Tagarummu soovitusi.

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Timps
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 30. 04. 2014. 15:51

Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas Timps » 18. 08. 2023. 10:44

Niisiis sai ostetud scotti gravel ratas. Kohe algusest tegi tagumine jooks kõva plõksu laadset heli ja seda mitte iga vända pöördega. Kõige rohkem teeb heli, kui hakata uuesti peale vabalt veeremist väntama. Ja seda plõksu on ka läbi pedaalide tunda. Viisin hawaisse tagasi ja võetu rumm korra lahti ja pandi määret juurde. Mingi aeg oli vaikus, aga nüüd on jälle uuesti naksuma hakanud. Öeldi, et forumla rummi eripära, et peab harjuma lihtsalt sellega. Seda plõksumist ta teeb kõikidel käikudel. Samas kui vändata korralikult ja koormus taga, siis ei tee rumm häält. Ainult siis, olles veerenud vaba hooga ja hakates uuesti väntama käib plõks läbi. Pedaalides asi ei ole. Olen kolme erinevat paari proovinud. Kas see ongi asi, millega pean nö leppima. Rummuks on Formula Team XDR CL ja kassett selle SRAM XPLR XG1251 10-44. Tean, et raske kirjeldada heli, aga tahaks mingi lahenduse saada.

Kasutaja avatar
ceemic
Rattur
Postitusi: 11
Liitunud: 10. 08. 2020. 12:14

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas ceemic » 18. 08. 2023. 12:40

Mul sisuliselt identne probleem Scott Gravel Speedster 20-ga, mis aasta alguses Hawaii Expressist ostetud. Häält hakkas tegema kevadel pärast paari esimest vihmaga sõitu (tolleks hetkeks alla 500 km läbisõitu). Tagurpidi ringi ajades lihtsalt kahises jubedalt ning vändates (eriti just väntamist alustades peale vabajooksu) tegi täpselt samasugust ragina/klõksu laadset häält, nagu teema algataja kirjeldab. Veidi vist varieerus/varieerub, milline "hammas" tirri sees millises pesas haakub, sest mõnel juhul on vaiksem, mõnel juhul valjem.
Kevadel vahetati tirri sisu ära (tööraha ei võetud, küll aga uue sisu raha ~30€ vms) ja mainiti sama, et nende rummudega ongi probleem ja et tehasest tulevat liiga vähese määrdega. Igatahes uue sisuga topiti määret sisse nii palju, et vabajooksul rumm peaaegu hääletu. Õnnestus mitu kuud igapäevaselt nii sõita, et vihma kätte ei jäänud ning ratast voolikuga pesema ei pidanud, kuniks alles nüüd suve teises pooles mõned vihmasõidud ja paar kerget veega loputust ning jälle sama häda kohal (läbisõit nüüdseks ~5100 km).

Uuesti ei ole igatahes motti Hawaiisse sisu vahetama minna. Tuleb vist DT 350 rummu poole vaadata...

GermpsE
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 28. 12. 2022. 18:01

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas GermpsE » 18. 08. 2023. 12:46

Endal sama probleem, aga rattaks bottecchia gravel monster. Olen teine omanik ja mingi hetk hakkas häält tegema. Esialgu ei leitud probleemi allikat üles, aga lõpuks teises töökojas leiti probleemi allikas. Rummu osas jään vastuse võlgu mis rumm on, aga väidetavalt oli rumm täiesti kuiv. Pandi korralikult määret ja praegu on asi korras, kui uuesti sama hääl tekib siis peaks ka hakkama uut rummu otsima.

Omiar
Rattur
Postitusi: 417
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas Omiar » 18. 08. 2023. 14:25

Ega DT Swissi rumm ka lõpmatult ühe määrdega ei sõida. Kvaliteetsemad jupid taluvad rohkem koormust ja rasketes oludes kasutust aga hooldusvajadus pigem suureneb.
Poole aastaga 5000km tähendab juba väga teistsugust hoolduse intervalli kui lihtsalt korra nädalas pühapäevasõitu teha. Näiteks 5000km puhul peaks käigus olema juba teine kett kui mitte kolmas, nii kestavad hammakad ja kassett väga pikalt.
Selline kord kuus kontroll-hooldus üldjuhul tagab et asjad on parimas korras. Muidugi võib alati võtta ka selle suuna et sõidad kuluosade ressurssi täiesti lõpuni ja siis teed ühe suure hoolduse ja juppide vahetuse.

Teema algataja puhul tundub tegemist olevat olukorraga kus tirri konnad ei haaku kohe esimesse hambasse vaid järgmisse. Selllisel juhul tekib päris kõva paukuv heli. Tüüpiline selliste (odavamate) rummude puhul kus rummu hammaste arv on väike.
Samas jutu järgi tundub et esineb tihti, seega võiks teha video kuidas see kõlab (ratas pukis).

Timps
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 30. 04. 2014. 15:51

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas Timps » 18. 08. 2023. 14:33

Naljakal kombel kui ratas pukis on, siis seda heli ei teki. Rattal hetkel läbisõit 260km. Ma arvan, et ilmselt tuleks minna seda teed, et rumm välja vahetada. Aga eks see ole omaette maailm. Vaja rumm enne üle mõõta.

Kasutaja avatar
ceemic
Rattur
Postitusi: 11
Liitunud: 10. 08. 2020. 12:14

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas ceemic » 18. 08. 2023. 14:47

Omiar kirjutas:
18. 08. 2023. 14:25
Ega DT Swissi rumm ka lõpmatult ühe määrdega ei sõida. Kvaliteetsemad jupid taluvad rohkem koormust ja rasketes oludes kasutust aga hooldusvajadus pigem suureneb.
Poole aastaga 5000km tähendab juba väga teistsugust hoolduse intervalli kui lihtsalt korra nädalas pühapäevasõitu teha. Näiteks 5000km puhul peaks käigus olema juba teine kett kui mitte kolmas, nii kestavad hammakad ja kassett väga pikalt.
Selline kord kuus kontroll-hooldus üldjuhul tagab et asjad on parimas korras. Muidugi võib alati võtta ka selle suuna et sõidad kuluosade ressurssi täiesti lõpuni ja siis teed ühe suure hoolduse ja juppide vahetuse.

Teema algataja puhul tundub tegemist olevat olukorraga kus tirri konnad ei haaku kohe esimesse hambasse vaid järgmisse. Selllisel juhul tekib päris kõva paukuv heli. Tüüpiline selliste (odavamate) rummude puhul kus rummu hammaste arv on väike.
Samas jutu järgi tundub et esineb tihti, seega võiks teha video kuidas see kõlab (ratas pukis).
Igavesi asju muidugi ei ole, kuid DT rummu annab lihtsamalt lahti võtta ja ise hooldada. Praegune on selline tundmatu "noname" tükk, et kui lahti võtta, ei pruugi enam midagi sisse panna olla.
Muude juppide/sõlmede lihtsama hooldusega saab kodus hakkama.

PS. Jah, on küll teine kett. KMC X11 kannatas ~3650 km, siis oli 0,5% kulunud. Hetkel Dura Ace ~1350 km peal ja ei näe põhjust, miks teist sama palju veel ei võiks kesta.

Omiar
Rattur
Postitusi: 417
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas Omiar » 19. 08. 2023. 09:50

DT Swiss Ratchet EXP rumm on tõesti väga lihtsa ehitusega ja kergelt lahti-kokku käiv (puudub vajadus pikilõtku reguleerimiseks). Samas tahab erimääret (20g - 10EUR) ja suhteliselt tundlik määrde koguse osas. Aga eelistaksin seda iga kell muule praeguse kogemuse järgi.

Timps
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 30. 04. 2014. 15:51

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas Timps » 19. 08. 2023. 09:54

Omiar kirjutas:
19. 08. 2023. 09:50
DT Swiss Ratchet EXP rumm on tõesti väga lihtsa ehitusega ja kergelt lahti-kokku käiv (puudub vajadus pikilõtku reguleerimiseks). Samas tahab erimääret (20g - 10EUR) ja suhteliselt tundlik määrde koguse osas. Aga eelistaksin seda iga kell muule praeguse kogemuse järgi.
Eks peab mõtlema. Rummul küljes Srami 10-44 12 käiguline kassett. Kassett ise XG1251. Kas EXP rummu pakutakse sellise kinnitusega. Uurima.

Omiar
Rattur
Postitusi: 417
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas Omiar » 19. 08. 2023. 19:46

Pakutakse ikka, kuid tasub tähele panna et SRAMi puhul XPLR XG1251 10-44 peaks olema MNT tirr, seega tagarumm peab olema 12x142 ja XDR tirriga.
MTB kassettide jaoks XD tirr, mis on lühem.

Kuna see lõbu koos tööga läheb ilmselt >200 euri, siis ma tegelikult kaaluks selle remontimist ja ostaks teised/uued jooksud.

Timps
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 30. 04. 2014. 15:51

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas Timps » 19. 08. 2023. 20:00

Kas seda formula rummu üldse annab parandada. Või ainuke lahendus on ainult määret täis toppida ja loota, et ei plõksu enam.

Timps
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 30. 04. 2014. 15:51

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas Timps » 29. 08. 2023. 18:01

Dt swiss 350 rumm läks asemele. Kõik timm ja vaikne.

Kasutaja avatar
ceemic
Rattur
Postitusi: 11
Liitunud: 10. 08. 2020. 12:14

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas ceemic » 29. 08. 2023. 21:43

Vahetasid ise, või lasid Hawaiis teha?

Timps
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 30. 04. 2014. 15:51

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas Timps » 30. 08. 2023. 20:11

ceemic kirjutas:
29. 08. 2023. 21:43
Vahetasid ise, või lasid Hawaiis teha?
Ilmselt suure pusimise peale oleks ise ka saanud hakkama, aga lasin jah Hawaiis teha. Pole ise kunagi varem rummu ise vahetanud, seega ei hakanud ise näppima. Bike Discount dest sai 154 euroga antud rummu kätte.

metslane
Rattur
Postitusi: 825
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas metslane » 31. 08. 2023. 07:54

oleks pidanud ikka Omiari juttu kuulama sest tellisid ikka mtb rummu.Ma ei tea kas poes sulle räägiti aga nüüd on hammakate pool rummu võlli ja raami vahel üks pedaali seib.Vaata et seda ära ei kaota.

Timps
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 30. 04. 2014. 15:51

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas Timps » 31. 08. 2023. 16:43

Samas kui kassett istub ilusti ja on seal see seib vahel, siis pole hullu. peaasi, et funktsioneerib.

jaanusse
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 05. 10. 2023. 11:43

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas jaanusse » 05. 01. 2024. 15:17

Vana teema,aga küsin üle. Kas ma saan õigesti aru, et XD rummule on XDR kassetti mahutamiseks raami ja rummu vahele lisatud üks ca 1,85mm seib ja raam seega nüüd natuke laiali painutatud st 143,85mm nüüd? Kas see on levinud lahendus?

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2388
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas MK777 » 05. 01. 2024. 15:21

1,85mm seib läheb ikka kasseti alla ja rummu võlli laiust kuidagi ei mõjuta. Seda seibi on vaja ainult XDR südamikule 11s kasseti puhul.
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

jaanusse
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 05. 10. 2023. 11:43

Re: Tagarummu soovitusi.

Postitus Postitas jaanusse » 05. 01. 2024. 17:31

metslane kirjutas:
31. 08. 2023. 07:54
oleks pidanud ikka Omiari juttu kuulama sest tellisid ikka mtb rummu.Ma ei tea kas poes sulle räägiti aga nüüd on hammakate pool rummu võlli ja raami vahel üks pedaali seib.Vaata et seda ära ei kaota.
Selline jutt siin

Vasta

Mine “Jupid”