Uued jooksud
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Uued jooksud
Paljud siin foorumis räägivad jooksude vahetamisest. Küsimus võibolla rumal aga mulle on segane, miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras? Loodan, et saan õigesti aru, et jooks=pöid-kodarad-rumm.
Ette tänades!
Siblik
Ette tänades!
Siblik
Re: Uued jooksud
1. Ei pea, kui vajadust pole.Siblik kirjutas:1. miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras?
2. jooks=pöid-kodarad-rumm.
2. Vajadus võib tekkida, kui
* lähed üle ketaspiduritele
* tahad rummusid, kus koonuslaagrite asemel on kinnised statsionaarlaagrid
* tahad vähem/kvaliteetsemaid/üldse-mitte kodaraid
* tahad kasutada tubeless kumme
* tahad kergemaid/kvaliteetsemaid jookse
* lähened jooksudele tehnilis-loominguliselt ja vastavalt rahakotile/edevusele kulutad nendele tiba oma sissetulekust.
Viimati muutis mart, 31. 08. 2004. 23:42, kokku muudetud 2 korda .
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Uued jooksud
Miks peab ratast vahetama, kui see sõidab?Siblik kirjutas:..... miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras?
Miks peab autot vahetama, kui see sõidab?
Küsimusele pole küll viisakas küsimusega vastata, aga see peaks su mõtte õigele teele ehk juhtima.
Re: Uued jooksud
Miks peab ostma BMW kui saab kohale ka Ladaga? Edevus?XTRace kirjutas: Miks peab autot vahetama, kui see sõidab?
Tegelikult tahaks ise kah teada, palju siis kodanikel näiteks EEC etappidel koht ja/või aeg paranenud on näiteks LX'i rummu ja noname pöia pealt Crossmax SL'ile üle minnes. Veereb siis tõesti 10 tonni eest paremini?
Re: Uued jooksud
2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.matts kirjutas:Tegelikult tahaks ise kah teada, palju siis kodanikel näiteks EEC etappidel koht ja/või aeg paranenud on näiteks LX'i rummu ja noname pöia pealt Crossmax SL'ile üle minnes. Veereb siis tõesti 10 tonni eest paremini?
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Uued jooksud
2002 ja 2003 TRM-i raja kiiruse vahe oli ikka päris suur. Ise parandasin oma aega üle poole tunni lihtsalt trenningu arvelt, ratas on sama sitt praegugi. Aeg ise siis mingi 2.40-lt -> 2.07-le.veloman32 kirjutas:2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
velo.clubbers.ee
Re: Uued jooksud
Äkki oli asi selles, et sa said see aasta metsikult tugevamasse stardigruppi!?veloman32 kirjutas:2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
Kuigi tegelt nõustun selle faktiga, et komponentide kvaliteet mõjutab sõidutulemust.
Raske Õppustel, Kerge Lahingus!
Twisted Mind Bikers
Twisted Mind Bikers
Re: Uued jooksud
2002 startisin viimasest koridorist ja sain ajaks 3:17veloman32 kirjutas:2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
2003 startisin 1500-2000 koridori lõpust ja sain ajaks 2:19
Mõlemal aastal sõitsin sama, 1996 ostetud madalama otsa juppidega rattaga.
2002 olin enne TRM-i läbi sõitnud ca 700 km
2003 olin enne TRM-i läbi sõitnud ca 3000 km
Ehk treenitus on see mis loeb. Ratta vahetasin välja siis kui tundsin, et jõud treeningu maht hakkab sellest üle käima.
Mina lähtun põhiliselt ratsionaalsetest argumentidest.
Loomulikult on palju ka selliseid rattureid, kellele on esmatähtsad emotsionaalsed argumendid. Vahet ei ole kuidas Sa endale selle idee maha müüd. Kui tunned, et otsus on õige ja raha läheb õigesse kohta, siis lase käia. Mingi raha eest peaks paranema n.ö. sõidu tunne, ülejaanu eest enesetunne.mulle on segane, miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras?
Head enesetunnet ei ole vaja häbeneda. Sellel püsib kogu maailma majandus. Vahetame töökorras autosid, telefone, arvuteid, fotokaid ja telekaid uute vastu. Riideid ja jalanõusid ei kanna enamus meist auklikuks vaid ostetakse uued kuigi vanad veel täitsa töökorras.
Re: Uued jooksud
ei saand ,,metsikult tugevamasse gruppi''.Startisin 501-1000 stardigrupist. Ja endale tundus kah mingi aeg et 2003 oli kiirem igatipidi kui 2002 TRMMarti kirjutas:Äkki oli asi selles, et sa said see aasta metsikult tugevamasse stardigruppi!?
Kuigi tegelt nõustun selle faktiga, et komponentide kvaliteet mõjutab sõidutulemust.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Uued jooksud
Kui vähegi vajalik-võimalik siis vahetaSiblik kirjutas:Paljud siin foorumis räägivad jooksude vahetamisest. Küsimus võibolla rumal aga mulle on segane, miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras? Loodan, et saan õigesti aru, et jooks=pöid-kodarad-rumm.
Ette tänades!
Siblik
Muutus annab end tunda rohkem eneseteadvuses kui reaalses veeremises.( seal muidugist ka )
Kindlasti oled tavaelus ju käind linnapeal uute ( heade! ) kingade-pükstega patseerimas- lahe ju
Re: Uued jooksud
Ma see aasta ei viitsinudki enam trenni teha ja ostsin kohe endale täis XTR ratta. Arvan, et need komponendid peaks aitama mul küll esimese 100 sisse sõita. Sa Siblik võiksid kallima rattakompuutri peale panna ja näeksid, et juba sellest paraneb aeg paar minutit.veloman32 kirjutas:2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
Ok, kes nüüd veel emotikonist aru ei saanud, siis üritasin ironiseerida juppide upgrademise teemal. Põhimõte ikka see, et enne tuleb ikka ise sõita ja küll siis ise aru hakkad saama, mis vajab välja vahetamist. See, et keegi sulle ütleb, et lenksupoldi vahetamisest oli NII suur kasu, ei tähenda näiteks sinu puhul üldse midagi. Isegi jooksude vahetamine ei anna soovitud tulemust, kui mingi muu asi eriti nõrk. Tead ju küll, et tünni vee taseme määrab ära ikka kõige lühem laud.
- Väntan visaduse levialas -
Kui ratast upgradeda, siis tasuks just alustada jooksudest mitte "tagakäiguvahetajast". Eriti kui võistled. Väidetavalt veereb kallim jooks kõvasti paremini. Ma ise pole eriti täheldanud vahet. Korralikult määritud ja hooldatud odav tykk veereb ka. Aga tubeless jookseb kindlalt paremini kui tavaline. Lisaks on jooksudel ka parajad kaalu ja tugevuse vahed.
Vot selle lausega ma ei saa küll kohe kuidagi nõus olla. Fakt on see et tehnilisel rajal on ikka tugev eelis näiteks XT(R) käiguvahetustega+low end rummul kui crossmaxi ja Altuse käikari combol. Näpuga sadulast maas olles iga tõusu peal käike hammaka peale sättides kaotab ikka pisut rohkem aega kui eriti edeva jooksuga veeredes iganes võidab.Kirsa kirjutas:Kui ratast upgradeda, siis tasuks just alustada jooksudest mitte "tagakäiguvahetajast". Eriti kui võistled.
Käigu vahetamise juures on ka oluline komponent see vahetaja, kes siis reaalselt vahetust teostab. miks mõnel mehel kogu aeg ketid purunevad?miks mõned mehed kogu aeg käikudega ragistavad ja vahetustega hädas on?matts kirjutas:Vot selle lausega ma ei saa küll kohe kuidagi nõus olla. Fakt on see et tehnilisel rajal on ikka tugev eelis näiteks XT(R) käiguvahetustega+low end rummul kui crossmaxi ja Altuse käikari combol. Näpuga sadulast maas olles iga tõusu peal käike hammaka peale sättides kaotab ikka pisut rohkem aega kui eriti edeva jooksuga veeredes iganes võidab.Kirsa kirjutas:Kui ratast upgradeda, siis tasuks just alustada jooksudest mitte "tagakäiguvahetajast". Eriti kui võistled.
KORRAS ja hooldatud keskmise tasemega vahetajad toimivad täiesti sõidetavalt, (loomulikult ei soovita sis-iga kedagi xc-le) aga kestavad vähem.
Juppide tähtsuse järjekord võiks olla selline: raam, jooksud, amort, vänt .... ja siis kõik ülejäänu.
ise arvan et ratta uuendamine annab sisemist rahulolu ja hoiab vaimu värske .tänu selle ei muutu vaim nüriks ja treening rutiiniks.aga ettevaatust upgradeda tuleks väikeste sammudega siis saab iga jupi uuendamisest rõõmu tunda ja kogemust ja arusaama mis asjade vahe ja väärtus
harjutamisega saab heaks harjutajaks.võitjaks sünnitakse
Vänt ehk crankset. Kallim vänt on kergem(üks raskemaid juppe ju ratta juures) ja jäigem. Rohkem sinu rakendatud jõudu läheb ratta edasiviimiseks mitte vända painutamiseks.paul kirjutas:Algaja küsib:Ereliukas kirjutas:Juppide tähtsuse järjekord võiks olla selline: raam, jooksud, amort, vänt .... ja siis kõik ülejäänu.
Vänt?
Täpselt mille uuendamist silmas peetakse?
Ma ise paneks vända lausa 3-ndale kohale.