Lingid: dual control vs rapidfire

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Oliver
Rattur
Postitusi: 1445
Liitunud: 31. 03. 2003. 09:00

Lingid: dual control vs rapidfire

Postitus Postitas Oliver » 15. 08. 2005. 21:32

Mul oli kindel soov vahetada oma väsinud rapidfire lingid dual control linkide vastu, kuid täna kuulsin hulga negatiivseid kommentaare dual controli vastu: alumine hoob murdub juba kergel kukkumisel; ässad ka ei kasuta seda, sest vahetamine ebamugav jne. Paljud teist kasutavad ka dual controlit, mis on teie arvamus?

Lisan märkusena, et kasutan rapidrise tagavahetajat. Rapidfire linkidega avastasin rapidrise suure puuduse: ma ei saa pidurdades käike üles vahetada!!!

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 15. 08. 2005. 22:14

Kasutan teist hooaega XT04 linkvahetust. Väga mõnus ja mugav. Tõusul kangutades sirutad korraks sõrmi ja kett ronib taga vaikselt suuremale. Samuti saab sarvedest hoides sõrmeotsaga lingile väikse tõksu anda.
Maitsed on erinevad. Mis ühele ei sobi on teisele viimasepeal. Harjusin nendega suht kiirelt & ei oska paremat tahta. Nüüd pole enam ka pidurdades käikude vahetamine probleem.

EDIT: Pöidlaalused junnid kerisin kohe alguses maha.
Viimati muutis veiko, 15. 08. 2005. 22:52, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
m6mm
Rattur
Postitusi: 377
Liitunud: 13. 04. 2005. 14:23

Postitus Postitas m6mm » 15. 08. 2005. 22:45

Alumise kangi saab muide ära võtta ja vahetada käike alla lükates pidurihooba üles. Kui ostsid vahetajad, siis seal on komplektis kaks väikest musta ruudukest, kruviauk keskel. Need pane alumise kangi asemele :idea: Ostsin ise ka need kuu aega tagasi, kolm päeva harjusin ja nüüd ei oska ilma enam olla.

Ainuke mure, äkki ma pole ainus: Kui vahetada esimene suure hammaka peale, kipub kett vahest väljapoole maha tulema. Mida teha? Käigud on muidu paigas aga just sel vahetamise hetkel, kui hoob on all, lükkab keti üle..

rosco
Rattur
Postitusi: 49
Liitunud: 31. 03. 2005. 19:12

Postitus Postitas rosco » 16. 08. 2005. 01:48

Käiguvahetajal peaks ju need kruvid olema,millega saab piirata kaugele vahetaja läeb?

Bimmer
Rattur
Postitusi: 190
Liitunud: 03. 11. 2003. 16:44

Re: Lingid: dual control vs rapidfire

Postitus Postitas Bimmer » 16. 08. 2005. 06:06

Oliver kirjutas:täna kuulsin hulga negatiivseid kommentaare dual controli vastu: alumine hoob murdub juba kergel kukkumisel; ässad ka ei kasuta seda, sest vahetamine ebamugav jne. Paljud teist kasutavad ka dual controlit, mis on teie arvamus?
Alumine hoob võib murduda küll, kuid see on väga vähetõenäoline. Lisaks vedeleb neid sadade kaupa erinevates sahtlinurkades üle Eesti ja tõenäoliselt keerad ka Sina need ise ära, kui oled juba harjunud ühe lingiga vahetama. Ässad kasutavad üldjuhul seda, mida antakse ja neid ei saa seetõttu endale eeskujuks võtta. Ise olen kasutanud dualeid kolm hooaega ja ei kurda. Käiguvahetus on mugav ja pingevaba (eriti just tõusudel käike kergemaks vahetades) ja saab ka pidurdamise ajal käiku vahetada.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 16. 08. 2005. 06:37

sedasorti linkidega reeglina positiivsed kogemused. Jääb üle ainult ühineda eelkõnelejatega kasutamismugavuse osas. Eriti hea on käed-sarvedel asendis käike kergemaks klõpsida.
Alumiste kangide jubinad lendasid küll vist peale kolmandat korda sahtlisse, aga kui parem käsi ükskord õnnetult üles paistetas, siis panin selleks ajaks tagasi (pöial toimis valutult).

Peale 1,5aastast kasutamist on hakanud XT-STI linkide võll natuke loksuma, see on plastmass-pukside peal.
Ja võistlustel peab numbri tripitamisel jälgima, et lingid vabalt käia saaksid.

Vahepeal olen siin X.0-ga ringi litutanud, aga srami-usulist minust polegi saanud. Tellitud XTR ketaspidurid tulevad justnimelt dual-control linkidega.
Gravity is a Bitch

maanus
Rattur
Postitusi: 570
Liitunud: 23. 05. 2003. 10:30

Postitus Postitas maanus » 16. 08. 2005. 08:23

Mul on siis esimest hooaega dualid ja siiani on nii öelda päris "seff" ( vaatan ikka veel neid nagu uusi ) vahetada, kui midagi kurta siis (minust kinni , mitte duali kehvusest) seda , mis veiko just eelnevalt plussiks tõi ( mäkke ronides püsti kangutades sarvedelt näpuotstega käike kergemaks vajutada), ise tahaks just vastupidist efekti.Omal sai nõnda käejärgi pandud, et kui nippel panna siis sarved on nõnda, et külge maha pannes sarv puutub maad ning link jääb puutumata (praktikas mitte tahtlikult proovitud).

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 16. 08. 2005. 11:49

Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 16. 08. 2005. 11:51

Kukkumisel murdumist saab sellega kahandada, et vidinaid lenksu külge mitte LIIGA kõvasti kinni keerata.

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 16. 08. 2005. 11:58

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 09:42, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 16. 08. 2005. 11:59

Olen kasutanud XT dual control linke koos xtr käikarite ja kõridega terve hooaja. Pöidla jubinaid minu rattaga ntx kaasa ei tulnudki. Ja väga rahul olen.
Kindlasti peavad olema korras kõrid ja trossid et oleks kerge neid linke alla vajutada, eriti esimest mida peab pikalt suruma.
Hiljuti vahetasin xt-d välja xtr sti linkide vastu ja olen aina enam rahul.
xtr lingid on natuke lühemad, mis sobivad minu suht lühemate sõrmedega - linkide liikumise amplituud on väiksem, aga samas käiguvahetus on sama kerge kui enne. Ma pakun et eriti parem ei saagi käiguvahetus shimano standardite järgi olla.

Aga piduriosaga annab küll hästi natuke viriseda - see jutt kehtib küll vist ainult v-piduri versiooni kohta. Võrreldes eraldi olevate xt linkidega on pidureid tõmmata natuke raskem ja ebamäärasem kuna sa tirid ja painutad ka käigukõrisid ning pidurivedrud tuleb päris kangeks timmida, et link 100% tagasi läheks. Lisaks tuleb jah vaadata et võistlustel number ning kaablivitsad ei hakkaks pidurdamist pooma.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 16. 08. 2005. 16:21

Ermo kirjutas:Augusti MB Action-is taovad rattafirmade ostujuhid Shimano duali ning rapidrise väga sügavale maa sisse ( minu arvates õigustatult ) ...
Õigustatult jah. Ei meeldi mullegi see sõrmedega võimlemine. Maastikul eelistan ikka lenksus kinni hoida ja samal ajal käike vahetada, mis dual süsteemiga võimatu.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 16. 08. 2005. 16:40

Rivo kirjutas:
Ermo kirjutas:( minu arvates õigustatult ) ...
Õigustatult jah.
Maitseasi.

Kasutaja avatar
MaT
Rattur
Postitusi: 248
Liitunud: 25. 01. 2005. 13:46

Postitus Postitas MaT » 17. 08. 2005. 08:02

.
Viimati muutis MaT, 29. 12. 2012. 15:10, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 17. 08. 2005. 08:18

Käru kirjutas:Plaanis endalgi XT dual control soetada.
Rääkige veel kaks korda ja hästi aeglaselt kuidas see käikude allavahetamine nii imekergelt käia saab. Tagavahetaja vedru ajab ju vahetajat väiksemate hammakate poole mitte suuremate. Praegu on taga XT ja lenksul Deore lingid. Tolle Deorega peab ikka pikalt lingile suruma et käik allapoole vahetuks.
oleneb tagavahetajast. alates 2004 on ka XT juba rapidrise, XTR alates 2003, LX pidi ka vist tulema rr.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
MaT
Rattur
Postitusi: 248
Liitunud: 25. 01. 2005. 13:46

Postitus Postitas MaT » 17. 08. 2005. 08:28

.
Viimati muutis MaT, 29. 12. 2012. 15:11, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 17. 08. 2005. 09:07

erikr kirjutas: oleneb tagavahetajast. alates 2004 on ka XT juba rapidrise, XTR alates 2003, LX pidi ka vist tulema rr.
05 LX tagakäikar st RD-M 580, on tõesti rapidrise ehk shimano keeles > low normal , paradox, reverse spring type.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 08. 09. 2005. 09:21

mart kirjutas:
erikr kirjutas: oleneb tagavahetajast. alates 2004 on ka XT juba rapidrise, XTR alates 2003, LX pidi ka vist tulema rr.
05 LX tagakäikar st RD-M 580, on tõesti rapidrise ehk shimano keeles > low normal , paradox, reverse spring type.
06Deore tagakäikar saab samuti olema rapidrise. Lisaks tuleb ka dualcontrol link ja centrelock rootor/rumm.
06deore pilt ja jutuke
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

keegimuu
Rattur
Postitusi: 38
Liitunud: 02. 12. 2006. 23:24

Postitus Postitas keegimuu » 23. 12. 2006. 00:21

Kuidas see (Deore XT) Dual Control täpselt töötab (üles, alla, pidurdus) ja mis kangieemaldusest te räägite? :)

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 24. 12. 2006. 14:46

keegimuu kirjutas: 1. Kuidas see (Deore XT) Dual Control täpselt töötab (üles, alla, pidurdus)
2. ja mis kangieemaldusest te räägite? :)
1. dual control video 1.26min, kus näha, mismoodi käiguvahetus töötab rapid rise /inverse/ paradox/low normal tagakäikariga. Klassikalise/top normal/conventional tagakäikariga on üles ja alla vahetus vastupidine. Pidurihoob töötab kummalgi juhul ühtmoodi st tõmbele.

2. Jutt on vidinast nr 14 ja 15, mis keeratakse küljest ja asendatakse vidinaga nr 25 ja 16
http://bike.shimano.com/media/cycling/t ... 539725.pdf
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

keegimuu
Rattur
Postitusi: 38
Liitunud: 02. 12. 2006. 23:24

Postitus Postitas keegimuu » 25. 12. 2006. 02:34

mart kirjutas:
keegimuu kirjutas: 1. Kuidas see (Deore XT) Dual Control täpselt töötab (üles, alla, pidurdus)
2. ja mis kangieemaldusest te räägite? :)
1. dual control video 1.26min, kus näha, mismoodi käiguvahetus töötab rapid rise /inverse/ paradox/low normal tagakäikariga. Klassikalise/top normal/conventional tagakäikariga on üles ja alla vahetus vastupidine. Pidurihoob töötab kummalgi juhul ühtmoodi st tõmbele.
Selge, tänan info eest.

Kuidas selline vidin vastu peab ja end õigustab (mugavus, kiirus)? St kui teda saab kolmes suunas tirida-tõmmata, on ta selline universaalne riistapuu. Universaalne kipub tihtipeale aga kehv olema... Kallis ka teine.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 25. 12. 2006. 08:20

keegimuu kirjutas: Kuidas selline vidin vastu peab ja end õigustab (mugavus, kiirus)? St kui teda saab kolmes suunas tirida-tõmmata, on ta selline universaalne riistapuu. Universaalne kipub tihtipeale aga kehv olema... Kallis ka teine.
kui need dual shifterid tulid siis oli siin foorumis päris palju juttu sellest. proovi otsida.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

keegimuu
Rattur
Postitusi: 38
Liitunud: 02. 12. 2006. 23:24

Postitus Postitas keegimuu » 25. 12. 2006. 10:30

erikr kirjutas:kui need dual shifterid tulid siis oli siin foorumis päris palju juttu sellest. proovi otsida.
Ma usun, vaatan kindlasti vanemaid teemasid ka. :)

Väljatulemise hetkel ei osata ilmselt vastupidavusest rääkida,
sestap nüüd uuringi, ehk on omanikud nö targemaks saanud.


/edit
Ei leidnud siit foorumist seda "palju juttu",
niiet mu küsimused on endiselt jõus. :)

Vasta

Mine “Jupid”