Milline ketaspidur ?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Milline ketaspidur ?
.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 19:08, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise .
Re: Milline ketaspidur ?
need ju Merida Magnesium Race'il küljes.Mine proovi poes kas ikka tahad neid kettaid...mina küll ei kujuta ette,et peaks selliste pidurutega sõrmi piinama võibolla tõesti,et kuskil mägedes kui pidevalt peab pidurdama ja V klotsid kuluks lihtsalt ühe trenniga ära,aga eestis küll ketas mingit eelist ei anna.Ermo kirjutas:1. Magura Marta http://www.magura.com/english/frameset/default.htm
tundub hea, kuid klotsid pidid kiiresti kuluma ja lisaks olema kallid.
Re: Milline ketaspidur ?
No Rakvere etappi oli küll tore kraavikaldalt vaadelda kuidas üks suur ja kole V pidurite vilin ja ragin ainult käis ja ükski pidur ei toiminud kellegil.Ruve kirjutas:võibolla tõesti,et kuskil mägedes kui pidevalt peab pidurdama ja V klotsid kuluks lihtsalt ühe trenniga ära,aga eestis küll ketas mingit eelist ei anna.
Sõidan küll suvaliste Deore mehhaanilistega aga V juurde ei astu enam kunagi. Pigem piilun kevadeks midagi hüdraulilist.
Jooksudes kaaluliselt vahet ka ju ei teki. Õlid on juba kergemad kui V-d ning ainus mis kaalub rohkem on rumm (kui kaalub).
- 5TH ELEMENT
- Rattur
- Postitusi: 250
- Liitunud: 07. 04. 2003. 01:22
endal kogemused järgnevate ketaspiduritega:
Avid mehaaniline esimene
Deore meh. tagumine
Magura Louise 02' õli esim.
Magura Clara õli
Magura Gustav M õli DH 02'/03'
Hayes õli DH
ma arvan, et küsimus polegi enam niivõrd selles, kas Eestis xc vallas neile rakendust leiab, vaid tunnetuses ja ajaga kaasaskäimises. sest tunnetus, eriti kõige kallimatel DH õli omadel on lausa fantast! sa lihtsalt mängid nende sujuvuse ja pehmusega;)
ja kuna ketas on tõesti juba maailmas läbi löönud, siis varsti on juba igal rattal mingid kettad, nii et varem või hiljem tulevad nad niikuinii.
mehaanilisest jättis Deore üsnagi sümpaatse mulje, kuigi hüdrauliliste vastu nad ei saa, viimased lihtsalt on sujuvamad/võimsamad.
ja üks asi tõesti veel, et keegi juba mainis varem, et kui V-dega kipub ratas ikka plokki minema, siis ketastega saab mängida, st kui plokki ei lase, siis on ka juhitavus parem ja rohkem kontrolli all, eriti libedaga.
aga noh, ega mingi 1-2a a'la XTR V-dega saab ikka vabalt xc vallas veel hakkama ma arvan.
aga ise võtaks neist vist Martad ikkagi, sest Magura on ikka juba pika ajalooga Saksa label.
Avid mehaaniline esimene
Deore meh. tagumine
Magura Louise 02' õli esim.
Magura Clara õli
Magura Gustav M õli DH 02'/03'
Hayes õli DH
ma arvan, et küsimus polegi enam niivõrd selles, kas Eestis xc vallas neile rakendust leiab, vaid tunnetuses ja ajaga kaasaskäimises. sest tunnetus, eriti kõige kallimatel DH õli omadel on lausa fantast! sa lihtsalt mängid nende sujuvuse ja pehmusega;)
ja kuna ketas on tõesti juba maailmas läbi löönud, siis varsti on juba igal rattal mingid kettad, nii et varem või hiljem tulevad nad niikuinii.
mehaanilisest jättis Deore üsnagi sümpaatse mulje, kuigi hüdrauliliste vastu nad ei saa, viimased lihtsalt on sujuvamad/võimsamad.
ja üks asi tõesti veel, et keegi juba mainis varem, et kui V-dega kipub ratas ikka plokki minema, siis ketastega saab mängida, st kui plokki ei lase, siis on ka juhitavus parem ja rohkem kontrolli all, eriti libedaga.
aga noh, ega mingi 1-2a a'la XTR V-dega saab ikka vabalt xc vallas veel hakkama ma arvan.
aga ise võtaks neist vist Martad ikkagi, sest Magura on ikka juba pika ajalooga Saksa label.
Kasutan tavaklotside (mitte keraamiliste) XTR V-pidureid keraamiliste velgedega ja Rakveres küll kordagi ei tundnud, et pidur poleks võtnud. Ka lingid on XTR. Pigem oli nii, et vändata ei julgenud - diagonaalis juurikad viltu üle raja , seal polnud piduritega nagunii miskit teha enam, tuli veereda või jalg maha panna.
Ketas annab kindlasti eelise siis, kui Tahkol ei-tea-mitmendat korda 2kmsel laskumisel oled - just siis väsimuse foonil. Modulatsiooni ja tunnetust saab ka korralike ja reguleeritud V-dega. Eestis tundsin pidurdamisest tingitud käsivarrelihaste väsimust viimati vist Otepää EMV-l, kuid siis olin üldse ratast sõitnud mõned kuud.
Ketta veel üheks miinuseks, mida sageli jäetakse tähele panemata on see, et tuleb kasutada ka erijookse, mis reeglina on raskemad, kui V-piduritele mõeldud.
Aga kui mu rattal muutuksid olemasolevad pidurid rahaks, et osta kettad, siis ma seda ilmselt siiski teeksin
Ketas annab kindlasti eelise siis, kui Tahkol ei-tea-mitmendat korda 2kmsel laskumisel oled - just siis väsimuse foonil. Modulatsiooni ja tunnetust saab ka korralike ja reguleeritud V-dega. Eestis tundsin pidurdamisest tingitud käsivarrelihaste väsimust viimati vist Otepää EMV-l, kuid siis olin üldse ratast sõitnud mõned kuud.
Ketta veel üheks miinuseks, mida sageli jäetakse tähele panemata on see, et tuleb kasutada ka erijookse, mis reeglina on raskemad, kui V-piduritele mõeldud.
Aga kui mu rattal muutuksid olemasolevad pidurid rahaks, et osta kettad, siis ma seda ilmselt siiski teeksin
kettad
Endal rattal tehasest mehaanilised:
album_page.php?pic_id=328
album_page.php?pic_id=327
Olen sõitnud v-dega, kuid ketastega on tunne parem. Maastikul sai proovitud ainult Elvas, kuid paaris kohas peale porist läbisõitu oli 'naabrimehega' pidurdamisel korralik vahe sees.
Ei tea, kas nii on õige, kuid reguleerisin tagumise piduri õrnalt libisevaks ja esimene on 'kui kännu taga'. Peale seda on kurvidega laskumistel ratas palju 'kuulekam'.
album_page.php?pic_id=328
album_page.php?pic_id=327
Olen sõitnud v-dega, kuid ketastega on tunne parem. Maastikul sai proovitud ainult Elvas, kuid paaris kohas peale porist läbisõitu oli 'naabrimehega' pidurdamisel korralik vahe sees.
Ei tea, kas nii on õige, kuid reguleerisin tagumise piduri õrnalt libisevaks ja esimene on 'kui kännu taga'. Peale seda on kurvidega laskumistel ratas palju 'kuulekam'.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Korjan pea-aegu aastavanuse teema üles. MM-i külastades veendi mind ümber varem või hiljem discidele üle minema. Kas kellelgi on selle hooaja jooksul lisandunud kogemusi, et milline mudel võiks olla tip-top. Kas peale Magura Marta SL-i ja XTR-i kõlbaks ka odavamatega sõita Sest üsna kallid on kuradid. Ons kellelgi soovitusi jagada?
Omal üle aastane kogemus xtr ketastest. Hea ja mõnus on sõita, aga ükskord poris hakkasid klotsid lihtsalt peale jooksma ja lõpuks ei jaksanud enam vändatagi. Puhastasin, surusin kruvikaga klotsid laiali ja sõit jätkus... õhtuks viskasin klotsid minema, ära olivad kulunud. Veidi takistavad ka vabajooksu, sest klotsid ei lähe ju päris tagasi, vaid jäävad väga täpselt ketta lähedale, puutudes vahel kergelt ketast. Iga kord kui ratta alt võtad ja tagasi paned, jääb kinnitus mitme sajandiku võrra erinev ja klotsid peavad jälle ennast paikka töötama. Häda pole suur, aga mind paneb mõtlema, kas ratta autosse toppimisel enne võistlust kiskuda ratas alt või mitte. Just täna trennist tulles mõtlesin, et kurat panen v-pidurid tagasi. Kui nendega mingi jama on lased trossist lahti ja sõit jätkub... ka loppis rattaga
Selle hooaja olen sõitnud XT04 disc piduriteg. Ma pole küll õige inimene neid hindama, kuid minujaoks on nad väga head. Sellist pealejäämise probleemi pole täheldanud (nagu eelpool mainiti) ja ratta alt võtmine/tagasipanemine pole kunagi muret valmstanud. v.a siis, kui ratas alt pidurit vajutada. Sel juhul lähevad klotsid kokku ja ise nad enam tagasi ei lähe (tuleb kruvikaga kergelt aidata). Värska liivases mudas said muidugi klotsid jube kiirelt otsa. Väidetavalt olla XTR klotsid paremad. Praegu siis need testimisel. Näis kaua kestavad.
Muidu toimib pidur täiesti eeskujulikult. Mõnusalt kerge on vajutada, tunnetus on hea ja mingit äkilist kinnikakkumist lõpupoole ka pole (nagu võis eelmistel meh. discil täheldada). Kõige suuremaks plussiks pean muidugi trossi/kõri puudumist ...teeks keegi käiguvahetuse ka hüdrauliliseks.
Muidu toimib pidur täiesti eeskujulikult. Mõnusalt kerge on vajutada, tunnetus on hea ja mingit äkilist kinnikakkumist lõpupoole ka pole (nagu võis eelmistel meh. discil täheldada). Kõige suuremaks plussiks pean muidugi trossi/kõri puudumist ...teeks keegi käiguvahetuse ka hüdrauliliseks.
Ise olen nüüd tuhatkond kilomeetrit Magura Louisedega kulgenud ja olen ülirahul. Absoluutselt probleemitu siiamaani, mitte mingeid kinnikiilumisi ei ole täheldanud, eeskujulik performance igasugustes tingimustes ja iga ilmaga. Eriliselt rõõmsaks teeb just tundlikkus. V-piduri puhul ei raatsinud ikka erilise hooga kunagi esipidurit laskumistel peale tõmmata, disciga kanguta nagu jõuab ilma et peaks kartma et asi hapuks läheb. Laskumiste kiirusele tuleb see ikka päris kõvasti kasuks kui ei pea "ette pidurdama"
Weightweenidel soovitan ära kaaluda palju kaaluvad sellised mullakamakad V-pidurite ümber mudase ilmaga ja teha vastavad kalkulatsioonid
Weightweenidel soovitan ära kaaluda palju kaaluvad sellised mullakamakad V-pidurite ümber mudase ilmaga ja teha vastavad kalkulatsioonid
Enda ketaste manual räägib nii:Ermo kirjutas:Asi on nii, et ketaspidur on hea, kuid hoolt vajab ta sama palju kui V.
Louise or Clara are maintenance free if correctly installed. A regular change of the used MAGURA Blood oil is not necessary because this does not absorb water like the brake liquid used in cars and on motorcycles. The only regular maintenance work is therefore the brake pad wear adjustment and pad change.
Õli või piirituse järele pole veel vajadust tundud
1. Jep, kvaliteetV on väga hea, õlipöiapidur (Magura HS 11, 33) on tiba parem, õliketas on vedelates/sopastes oludes tuntavalt parem.Ermo kirjutas: 1. Mis puutub valikusse ketas või V, siis mina enam V peale tagasi ei taha minna. Nii mõnedki "värsked" ketta omanikud jagavad minu arvamust !
2. Mis puutub XTR vs. XT - praktika puudub. Siiski - nii palju kui meedias kirjas ( net, ajakirjad ja foorumid ), peetakse XTR-i parimaks XC piduriks.
2. Neil mõlemal ja 05 LX-l saab olema üks "puudus" - lenksuvahetajad on integreeritud. Paned nipli/puuse ja lenks heeblitest lage - pole käike ega pidureid. Pärast vaheta kogu lenksuvahetus välja.
Viimati muutis mart, 15. 09. 2004. 23:30, muudetud 1 kord.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Ateenas OM-il sõitsid mõned nii,et taga ketas ja ees v-pidur.2005a peaks shimano XT-l tulema eraldi ketaspidurilink,et saaks kas siis Sramiga või rapidfire(XT hakkab ka rapidit uuesti tootma) vahetajatega kasutada XTR ja XT kettaid.Siiani oli sobiv ainult Deore disc link(vana XT link ei sobi)
Et lingid peale matsu terveks jääksid,tuleks nad kinnitada lenksule piisavalt nõrgalt.
Et lingid peale matsu terveks jääksid,tuleks nad kinnitada lenksule piisavalt nõrgalt.
Ei no mis sa ikka irvitad Meiesugused vennikesed võiks ju täislaks LX-iga sõita ja poleks ka vahet tulemustes. Pigem on siin ikka sama teema, et kui autole lisada OZ Wheels kleepekas, siis +50 hobust on garateeritud.Ermo kirjutas: et mis sul XT lingile ette on heita ??? Või on see rohkem nagu enesetunde küsimus, kõik peab olema XTR ( XT hakkab lihtsalt kiiret sõitu takistama )???
Kuid ärgem siis seda "ratta-pedendust" pahaks pangem! See annab elule vürtsi!
Jah,puterdasin ja ajasin ise lingi segamini.Tegu olla olnud crimeca lingiga(mis peaks olema küll XT koopia)aga paistab,et vana ja uus shimano disc ikkagi sobib kokku küll.
Niipalju veel(äraproovitud asi),et kui tagumise pidurisüsteemis vahetada Shimano originaal mineraalõli asemele(mida shimano poolt keelatakse teha)tavaline dot4 mineraalõli,siis lingi käik muutub kergemaks ja konkreetsemaks.
Niipalju veel(äraproovitud asi),et kui tagumise pidurisüsteemis vahetada Shimano originaal mineraalõli asemele(mida shimano poolt keelatakse teha)tavaline dot4 mineraalõli,siis lingi käik muutub kergemaks ja konkreetsemaks.
Kas vees/vihmas/udus hakkavad häält tegema. Küsin, kuna omal on kettad SM-RT60 (deore ) ja nood karjuvad nagu siga aiavahel. Esialgu lepin sellega, kuna erinevad allikad on selgeks teinud, et märjas kisamine olevat deorele iseloomulik.Ermo kirjutas: SM-RT75 kettad ( XT )
Siin igaks puhuks juttu XT ja Deore ketaspiduritest:
http://www.selle-italia.com/nl/2002/NL_1_02.PDF
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.