Amatööri küsimused vana ratta elustamisel

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Amatööri küsimused vana ratta elustamisel

Postitus Postitas Villem T » 30. 04. 2014. 12:20

Kett katki ja tänapäevaste shima-srami ketid ei haagi. Samas tahaks vana ratast ikkagi sõitma saada, soovitavalt (esialgu) hammakaid vahetamata. Keegi teab kedagi, kes teab midagi?
Viimati muutis Villem T, 16. 05. 2014. 10:47, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitus Postitas erikr » 30. 04. 2014. 12:51

Midagi muud ka ratta kohta teada on, kui et 60-70 aastat vana? Või loodad foorumlaste kristallkuulidele?
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitus Postitas veloson » 30. 04. 2014. 13:00

Kristallkuuli põhjas on lainetav kujutis hiljuti laka alt kuulutustetulpa jõudnud rootsi meestekast Fram (Edasi!), aga millegipärast ei lase lähedale suurendada. Peab vist ITimehelt küsima, mis kuulil jälle viga on ja kas see on teemaga seotud.
Pilt
Viimati muutis veloson, 30. 04. 2014. 13:01, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitus Postitas Villem T » 30. 04. 2014. 13:01

erikr kirjutas:Midagi muud ka ratta kohta teada on, kui et 60-70 aastat vana? Või loodad foorumlaste kristallkuulidele?
Ei ole rohkem midagi teada, aga kristallkuulidele ei looda. Kõik kirjad on maha kulunud ja ma OLETAN, et see on Made In CCCP ratas. Ootan näpunäiteid stiilis "mõõda 10 lüli pikkus ja kui see on XY, siis sulle sobib ZX kett, mille saad sealt" vms.

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitus Postitas veloson » 30. 04. 2014. 13:07

Mõõda ketirullikute vahe ja parem tee nii, et tulemus oleks täpselt pool tolli. Kui ei olnud ja rullikute vahe on terve toll, oskab äkki oldmoped või keegi kogenum öelda, kust sihukest kaupa saab. Edasi mine keti laiuse juurde, mis on pooletollise rullikute vahel puhul 1/8" ja vastab hästivarustatud poes kaubale "ühekäigulise kett". Esimese kirjelduse põhjal võib arvata, et proovisid juba 3/32" laiust (7/8 käiku) või kitsamat.

serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitus Postitas serxx » 30. 04. 2014. 14:13

Ega küsimus pole selles, et püüad uusi kitsaid kette?
Singlespeed kett on omajagu laiem, äkki see sobib?

andresle
Rattur
Postitusi: 760
Liitunud: 03. 11. 2009. 09:30

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitus Postitas andresle » 30. 04. 2014. 19:49

Panen puusalt, et BMX kett sobib, vali vaid värv. Kunagi panin ühe kunde 1936.aasta rattale tavalise BMX keti ja kimas, mis hull.

oldmoped
Rattur
Postitusi: 217
Liitunud: 01. 01. 2010. 01:25

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitus Postitas oldmoped » 30. 04. 2014. 22:17

60-70a vana tähendab 1954-1944. Järelikult on 99% tõenäosusega peal kõige tavalisem 1/2" sammuga kett ja tõenäoliselt 1/8" laiusega. (ehk siis kõige tavalisem ühekäigulise kett) a'la Sram PC1, shimano NX-10, KMZ Z410 ja muud sellised.
Paksud ketirattad, mis vajaks 5/32 laiusega ketti eeldaks ratta suuremat vanust, aga lüli pikkus oleks ikka sama.
Kui ketisamm ka teiseks juba läheb, siis on sõiduki vanusega lihtsalt väga puusse pandud.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitus Postitas Villem T » 16. 05. 2014. 09:52

Ketiprobleem lahendatud ja töö käigus leidsin selle rummupiduri jublaka pealt (mis tuleb raami külge kinnitada) NSU kirja. Ehk et äkki ikka pole nõukavärk.

Järgmine teema on sadul, mis on kuidagi lonti läinud. Kas sellist on mingit mõtet taastada proovida (ja kus või kuidas?) või peaks ära viskama?

Pilt hetkel selline:Pilt

Johann107
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 27. 11. 2014. 19:32

Re: Amatööri küsimused vana ratta elustamisel

Postitus Postitas Johann107 » 27. 11. 2014. 20:43

Sadulat võid proovida elustada treipingil poleerimisketta ja valge küünlavahaga-kui efekti ei anna või läheb asi hulllemaks siis lõpeta ära ja liigu selle sadulaga kuhugi targemate ninade juurde ;) oma vana "ukraina" sadula sain niimoodi ilusaks ja läikivaks :)
I'm lazy. But it's the lazy people who invented the wheel and the bicycle because they didn't like walking or carrying things. ;)

Kasutaja avatar
suslik83
Rattur
Postitusi: 61
Liitunud: 04. 11. 2009. 23:33

Re: Amatööri küsimused vana ratta elustamisel

Postitus Postitas suslik83 » 27. 11. 2014. 21:17

sellise sadula taastamine on tehtav ning esialgu alustaks "brooks proofide" tootega ning siin aitavad rattapoed ja sõbralikud foorumi kasutajad selle toote leidmisel. kogenud tegijad muidugi uurivad ratsutajate/hobuse inimeste poolt kasutatavaid "valjasrasva" nimeliste toodete kohta = taastamine on odavam...
edu
fixed sosse, fät mongoose beast, fixed vintage pofabor, üksratas 20", monster 36".

Vasta

Mine “Jupid”