Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
-
- Rattur
- Postitusi: 8
- Liitunud: 03. 09. 2023. 01:33
Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Olen näinud ja kasutanud velgi, millel on huvitav kiiks. Aja jooksul ventiil läheb oma augus väga viltusesse asendisse. Tavaliselt läheb millalgi lohv katki ja asja uurides on näha, et ventiil hakkab lohvi küljest lahti tulema. Kui kasutada kinnitusmutriga ventiili, siis on katkiminek kiirem, sest ventiil ei saa end viltu ajada ja lohv puruneb varem. Olen seda nähtust näinud ka rattal, mille esijooksul ei olnud pidurit. Lohvi saab säästa, kui iga mingi aja järel rehv tühjaks lasta ja seda veljel nihutada, et ventiil taas õiges asendis seisaks. Lohvid on olnud õiges mõõdus ja tundub, et väliskummist see ei olene. Võib oleneda veljest, olen seda nähtust märganud just igasugustele maastikurattalaadsetele asjadele mõeldud 559 mm velgedel.
Mis võib olla põhjus?
Mis võib olla põhjus?
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Tavaliselt juhtuvad sellised asjad odavamate või vanade rehvidega kui sõidetakse liiga madala rõhuga. Vahest on süüdi ka väljaveninud pöiapael.
Tasub kontrollida, et pael oleks pöial tihedalt peal, pöid ise seest puhas ja ka paigaldava rehvi ääred puhtad.
Tasub kontrollida, et pael oleks pöial tihedalt peal, pöid ise seest puhas ja ka paigaldava rehvi ääred puhtad.
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Füüsika reeglid - kui väliskumm misiganes põhjusel pöia peal pöörlema/liikuma hakkab, tõmbab sisekummi kaasa. Olen ise näinud, kuis poisike kruusal tagarattaga luha laskis, kuniks sisekumm pumpsuga ventiili eraldas
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
-
- Rattur
- Postitusi: 8
- Liitunud: 03. 09. 2023. 01:33
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Mõni velg tirib ventiili viltu 2,5-baarisel rõhul ja normaalselt pingul pöiapaelaga. Eriti huvitav on vaadata, kuidas ilma pidurita esijooksul kipub ventiil minema viltu velje veeremise suunas. Nagu oleks rehv pidurdamise ajal veljel nihkunud. Aga kuidas see nihkub, kui ees ei ole pidurit?
Tagajooksude juures olen jah näinud sellist asja, et madalal rehvirõhul hakkab rehv kiirendustel nihkuma ja siis ventiil on viltu velje veeremisele vastassuunas.
Tagajooksude juures olen jah näinud sellist asja, et madalal rehvirõhul hakkab rehv kiirendustel nihkuma ja siis ventiil on viltu velje veeremisele vastassuunas.
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Nagu MK77 juba kirjutas - mõni pöid ja väliskumm ei sobi omavahel, eriti kui tegu noname toodetega. Kasuta sisekummil talki nagu vanasti, siis võib väliskumm nihkuda, kuid libe talk ei lase sisekummi kaasa haarata.lihtsaltrattur kirjutas: ↑08. 01. 2024. 12:45Mõni velg tirib ventiili viltu 2,5-baarisel rõhul ja normaalselt pingul pöiapaelaga.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Ja kui talki ei leia, siis peaks ka see asja ära ajama
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Kui juuksekarv pooleks ajada, siis beebipulber ei sobi, seal miski desinfitseeriv keemia lisatud.
Puhas talk:
https://www.heamajapood.ee/et/a/talk-1kg
Puhas talk:
https://www.heamajapood.ee/et/a/talk-1kg
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Kui tegu ilma esipidurita rattaga, siis see vist MTB ega MNT ei ole? Trekikas? Linnakas?
Aga nagu eelpool mainiti on probleem põhjus selles, et rehv liigub veljel ja tõmbab lohvi kaasa.
Tasub tsekkida ka seda kas algselt sai lohv ikka õigesti paika ja kas veljel ventiili auk ikka õige suurusega (vastavalt ventiilile).
Kas rehv ise väga vana ja "libe"?
Lisaks ka mõte, et äkki "keegi" on kasutanud kogemata rehvi pealepanekuks õli või tavalist määret.
Aga nagu eelpool mainiti on probleem põhjus selles, et rehv liigub veljel ja tõmbab lohvi kaasa.
Tasub tsekkida ka seda kas algselt sai lohv ikka õigesti paika ja kas veljel ventiili auk ikka õige suurusega (vastavalt ventiilile).
Kas rehv ise väga vana ja "libe"?
Lisaks ka mõte, et äkki "keegi" on kasutanud kogemata rehvi pealepanekuks õli või tavalist määret.
-
- Rattur
- Postitusi: 8
- Liitunud: 03. 09. 2023. 01:33
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Kui veljel selline häda on, siis ei ole vahet, kas rehv on vana ja kulunud või tutikas. Ikka kisub. Lohvi paigutuse kontrollin enne väliskummi lõplikku pealepanekut üle. Seni pole ma rehvide paigalduseks libesteid kasutanud.
Praegu on selline probleem mu talvejalgrattal, mis on kokku pandud mitmelt poolt tasuta kogutud juppidest. See on odava maastikuratta raamile ehitatud singlespeed isend. Taga on sellel rummupidur, esipidur puudub, enda rahuliku sõidustiili juures ei näe vajadust esipiduri järgi. Veljel võis mõni eelmine omanik mingit möga kasutada, kuid kas see veel mõjub, kui ma olen velje ääred lapiga üle käinud? Eks pean vist oma vokkide ventiiliauke nihikuga uurima ja võrdlema. Hetkel on talverattal Continental Twister Pro kokkuvolditavad rehvid. Tagumine rehv ei kisu ventiili viltu. Tagumine velg on terasest, eespoolne vist alumiiniumist.
Pilt, alles 2 päeva tagasi ma sättisin rehvi asendit, ja juba on ventiil taas ettepoole viltu:
Praegu on selline probleem mu talvejalgrattal, mis on kokku pandud mitmelt poolt tasuta kogutud juppidest. See on odava maastikuratta raamile ehitatud singlespeed isend. Taga on sellel rummupidur, esipidur puudub, enda rahuliku sõidustiili juures ei näe vajadust esipiduri järgi. Veljel võis mõni eelmine omanik mingit möga kasutada, kuid kas see veel mõjub, kui ma olen velje ääred lapiga üle käinud? Eks pean vist oma vokkide ventiiliauke nihikuga uurima ja võrdlema. Hetkel on talverattal Continental Twister Pro kokkuvolditavad rehvid. Tagumine rehv ei kisu ventiili viltu. Tagumine velg on terasest, eespoolne vist alumiiniumist.
Pilt, alles 2 päeva tagasi ma sättisin rehvi asendit, ja juba on ventiil taas ettepoole viltu:
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Ainuke mis ma oskan pakkuda on, et velg on väiksem, kui rehv. Võibolla aitab, kui teipi ümber mässida. Velgedel on alati mingi +/- suuruses ja rehvidel samuti. Eriti odavamatel.
Ei usu, et selline asi võiks seda põhjustada, aga kuna rohkem ei oska midagi välja mõelda, siis äkki on hästi sügava "konksuga" veljeserv ja siis ta ei suru seda sinna lõpuni all, või venitab tõstab natuke kõrgemale.. Ja siis kummi muljumisel tekkib mingi liikumine, lainetus rehvi servas seal konksuall.. ja sellega nihutab teda edasi. Siis võibolla aitab kui panna hästi lai põiapael/teip, nii et paelal, või teibil ääred üles keerab, et ulatuks kohe päris üles "konksu" serva alla välja.
Ei usu, et selline asi võiks seda põhjustada, aga kuna rohkem ei oska midagi välja mõelda, siis äkki on hästi sügava "konksuga" veljeserv ja siis ta ei suru seda sinna lõpuni all, või venitab tõstab natuke kõrgemale.. Ja siis kummi muljumisel tekkib mingi liikumine, lainetus rehvi servas seal konksuall.. ja sellega nihutab teda edasi. Siis võibolla aitab kui panna hästi lai põiapael/teip, nii et paelal, või teibil ääred üles keerab, et ulatuks kohe päris üles "konksu" serva alla välja.
Viimati muutis HardiE, 08. 01. 2024. 23:59, muudetud 1 kord.
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
No antud rehvi külg reedab kohe välja, et sõidetakse liiga madala rõhuga. Sellise ühekordse ja pehme (ilmselt juba ka väsinud) pöia puhul rehvi liikumine mind isiklikult ei üllata...
-
- Rattur
- Postitusi: 8
- Liitunud: 03. 09. 2023. 01:33
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Teibi kasutamine ei aita. Olen velgedele, pöiapaela peale mõnikord isoleeri kerinud. Ka sellel veljel on mõni keerd isoleeri peal. Eks proovin talgiga. Kui ei mõju, sebin kuskilt järgmise velje. Rehvi madalaim soovitatud rõhk on 2,5 baari ja seda püüan hoida. Hullemas lumes teen pattu ja sõidan 1,5 baari peal. Suurim lubatud rõhk on 4,5 baari, aga üle 3 ma ei lase, sest sõit läheb ebamugavaks. Velg on sirge, kodarad pingul, ratas ei "uju" sõites. Esivelg on tagaveljest veidi kitsam.
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Pane pöiapaela asemele kahepoolne teip
Arvatavasti on see siiski üsna loll idee, sest lohvi oleks suht raske normaalselt paika saada.
Arvatavasti on see siiski üsna loll idee, sest lohvi oleks suht raske normaalselt paika saada.
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
löö sisekas naelaga pöia külge kinni! (samaväärne mõte kahepoolse teibiga). Küll aga töötab kui jätta sisekas valemist üldse välja - tubeless!
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Seda madalat pehmet üheseinalist (ühekordset) pöida niisama lihtsalt tubelessiks ei tee.
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
Kas see pole nii, et kaheseinaline pöid toetab ventiili kahest punktist ja siis ta ei saa hästi viltu pöörata, isegi kui lohvi kiskuma hakkab? Et üheseinaline pöid on sedasorti hädale vastuvõtlikum, üks toetuspunkt ja ümber selle käib pööramine.
Re: Miks mõni velg lõhub lohve ventiili juurest?
see võib tähendada ka hoopis seda, et topeltseinaga pöid hoiab ventiili jäigalt paigal aga sisekumm tahab ikka liikuda
If everything's under control, you're going too slow!