on asi suht lihtne küll jah.
ja kuna seda ketast kahjuks ei saa panna nagunii, siis homme ehk saab ringi vahetada poes.
lisaks sai ostetud ka natuke kõrgema ja laiema profiiliga kumm ja käsipump.
Esimese ehituse kohta pole viga, tasa ja targu.
EDIT2: valmis
http://indumen.planet.ee/pildid/stuff/R ... 075240.jpg
Aga kõik on paigas , kuna lahti võtmisel sai kogu järjekord üle vaadatud mis asendis midagi käib ja amordiga tuli terve komplekt neid rõngaid ja laagreid veel kaasa ka, siis peaks ikka talenti olema et valesti kokku panna.
andke andeks kui ma olen veel roheline siin foorumis ja ei jaga kõiki termineid ja kõnestandardeid.
vältimaks edasisis märkuseid selles vallas, paar sõna endast: vanust on tänaseks turjale kogutud 28 aasta ringis, päevatöö hõlmab arvuteid, loogiline mõtlemine on senimaani üle keskmise hea olnud, tööriistad seisavad käes ( linnas on nende kättesaadavus vaid kehvemapoolne kuna korteris pole lihtsalt ruumi kõiki hoida), foorumites olen aktiivne nii autode, kui tsilkite ja arvutite teemal. Vene aegseid rattaid on saanud kokku lahku laduda omajagu ja ka vähe värskemaid mudeleid käiguvahetusi/pidureid/lõtkusid paika aetud.
Liitusin selle foorumiga lihtsalt heas usus, et siin ehk targemad mõnes vallas mida ise ei jaga ning olen ka juba abi saanud.
Niisama lõõpimistest üritan üle olla kuna eks see käib värske kasutaja staatuse juurde.
edit: tööriistade puudus on ikka krooniline, ja suurem ketas ei sobi siiski (amordi õgvendus ketta jaoks pole piisavalt suur), samuti müüdi vale vahetükk centerlocki ja 6-poldi üleminekuks. nimelt ketas on centerlock ja rumm on 6 poldi versioon, kui lähemalt uurida siis ei kujuta küll ette kuidas poltidega ühendusest centerlocki üldse peaks saama teha, centelockist poltide peale on asi suht lihtne küll jah.
ja kuna seda ketast kahjuks ei saa panna nagunii, siis homme ehk saab ringi vahetada poes.
lisaks sai ostetud ka natuke kõrgema ja laiema profiiliga kumm ja käsipump.
Esimese ehituse kohta pole viga, tasa ja targu.
EDIT2: valmis
http://indumen.planet.ee/pildid/stuff/R ... 075240.jpg