Liikuvate osade eluiga
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Liikuvate osade eluiga
Mul xt kett sõitnud nüüdseks juba 1700 km. Kui sõidan sellega tasasel maal (asfalt) või isegi mõningate aukudega kruusateel, siis ei ole midagi. Kuid kui käisin Pirita metsas adrenaliini ammutamas, siis kogu see ülekande värk pani nagu automaatkäigukastiga. Ma ei saanudki aru, kas see koguaeg viskas hamba üle või vahepeal vahetas ka käiku aga igatahes koguaeg käis "tihe töö" seal ülekande juures. Kas see on normaalne, ning kas nüüd on viimane aeg ketti vahetada?
Üks tähelepanek veel selline, et kuni 1000 km-ni oli tagakäiguvaheti täitsa OK, kuid siis hakkasid kõige kergema käiguga kõvadest tõusudest ülesse vändates kõige suurem hammakas (tagant) ning käiguvaheti ülemine hammakas üksteise vastu käima (enne seda jama ei olnud). Siis võeti ketilt üks lüli vahelt ära ning asi oli selle koha pealt jälle normis.
Kas need 2 seika on kuidagi oma vahel seoses?
Ning kas ketiga, kassetiga, taga käikariga tuleks midagi ette võtta?
Üks tähelepanek veel selline, et kuni 1000 km-ni oli tagakäiguvaheti täitsa OK, kuid siis hakkasid kõige kergema käiguga kõvadest tõusudest ülesse vändates kõige suurem hammakas (tagant) ning käiguvaheti ülemine hammakas üksteise vastu käima (enne seda jama ei olnud). Siis võeti ketilt üks lüli vahelt ära ning asi oli selle koha pealt jälle normis.
Kas need 2 seika on kuidagi oma vahel seoses?
Ning kas ketiga, kassetiga, taga käikariga tuleks midagi ette võtta?
No kassett ehk esialgu veel kestab. Kõigepealt uus kett peale ja kui ei hambu, siis ka kasseti vahetus.
MTB keti eluiga on sihipärasel kasutamisel u. 500-1500km. Oleneb muidugi väga paljudest asjaoludest. Mõned mehed venitavad keti välja 300km'ga mõned 3000km'ga. Kasseti eluea huvides aga vahetaksin hiljemalt 1200-1300km peal.
MTB keti eluiga on sihipärasel kasutamisel u. 500-1500km. Oleneb muidugi väga paljudest asjaoludest. Mõned mehed venitavad keti välja 300km'ga mõned 3000km'ga. Kasseti eluea huvides aga vahetaksin hiljemalt 1200-1300km peal.
Re: Liikuvate osade eluiga
Pikemas perspektiivis võiksid muretseda 2 Rohloffi mõõdikut :alar kirjutas: 1. ketiga,
2. kassetiga
... tuleks midagi ette võtta?
keti kulumise/venimise mõõdik ja
tagakasseti hammaste kulumise mõõdik,
sel juhul kaoks ära kõhklemine, kas kett/hammakad on pöördumatult/ohtlikult kulunud. Samuti kaob vajadus läbitud kilomeetreid jälgida, vahetad jupid siis, kui mõõdik teatab. Hind on kummalgi ca 16 oirot, mis pole palju.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Palju sina siis aastas umbes sõidad? Usun, et mingi 500 kuus ikka - kuradi kalliks läheb niimoodi, kas pole?Ermo kirjutas:Elmisel aastal kestis üks kassett 7 ketti
Iga 500 tagant vahetasin ja siis läksid otsast peale uuesti kasutusele.
Üldiselt üle 500 mina ühe ketiga sõita ei saa, kuna siis ei hakka uus kett enam hambuma.
Ilmselt ei oska sõita
Sain aru, et on isiklik omapära. Aga matemaatikast ei saanud aru - sõidad siis 7000 aastas või? Et siis iga kahe nädala tagant uus kett a' 600 kr? Või poole vähem?Ermo kirjutas: punaseks tegin mina selle pärast, et see ei ole soovitus teistele vaid lihtsalt minu isiklik omapära ....
lihtne matemaatika näitab 500 x 7 = 3500 ; 3500 x 2 = 7000
-
- Rattur
- Postitusi: 156
- Liitunud: 21. 07. 2003. 16:17
Mina loll ja kerge nagu ma olen olen keti ( Shimano Hg 53 ) ja kassetti (SRAM 7,0 ) umbes 4000km sõitnud ja nüüd kett vajab kindlalt vahetust, kassetti kohapealt räägin igaks juhuks mõne ratta mehaanikuga kes oskab kohe öelda kas on kulunud. Üldiselt sõidan muidu 50% MTB ( rakvere rada ja lihtsalt raudteeäärt ) ja 50% MNT
[ot]Teema algusega võrreldes on aeg ka edasi läinud :)[/ot]
aga küsijale...
1700km ei ole xt/xtr ketile küll palju. Ma sõidan vahest LX ketiga kah samapalju läbi. Muidugi korraliku jalalihasega sellist luksust lubada ei saa, aga teemaalgataja peaks lihtsalt keti ära vahetama ja kogu ooper.
1700 pealt hammakaid vahetama hakata on küll ilmne kiirustamine.
Pigem võiks vahetada tagavahetaja kõrid. Trek ei pane oma ratastele just kõige paremaid trosse/kõrisid.(Fuel 100-st ei räägi).
aga küsijale...
1700km ei ole xt/xtr ketile küll palju. Ma sõidan vahest LX ketiga kah samapalju läbi. Muidugi korraliku jalalihasega sellist luksust lubada ei saa, aga teemaalgataja peaks lihtsalt keti ära vahetama ja kogu ooper.
1700 pealt hammakaid vahetama hakata on küll ilmne kiirustamine.
Pigem võiks vahetada tagavahetaja kõrid. Trek ei pane oma ratastele just kõige paremaid trosse/kõrisid.(Fuel 100-st ei räägi).
Ise tegelikult kipun kah arvama, et hammakatega ei tohiks probleemi olla, sest see ratas seisis Rademaris mingi 300 km tagasi umbes 2 nädalat ja arvatavasti nad oleksid mind hoiatanud, kui asi oleks kriitiline olnud.Kirsa kirjutas:[ot]Teema algusega võrreldes on aeg ka edasi läinud [/ot]
aga küsijale...
1700km ei ole xt/xtr ketile küll palju. Ma sõidan vahest LX ketiga kah samapalju läbi. Muidugi korraliku jalalihasega sellist luksust lubada ei saa, aga teemaalgataja peaks lihtsalt keti ära vahetama ja kogu ooper.
1700 pealt hammakaid vahetama hakata on küll ilmne kiirustamine.
Pigem võiks vahetada tagavahetaja kõrid. Trek ei pane oma ratastele just kõige paremaid trosse/kõrisid.(Fuel 100-st ei räägi).