kysimus ketaspidurite kohta

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
cereal_killer
Rattur
Postitusi: 28
Liitunud: 28. 12. 2003. 19:14

kysimus ketaspidurite kohta

Postitus Postitas cereal_killer » 22. 07. 2005. 22:55

tahaks ketaspidureid kuid poest uute ostmiseks jääb krabisevat veits väheks. seega kysimus järgmine: kas kasutatud ketaspidurid on kasutuskõlblikud? sest ma pole näinud yhtegi kuulutust nende kohta v olen ma pime olnud...
kui keegi oskab midagi soovitada v pakkuda, andke tulla
:)

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 22. 07. 2005. 23:05

Kasutatud kettaid on müügis olnud siin päris mitmeid. Ühed väga head olid väga pikalt. Tahtjaid ainult polnud. Siis kui need lõpuks müüdud olid, tulid ka tahtjad :). Üks esimene ketas peaks praegugi seal müügis olema, kui mu mälu ei peta. Kasutatud vidinat tasub osta küll, kui see töökorras on 8) . Otsi OMV-st või pane sinna oma ostusoov.
PS! Kui mehaanilist ketaspidurit näed, tee nägu nagu Sa poleks seda näinud. Ei ole hea see.

Kasutaja avatar
cereal_killer
Rattur
Postitusi: 28
Liitunud: 28. 12. 2003. 19:14

Postitus Postitas cereal_killer » 23. 07. 2005. 03:52

...heheee...esialgu jagan ma veel nendest ketastest sama palju kui lehm lennukist...mehaanilised..?! ei tee vahet neil ja kuidas saab selgeks teha kas on korralikus seisus ....kas peab ise katsetama oma maise kehastusega kohal viibides või saab ka kuidagi visuaalselt....kuigi vaevalt! :shock: a mina kes ma asja niikuinii ei jaga, vaevalt ka kohapeal proovides targemaks saab...

mõned pildid ja muu krempel oleks kah abiks :oops:

margus v
Rattur
Postitusi: 578
Liitunud: 24. 04. 2004. 02:31

Postitus Postitas margus v » 23. 07. 2005. 08:15

Mehaaniline ketaspidur toimib trossi abil.Hüdrauliline on see mis toimib õli survel-nagu autolgi.
Ühinen Veikoga ja ei soovita trossiga (ehk siis mehaanilist) ketaspidurit.

starshine
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 14. 11. 2004. 18:42

Postitus Postitas starshine » 23. 07. 2005. 09:32

mehaanilistest on kasutuskõlblik vaid avidi toodang. eriti bb7 - 1700 peaks ühe hind uuena olema

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 23. 07. 2005. 16:02

Mehaaniliste olulisem miinus on olnud see, et ainult 1 klots liigub ja lükkab ketta vastu teist klotsi - selline ketta soojendamise ajal painutamine ei saa hea olla. Uuemal ajal see enam nii ei käi?

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Postitus Postitas mart2 » 23. 07. 2005. 21:01

Olen kasutanud mehhaanilisi pidureid 3 aastat ja ei mingit probleemi. Korralikult pidurdab ja libistrab nii Otep@@ kui ka Haanja radadel. See mehhi mahategemine on kyll rohkem poosi asi 8) . Vahe annaks ilmselt tunda alles Transalpil ja Elioni esisajas ... :)
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 23. 07. 2005. 22:14

mart2 kirjutas:See mehhi mahategemine on kyll rohkem poosi asi 8) . Vahe annaks ilmselt tunda alles Transalpil ja Elioni esisajas ... :)
Olen sõitnud ühe hooaja mehaanilistega ja nüüd läheb teine hüdraulilistega. Minu seisukoht põhineb kogetul. (meh: hayes hmx-1 vs. hüd: xt)

Kasutaja avatar
Intzz
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 08. 05. 2003. 22:30

Postitus Postitas Intzz » 23. 07. 2005. 22:16

meh. kettal pole klotsi tunnetus kuigi hea ja ka pidurdus jõud pole suurem asi
aga samas on erandeid näiteks eelpool mainitud Avidi bb7. Lisaks on normaalse meh. piduri rootor kah hiigel suur e. siis mõttetu lisa kaal. Aga samas XC-s on sellised asjad teisejärgulised vä.kaal - põhiline et pidama saaks kui vaja.
Kõige jubedam on see, et kui oled kasutanud hüdr. ketast siis vabal tahtel küll enam meh. ketta peale ei lähe. Piduri tunnetus on hoopis midagi muud. Kui on korralik pidur ja õhu mullikeste vaba koos korralike klotsidega on lingi liikumine väga kerge ja sujuv ja see hetk kui klots puutub vastu ketast on lingist seda tunda, mitte nagu kaabli pidurites kus toimub kerge trossi venimine ja kõride otste (jublakas kõri otsas + kõri+ raami kõri hoidik) kokku surumine.

mida siis vaadata kasutatud ketta puhul:
hüdr. piduri juures tuleb kontrollida kas ei ole mingisuguseid lekkeid kuskil (link, support)
vaata üle ka voolik et see poleks kulunud (vastu raami hõõrunud) kuskilt õhukeseks ja et poleks ka muid vigastusi - lõiked ja lömastused
oluline on ka vaadata, et ketas oleks sirge ja poleks üleliia õhukeseks kulunud

meh. piduri juures vaata ,et suport oleks korras ja ketas sirge
link on suva seda võib asendada ka v-piduri omaga (tavaliselt)

PS. meh ketta saab oluliselt asisemaks kui kasutada kõri mis on ühes tükis lingist kuni pidurini ja trossiks kasutada käiguvahetaja trossi (natuke peenem kui piduri tross)

Kasutaja avatar
cereal_killer
Rattur
Postitusi: 28
Liitunud: 28. 12. 2003. 19:14

Postitus Postitas cereal_killer » 25. 07. 2005. 02:14

ajaaa...seda jah tahtsin ka kysida et kui ma siiski otsustan hüdrauliliste kasuks et siis tuleb ka vanade v-piduri linkide asemele uued jah? ja palju see maksab, et kas tuleb koos piduritega kaasa v peab eraldi ostma?

ja vapse tobe kysimus lõpuks :oops: : rääkides ketaspiduri ostmisest.nii poest kui kelletki otse...see tähendab ju ikkagi et ketas+ pidur+muu trossid ja sinna juurde kuuluv?....mitte ainult ketas...?

endal on kona blast 2004 koos vajalike trumlite ja stuffiga...aint uute ostmise raha on puudu....

Bimmer
Rattur
Postitusi: 190
Liitunud: 03. 11. 2003. 16:44

Postitus Postitas Bimmer » 25. 07. 2005. 07:14

hüdr. ketaspiduril peaks olema ikka kogu kupatus komplektis. Meh. piduril on aga ainult ketas+pidur ja trossid-kõrid ning lingi pead ise vaatama. Jutt käis siis uutest asjadest poest ostes Avidi näitel.

Kasutaja avatar
Intzz
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 08. 05. 2003. 22:30

Postitus Postitas Intzz » 25. 07. 2005. 07:21

hüdr. pidur on tavaliselt ostes ikka komplektne - link, voolik, support. klotsid, ketas.
kui miski jublakas on eraldi siis ma nimetaks neid pigem varuosadeks.

Samas kui otsustad hüdr.piduri kasuks ära unust, et sellel süsteemil on suht nõrgaks kohaks voolik mis võib jääda sõites kuhugi taha ja rebeneda.

kui raha napib siis ma valiks pigem Avidi bb7

kasparmerivali
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 18. 02. 2005. 20:29

Postitus Postitas kasparmerivali » 25. 07. 2005. 17:48

ratta kiirused on nii mõtetult väikesed ,et siin küll mingit vahet ei tunneta.
ja teiste komponentidega sama lugu.kas on xt ,xtr,alivo,acera mittemingit
fucking vahet välja arvatud ilus kiri ja kallis hind.pidurite kohapealt
omasin hüdraulilisi crimecasi ja nüüd on mehaanilised hayesi omad. täpipealt
samamoodi jään seisma nagu v piduriga.mingite grammidega kaaluvahe
ei mõiuta ka korralikku ratturit.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 25. 07. 2005. 17:51

kasparmerivali kirjutas:ratta kiirused on nii mõtetult väikesed ,et siin küll mingit vahet ei tunneta.
ja teiste komponentidega sama lugu.kas on xt ,xtr,alivo,acera mittemingit
fucking vahet välja arvatud ilus kiri ja kallis hind.pidurite kohapealt
omasin hüdraulilisi crimecasi ja nüüd on mehaanilised hayesi omad. täpipealt
samamoodi jään seisma nagu v piduriga.mingite grammidega kaaluvahe
ei mõiuta ka korralikku ratturit.
oma kogemusest väidan, et paljudel asjadel on tuntav vahe. nii siinnimetatud kraami hulgast kui ka teiste osadega.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Intzz
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 08. 05. 2003. 22:30

Postitus Postitas Intzz » 25. 07. 2005. 18:21

ratta kiirused on nii mõtetult väikesed ,et siin küll mingit vahet ei tunneta.
sõida siis kiiremini
ja teiste komponentidega sama lugu.kas on xt ,xtr,alivo,acera mittemingit
fucking vahet välja arvatud ilus kiri ja kallis hind
sõida kiiresti ja erinevates tingimustes
pidurite kohapealt
omasin hüdraulilisi crimecasi ja nüüd on mehaanilised hayesi omad. täpipealt
samamoodi jään seisma nagu v piduriga.mingite grammidega kaaluvahe
ei mõiuta ka korralikku ratturit.
niisama kulgedes pole erilist vahet küll jah

nii, et hakka sõitma ja siis avalda arvamust

siimsiim6
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 24. 07. 2005. 14:55

Postitus Postitas siimsiim6 » 25. 07. 2005. 19:03

ostsin ette hüdraulilise ketaspiduri grimeca 15.1 1500eeguga ja sain kaasa zzyzx rummu ja mavic d521 pöia. Kogu kupatus on 2 aastat vana ja töötab nagu uus. on mõtet küll osta kasutatud.

HUS
Rattur
Postitusi: 79
Liitunud: 17. 04. 2003. 09:22

Postitus Postitas HUS » 25. 07. 2005. 19:08

Intzz kirjutas:meh. piduri juures vaata ,et suport oleks korras ja ketas sirge
Kas kettaid kuidagi sirgeks ka aetakse või aitab vaid uue soetamine?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 25. 07. 2005. 20:09

HUS kirjutas:
Intzz kirjutas:meh. piduri juures vaata ,et suport oleks korras ja ketas sirge
Kas kettaid kuidagi sirgeks ka aetakse või aitab vaid uue soetamine?
kuidas kõveraks läks? endal läks pagasnikusse kraami hooletult paigutades ketas veidi kõveraks ja painutasin käsitsi tagasi. mingi rihtimislauaga ei hakanud vaeva nägema.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

HUS
Rattur
Postitusi: 79
Liitunud: 17. 04. 2003. 09:22

Postitus Postitas HUS » 25. 07. 2005. 20:24

Ei teagi, mingit kukkumist ega muud tugevamat pihtasaamist pole olnud, lihtsalt märkasin, et viskab. Hmm, käega väänamist pidasin liiga lihtsaks lahenduseks aga äkki proovib siis.

starshine
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 14. 11. 2004. 18:42

Postitus Postitas starshine » 26. 07. 2005. 01:28

käega väänates on võimalus et ketas läheb rasvaseks ja/või mustaks (hea oleks kui rootori pidurduspinda üldse kätega ei puutu). lihtsaim variant on kasutada mingit pikka kuuskanti või mutrivõtit. viimane siis kettast läbi ja väänad sinna suunda kus vaja. ainult väga tugevalt ei tasu kohe - väänad kogemata vastupidi kaheksasse.

Kasutaja avatar
Intzz
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 08. 05. 2003. 22:30

Postitus Postitas Intzz » 26. 07. 2005. 06:55

ise olen rootori sirgeks ajanud kergelt koputades mõne raskema asjaga.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 26. 07. 2005. 07:07

starshine kirjutas:käega väänates on võimalus et ketas läheb rasvaseks ja/või mustaks (hea oleks kui rootori pidurduspinda üldse kätega ei puutu). lihtsaim variant on kasutada mingit pikka kuuskanti või mutrivõtit. viimane siis kettast läbi ja väänad sinna suunda kus vaja. ainult väga tugevalt ei tasu kohe - väänad kogemata vastupidi kaheksasse.
mina jälle hoiaks metallasjad kettast eemal niikaua kui võimalik. tavamõistes puhtad käed ei tee midagi.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Intzz
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 08. 05. 2003. 22:30

Postitus Postitas Intzz » 26. 07. 2005. 07:40

pidurduspinna käperdamine ei tule kasuks - klotsid imavad endasse kõikvõimalikke rasvasid ja õlisid, ja rasv ei soodusta pidurdamist. Võiks panna mingi kaltsu või paberi, näppude ja rootori vahele

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 26. 07. 2005. 12:46

Intzz kirjutas:pidurduspinna käperdamine ei tule kasuks - klotsid imavad endasse kõikvõimalikke rasvasid ja õlisid, ja rasv ei soodusta pidurdamist. Võiks panna mingi kaltsu või paberi, näppude ja rootori vahele
Ma ei tea, tundub tegelikult juba juuksekarva lõhki ajamisena. Kui sõidad nt. asfaldil vihma või märjaga, siis pritsib tee pealt mitu korda rohkem õlist pläga ketastele. Ja mitte ainult õli, ka kõikvõikalikku muud jama, mida seal ohtralt leidub.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

kasparmerivali
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 18. 02. 2005. 20:29

Postitus Postitas kasparmerivali » 26. 07. 2005. 14:41

vot see on kaine inimese jutt

Kasutaja avatar
Intzz
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 08. 05. 2003. 22:30

Postitus Postitas Intzz » 26. 07. 2005. 17:44

Rivo kirjutas:Ma ei tea, tundub tegelikult juba juuksekarva lõhki ajamisena. Kui sõidad nt. asfaldil vihma või märjaga, siis pritsib tee pealt mitu korda rohkem õlist pläga ketastele. Ja mitte ainult õli, ka kõikvõikalikku muud jama, mida seal ohtralt leidub.
said mõttest aru. liigne "katsumine" lihtsalt kiirendab seda vältimatut protsessi millal klotsid mõttetuks muutuvad.

mul endal selline probleem, et pea iga nädal rihin rootorit vähe sirgemaks :roll:

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Postitus Postitas mart2 » 26. 07. 2005. 19:36

Intzz kirjutas:pidurduspinna käperdamine ei tule kasuks - klotsid imavad endasse kõikvõimalikke rasvasid ja õlisid, ja rasv ei soodusta pidurdamist. Võiks panna mingi kaltsu või paberi, näppude ja rootori vahele
Ostsin eelmisel aastal Koduextrast piduriketaste puhastamise aerosooli - väga hästi töötab. Olen kasutanud regulaarselt, sest ka linnatänavatelt lendab tahma ja õlitilku kettale. Kui ratas alt, siis käin immutatud kaltsu ja puutikuga klotsivahed yle.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Masuudihaldjas
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 28. 04. 2004. 15:53

Postitus Postitas Masuudihaldjas » 26. 07. 2005. 20:54

Ma laiendaksin natuke teemat. Kas külm teeb ketaspiduri tuimemaks? Ilmselt ei ole kunst väita, et teeb. Õli viskoossus suureneb, aga ehk on keegi kasutanud. Millised on kogemused? Ütleme, et väljas on -10 C.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 26. 07. 2005. 20:57

Masuudihaldjas kirjutas:Ma laiendaksin natuke teemat. Kas külm teeb ketaspiduri tuimemaks? Ilmselt ei ole kunst väita, et teeb. Õli viskoossus suureneb, aga ehk on keegi kasutanud. Millised on kogemused? Ütleme, et väljas on -10 C.
ütleme, et ma sõitsin oma ketastega talv läbi ja vahet ei tundnud.
kas auto pidurdusteekond pikeneb pidurivedeliku viskoossuse suurenemise tõttu?
minu jaoks samasugune arutelu nagu see kas CO2 pole liiga raske või vale suurusega molekuliga õhukumi täitmiseks.
Viimati muutis erikr, 26. 07. 2005. 21:31, muudetud 1 kord.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 26. 07. 2005. 21:11

mart2 kirjutas: Ostsin eelmisel aastal Koduextrast piduriketaste puhastamise aerosooli - väga hästi töötab.
Näiteks Hayesi kasutusjuhendis on kirjas, et kettapuhastusvahendiga mitte puhastada, kasutada tuleks isopropüül alkoholi (mis iganes see ka ei oleks).

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 26. 07. 2005. 21:13

Masuudihaldjas kirjutas: Kas külm teeb ketaspiduri tuimemaks? Ilmselt ei ole kunst väita, et teeb.
Kas rõhk levib suurenenud viskoossusega vedelikus kehvemini?

Kasutaja avatar
Intzz
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 08. 05. 2003. 22:30

Postitus Postitas Intzz » 27. 07. 2005. 00:15

õli pärast eriti ei põeks
pigem oleks mure tihenditega mis külmaga kangeks tõmbavad

Kasutaja avatar
cereal_killer
Rattur
Postitusi: 28
Liitunud: 28. 12. 2003. 19:14

Postitus Postitas cereal_killer » 03. 08. 2005. 22:26

millest te kõik räägite.... xt, xtr ja mis need siin kõik nimetati....
kas keegi jagaks minuga oma tarkust, mis need on?

kui keegi siin rääkis et mehh.maksab uuena 1500 kanti v midagi, palju see hydrauliline siis maksta võib?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 03. 08. 2005. 22:38

cereal_killer kirjutas:millest te kõik räägite.... xt, xtr ja mis need siin kõik nimetati....
kas keegi jagaks minuga oma tarkust, mis need on?

kui keegi siin rääkis et mehh.maksab uuena 1500 kanti v midagi, palju see hydrauliline siis maksta võib?
XT, XTR osas vaata http://www.shimano.com , need on MTB juppide seeriad.
odavaim hüdrauliline on Magura Julie, ca 79 EUR 1 ots saksas, veidi asisemad pidurid 120-180 eur ots.
hüdrauliliste tipp Magura Marta SL on ca 230-290 EUR ots

EDIT: Marta hind korrigeeritud.
Viimati muutis erikr, 04. 08. 2005. 07:13, kokku muudetud 2 korda .
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 04. 08. 2005. 06:47

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 09:43, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 04. 08. 2005. 07:13

Ermo kirjutas:Kus sa neid Marta SL nii odavalt nägid ????
näiteks http://tinyurl.com/8ju45
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 04. 08. 2005. 07:58

.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Vasta

Mine “Jupid”