kas deore?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
kas deore?
kavas on välja vahetada oma rattal tagumine käiguvahetaja, alivio asemel on mõte panna deore vahetaja, kas sellel on mõtet teades, et peale jäävad alivio lülitajad, või panna hoopis uus alivio. kavas on vahetada ka trossid, kõrid, kas deore oleks sellise süsteemi (8-ne kassett) juures parem või mitte? või ei tasu rohkem maksta?
arvan, et kindlasti oleks mõteks panna uus ja parem vahetaja. endal on ka 8-ne kassett ja shifterid on ST-EF 35 ehk siis acera. kuna vana acera tagakäikar hakkas vaikselt lagunema, sest väändus yks kord kodarate vahele ja kõva loks tuli sisse, siis otsustasin ka deore panna, kuid võrdlesin hindu ja otsisin natuke ja otsustasin XT kasuks. XT käib ainult teistpidi, st. et vedru ei tõmba väiksemate, vaid suurema hammaka poole. linkvahetajad vahetavad nyyd teistpidi, kuid selle sain juba teiseks sõiduks selgeks. muidugi vahetasin ka trossi ja kõrid ära. trossi panin teflonkattega ja cevlar jagwire kõrid ning jagwire mudakummidega kõriotsad, sellised, millel liiguvad kummist katted trossiga kaasa ja mingit sodi kõri ja trossi vahele ei lase. ainult taguvahetaja tross+kõrid+otsad maksid HE 200 kr ja nö. tavalised noname trossid-kõrid oleksin saanud 40 kr-ga, kuid kallimad on seda väärt ka. lõpptulemus on võrreldes aceraga hoopis parem, käigud vahetavad paremini ja kiiremini, mingit heli ka ei tekita käiguvahetusel.
kui plaanis ratast arendada ja lähiajal uut mitte osta, siis arvan, et deore jääb ikkagi lahjaks, kuid oleneb kus ja kui palju sõidad ka.
see, et jäävad vanad lingid, on paratamatu, kui tahad jätta 8-se kasseti alles, sest deore ja paremad lingid juba 9-se kassetile mõeldud.
igatahes pika jutu lõpetuseks niipalju, et pane ikka praegusest parem
kuid miks sa yldse vahetada tahad
kui plaanis ratast arendada ja lähiajal uut mitte osta, siis arvan, et deore jääb ikkagi lahjaks, kuid oleneb kus ja kui palju sõidad ka.
see, et jäävad vanad lingid, on paratamatu, kui tahad jätta 8-se kasseti alles, sest deore ja paremad lingid juba 9-se kassetile mõeldud.
igatahes pika jutu lõpetuseks niipalju, et pane ikka praegusest parem
kuid miks sa yldse vahetada tahad
Söidame mönuga
Sõida kõigepealt Alivio lõpuni ja pane siis Deore.
Tegelikult on Alivio/Acera/Altus enamiku rahulikuma stiiliga sõitjate jaoks piisav. Samas on probleem, et kallimad-täpsemad vahetid hakkavad kulumise korral rohkem "uduselt" vahetama.
Niiet kui sõidad peamiselt (maan)teedel, siis kõlbaks sulle ka Alivio. Hinnavahe Aliviol ja Deorel on minu teada ca 1,5-2-kordne.
Tegelikult on Alivio/Acera/Altus enamiku rahulikuma stiiliga sõitjate jaoks piisav. Samas on probleem, et kallimad-täpsemad vahetid hakkavad kulumise korral rohkem "uduselt" vahetama.
Niiet kui sõidad peamiselt (maan)teedel, siis kõlbaks sulle ka Alivio. Hinnavahe Aliviol ja Deorel on minu teada ca 1,5-2-kordne.
Kes pärast naerab, naerab pärast
ei soovitaks ainult tagavahetajat parema vastu vahetada. see ei anna sulle kokku võttes paremat/täpsemat käiguvahetust, sest enamuse käiguvahetuse täpsusest paneb paika see mis vahetaja sul lenksul on.
Viimati muutis Ruve, 22. 02. 2005. 22:45, muudetud 1 kord.
velo+ kodukal antud alivio (M20) hinnaks 470 kr. ja deore (M510) hinnaks 790 kr.mcrae kirjutas:Hinnavahe Aliviol ja Deorel on minu teada ca 1,5-2-kordne.
kliendikaardiga ka väike ale
ja mis sa mcrae mõtled selle lõpuni sõitmise all, kas seda, et käikaril jupid taga ja enam yldse ei vaheta või?
mul juhtus igatahes eelmainitud lugu ja käikar hakkas kõvasti logisema, teoreetiliselt oleksin saanud temaga ju edasi sõita, kuid käiguvahetus polnud enam täpne ja sujuv. seega otsustasingi uue ja parema kasuks, sest ei olnud lihtsalt mugav jukerdada ja alati vaadata, kas käik ikka läks peale või mitte. kas siis käikar oli lõpuni sõidetud või mitte?
mille järgi käikarile jäänud resursse hinnata
Söidame mönuga
olen sinuga täitsa nõus, kuid näiteks ma ise tahan säilitada veel 24 käiku ja seepärast ma ei saa panna paremat kui alivio vahetajaid lenksuleRuve kirjutas:ei soovitaks ainult tagavahetajat parema vastu vahetada. see ei anna sulle kokku võttes paremat/täpsemat käiguvahetust, sest enamuse käiguvahetuse täpsusest paneb paika see mis vahetaja sul lenksul on.
kuid vaidleks vastu su väitele, et ei anna täpsemat vahetust, mul andis acera linkide ja XT taguvahetajaga kyll igati positiivse tulemuse. käiguvahetuse sujuvus, kiirus ja täpsus paranes, ning ei tee mingit häält käiguvahetusel isegi suht tugevalt vändates
Söidame mönuga
mul ongi probleem mitte selles et käigud ei vahetuks, vahetavad küll, kuid vist just vedru nõrkuse tõttu on vahetamine väljapoole kuidagi uimane ja kett jääb veel eelmise hammaka peale "kaasa sõitma" enne kui järgmisele lõpuks "peale kukub" see ebamäärasus hakkab närvidele käima, suuremate hammakate poole on vahetus nitsevoo.
aga kuidas xt vahetaja ig ketti talub, ma eeldan, et sul on selline lahendus? ig on ikkagi laiem kui hg?
aga kuidas xt vahetaja ig ketti talub, ma eeldan, et sul on selline lahendus? ig on ikkagi laiem kui hg?
viga võib sellisel juhul tegelt ka trossides-kõrides olla. enne kui käikari kallale kipud, pane korralikud trossid ja kõrid. soovitan teflontrosse, sest need liiguvad väga hästi ka õlitamata. neid ei peagi õlitama.
kui siis ka käikar alla korralikult ei vaheta, siis vaheta ka käikar ära.
muide kui vana su käikar on ja kas on saanud ka mehaanilisi vigastusi. arvan, et kui ta mõni aasta vana, siis ei tohiks vedru ära väsida, kuid tingimusel, et oled hoidnud käikareid nö. puhkeasendis.
ja muidugi võib viga olla ka puudulikus käikari regullis.
ja mul on ketiks KMC Z51s ja pole probleeme olnud.
see peaks olema sama lai kui shima IG kett. kuid arvan, et see käikar on ideaalis mõeldud peenema keti jaoks (HG), kuid mul töötab kõik korralikult.
kui siis ka käikar alla korralikult ei vaheta, siis vaheta ka käikar ära.
muide kui vana su käikar on ja kas on saanud ka mehaanilisi vigastusi. arvan, et kui ta mõni aasta vana, siis ei tohiks vedru ära väsida, kuid tingimusel, et oled hoidnud käikareid nö. puhkeasendis.
ja muidugi võib viga olla ka puudulikus käikari regullis.
ja mul on ketiks KMC Z51s ja pole probleeme olnud.
see peaks olema sama lai kui shima IG kett. kuid arvan, et see käikar on ideaalis mõeldud peenema keti jaoks (HG), kuid mul töötab kõik korralikult.
Söidame mönuga
vahetaja on mingi 4-aastane juba nii, et võib väsinud olla juba küll. eriti küll lokset ei ole, natuke on, huvitav, mul endal pandi ka see sama kmc kett poes peale, tahtsin vähemalt kmc x8-t saada või ig-d, aga tüüp ütles et pole seda ja töötab küll ja ise loll olin ning pani omaalgatuslikult viletsama, siis suhtusin sellesse, et ok siis ja nüüd 200 km sõidetud ja juba näha et veninud ega ta üle 1000 km ei kesta, kui sedagi...
jah, ega see mingi superhea kett ei ole, kuid ostsin endale ka uue samasuguse, sest rattal oli algusest peale selline
ütlesid, et oled sõitnud 200 km. ja kett juba veninud. kuidas sa seda vaatad, et kett veninud on?
ja kui ratas on 4 aastat vana, kas sa oled siis kogu aega ka ühe ja sama kassetiga sõitnud või koos ketiga vahetanud
ütlesid, et oled sõitnud 200 km. ja kett juba veninud. kuidas sa seda vaatad, et kett veninud on?
ja kui ratas on 4 aastat vana, kas sa oled siis kogu aega ka ühe ja sama kassetiga sõitnud või koos ketiga vahetanud
Söidame mönuga
kassett uus, kett uus, mõlemad olid omadega läbi (st viimase kulumiseni sõidetud) ja ma kasutan vanakooli võtet, tõstan ketti esimese hammaka kohal ja vaatan kui kõrgele annab tõsta, ja nüüd annab juba tunduvalt kõrgemale tõsta, kui uue ketiga proovisin, õnneks mitte hammakate otsteni , see oleks keti lõpp ka juba...
mis seal siis ikka, kui kulub kett, siis kulub
kuid mis käikari vahetusse puutub, siis soovitaks sul enne ikka kõrid ja tross ära vahetada ja kui ikka ei vaheta korralikult, siis viga ikka käikaris.
sest 4 aastat on teinud oma töö, oleneb muidugi palju sa sõitnud ka oled
ja minuarvates, kui tahad panna deoret, siis see oleks igatpidi mõistlikum kui panna lihtsalt uus alivio. ega ka deorest parem käikar asja hullemaks ei tee
ja keti poolt ei tohiks probleemi tekkida, sest kett peab sobima hammakatega, kui näiteks paneksid 27 käigule mõeldud keti, siis võib küll probleeme tekkida keti ja kasseti koostöös.
nagu minu kogemus näitab, siis s**t kett ja hea käikar sobivad kokku küll
kuid mis käikari vahetusse puutub, siis soovitaks sul enne ikka kõrid ja tross ära vahetada ja kui ikka ei vaheta korralikult, siis viga ikka käikaris.
sest 4 aastat on teinud oma töö, oleneb muidugi palju sa sõitnud ka oled
ja minuarvates, kui tahad panna deoret, siis see oleks igatpidi mõistlikum kui panna lihtsalt uus alivio. ega ka deorest parem käikar asja hullemaks ei tee
ja keti poolt ei tohiks probleemi tekkida, sest kett peab sobima hammakatega, kui näiteks paneksid 27 käigule mõeldud keti, siis võib küll probleeme tekkida keti ja kasseti koostöös.
nagu minu kogemus näitab, siis s**t kett ja hea käikar sobivad kokku küll
Söidame mönuga
Kokku nad sobivad ja vahetavad kah, aga hea kett annab ka käigu vahetuse sujuvusele ning täpsusele parasjagu juurde. Endal kogemus ainult Shimano ja Sram kettidega. Pluss veel see, et hea ketiga sõidad ka oluliselt kauem. nt. hg73'ga. sain mina max. 800-1000km sõita, aga xtr'ga sain min. 1500km ja max. 2500km Hinnavahe neil kahe kordne pole.peeter009 kirjutas: nagu minu kogemus näitab, siis s**t kett ja hea käikar sobivad kokku küll
ei vaidle vastu, et XTR kett hea on, kuid praegusel juhul käib jutt 8-sest kassetist. 24 käigu kett on ju natuke laiem kui 27 käigu oma, niiet XTR ketist praegusel juhul abi poleks
24 käigu jupid yldse odavamad ja seepärast nad kähku ka lagunevad/venivad, kui kõvast sõita. kuid nad on ka suunatud vastavale sõitjaskonnale. rahulikud trennitegijad ja pyhapäevasõitjad.
kui oled kõva sõidumees, siis muidugi pole KMC Z51 ketiga midagi peale hakata
24 käigu jupid yldse odavamad ja seepärast nad kähku ka lagunevad/venivad, kui kõvast sõita. kuid nad on ka suunatud vastavale sõitjaskonnale. rahulikud trennitegijad ja pyhapäevasõitjad.
kui oled kõva sõidumees, siis muidugi pole KMC Z51 ketiga midagi peale hakata
Söidame mönuga
teie soovitused on mind nüüd näljasemaks teinud, ehk seletate lühidalt mis vahe on lx vs xt vahetajal? oleks võimalus saada üks suveke sõidetud lx 500- eest, minu konfiguratsioonile (vt eespool) vist täiesti piisav, aga huvitav oleks teada, mis on lx ja xt vahe, materjal jms? ma tean, et mõlemad on piisavalt head, aga mille eest ma maksan?
foorumist püüdsin vastust leida aga see on nagu heinakuhi, kus kusagil all lebab nõel.., võite ka lingi saata, kus vastus lebab
foorumist püüdsin vastust leida aga see on nagu heinakuhi, kus kusagil all lebab nõel.., võite ka lingi saata, kus vastus lebab
- tõeline siga
- Rattur
- Postitusi: 272
- Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51
- tõeline siga
- Rattur
- Postitusi: 272
- Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51
Selle järgi hindadki, et hakkab kehvemini vahetama. "Lõpuni sõitmiseks" võiks siis nimetada seisu, kus käikari loksud-lõtkud lihtsalt tüütuseni suured on (see on teataval määral ka maitse asi ).peeter009 kirjutas:mcrae kirjutas:Hinnavahe Aliviol ja Deorel on minu teada ca 1,5-2-kordne.
ja mis sa mcrae mõtled selle lõpuni sõitmise all, kas seda, et käikaril jupid taga ja enam yldse ei vaheta või?...
mille järgi käikarile jäänud resursse hinnata
Rahulikul sõitmisel võid ju vahetile 2 käiku ette anda, et ühe käigu üles/alla vahetaks, samas kuskil võisteldes või kihutades peaks asi ikka suht täpselt toimima.
Kes pärast naerab, naerab pärast