Sobiv ülekanne!
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Sobiv ülekanne!
Tere,
Vajan natuke targemate nõu või siis kogemusi 1x12 ülekande suhtes, et asi ka korralikult töötaks.
Nimelt:
Sram 10-50 kassett 12s siis lubatud suurim hammasratas ees oleks...??
Sram 10-44 kassett 12s siis lubatud suurim hammasratas ees oleks..??
Vajan natuke targemate nõu või siis kogemusi 1x12 ülekande suhtes, et asi ka korralikult töötaks.
Nimelt:
Sram 10-50 kassett 12s siis lubatud suurim hammasratas ees oleks...??
Sram 10-44 kassett 12s siis lubatud suurim hammasratas ees oleks..??
Re: Sobiv ülekanne!
Millest selline küsimus? Pane kasvõi 52 ette kui raam (chainstay) ette ei jää Ise sõitsin 10-50 kassetiga nii 32, 34 kui ka 36 esihammakaga. 38 oleks ka mahtunud, suurem vist enam mitte (Scott Spark).
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sobiv ülekanne!
Küsin millised oleks max piirid antud kassettida..52 võid panna aga kas asi ka töötab on teine asi..
Re: Sobiv ülekanne!
Miks ta ei peaks töötama? Tagakäikaril on max ulatus aga kui sul ees on vaid 1 hammakas, siis mõjutab max vahemikku ju vaid kasseti ulatus. Võibolla ma ei saa aru, miks mingi esihammakas ei peaks mingi kassetiga töötama...
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sobiv ülekanne!
Ega muud polegi kui kett ei tohi lühikeseks jääda
Re: Sobiv ülekanne!
1x süsteemil oluline vaid tagavahetajale antud kassetti max ulatus, esihammaka võid panna nii suure kui läheb aga kui asfaldiratta kohta küsid mis sul allkirjas siis pead arvestama, et mida suurem hammakas seda hõredamaks ülekanded lähevad. Mul näiteks tempoka 1x süsteemil (Di2 ilma esivahetajata) 11-34 kassetiga on 50T esihammaks OK aga 52T hammakaga jäid ülekannete vahed liiga suureks. 10-40 oleks ülekanded veelgi hõredamad. Metsa- aga ka kruusaratta väiksema esihammaka juures on ülekanded niikuinii tihedamad ja see nii tunda ei anna.
Re: Sobiv ülekanne!
Allkirjas mainitud ratast pole..küsin kuna ümber ehitusse läheb gravel 1*11 siis 1*12 peale..taha läheb gx axs käikar..ja küsimuse esitasin, et teada saada kas on mingid piirid ees antud kassettidega..kui pole on muidugi lihtne..
Näiteks kas on mõislik 10-44 kassettiga ette panna 44T hammakas või arukam ikkagi 40 v 42 või punnitab isegi suurema, kui vajadus nt 46T..
Näiteks kas on mõislik 10-44 kassettiga ette panna 44T hammakas või arukam ikkagi 40 v 42 või punnitab isegi suurema, kui vajadus nt 46T..
Re: Sobiv ülekanne!
Mu grävelil Shimano GRX 1x11 kus 42T ees ja 11-42 taga ja ei ole käigud otsa saanud ei maanteel kus all 700x40 slikk ega metsas kus 650x60 veidi karvasem kumm, talvel 700x42 nael. Ei ole võistelnud, sõidan oma lõbuks ja tööle, maanteel kipub kiirus 30 ligi olema, metsas oleneb muda sügavusest ja muust. Eks esihammaka suurus oleneb kus sõidad. Kui rohkem siledal teel siis paneks 46T, kui ka pehmemas sealhulgas lumega siis väiksema. Suur töö pole ka esihammakas (ja kett) valida vastavalt teele.
Re: Sobiv ülekanne!
Alguse plaan oli 10-50 kassett ja 44T hammakas..aga nüüd kahtlen äkki oleks mõtekas 10-44 kassetti proovida..3T on 10-50 ja 42T kombo olemas kohe orginaalis..
Nüüd miks sellise ülekande peale mõtlesin on see, et rattaga plaan sõita metsas/ gruusal ja et oleks universaalne nii ronimiseks metsas kui ka kiire kruusal..
Nüüd miks sellise ülekande peale mõtlesin on see, et rattaga plaan sõita metsas/ gruusal ja et oleks universaalne nii ronimiseks metsas kui ka kiire kruusal..
Re: Sobiv ülekanne!
Exploro Maxi plaanid osta?
Re: Sobiv ülekanne!
Ei plaani ratas on olemas..ümber ehitust plaanin..Exploro Max jäi lihtsalt veebis tuhnides ette, kui erinevaid ülekandeid otsisin võrdlemiseks..
Re: Sobiv ülekanne!
Teemavälise remargina, et lugemist soodustaksid kirjavahemärgid lisaks ".."-le
Ülekanne vali selle järgi, kus sõidad. Oma kogemus (küll 1x11 süsteemiga):
- Tartu Rattamaratonil ja kruusateetrennidel kasutan 44 / 11-34 ülekannet. Ei ole just maanteeratta ülekandega võrreldav (53/11 kuni 39/28) aga igati piisav ja kassetil on sammud väiksemad.
- Mulgi ja Tallinna Rattamaratonil kruvisin külge ülekande 40 / 11-42. Sai üles igast mäest.
- CX võistlustele panen nende kahe kombo: 40 / 11-34. Tsüklokrossis ei ole tavaliselt pikki raskeid tõuse.
Esihammaka vahetus peaks olema ju suht lihtne tegevus, seega võta 2 hammakat ja saad vastavalt vajadusele ülekannet muuta. Kuna sul on taga kõige väiksem 10-ne, siis vist ette 44-se hammasratta vajadust ei ole (kui tihti sa ikka nt Harimäelt alla laskud)? Minu soovitus oleks valida pigem tihedam kassett (st 10-44 vs 10-50 ja panna veidi väiksem esihammakas (nt 40) Sellega saad sama maksimaalse ülekande, mis minu 44/11 aga kergema esimese käigu kui minu rattal MTB seades ja saad ühtlasema käiguvahetuse kui su teisel alternatiivsel kassetil (10-50). Vaata oma sõitude kiirusprofiili (st kui tihti sa sõidad 40+ km/h) ja siis vaata mõnest kalkulaatorist, mis ülekanne annab sulle millise väntamissageduse.
Ülekanne vali selle järgi, kus sõidad. Oma kogemus (küll 1x11 süsteemiga):
- Tartu Rattamaratonil ja kruusateetrennidel kasutan 44 / 11-34 ülekannet. Ei ole just maanteeratta ülekandega võrreldav (53/11 kuni 39/28) aga igati piisav ja kassetil on sammud väiksemad.
- Mulgi ja Tallinna Rattamaratonil kruvisin külge ülekande 40 / 11-42. Sai üles igast mäest.
- CX võistlustele panen nende kahe kombo: 40 / 11-34. Tsüklokrossis ei ole tavaliselt pikki raskeid tõuse.
Esihammaka vahetus peaks olema ju suht lihtne tegevus, seega võta 2 hammakat ja saad vastavalt vajadusele ülekannet muuta. Kuna sul on taga kõige väiksem 10-ne, siis vist ette 44-se hammasratta vajadust ei ole (kui tihti sa ikka nt Harimäelt alla laskud)? Minu soovitus oleks valida pigem tihedam kassett (st 10-44 vs 10-50 ja panna veidi väiksem esihammakas (nt 40) Sellega saad sama maksimaalse ülekande, mis minu 44/11 aga kergema esimese käigu kui minu rattal MTB seades ja saad ühtlasema käiguvahetuse kui su teisel alternatiivsel kassetil (10-50). Vaata oma sõitude kiirusprofiili (st kui tihti sa sõidad 40+ km/h) ja siis vaata mõnest kalkulaatorist, mis ülekanne annab sulle millise väntamissageduse.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sobiv ülekanne!
kui oma kadentsi mugavustsoone ja eeldatavaid kiiruseid tead, siis võta aluseks see:
https://www.gear-calculator.com/
https://www.gear-calculator.com/
Re: Sobiv ülekanne!
Tuleb vist seda teed minna tõesti, et võta mitu esihammakat erinevate suurustega..40/42/44 vastavalt siis vajadusele vahetada..kassetti ma vahetama ei hakka see mis peale läheb see jääb..ja hetkel siis ikkagi jääb 10-44 kassett..
Re: Sobiv ülekanne!
2-hambast vahet sa esihammakal väga ei tunneta gravel rattal, seega pole minu hinnangul mõtet võtta kolme (40-42-44). Arvad tõesti, et 44x10 ülekanne on vajalik? Kadentsiga 90 p/min, 42 mm rehviga (700C) annab selline ülekanne kiiruseks sulle 53km/h (ülekanne 42x10 samadel tingimustel 51 km/h). Kui tihti sa graveliga nii kiiresti sõidad?
Aga eks sa ise tead oma kiiruseid ja tavapärast kadentsi.
Aga eks sa ise tead oma kiiruseid ja tavapärast kadentsi.
If everything's under control, you're going too slow!