Räägime litritest
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Räägime litritest
Käisin ka Haanja 100l. Oli väga tervendav, aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida vaid oma tagakäikari litritest, millest alumine peale eelmainitud mudarallit selline välja näeb:
Võrdluseks litter uuena:
Tagakäikariks on Sram X9 Type2 ja neid on meil peres lausa kaks tükki. Muidu pole nagu midagi kurta - ka selles suures Haanja mudas vahetas ilma igasuguse vaidlemiseta nii nagu pidi. Aga litrid kuluvad üsna kiiresti (kord-kaks hooaja jooksul tuleb vahetada) ja litrite laagritesse tikub sodi minema, nii et kui peale märga sõitu seisma jätad, siis on mõnikord pärast nii kinni kiilunud, et aitab vaid tihendite eemaldamine ja jõuliste kemikaalidega leotamine.
Küsimus: mis oleks asenduseks paremad litrid? Shimano omad sobivad? Kas keraamilised laagrid on oma raha väärt ja peavad märgades oludes paremini vastu? Mingit kaalu- või wattisäästu siin taga ei aja. Tahaks lihtsalt, et peale ühte (üheksatunnist) mudas mürgeldamist litrid veel sõidetavad oleksid ja kohe mahakandmisele ei läheks.
Võrdluseks litter uuena:
Tagakäikariks on Sram X9 Type2 ja neid on meil peres lausa kaks tükki. Muidu pole nagu midagi kurta - ka selles suures Haanja mudas vahetas ilma igasuguse vaidlemiseta nii nagu pidi. Aga litrid kuluvad üsna kiiresti (kord-kaks hooaja jooksul tuleb vahetada) ja litrite laagritesse tikub sodi minema, nii et kui peale märga sõitu seisma jätad, siis on mõnikord pärast nii kinni kiilunud, et aitab vaid tihendite eemaldamine ja jõuliste kemikaalidega leotamine.
Küsimus: mis oleks asenduseks paremad litrid? Shimano omad sobivad? Kas keraamilised laagrid on oma raha väärt ja peavad märgades oludes paremini vastu? Mingit kaalu- või wattisäästu siin taga ei aja. Tahaks lihtsalt, et peale ühte (üheksatunnist) mudas mürgeldamist litrid veel sõidetavad oleksid ja kohe mahakandmisele ei läheks.
Re: Räägime litritest
Tack 4060 pidasid mul üsna pikalt vastu.
Re: Räägime litritest
Mul 4 aastat vana X.0 10-speed tagavahetaja. Töötab siiani veatult. Hetkel ei mäleta, kas ja millal olen litreid vahetanud. Näevad peale tänavust H100 välja teravad, kuid kaugel Sinu omadest. Kui viitsin litreid millalgi vahetama hakata, ütlen millega tegu on. Kahtlustan Tacxi.
Re: Räägime litritest
H1ool olid kasutusel kasutatud käiguosad vaid esimene hammukas 30T (raceFace N/W) oli uus muud jupid olid ca 700-1000 km sõitnud XT (1x10 11-36)osad ja selles mudas oli õnneks 0 probleemi. Ning litrid samuti ok korras, käinud paar korda vaikselt rabas taastumas paksuga ning ei kurda millegi üle.
Re: Räägime litritest
Tacx roostevabad on head
Re: Räägime litritest
Ma olen sõitnud aastaid nii Tacxi (nii tavalise kui roostevabaga), Shimano kui ka Sramiga. 2 esimest on selgelt kulumiskindlamad kui Sram. Üks ühine nimetaja on siiski neil kõigil - mudaga kipuvad kinni kiiluma. Siin ei ole märganud ühelgi tootjal vahet. Ja mis korra lahti võetud ja puhastatud, siis järgmisel korral on suurem tõenäosus, et kiilub kinni juba kergemini. Seega, head lahendust ei tundu olevat enne kui litrite või tagakäikari ehituses tehakse mõni põhimõtteline uuendus.
Ise pääsesin sel korral H100-lt hästi - litritel kulumist ei täheldanud ja kinni ka ei jäänud. 2x10 XT litrid, sõitnud umbes 2.5k km.
Ise pääsesin sel korral H100-lt hästi - litritel kulumist ei täheldanud ja kinni ka ei jäänud. 2x10 XT litrid, sõitnud umbes 2.5k km.
Re: Räägime litritest
Shimano siduriga XT originaallitritega - Haanjas 0 probleemi. Tõsi, heina oli litrivahe hiljem nii paksult täis kerinud et näpuga andis litrit keerata, aga kett vedas neid ikka veel ringi. Kulumise osas ei ole ka midagi erilist märgata.
Re: Räägime litritest
Sram GX, toimis ja ei kulunud eriti, aga laagrid on küll hästi määritud.
https://www.dropbox.com/s/iasqj30kq36ua2n/gx.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/iasqj30kq36ua2n/gx.jpg?dl=0
Re: Räägime litritest
Ma olin ise ka üllatunud kui nägin hoolduses paaril rattal peale H100 selliseid teravaid Sram littreid, mis olid aga enne sõitu täiesti korralikud.
Re: Räägime litritest
Igaks juhuks täpsustan, et sõidu ajal ei olnud mulgi mingeid probleeme - kõik toimis laitmatult ja isegi heina ei olnud seal eriliselt palju. Lihtsalt pärast pesu avanenud pilt oli murettekitav ja litrid lähevad nüüd kindlasti vahetusse.Indreq kirjutas:Shimano siduriga XT originaallitritega - Haanjas 0 probleemi. Tõsi, heina oli litrivahe hiljem nii paksult täis kerinud et näpuga andis litrit keerata, aga kett vedas neid ikka veel ringi. Kulumise osas ei ole ka midagi erilist märgata.
Re: Räägime litritest
Talveks asendan laagritega litrid kõige odavamate puksidega seibide vastu - neid on lihtsam hooldada.
Re: Räägime litritest
Samal ajal Lahti töökotta jõudnud H100 patsiendi portreed lähemalt vaadates võib öelda, et hea kui teravikudki alles jäid:
Re: Räägime litritest
Mina kiidaks ka tacxi roostevabasid litreid. Sai need kunagi ammu (vähemalt 2 aastat tagasi) XTR originaalide asemele pandud ja käivad senini ringi. Saanud muda, vett ja tolmu. Määret laagrisse pole lisanud. Alumise litri laager on küll üüratu loksu ajapikku sisse töötanud, aga endiselt käib väga vabalt ringi ja ka hammaste kulumine on alles kusagil poole peal.
Re: Räägime litritest
Litrite mudas kulumise osas tekkis mul teooria, et see toimub külje pealt. Endal oli tagumine käiguvahetaja natuke paigast ära ja ülemine litter ei jooksnud mitte keti rullikute keskel, vaid rohkem ühes servas - üsna lähedal ketiplaatidele. Ja sellelt poolt oli litter oluliselt kulunud - teine pool on praktiliselt puutumata. Kui kett ja litrid on mudased, siis hõõruvad ketiplaadid seda muda litri külje vastu hoolega.
Alumisel litril sõltub palju sellest, mis nurga all kett litrile peale jookseb. 2x10 süsteemiga oli Haanjas tagant enamasti üsna vasakul ja eest väikse peal. Seega oli kett suhteliselt otse ja litter oli üsna heas olukorras. Siimul on ees üks hammasratas ja tagant suurte hammasrataste kasutamisel jookseb kett üsna suure nurga all enamuse ajast - kulumine ka suurem.
Alumisel litril sõltub palju sellest, mis nurga all kett litrile peale jookseb. 2x10 süsteemiga oli Haanjas tagant enamasti üsna vasakul ja eest väikse peal. Seega oli kett suhteliselt otse ja litter oli üsna heas olukorras. Siimul on ees üks hammasratas ja tagant suurte hammasrataste kasutamisel jookseb kett üsna suure nurga all enamuse ajast - kulumine ka suurem.
Re: Räägime litritest
Tere ,
Tacx keraamiliste laagritega litritel, T4065 kui ei eksi , mis sõitnud ca 1500km Haanjas erilisi kulumismärke küll ei täheldanud aga peale pesu ja ca nädalast seismist oli ülemine kinni kiilunud. Liikuma ei saanudki seda vbl kui ainult lahti võtta ja puhastada (kui see võimalik on)
Tacx keraamiliste laagritega litritel, T4065 kui ei eksi , mis sõitnud ca 1500km Haanjas erilisi kulumismärke küll ei täheldanud aga peale pesu ja ca nädalast seismist oli ülemine kinni kiilunud. Liikuma ei saanudki seda vbl kui ainult lahti võtta ja puhastada (kui see võimalik on)
Re: Räägime litritest
Mõned aastad tagasi oli mul ka srami X9 tagumine käikar ja sellel kulusid müstilise kiirusega litrid. 1,5 aasta jooksul kulusid kahed litrid. Enne seda on mul olnud Shimano XTR käikarid ja nüüd Sram XX1 (2. hooaega) ja pole pidanud veel litrite pärst muret tundma. Ja selle aasta h100 ei teinud neile ka midagi.
Re: Räägime litritest
Kas kokkuvõte võiks olla, et litreid ei kuluta mitte muda, vaid hoopis kett risti sõitmine?