HVZ Sport uuele elule

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
kristjanl
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 25. 12. 2014. 22:14

HVZ Sport uuele elule

Postitus Postitas kristjanl » 25. 12. 2014. 22:31

Tere,

Taaselustamisele kuuluvaks jalgrattaks saab olema ХВЗ В-542 “Спорт” (http://velosov.blogspot.com/2013/01/542.html)
Kuna ratas läheb tudengile linnasisesteks sõitudeks, siis eelarvet ei taha väga lõhki ajada ja panen selle tagasihoidliku 300 peale.
Nüüd ka küsimused:
1. Kuna antud rattal on käiguvahetusmehanismidest alles ainult kangid raamil, siis olen sunnitud sinna uued süsteemid ehitama. Kangid jätaks vanad, aga hammasrataste juurde tuleks uued süsteemid ehitada. Kuna mul on vedelemas mõned hawaii expressi classic magnumid, siis kas nende pealt kannatab süsteemid ümber tõsta, või tasuks pigem uued ja paremad osta ? Kui osta, siis millised ?
2. Käiguvahetusmehanismidele on ka uusi trosse vaja. Kas jalgrattamaailmas on saadaval DIY trossikomplektid, kus saab ise teha õige kõri pikkusega trossi ?
3. Veljed. Soov on saada rattale taolisi velgi, mille välimine rant oleks "kõrge". Kas meie maal võib selliseid kuskilt leida ? Kui jah, siis mis nende ametlik nimi on ? Järgneval pildil näide:
Pilt

4. Kas pidurisüsteemidel on mingi reaalne vahe ka ? Kas poleerida vanad originaalsüsteemid ära ja kasutada neid ? Või oleks mõttekam ka nende hoovastik ära vahetada ?

Esialgu nendest küsimustest vast piisab.
Viimati muutis kristjanl, 28. 03. 2015. 12:05, muudetud 1 kord.

mtm
Rattur
Postitusi: 334
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: Vana jalgratta moderniseerimine

Postitus Postitas mtm » 27. 12. 2014. 00:15

1. Kui eelarve 300€ siis kas jäta vanad vahetajad või tee ühekäigiliseks. Linnas pole käike vaja.
2. Nii käigivahetuse- kui piduritrossid ja kõrid ning nende otsikud müügil igas rattapoes, e-poodidest näit. siin: http://proshop.ee/260-trossid-ja-korid . Lõikad trossilõike tangidega (odavamad ca 15€) või tavaliste lõiketangidega parajaks.
3. Jooksud pead valima vastavalt sellele mitu käiku jätad ja kui lai on tagumise hargi vahe. 300€ piiresse tahad jääda siis pead tõenäoliselt midagi odavat kuskilt tellima, kui täpsustad mida tahad siis saab soovitada kust osta. Nimetus on kõrge pöiaga jooksud.
4. Spordile originaalpidurid pole kõige paremad aga saab hakkama.
Foorumis Start Sošše, Turisti ja Spordi ümberehituse kohta mitmeid teemasi, uuri neid.

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2387
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Vana jalgratta moderniseerimine

Postitus Postitas MK777 » 27. 12. 2014. 00:38

http://www.simplebikestore.com/wheels-and-tires
Kõrgema profiiliga pöiad või lausa terved jooksud saad Lätlaste käest tellida.
Saatmine on alla 10.-

PS. Samas võib selle 300 eest vabalt leida täitsa korraliku linnaratta. Siis jäävad aga ehitamise rõõmud/valud ära.

kristjanl
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 25. 12. 2014. 22:14

Re: Vana jalgratta moderniseerimine

Postitus Postitas kristjanl » 28. 03. 2015. 11:47

Pikalt on olnud vaikust, aga asjad vaikselt edenevad.
Kõik kroom detailid käisid Volta galvaanikas kroomi eemaldamisel.
Kõik ratta detailid käisid sooda-ja klaaskuulpritsis peale mida sai veel 8tundi kõiki värviks ette valmistatud
Kõik detailid värvitud, värv on pimedas täitsa valge ja päikse käes roheline.
Balti poldist hunnikutes musta värvi polte-mutreid-seibe toodud.

Nüüd oleks vaja soovitusi, kust saaks normaalse hinnaga:
Lenksule otsapunne 2tk (rohelised)
Lenksupael (roheline)
Sadul (roheline)
Kahe pidurihoova vahelist trossi nii ette, kui ka taha.
Pedaalidele korve

Ja oskab keegi öelda, mis oleks SS ratta jaoks alustuseks normaalne ülekanne ? Hetkel tuleb prooviks 38-18

Pilt

mtm
Rattur
Postitusi: 334
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: HVZ Sport uuele elule

Postitus Postitas mtm » 28. 03. 2015. 14:53

Linnavahel sõiduks on mul kaks singlespeedi. Tehases valmistatul on ülekanne 44/18 (=2,44). Sossi baasil ise ehitatul on kasutuses originaal suur hammakas ja ülekanne on 54/18 (=3,0). Esimene paras kruisimise ülekanne, kiirusega 30+ on kadents päris kõrge. Teine ülekanne on piisavalt kiire sellegi poolest ei tekita Tallinna künkad, kaasa arvatud Nõmme mägi probleeme. Minu kui keskmisest parema ratturi jaoks oleks sobiv ülekanne 2,6 kuni 3,0. 44/ 18 jääb veidi aeglaseks, samas võib see igapäevasõitjale sobivam olla. 38/ 18 (=2,11) oleks mulle kindlasti liiga aeglane.

kristjanl
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 25. 12. 2014. 22:14

Re: HVZ Sport uuele elule

Postitus Postitas kristjanl » 15. 06. 2015. 21:33

Ratas pmst valmis, üks kehva kvaliteediga pildike ka juurde:
Pilt

Suured tänud kasutajale "andresle", kelle nõu ja jõuga asja toimivaks sain.

mtm
Rattur
Postitusi: 334
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: HVZ Sport uuele elule

Postitus Postitas mtm » 16. 06. 2015. 07:24

Kena ratas.
Ma veaks piduri trossid lenksu eest, siis oleks tagapiduri tross oluliselt otsem ega jääks sellise nurga alla mis hakkab liikumist takistama. Ning teeks trossid ka veidi lühemaks, näeb parem välja. Raami pildil paistab, nagu oleks ülemisel torul mingid mügarad mis võiks olla tagapiduri trossi juhikud aga valmis rattal kinnitatud tagapiduri tross klambritega? Mulle jäävad raamist selgelt eristuvad klambrid silma ja rikuvad veidi üldmuljet. Aga kui tahad varsti tagapiduri ära võtta siis arusaadav.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3636
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Re: HVZ Sport uuele elule

Postitus Postitas Kuldar » 16. 06. 2015. 08:31

Ulja poognaga kõrid ongi camp, nii kole et on juba natuke ilus. Kujutan juba ette kuidas Lekko vastu punnis.
Gravity is a Bitch

kristjanl
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 25. 12. 2014. 22:14

Re: HVZ Sport uuele elule

Postitus Postitas kristjanl » 16. 06. 2015. 13:51

Kuna olen elupõline motomees, siis varsti viskan pidurid omavahel ümber- tagumine vasakule ja esimene paremale. Siis saan tagapiduri ka kenasti vedada originaali kohtadest. Trossid jäävad üle lenksu käima, minu silmale on nii parem. Päriselus asi parem, pildil jäi jah see poogen kuidagi naljakalt suur.
2 küsimust on ka veel õhus:
Kus võiks leida 25mm sadulaposti, mis oleks ca 30cm pikk ning kas kuskilt on võimalik A piduri ühendustrossi ka saada?

Kasutaja avatar
Brigadir
Rattur
Postitusi: 64
Liitunud: 26. 05. 2010. 15:34

Re: HVZ Sport uuele elule

Postitus Postitas Brigadir » 17. 06. 2015. 10:58

25mm sadulaposti saab ilusti ebayst osta ala http://www.ebay.co.uk/itm/120607416752? ... EBIDX%3AIT. UKst tuleb nii 1-1.5 nädalaga kohale.

mtm
Rattur
Postitusi: 334
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: HVZ Sport uuele elule

Postitus Postitas mtm » 17. 06. 2015. 13:04

viewtopic.php?f=85&t=56176

Otsid tõenäoliselt selle teema rattale 25,4-st sadulatoru aga Spordile peaks minu viletsa mälu järgi minema 25,0-ne. 0,4 milli suurem läbimõõt on piisav, et mitte sobida.

kristjanl
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 25. 12. 2014. 22:14

Re: HVZ Sport uuele elule

Postitus Postitas kristjanl » 17. 06. 2015. 13:30

Õigust räägid. Sellele murele sain just Team Rattapoe abiga lahenduse.

kristjanl
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 25. 12. 2014. 22:14

Re: HVZ Sport uuele elule

Postitus Postitas kristjanl » 14. 07. 2015. 20:36

Kas HVZ sport rattale istuvad ainult spordi ja sosse kahvlid või on võimalus sinna ka mingi muu(tänapäevasem) panna? Üks auto suutis ette keerata ja vanaga on nüüd veidi nihu..

andresle
Rattur
Postitusi: 760
Liitunud: 03. 11. 2009. 09:30

Re: HVZ Sport uuele elule

Postitus Postitas andresle » 15. 07. 2015. 09:04

Iseenesest peaksid sobima ka muud. Kuid sel juhul muud 1" koos nende kaelakaussidega, sest Stardikatel oli mingi ainult neile sobiv keermesamm. Samas peaks Stardika kahvleid taludes-taredes veel tuhandeid vedelema. Ehk keegi leiab sama.

Vasta

Mine “Jupid”