Piduriklotside valik

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Al
Rattur
Postitusi: 54
Liitunud: 23. 07. 2003. 20:43

Piduriklotside valik

Postitus Postitas Al » 14. 06. 2004. 09:29

MTB tagumised V Piduri klotsid on kulunud ja vaja uusi. Mõtlesin, et tuleks teadlikult asjale läheneda.
Minu arusaamade kohaselt saab klotse jagada:
- Ühekordseteks (kumm on klotsiga ühes tükis)
- Mitmekordselt kasutavateks (kummi saab vahetada)

Hinnad algavad 60 EEKUst ja liiguvad kuni 300 EEKUni.

Mis on hinnaerinevuse taga?
Kas on mingeid kriteeriume millele tähelepanu pöörata?
Kas on vahet milliseid klotse ette või taha panna?

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Postitus Postitas SL » 14. 06. 2004. 09:32

osta kõige paremad (XTR näiteks). vaata aint, et ceramikule tavalise pöia omad ei pane ja vastupidi.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 14. 06. 2004. 09:40

ma jällegi julgen soovitada SRAMi kumme, (koolstop).
eesti oludes ja pöia eluea huvides kasuta alati mustast segust kumme.
üldiselt on nii, et vahetatavate kummidega on pikemas perspektiivis, eriti suure läbisõidu juures odavam pidada, lisaks on kummide vahetus lihtne ja iga klotsi ei pea uuesti pöia suhtes paika reguleerima.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 14. 06. 2004. 10:08

Minugi hääl XTR klotsidele

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 14. 06. 2004. 10:09

erikr kirjutas:ma jällegi julgen soovitada SRAMi kumme, (koolstop)
ma kasutan Richey musti Superlogicuid. Uskumatu, kuid veebruari lõpust saati ikka veel samad klotsid all :shock: Ikka on veel ressursi. Eelmine aasta läks klotse nagu leiba. Ilmselt olen vähem pidurdama hakanud :lol:

Aga järgmiseks testin koolstope
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

koomahai
Rattur
Postitusi: 178
Liitunud: 29. 04. 2003. 17:56

Postitus Postitas koomahai » 14. 06. 2004. 12:57

Koolstop või siis märgades oludes Ritchey sinised.
Tanel

Kasutaja avatar
Andres L
Rattur
Postitusi: 196
Liitunud: 14. 07. 2003. 15:27

Postitus Postitas Andres L » 14. 06. 2004. 13:23

kas sinised ritcheyd või XTR 8)

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 15. 06. 2004. 09:36

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:47, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Bimmer
Rattur
Postitusi: 190
Liitunud: 03. 11. 2003. 16:44

Postitus Postitas Bimmer » 15. 06. 2004. 10:15

Tootjad ise väidavad küll, et just märjaga on Ceramic klots + pöid umbes 30% parema pidurdusjõuga kui tavalise klotsiga.

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 15. 06. 2004. 10:20

-
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:47, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
madiz
Rattur
Postitusi: 260
Liitunud: 25. 05. 2003. 10:32

Postitus Postitas madiz » 15. 06. 2004. 12:31

kas keegi koolstopi piduriklotse on müügis märganud
tahaks need ära proovida

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 15. 06. 2004. 12:56

madiz kirjutas:kas keegi koolstopi piduriklotse on müügis märganud
tahaks need ära proovida
müüakse SRAMi nime all, olen näinud Pirita jalgrattakeskuses, ilmselt saab ka Tandemi keti poodidest. mälu järgi oli 4 tk kilekotis. ise olen ostnud netist koos muu kila-kolaga.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

mestari
Rattur
Postitusi: 122
Liitunud: 31. 05. 2003. 08:06

Postitus Postitas mestari » 15. 06. 2004. 13:08

Kõvad pidurid olete :D . Ma olen kuue aasta jooksul 3 ratast pidanud, esimesega sõitsin neli aastat (ja jätkus veel klotsi järgmisele omanikule) ja pole veel ühelgi rattal eales klotse vahetanud. Hooajal tuleb keskmiselt 1000 km. kuus.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 15. 06. 2004. 13:11

mestari kirjutas:Kõvad pidurid olete :D . Ma olen kuue aasta jooksul 3 ratast pidanud, esimesega sõitsin neli aastat (ja jätkus veel klotsi järgmisele omanikule) ja pole veel ühelgi rattal eales klotse vahetanud. Hooajal tuleb keskmiselt 1000 km. kuus.
oleneb kus, kuidas, mis oludes ja mis rattaga sõidad ja oma km kogud. oma kogemust on alati ohtlik üldistada. tahko 60 km peal läks mul kolmandik koolstopi klotsist.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

mestari
Rattur
Postitusi: 122
Liitunud: 31. 05. 2003. 08:06

Postitus Postitas mestari » 15. 06. 2004. 13:55

Ega ma üldistagi, tõin lihtsalt enda varal näite, kui erinevad võivad olla detailide kulumised.
mtb'ga sõidan. Võimalikult palju üritan ikka metsas rassida, aga eks vara kevadel ja hilja sügisel saab maanteel ka krutitud. Eriti siis olengi tähele pannud, et ega suurt pidureid tarvis pole läinud, va. mõni üksik juhus hädapidurdamiseks. Ja kuna linna servas elan, siis ei pea linnast välja jõudmiseks mingeid suuremaid ristmike ka ületama, ega fooride taga peatuma, mõnikord saab siis alles tagasi jõudes koduhoovis pidurilinki vajutada. Ja selle metsavahel sõitmiega on siin Harjumaal nagu ta on, ega laugel maal suurt pidur ei kulu. Avalanche'l, millega esimesed 4a. sõitsin oli veel müügi ajal veerand tagumise klotsi pidurikummist kulumata, aeg ajalt puhastasin vaid klotse ja pingutasin trosse.
A võibolla olen lihtsalt liiga aeglane :idea:

MH
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 11. 02. 2004. 22:25

Postitus Postitas MH » 06. 07. 2004. 22:24

Kas kallimad klotsid peavad ka kauem vastu või vastupidi?Kas klotsidest oleneb ka pöidade eluiga?Sai just peale Haanjat vahetatud tavaliste("odavate") klotside vastu.Peab tõdema, et on lahjemad, kui klotisd, mis algselt peal olid.Panin tähele ka seda, et need peale pandud klotsid on tunduvalt paksemad, kui olid eelmised(uuest peast).Miks nii?

EDIT: kust saab Eestist koolstop klotse ja mis suurusjärku jääb hind.kas juurdehindlus on suur?
Viimati muutis MH, 06. 07. 2004. 22:34, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 06. 07. 2004. 22:28

martin kirjutas:Kas kallimad klotsid peavad ka kauem vastu või vastupidi?Kas klotsidest oleneb ka pöidade eluiga?Sai just peale Haanjat vahetatud tavaliste("odavate") klotside vastu.Peab tõdema, et on lahjemad, kui klotisd, mis algselt peal olid.Panin tähele ka seda, et need peale pandud klotsid on tunduvalt paksemad, kui olid eelmised(uuest peast).Miks nii?
reeglina on kallimad klotsid (koolstop, ritchey, XTR) paremad kui odavad. pöid kulub kiiremini kui kasutad extreme condition klotsi või keraamilise pöia klotsi tavapöiaga. odav on seepärast ilmselt paksem, et kestaks veidikenegi aega võrreldes kallimaga.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 07. 07. 2004. 08:59

martin kirjutas:...EDIT: kust saab Eestist koolstop klotse ja mis suurusjärku jääb hind.kas juurdehindlus on suur?
Ostsin omale mingi nädal või kaks tagasi nelja klotsi komplekti 190 krooni eest Piritalt sellest ratta poest mis kaupleb Giantiga, nime ei mäleta kahjuks.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 07. 07. 2004. 09:06

Mati kirjutas: Ostsin omale mingi nädal või kaks tagasi nelja klotsi komplekti 190 krooni eest Piritalt sellest ratta poest mis kaupleb Giantiga, nime ei mäleta kahjuks.
jalgrattakeskus, endises pirita poe hoones. tuletan n+esimest korda ka meelde, et SRAMi klotsid on ka valmistatud koolstopi poolt.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

MH
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 11. 02. 2004. 22:25

Postitus Postitas MH » 07. 07. 2004. 10:05

erikr kirjutas:
Mati kirjutas: Ostsin omale mingi nädal või kaks tagasi nelja klotsi komplekti 190 krooni eest Piritalt sellest ratta poest mis kaupleb Giantiga, nime ei mäleta kahjuks.
jalgrattakeskus, endises pirita poe hoones. tuletan n+esimest korda ka meelde, et SRAMi klotsid on ka valmistatud koolstopi poolt.
mis asja :oops:
Sram teeb klotse "nimega" koolstop või oolstop teeb klotse "nimega" Sram :?:
Poest küsid ju ikka Srami koolstop klotse või kuidas?
Viimati muutis MH, 24. 08. 2004. 20:56, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 07. 07. 2004. 10:16

martin kirjutas: mis asja :oops:
Sram teeb klotse "nimega" koolstop või oolstop teeb klotse "nimega" Sram :?:
Poest küsid ju ikka Srami koolstop klotse või kuidas?

jumala segaduses olen selle jutu peale
allhankest oled midagi kuulnud? srami klotsid on valmistatud koolstopi poolt.
HP ei valmista ise ühtegi tindiprinterit. N moblasid toodab vähemalt 3 firmat peale N enda.... jne.
poest küsid koolstopi klotse või srami klotse. saad kvaliteetse kauba. muud ei pea sa teadma.
ritchey ei tooda näiteks ise midagi - kõik on valmistatud allhankijate poolt. kaubamärk-nimi tootel ei pruugi tähendada, et ta ka selle ise valmistanud on.
aga sellegipoolest võid ka küsida poest ritchey klotse ja saad ka korraliku kauba.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

MH
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 11. 02. 2004. 22:25

Postitus Postitas MH » 07. 07. 2004. 10:19

erikr kirjutas:
martin kirjutas: mis asja :oops:
Sram teeb klotse "nimega" koolstop või oolstop teeb klotse "nimega" Sram :?:
Poest küsid ju ikka Srami koolstop klotse või kuidas?

jumala segaduses olen selle jutu peale
allhankest oled midagi kuulnud? srami klotsid on valmistatud koolstopi poolt.
poest küsid koolstopi klotse või srami klotse. saad kvaliteetse kauba. muud ei pea sa teadma.
ritchey ei tooda näiteks ise midagi - kõik on valmistatud allhankijate poolt. kaubamärk-nimi tootel ei pruugi tähendada, et ta ka selle ise valmistanud on.
aga sellegipoolest võid ka küsida poest ritchey klotse ja saad ka korraliku kauba.
tänud
Viimati muutis MH, 15. 08. 2004. 21:35, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
mcrae
Rattur
Postitusi: 62
Liitunud: 19. 07. 2004. 19:59

Postitus Postitas mcrae » 28. 07. 2004. 11:55

OK, aga mis odaval ja kallil klotsil ikkagi vahet on? Minu meelest saab iga klotsiga tagakummi lohisema ja esipiduritega "üle nipli" lennata, ei saa aru, kuidas mõni klots paremini pidurdab? Või on tippklots ikkagi "karedam" kui MasterBike'i klots, mis maksab AINULT 5 KROONI PAAR!!!!???
Kes pärast naerab, naerab pärast ;-)

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 28. 07. 2004. 12:21

mcrae kirjutas:OK, aga mis odaval ja kallil klotsil ikkagi vahet on? Minu meelest saab iga klotsiga tagakummi lohisema ja esipiduritega "üle nipli" lennata, ei saa aru, kuidas mõni klots paremini pidurdab? Või on tippklots ikkagi "karedam" kui MasterBike'i klots, mis maksab AINULT 5 KROONI PAAR!!!!???
Ega sa ennem aru ei saagi, kui pole ise proovinud. Samas ei saa sa täit effekti nautida, kui paned mõnele madala otsa piduritele head klotsid. Mõnel sõbral-tuttaval vast ikka eespool mainitud klotsid koos korralike piduritega, küsi proovida ja siis saad aru.

sry - läheb juba OT-ks.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 28. 07. 2004. 12:29

mcrae kirjutas:Minu meelest saab iga klotsiga tagakummi lohisema ja esipiduritega "üle nipli" lennata,
sitt klots panebki ratta lohisema, hea klots pidurdab. lohisevast rattast pole suurt kasu, sest seda sa enam ei kontrolli.

Kasutaja avatar
mcrae
Rattur
Postitusi: 62
Liitunud: 19. 07. 2004. 19:59

Postitus Postitas mcrae » 30. 08. 2004. 10:59

tarmo kirjutas:
mcrae kirjutas:Minu meelest saab iga klotsiga tagakummi lohisema ja esipiduritega "üle nipli" lennata,
sitt klots panebki ratta lohisema, hea klots pidurdab. lohisevast rattast pole suurt kasu, sest seda sa enam ei kontrolli.
Kogu eelnevast jutust saan aru niimoodi, et parema klotsiga on pidurdamine täpsemalt kontrollitav. Enda kogemustest tean, et ka kulub vähem ja töötab isegi määrdunult vaiksemalt ning tõhusamalt võrreldes odava klotsiga. Nt. Wheeleri originaalklotsid (tootjat ei tea) kulusid läbi ca 1000-1500 km-ga, Jagwire vahetatavate patjadega klotsid näevad aga peale 500 km välja nagu uued.
Kes pärast naerab, naerab pärast ;-)

Vasta

Mine “Jupid”