MTB rummud

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

MTB rummud

Postitus Postitas cowrider » 09. 09. 2003. 23:17

Praegu on ees mingi Joyteh rumm. Too on ilmselt väga low end,
aga enne kui paremat pole proovinud, ei oska ju võrrelda :-(
Kui suur vahe oleks LX või XT esirummuga või SRAM7 esirummuga?
Jutt siis ketaspidurita variantidest.

Nagu aru saan, siis 36 kodaraga on parem kui 32 kodaraga.
Niiet jutt 36 kodaraga variatidest.

Veidi sarnast juttu:
viewtopic.php?t=2153&highlight=mavic

Seal mainiti ka ONYXit kui head varianti.
Samas http://www.mtbr.com/reviews/Hub/product_22045.shtml põhjal küll vaimustust ei tekkinud.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 10. 09. 2003. 07:14

Kaks hooaega kasutanud nii ees, kui ka taga XT rumme ja ei mingeid probleeme. Kui neid ikka aegajalt hooldada, siis peavad vastu ka low-end rummud. Veepidavus jah, Shimano rummudel just parim pole, kuid peale sellist võistlust, kust suurematest lompidest läbi sõit, võib ju hoolduse ette võtta.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2049
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 10. 09. 2003. 10:42

Shimano (üldse koonusrummud) on nigu on. Kui saad käe vahel keerutada laagritel ratast ja siis shimano koonusrummul ratast on vahe selgelt tuntav. LX ja XT rummu vahe on minimaalne (veerevus). Deore on veidi kehvem. Just koonuse pinna töötlus on "odavam"

Niiet kui vähegi võimalik siis kasutage laagritel rumme. Reeglina on laagrid standardmõõdus ja vahetatavad.

raini
Rattur
Postitusi: 41
Liitunud: 26. 06. 2003. 09:46

Postitus Postitas raini » 10. 09. 2003. 10:59

UrmasL kirjutas: Niiet kui vähegi võimalik siis kasutage laagritel rumme. Reeglina on laagrid standardmõõdus ja vahetatavad.
Kas siis koonusrummudel polegi laagreid? Või mida sa selle laagri all silmas pead?

-- Rainer@võhik.kuna.pole.ise.veel.oma.bike.rummu.lahti.võtnud

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 10. 09. 2003. 11:08

UrmasL kirjutas:Niiet kui vähegi võimalik siis kasutage laagritel rumme.
Seda tahtsingi kuulda ;-)

Võib olla tead mõnda konkreetsemalt soovitada, millist rummu LX asemel luurata.

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 10. 09. 2003. 11:11

Rainer Kuhi kirjutas: Kas siis koonusrummudel polegi laagreid? Või mida sa selle laagri all silmas pead?
Ma arvan, et ta pidas silmas seda, et kuulid on üsna lahtiselt ja rummu ning eksentriku vahel. Kui rumm kulub, siis vaja uus rumm. Laager oleks kuulid koos pindadega, mille vastu veereda ja koos laagri vahetamisega saaks ka uued veeremispinnad.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 10. 09. 2003. 12:02

UrmasL kirjutas:Shimano (üldse koonusrummud) on nigu on. Kui saad käe vahel keerutada laagritel ratast ja siis shimano koonusrummul ratast on vahe selgelt tuntav. LX ja XT rummu vahe on minimaalne (veerevus). Deore on veidi kehvem. Just koonuse pinna töötlus on "odavam"

Niiet kui vähegi võimalik siis kasutage laagritel rumme. Reeglina on laagrid standardmõõdus ja vahetatavad.
shimano ise väidab siiani et koonusel jooks veereb paremini kui laagritel. sellepärast on ka uued xtr rummud koonustel. need tehti 2003 ümber kuna eelmine mudel oli liiga raske ja prod ei tahtnud neid võistlustel alla panna.
üldiselt on shimano rummud kõik rasked ja ise endale neid ei valiks. teisalt paneb jälle muude tootjate juppide saadavus piirid ette., aga ka see hakkab paranema vaikselt. race face juba liigub siinmail ja ise lappasin velo+ FSA kataloogi kus igasugu toredaid tooteid sees.

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Postitus Postitas Gunnar » 19. 06. 2004. 14:58

Milline oleks parima hinna/veerevuse suhtega esirumm

DT SWISS ONYX ~31Euro - 167g
shimi LX ~15E - 205g
shimi XT ~ 25E - 150g

Et xt ja lx on täpselt sama tööpõhimõttega, millest see suur hinna- ja kaaluvahe? Kas kestast? Millest tuleb parem veerevus, koonused näiteks 510 ja 750 mudelitel samad!
Ja kas ONYX hooldusega eestis rattapoed jänni ei jää? Või on neid sama kerge kodus hooldada nagu shimigi?
Koonuse veerevust mõjutab enda kogemusest väga see, kui kõvasti pingutada kiirkinnitust, laagrite puhul vist seda probleemi ei tohiks olla, et miskit liialt kinni tõmbad.
Viimati muutis Gunnar, 19. 06. 2004. 17:45, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 19. 06. 2004. 15:45

Gunnar kirjutas:Milline oleks parima hinna/veerevuse suhtega esirumm

DT SWISS ONYX ~31Euro - 167g
shimi LX ~15E - 205g
shimi XT ~ 25E - 150g
Pigista ikka rahakotti natuke ja võta ONYX'id.
Need täislaagritel ja KINDLALT paremad, kui Shimi omad. Laagrite kohta võidakse Sulle poes tõesti öelda, et ei ole ja ei tule ja saagi tellide, kuid laagrite maaletoojate käest saad 99,9% vajadusel uued laagrid. Oma Ritchey WCS jooksule sain laagri Peterburi mnt. Rollmerist.

N
Testisõitja
Postitusi: 520
Liitunud: 07. 02. 2003. 10:00

Postitus Postitas N » 19. 06. 2004. 17:03

tarmo kirjutas: shimano ise väidab siiani et koonusel jooks veereb paremini kui laagritel. sellepärast on ka uued xtr rummud koonustel. need tehti 2003 ümber kuna eelmine mudel oli liiga raske ja prod ei tahtnud neid võistlustel alla panna.
üldiselt on shimano rummud kõik rasked ja ise endale neid ei valiks. teisalt paneb jälle muude tootjate juppide saadavus piirid ette., aga ka see hakkab paranema vaikselt. race face juba liigub siinmail ja ise lappasin velo+ FSA kataloogi kus igasugu toredaid tooteid sees.
Selle koonuslaagri veerevus on selline suhteline. Pinguta koonust 10 kraadi rohkem kui vaja ja veerevusest pole mõtet rääkida. Lisaks meedlib Shimano rummudel minu kogemusel vähemalt ennast ise lahti krudida aeg ajalt (kogemus LX-ga). JA viimasena ja kõige olulisemana - sügisel ja kevadel on vaatamata kehavdele ilmadele muudki teha kui rumme puhastada... :?
Porter Lifts Your Ranking

oi
Rattur
Postitusi: 28
Liitunud: 12. 04. 2004. 17:15

Postitus Postitas oi » 20. 06. 2004. 18:58

kui juba rummudele jutt läks, siis kas kellegil on kogemusi või keego oskab hinnangu anda pointi rummudele. Ehk siis täpsemalt: http://www.bike-box.de/NabenPoint.html ja sealt 2 esimest.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 20. 06. 2004. 19:04

oi kirjutas:kui juba rummudele jutt läks, siis kas kellegil on kogemusi või keego oskab hinnangu anda pointi rummudele. Ehk siis täpsemalt: http://www.bike-box.de/NabenPoint.html ja sealt 2 esimest.
minule vastas kunag1 2001. aastal see poepidaja niiviisi:
Hi
There are much better hubs (Shimano, Hügi etc.) at the same price on the
market than Point-branded Kun Teng hubs.
Regards,
M. Szabo
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Peeter
Rattur
Postitusi: 227
Liitunud: 16. 04. 2003. 16:09

Postitus Postitas Peeter » 08. 09. 2004. 10:27

Rivo kirjutas:Laagrite kohta võidakse Sulle poes tõesti öelda, et ei ole ja ei tule ja saagi tellide, kuid laagrite maaletoojate käest saad 99,9% vajadusel uued laagrid. Oma Ritchey WCS jooksule sain laagri Peterburi mnt. Rollmerist.
Mul nüüd sama mure - WCS rummuga sõidetud 1700 km ja juba tugev loks sees .
Ineternetist infot otsides sattusin sellisethread-i peale, kus tuleb välja, et selles rummus kasutatakse mingeid eriti viletsaid ja ebastandardseid (15x26x7) laagreid made in China . Jutt käib just tagumisest rummust, esimene pidi enam-vähem olema.

Helistasin täna sinna Rollmerisse ja sealt öeldi, et neilt on ka varem otsitud 15x26x7 mõõtudega laagrit, aga kuna on tegemist ebastandardsete mõõtudega, siis neil ega ka arvavasti kellelgi teisel maaletoojal selliseid pakkuda ei ole. Standardne mõõt oleks 15x28x7. Käisin täna ka Paldiski mnt.-l Alas-Kuulis ja seal ei osatud laagri pealt üles kirjutatud numbri(15267-2RS) ja 15x26x7 mõõdu järgi midagi pakkuda :( .
Balti Laager pakkus laagrit 15x25x7 ja väitis samuti, et seda 15x26x7 ei saa ilmselt kuskilt.

Mida teha :?:

Jaanus
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 04. 08. 2003. 09:25

Postitus Postitas Jaanus » 08. 09. 2004. 12:16

Kui jutt juba rummudele läks siis küsiks ka - mida arvata Chris Kingi rummudest?
Endal on ka varsti valik ees...

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 08. 09. 2004. 12:18

Jaanus kirjutas:Kui jutt juba rummudele läks siis küsiks ka - mida arvata Chris Kingi rummudest?
Endal on ka varsti valik ees...
No kui pappi nagu muda, siis võta aga.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 08. 09. 2004. 12:19

Jaanus kirjutas:Kui jutt juba rummudele läks siis küsiks ka - mida arvata Chris Kingi rummudest?
Endal on ka varsti valik ees...
CK on eliit värk. peaasi, et raha jätkub.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Jaanus
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 04. 08. 2003. 09:25

Postitus Postitas Jaanus » 08. 09. 2004. 12:20

Aga kuidas ta kvaliteedilt võrreldes DT Swissi 240s'ga on?
erikr kirjutas: CK on eliit värk. peaasi, et raha jätkub.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 08. 09. 2004. 12:32

Jaanus kirjutas:Aga kuidas ta kvaliteedilt võrreldes DT Swissi 240s'ga on?
ma arvan, et meie riigis pole inimest kes annaks sulle vastuse sellele küsimusele. kingiga sõitjaid tean ainult ühte siinmail. 240-ga sõitjaid on rohkem ja mõni äkki ütlebki kas midagi on juhtunud, kuid kingiga võrdlusmomenti ei tekita keegi. loe parem välismaa foorumeid. :idea:

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 08. 09. 2004. 13:25

tarmo kirjutas:
Jaanus kirjutas:Aga kuidas ta kvaliteedilt võrreldes DT Swissi 240s'ga on?
ma arvan, et meie riigis pole inimest kes annaks sulle vastuse sellele küsimusele. kingiga sõitjaid tean ainult ühte siinmail. 240-ga sõitjaid on rohkem ja mõni äkki ütlebki kas midagi on juhtunud, kuid kingiga võrdlusmomenti ei tekita keegi. loe parem välismaa foorumeid. :idea:
niipalju võrdlusest et mina kingi ei võtaks,
minu kõrvad seda tirri pirinat välja ei kannataks :lol:

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 08. 09. 2004. 14:36

Rom kirjutas: niipalju võrdlusest et mina kingi ei võtaks,
minu kõrvad seda tirri pirinat välja ei kannataks :lol:
küll sa ära armuks sellesse kui seda omaks 8)

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 08. 09. 2004. 20:59

Peeter kirjutas:Mul nüüd sama mure - WCS rummuga sõidetud 1700 km ja juba tugev loks sees .
Ineternetist infot otsides sattusin sellisethread-i peale, kus tuleb välja, et selles rummus kasutatakse mingeid eriti viletsaid ja ebastandardseid (15x26x7) laagreid made in China . Jutt käib just tagumisest rummust, esimene pidi enam-vähem olema.

Helistasin täna sinna Rollmerisse ja sealt öeldi, et neilt on ka varem otsitud 15x26x7 mõõtudega laagrit, aga kuna on tegemist ebastandardsete mõõtudega, siis neil ega ka arvavasti kellelgi teisel maaletoojal selliseid pakkuda ei ole. Standardne mõõt oleks 15x28x7. Käisin täna ka Paldiski mnt.-l Alas-Kuulis ja seal ei osatud laagri pealt üles kirjutatud numbri(15267-2RS) ja 15x26x7 mõõdu järgi midagi pakkuda :( .
Balti Laager pakkus laagrit 15x25x7 ja väitis samuti, et seda 15x26x7 ei saa ilmselt kuskilt.

Mida teha :?:
Ega ma ei mäleta küll laagri mõõtmeid, mis minu WCS rummule läksid, aga abi sain Rollmerist. Võibolla Sul mingi teise aasta toodang ja sealt ka vahe mõõtudes. Ja vahetada lasin kah, mingi tagumise laagri (oli vist see, mis tirrist teisele poole jääb)

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 08. 09. 2004. 21:03

Rom kirjutas: niipalju võrdlusest et mina kingi ei võtaks,
minu kõrvad seda tirri pirinat välja ei kannataks :lol:
A suudad sa endale vaiksel surinal töötavat Shopperit ette kujutada. Ega eriti küll mitte. Eks sama ka CK rummudegagi - pirin käib asja juurde, ilma pilku peale viskamata asi selge, mis rummuga tegu.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 09. 09. 2004. 08:07

Rivo kirjutas:...
A suudad sa endale vaiksel surinal töötavat Shopperit ette kujutada. Ega eriti küll mitte..........
no mis seal ikka ette kujutada, V12, silindri läbimõõt 3cm ja suriseb mis hirmus :lol: (sõidavad mul sii aegajalt 2 mingit väikest shopperimoodi
asjad,hääle järgi 250cm2, ja tüübid käivad kusagil kalal ja näevad
ehedad "punnvõrrimehed" välja.)

aga huvitav kas CK jääb ikka CK -ks kui sõita originaal laagrid kutuks
ning vahetada need SKF omade vastu :?:

Vasta

Mine “Jupid”