Uued jooksud

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Siblik
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 28. 08. 2004. 15:34

Uued jooksud

Postitus Postitas Siblik » 31. 08. 2004. 22:12

Paljud siin foorumis räägivad jooksude vahetamisest. Küsimus võibolla rumal aga mulle on segane, miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras? Loodan, et saan õigesti aru, et jooks=pöid-kodarad-rumm.

Ette tänades!
Siblik

MH
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 11. 02. 2004. 22:25

Postitus Postitas MH » 31. 08. 2004. 22:21

:)
Viimati muutis MH, 02. 09. 2004. 22:39, kokku muudetud 2 korda .

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Uued jooksud

Postitus Postitas mart » 31. 08. 2004. 22:33

Siblik kirjutas:1. miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras?
2. jooks=pöid-kodarad-rumm.
1. Ei pea, kui vajadust pole.
2. Vajadus võib tekkida, kui
* lähed üle ketaspiduritele
* tahad rummusid, kus koonuslaagrite asemel on kinnised statsionaarlaagrid
* tahad vähem/kvaliteetsemaid/üldse-mitte kodaraid
* tahad kasutada tubeless kumme
* tahad kergemaid/kvaliteetsemaid jookse
* lähened jooksudele tehnilis-loominguliselt ja vastavalt rahakotile/edevusele kulutad nendele tiba oma sissetulekust.
Viimati muutis mart, 31. 08. 2004. 23:42, kokku muudetud 2 korda .
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

XTRace
Rattur
Postitusi: 161
Liitunud: 22. 12. 2003. 22:01

Re: Uued jooksud

Postitus Postitas XTRace » 31. 08. 2004. 23:18

Siblik kirjutas:..... miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras?
Miks peab ratast vahetama, kui see sõidab? :roll:
Miks peab autot vahetama, kui see sõidab? :roll:

Küsimusele pole küll viisakas küsimusega vastata, aga see peaks su mõtte õigele teele ehk juhtima.

matts
Rattur
Postitusi: 199
Liitunud: 25. 04. 2004. 10:50

Re: Uued jooksud

Postitus Postitas matts » 31. 08. 2004. 23:32

XTRace kirjutas: Miks peab autot vahetama, kui see sõidab? :roll:
Miks peab ostma BMW kui saab kohale ka Ladaga? Edevus? :lol:

Tegelikult tahaks ise kah teada, palju siis kodanikel näiteks EEC etappidel koht ja/või aeg paranenud on näiteks LX'i rummu ja noname pöia pealt Crossmax SL'ile üle minnes. Veereb siis tõesti 10 tonni eest paremini?

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: Uued jooksud

Postitus Postitas KristjanS » 31. 08. 2004. 23:38

matts kirjutas:Tegelikult tahaks ise kah teada, palju siis kodanikel näiteks EEC etappidel koht ja/või aeg paranenud on näiteks LX'i rummu ja noname pöia pealt Crossmax SL'ile üle minnes. Veereb siis tõesti 10 tonni eest paremini?
2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
Lauri
Rattur
Postitusi: 611
Liitunud: 31. 03. 2003. 16:36

Re: Uued jooksud

Postitus Postitas Lauri » 01. 09. 2004. 07:09

veloman32 kirjutas:2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
2002 ja 2003 TRM-i raja kiiruse vahe oli ikka päris suur. Ise parandasin oma aega üle poole tunni lihtsalt trenningu arvelt, ratas on sama sitt praegugi. Aeg ise siis mingi 2.40-lt -> 2.07-le.
velo.clubbers.ee

Kasutaja avatar
Marti
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 10. 07. 2003. 17:33

Re: Uued jooksud

Postitus Postitas Marti » 01. 09. 2004. 07:18

veloman32 kirjutas:2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
Äkki oli asi selles, et sa said see aasta metsikult tugevamasse stardigruppi!?

Kuigi tegelt nõustun selle faktiga, et komponentide kvaliteet mõjutab sõidutulemust.
Raske Õppustel, Kerge Lahingus!
Twisted Mind Bikers

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4516
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Re: Uued jooksud

Postitus Postitas riho » 01. 09. 2004. 08:43

veloman32 kirjutas:2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
2002 startisin viimasest koridorist ja sain ajaks 3:17
2003 startisin 1500-2000 koridori lõpust ja sain ajaks 2:19

Mõlemal aastal sõitsin sama, 1996 ostetud madalama otsa juppidega rattaga.

2002 olin enne TRM-i läbi sõitnud ca 700 km
2003 olin enne TRM-i läbi sõitnud ca 3000 km

Ehk treenitus on see mis loeb. Ratta vahetasin välja siis kui tundsin, et jõud treeningu maht hakkab sellest üle käima.

Mina lähtun põhiliselt ratsionaalsetest argumentidest.
mulle on segane, miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras?
Loomulikult on palju ka selliseid rattureid, kellele on esmatähtsad emotsionaalsed argumendid. Vahet ei ole kuidas Sa endale selle idee maha müüd. Kui tunned, et otsus on õige ja raha läheb õigesse kohta, siis lase käia. Mingi raha eest peaks paranema n.ö. sõidu tunne, ülejaanu eest enesetunne.

Head enesetunnet ei ole vaja häbeneda. Sellel püsib kogu maailma majandus. Vahetame töökorras autosid, telefone, arvuteid, fotokaid ja telekaid uute vastu. Riideid ja jalanõusid ei kanna enamus meist auklikuks vaid ostetakse uued kuigi vanad veel täitsa töökorras.

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: Uued jooksud

Postitus Postitas KristjanS » 01. 09. 2004. 09:17

Marti kirjutas:Äkki oli asi selles, et sa said see aasta metsikult tugevamasse stardigruppi!?

Kuigi tegelt nõustun selle faktiga, et komponentide kvaliteet mõjutab sõidutulemust.
ei saand ,,metsikult tugevamasse gruppi''.Startisin 501-1000 stardigrupist. Ja endale tundus kah mingi aeg et 2003 oli kiirem igatipidi kui 2002 TRM :wink: 8) :roll:
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
tsainik
Rattur
Postitusi: 396
Liitunud: 20. 01. 2004. 15:17

Re: Uued jooksud

Postitus Postitas tsainik » 01. 09. 2004. 09:44

Siblik kirjutas:Paljud siin foorumis räägivad jooksude vahetamisest. Küsimus võibolla rumal aga mulle on segane, miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras? Loodan, et saan õigesti aru, et jooks=pöid-kodarad-rumm.

Ette tänades!
Siblik
Kui vähegi vajalik-võimalik siis vaheta :!:
Muutus annab end tunda rohkem eneseteadvuses kui reaalses veeremises.( seal muidugist ka )
Kindlasti oled tavaelus ju käind linnapeal uute ( heade! ) kingade-pükstega patseerimas- lahe ju 8)

surfar
Rattur
Postitusi: 300
Liitunud: 09. 06. 2003. 15:16

Re: Uued jooksud

Postitus Postitas surfar » 01. 09. 2004. 10:56

veloman32 kirjutas:2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
Ma see aasta ei viitsinudki enam trenni teha ja ostsin kohe endale täis XTR ratta. Arvan, et need komponendid peaks aitama mul küll esimese 100 sisse sõita. Sa Siblik võiksid kallima rattakompuutri peale panna ja näeksid, et juba sellest paraneb aeg paar minutit. :lol:

Ok, kes nüüd veel emotikonist aru ei saanud, siis üritasin ironiseerida juppide upgrademise teemal. Põhimõte ikka see, et enne tuleb ikka ise sõita ja küll siis ise aru hakkad saama, mis vajab välja vahetamist. See, et keegi sulle ütleb, et lenksupoldi vahetamisest oli NII suur kasu, ei tähenda näiteks sinu puhul üldse midagi. Isegi jooksude vahetamine ei anna soovitud tulemust, kui mingi muu asi eriti nõrk. Tead ju küll, et tünni vee taseme määrab ära ikka kõige lühem laud.
- Väntan visaduse levialas -

Siblik
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 28. 08. 2004. 15:34

Postitus Postitas Siblik » 01. 09. 2004. 13:09

"Tundub, et tehti selgeks" sosistas Siblik taganurgast.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4005
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 01. 09. 2004. 13:24

Kui ratast upgradeda, siis tasuks just alustada jooksudest mitte "tagakäiguvahetajast". Eriti kui võistled. Väidetavalt veereb kallim jooks kõvasti paremini. Ma ise pole eriti täheldanud vahet. Korralikult määritud ja hooldatud odav tykk veereb ka. Aga tubeless jookseb kindlalt paremini kui tavaline. Lisaks on jooksudel ka parajad kaalu ja tugevuse vahed.

matts
Rattur
Postitusi: 199
Liitunud: 25. 04. 2004. 10:50

Postitus Postitas matts » 01. 09. 2004. 15:12

Kirsa kirjutas:Kui ratast upgradeda, siis tasuks just alustada jooksudest mitte "tagakäiguvahetajast". Eriti kui võistled.
Vot selle lausega ma ei saa küll kohe kuidagi nõus olla. Fakt on see et tehnilisel rajal on ikka tugev eelis näiteks XT(R) käiguvahetustega+low end rummul kui crossmaxi ja Altuse käikari combol. Näpuga sadulast maas olles iga tõusu peal käike hammaka peale sättides kaotab ikka pisut rohkem aega kui eriti edeva jooksuga veeredes iganes võidab.

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Postitus Postitas Ereliukas » 01. 09. 2004. 15:39

matts kirjutas:
Kirsa kirjutas:Kui ratast upgradeda, siis tasuks just alustada jooksudest mitte "tagakäiguvahetajast". Eriti kui võistled.
Vot selle lausega ma ei saa küll kohe kuidagi nõus olla. Fakt on see et tehnilisel rajal on ikka tugev eelis näiteks XT(R) käiguvahetustega+low end rummul kui crossmaxi ja Altuse käikari combol. Näpuga sadulast maas olles iga tõusu peal käike hammaka peale sättides kaotab ikka pisut rohkem aega kui eriti edeva jooksuga veeredes iganes võidab.
Käigu vahetamise juures on ka oluline komponent see vahetaja, kes siis reaalselt vahetust teostab. miks mõnel mehel kogu aeg ketid purunevad?miks mõned mehed kogu aeg käikudega ragistavad ja vahetustega hädas on?
KORRAS ja hooldatud keskmise tasemega vahetajad toimivad täiesti sõidetavalt, (loomulikult ei soovita sis-iga kedagi xc-le) aga kestavad vähem.
Juppide tähtsuse järjekord võiks olla selline: raam, jooksud, amort, vänt .... ja siis kõik ülejäänu.

Siblik
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 28. 08. 2004. 15:34

Postitus Postitas Siblik » 01. 09. 2004. 16:48

Teen ettepaneku teema lõpetada! Sain omale sobiva vastuse ja see on: "Mõnele meeldib ema, teisele tütar" ehk tee nii nagu sulle sobib, rahakott kannatab ja vajadus tekib.

Tänan aktiivseid osalejaid!

spl
Rattur
Postitusi: 598
Liitunud: 31. 03. 2003. 13:24

Postitus Postitas spl » 01. 09. 2004. 21:03

ise arvan et ratta uuendamine annab sisemist rahulolu ja hoiab vaimu värske .tänu selle ei muutu vaim nüriks ja treening rutiiniks.aga ettevaatust upgradeda tuleks väikeste sammudega siis saab iga jupi uuendamisest rõõmu tunda ja kogemust ja arusaama mis asjade vahe ja väärtus
harjutamisega saab heaks harjutajaks.võitjaks sünnitakse

paul
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 02. 06. 2004. 14:08

Postitus Postitas paul » 02. 09. 2004. 15:45

Ereliukas kirjutas:Juppide tähtsuse järjekord võiks olla selline: raam, jooksud, amort, vänt .... ja siis kõik ülejäänu.
Algaja küsib:

Vänt?
Täpselt mille uuendamist silmas peetakse?

Kasutaja avatar
profit4
Rattur
Postitusi: 413
Liitunud: 30. 07. 2003. 11:22

Postitus Postitas profit4 » 02. 09. 2004. 15:49

paul kirjutas:
Ereliukas kirjutas:Juppide tähtsuse järjekord võiks olla selline: raam, jooksud, amort, vänt .... ja siis kõik ülejäänu.
Algaja küsib:

Vänt?
Täpselt mille uuendamist silmas peetakse?
--võibolla enda vända uuendamist :lol: :lol:
cycling is fun, but...it`s deem hard work.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4005
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 02. 09. 2004. 15:51

paul kirjutas:
Ereliukas kirjutas:Juppide tähtsuse järjekord võiks olla selline: raam, jooksud, amort, vänt .... ja siis kõik ülejäänu.
Algaja küsib:

Vänt?
Täpselt mille uuendamist silmas peetakse?
Vänt ehk crankset. Kallim vänt on kergem(üks raskemaid juppe ju ratta juures) ja jäigem. Rohkem sinu rakendatud jõudu läheb ratta edasiviimiseks mitte vända painutamiseks.
Ma ise paneks vända lausa 3-ndale kohale.

Vasta

Mine “Jupid”