Piduriketta valik

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Mihkel(Kops)
Rattur
Postitusi: 56
Liitunud: 03. 08. 2008. 00:08

Piduriketta valik

Postitus Postitas Mihkel(Kops) » 27. 03. 2023. 03:04

Tere.

Millist piduriketast soovitate MTB rattale. Originalis on rattal Shimano Altus RT10 160/180mm koos Shimano MT-200 pidurisupportitega. Ise olen vaadanud praegu Magura Storm SL.2 ja SRAM CenterLine poole. Kumba nendest kahest soovitate? Või on kuni 30euro eest midagi paremat saada?

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas Kirsa » 27. 03. 2023. 09:48

Galfer.
Pidurdab paremini kui Magura SL ja shimano XTR. Kaalub vähem kui Sram.
XC rattale 180/160 galfer road: https://www.bike-discount.de/en/galfer- ... disc-rotor
maastikurattale Galfer MTB: https://www.bike-discount.de/en/galfer- ... disc-rotor

PS! 180mm road variant kaalub 104gr ja on parima kaalu/võimsuse suhtega ketas.
PPS! Eesti esisõitja kasutab ka neidsamu kettaid.

Mihkel(Kops)
Rattur
Postitusi: 56
Liitunud: 03. 08. 2008. 00:08

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas Mihkel(Kops) » 27. 03. 2023. 14:04

Suured tänud nõuande eest! Kusjuures ma vaatasin nende kohta ka ülevaadet, aga ei teagi, miks ma nad enda nimekirjast välja jätsin. Jäi meelde, et Galfer teeb kvaliteetset toodangut ka mootorratastele ja kui väga mööda ei pane, siis vist isegi osad tulevad tehasest juba nende ketastega.
Üks rumal küsimus ka. Mis vahet on üldse maantee -ja maastikuratta ketastel kui võibolla nende paksus välja arvata?

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas Kirsa » 27. 03. 2023. 16:04

Ei olegi vahet, galfer positsioneerib oma tooteid nii. Meil ju mägesid pole ja meie XC on muu maailma suhtes gravelsõit.

See tavaline "mtb" on ka 1,8mm - neil on olemas ka 2,0mm E-ratta variant, aga kaal on suurem.

Võib-olla road variant on aerodünaamilisem... ?! Mul on nende 140mm road mnt rattal kasutusel ja käitub tuulistel oludes väga väga hästi. Oluliselt paremini kui ashima või kcnc või sram või XTR või dura-ace. Pidurdab kah paremini.
Raskem mtb variant on trail/endurokal kasutusel, aga ei ole nii otseselt võrrelnud tuule käes, pidurdab igatahes hästi.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7994
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas KaupoR » 27. 03. 2023. 17:33

Kirsa, mõtle nüüd kui suur pind on pidurikettal küljelt vaadates ja kui lähedal asub see pööramisteljele (steereri mõtteline pikendus). Nüüd mõtle kui suur pind on pöid+rehv ja kui kaugel asub see pööramisteljest. Kas tõesti omab pidurikettale küljelt puhuv tuul mingit mõju kui sul on seal rummu küljes ka kodarad, pöid ja sellel rehv? Kujuta ette kiike, kus toetuspunkt ei asu mitte kiige keskel aga üks pool on teisest 5 korda pikem. Ja nüüd pane sinna pikema otsa peale istuma 2x raskem inimene kui lühema otsa peale. Mis sa arvad, kas lühemal otsal istuv kergem inimene suudab kuidagi liigutada pikemal otsal isutvat raskemat inimest?
If everything's under control, you're going too slow!

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas Kirsa » 27. 03. 2023. 17:37

Mine parem sõida ja testi ise - mitte Eestis, vaid kuskil tuulisemas ja/või mägisemas kohas.
(praktika on tõe kriteerium)

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas Rivo » 28. 03. 2023. 08:00

Kirsa kirjutas:
27. 03. 2023. 16:04
...aga ei ole nii otseselt võrrelnud tuule käes, pidurdab igatahes hästi...
No see on juba next level :lol:
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Mihkel(Kops)
Rattur
Postitusi: 56
Liitunud: 03. 08. 2008. 00:08

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas Mihkel(Kops) » 28. 03. 2023. 10:03

Mina sain igatahes oma vastuse siit kätte. Et põhimõtteliselt vaatan kumb ketas mulle rohkem hinna ja kaalu poolest meeldib ja selle tellingi. Ja kõrval parkiv Bolti toidukuller ei näita minu peale näpuga kui mul mtb'l on maanteratta kettad.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas mart » 28. 03. 2023. 22:09

Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2387
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas MK777 » 29. 03. 2023. 00:51

RT10 on alumise otsa ketas. Pressitud ja töötlemata. Resin pad only!
Shimanol puhul hakkavad tõsisemad kettad alates SLX (RT 64 ja 66) aga nende pidurduspinna kõrgus tahab samuti juba teist klotsi mis algab M6000 seeriast (nii metal kui ka resin).
Igasuguseid "kaalukettaid" hõreda pidurduspinnaga mina küll ei soovitaks. Söövad klotsi, mõne aja mõõdudes hakkavad tegema jubedat häält ja kuluvad kiiremini (eriti keskelt).
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas Kirsa » 30. 03. 2023. 13:36

mart kirjutas:
28. 03. 2023. 22:09
Galferi välimus kuidagi sarnane?
https://www.mtbr.com/threads/ashima-air ... w.1165455/
Pilt võib petlik olla, reaalsuses ei ole nad kuidagi sarnased (mul on mõlemad)

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas Kirsa » 30. 03. 2023. 14:20

MK777 kirjutas:
29. 03. 2023. 00:51
RT10 on alumise otsa ketas. Pressitud ja töötlemata. Resin pad only!
Shimanol puhul hakkavad tõsisemad kettad alates SLX (RT 64 ja 66) aga nende pidurduspinna kõrgus tahab samuti juba teist klotsi mis algab M6000 seeriast (nii metal kui ka resin).
Igasuguseid "kaalukettaid" hõreda pidurduspinnaga mina küll ei soovitaks. Söövad klotsi, mõne aja mõõdudes hakkavad tegema jubedat häält ja kuluvad kiiremini (eriti keskelt).
Galfer ei ole kuidagi sama klassi toode, kui kcnc või Ashima.

Samas Eestis XC rattal ma kasutan juba aastaid ashima ai2 kettaid ja kasutan ka edaspidi, sest meil puuduvad mäed ja pole vaja pidurdada.
Ees 180mm 94gr ketas ja taga 160mm 74gr - kuna pidurdamist eriti ei ole, siis pole täheldanud ka klotside söömist ja häälitsemist. Klots on orgaaniline.

Samas Poola ja Hispaaniasse lähen täiesti teise setupiga - orgaaniline klots üle riigipiiri minust ei liigu :)
Metallklotsid nii mtb-l kui mnt rattal ja galferi vastavad kettad.

Shimano-st olen kasutanud ainult dura-ace ja xtr (mt900 ja rt900) kettaid aga nende ice-tech lahendus ei kannata eriti kuumust ega koormust. Ma suutsin mägedes ühe 160-se 5-e sõiduga lillaks ja laperguseks sõita. Lisaks hakkavad ka kooruma.
https://www.youtube.com/watch?v=utMchnpW1vo

Shimano on nüüdseks teinud uued rtcl900 kettad, mis on väidetavalt palju paremad (nagu ikka), aga ei ole veel proovinud.
https://i.imgur.com/2U5YaAP.jpg
https://bikerumor.com/shimano-dura-ace- ... ke-rotors/
Sama raha ja kaalu eest saad osta kaks 180-st galferit, mis pidurdavad iga kell paremini.



Üks ketas veel mida ei soovita on Magura storm HC. https://magura.com/en/EUR/product/storm-hc/more
Välimuse järele materjali ja kaalu nagu, aga no ei pidurda - võib-olla sattus mulle mingi vigane isend - aga minu arust isegi kergem storm sl2 pidurdab paremini. (pidurid on magura mt7)
150gr kategooria ketast otsides võtaks juba 203mm galferi.

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2387
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas MK777 » 30. 03. 2023. 19:27

Kirsa kirjutas:
30. 03. 2023. 14:20
Galfer ei ole kuidagi sama klassi toode, kui kcnc või Ashima...
No teema algataja on tavakasutaja ja Galferi teemal ma pole sõna võtnud, kuigi toode on väga hea.
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

Mihkel(Kops)
Rattur
Postitusi: 56
Liitunud: 03. 08. 2008. 00:08

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas Mihkel(Kops) » 31. 03. 2023. 07:39

Mina tellisin Galferid ära. Needsamad, mida kasutaja Kirsa oma esimeses postituses soovitas:
https://www.bike-discount.de/en/galfer- ... disc-rotor
Plaan on neid paaritada Shimano B05S klotsig. Siiani pole ma veel neid klotse kasutanud. Praegu kasutan vanema põlvkonna omi ja veidi teise koostisega. Äkki oli B03S nende tähistus.
Eks ma anna siis hiljem siin tagasisidet, kuidas kompletiga rahul olen.

VIR
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 17. 07. 2022. 16:39

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas VIR » 07. 04. 2023. 08:05

Röövin natuke teise mehe teemat: Kui siin juba tuli häid soovitusi ketta kohta, siis ehk on ka klotside kohta kellelgi soovitussõnu?
Eriti just selliste mõistlikus hinnaklassis klotside kohta. Tean jah, et SwissStopi peetakse heaks, aga hinda vaadates tuleb nutuvõru suu ümber.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas Mati » 07. 04. 2023. 11:04

Kirsa kirjutas:
27. 03. 2023. 17:37
Mine parem sõida ja testi ise - mitte Eestis, vaid kuskil tuulisemas ja/või mägisemas kohas.
(praktika on tõe kriteerium)
Mies, koli Põhja-Eestisse, kui seal all tuult vähe (et vaja krt teab kuhu sõita ...).
140 eri tootjate pidurikettad ja küljetuul ... mis järgmiseks ... kodaraniplid? 🤔 Kuhu sul need andurid installitud on (kalibreerid regulaarelt ka?)?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas Kirsa » 07. 04. 2023. 12:33

VIR kirjutas:
07. 04. 2023. 08:05
Röövin natuke teise mehe teemat: Kui siin juba tuli häid soovitusi ketta kohta, siis ehk on ka klotside kohta kellelgi soovitussõnu?
Eriti just selliste mõistlikus hinnaklassis klotside kohta. Tean jah, et SwissStopi peetakse heaks, aga hinda vaadates tuleb nutuvõru suu ümber.
Ei ole eriti vahet, võta üks ja viska teist.
Eestisse orgaaniline, mägedesse metallklots. Esimese variandi puhul sobib tootja originaal väga hästi. Magura, Shimano .. misiganes pidur on.
Väidetavalt Shimano 05 seeria pidi kestma 20% paremini kui eelmised põlvkonnad - proovinud veel pole.
https://www.bike-discount.de/en/shimano ... brake-pads

Kui shimano ja metall, siis ma olen viimased 2a sõitnud selle klotsiga: https://www.bike-discount.de/en/quaxar- ... k03ti/k03s
Selle raha eest ülihea klots. Olen 2 kevadet 4 nädalat käinud lõunas ja pidurdab ülihästi, samas peale laagrit ei tähelda ei klotsil ega kettal erilist kulumist. Minu laagris käinud klotsidega sõitis Age veel pärast baigiga Poola tuuri ja ikka on veel mingi 70% alles.
Tüüpiliselt metallklotsile, mida pikemalt pidurdad, seda paremini võtab, aga pidurdamise alguses on umbes veerand sekundit viivitust. Seega Eestis "ümber puu keeramise amps" on puudu. (võibolla kallimad metallid ampsavad kohe paremini, ei ole neid niipalju proovinud)

Võrdluseks K04s klotse läks meil 21a suvel Beskidy tuuril kahepeale 9 paari. Ei olnud vahet kas auguline ashima või täismetall mingi vana avid (mille kohapeal ostsin) - poole etapiga sai orgaaniline klots 100% otsa (kuiva ilmaga).

VIR
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 17. 07. 2022. 16:39

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas VIR » 07. 04. 2023. 15:03

Tänud vastamast! Küsiks veel, et olen siin-seal komistanud viidetele, et osad MTB sportlased kasutavad taga metallklotsi ja ees orgaanilist. On sel ka mingis oludes pointi või lihtsalt ilutsemine?

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: Piduriketta valik

Postitus Postitas Kirsa » 07. 04. 2023. 20:06

VIR kirjutas:
07. 04. 2023. 15:03
Tänud vastamast! Küsiks veel, et olen siin-seal komistanud viidetele, et osad MTB sportlased kasutavad taga metallklotsi ja ees orgaanilist. On sel ka mingis oludes pointi või lihtsalt ilutsemine?
Kusjuures sellist nippi kuulen küll esimest korda elus. Aga kui järele mõelda, siis mingi point ehk isegi on - et esipidur võtaks paremini ja tagapidurit kasutad siis kui juba pikk ja pidev laskumine on.
Ma ise eelistan pigem kombot 180 ees ja 160 taga või 203 ees ja 180 taga. Teeb ka sama välja, et sõitja sikutab mõlema käega võrdselt, aga esimene pidurdab jõulisemalt (nii nagu peabki)

Vasta

Mine “Jupid”