Keti pikkus ovaalse esihammakaga
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Keti pikkus ovaalse esihammakaga
Mis ovaalse hammasratta puhul ketti pikkus võiks olla, kas kaks lüli nagu tavaliselt.
Re: Keti pikkus ovaalse esihammakaga
Mina olen teinud +2 lüli ja seni hakkama saanud. Rattaks FS.
Re: Keti pikkus ovaalse esihammakaga
Pole vahet, kas oval, või tavaline, mõõdad ikka samamoodi.
https://www.parktool.com/blog/repair-he ... gth-sizing
Kui kasutad erinevaid hammakaid, siis teed selle valemi (Simple Equation: L = 2 (C) + (F/4 + R/4 + 1)) excelis valmis, ja lihtsalt numbrid sisse, hiljem võid tulemuse jagada 0,0394ga ja saad vastuse millimeetrites
https://www.parktool.com/blog/repair-he ... gth-sizing
Kui kasutad erinevaid hammakaid, siis teed selle valemi (Simple Equation: L = 2 (C) + (F/4 + R/4 + 1)) excelis valmis, ja lihtsalt numbrid sisse, hiljem võid tulemuse jagada 0,0394ga ja saad vastuse millimeetrites
Re: Keti pikkus ovaalse esihammakaga
Endal oli ka meeles, et ikka +2 lüli, aga kuskilt oli jäänud meelde+3....aa nüüd asi selge. Seni kokku puutunud tavalise hammasrattaga, nüüd proovin ovaalset, sellest ka selline küsimus.
Re: Keti pikkus ovaalse esihammakaga
Ovaalse puhul jälgi, et õiges asendis oleks (eeldatavalt peaks ovaalne hammasratas püstises asendis olema)
Re: Keti pikkus ovaalse esihammakaga
Seal ei tohiks küll mingit vahet olla, mis asendis on ovaalne hammasratas keti paigaldamisel...
Re: Keti pikkus ovaalse esihammakaga
asendil pole mingit vahet. chainring muudab kuju, aga ringi läbimise jooksul on pikkus sama igas asendis.
Re: Keti pikkus ovaalse esihammakaga
Jälgi tagakäikarit kui ovaalse hammakaga vänta pöörad. Kindel, et mitte midagi ei muutu ja hammaka asendil vahet pole?
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Keti pikkus ovaalse esihammakaga
Võibolla mingitel ebasümmeetrilistel ovaalsetel käikar liigub... Hetkel on mingi Hiina-Taiwani ovaalne peal ja käiguvahetaja liikumine igal pöördel on vaevumärgatav...
Põhimõtteliselt kui ovaalne paneb käikari liikuma siis peaks see tähendama ülekande jõu kadu...
Põhimõtteliselt kui ovaalne paneb käikari liikuma siis peaks see tähendama ülekande jõu kadu...
Re: Keti pikkus ovaalse esihammakaga
Ovaalse hammaka läbimõõt vertikaalse tasandi suhtes muutub pöörlemisel. Hammaka ümbermõõt jääb ikka samaks, aga kuna kett katab ainult osa hammakat siis ka kett on rohkem või vähem pingul. Seda kompenseerib tagumise käikari liikumine. Kas see tähendab ülekande jõu kadu? Jah. Ovaalne on puhtalt mehhaanilisest aspektist vähem efektiivne kui ümmargune kui jõu genereerimine on ühtlane (näiteks elektrimootor). Aga...
Ovaalse efektiivsus peaks tulema esile kombinatsioonis ratturiga. Tänased ovalid muudavad jooksvalt ülekannet niimoodi, et jõutsoonis (vändad horisontaalse tasandi lähedal) on käik "raskem" ning kui jõu lisamine on limiteeritud (vändad vertikaalse tasandi lähedal) on käik "kergem". Peamiselt on see efektiivsuse tõusu väide muidugi tootja enda propageeritud, seega lõplikku tõde vist veel ei ole.
Ise olen proovinud ovaalseid (erinevatel tootjatel võib ovaalsus olla erinev) ja ümmargust ja karvajalale tunnetuslikku vahet ei ole. Reaalsuses keti pikkusele omab ta vähest mõju (tagavedrustuse mõju on palju olulisem). Kui timmid siiski väga täpselt rattal keti pikkust, siis tasub panna pedaalid horisontaalse asendi lähedusse (hammaka vertikaalne läbimõõt maksimaalne)
Ovaalse efektiivsus peaks tulema esile kombinatsioonis ratturiga. Tänased ovalid muudavad jooksvalt ülekannet niimoodi, et jõutsoonis (vändad horisontaalse tasandi lähedal) on käik "raskem" ning kui jõu lisamine on limiteeritud (vändad vertikaalse tasandi lähedal) on käik "kergem". Peamiselt on see efektiivsuse tõusu väide muidugi tootja enda propageeritud, seega lõplikku tõde vist veel ei ole.
Ise olen proovinud ovaalseid (erinevatel tootjatel võib ovaalsus olla erinev) ja ümmargust ja karvajalale tunnetuslikku vahet ei ole. Reaalsuses keti pikkusele omab ta vähest mõju (tagavedrustuse mõju on palju olulisem). Kui timmid siiski väga täpselt rattal keti pikkust, siis tasub panna pedaalid horisontaalse asendi lähedusse (hammaka vertikaalne läbimõõt maksimaalne)