Ehitan matkaratast
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Ehitan matkaratast
Asja mõte on selles et võimatu on leida valmiskujul mnt geomeetriaga matkaratast. Varem olen "läbi sõitnud" ühe vana Tunturi ja Helkama Kulkuri aga nende puhul jäi puudu madalatest käikudest ja üldisest vastupidavusest-mõlemad rattad on praegu hüljatuna Euroopa avarustes Vähegi tasemel Merida Freeway seeria maksab juba ligi 10k ja ma arvan et sarnase raha eest võib ise ka midagi saavutada.
Praeguseks on pilk pidama jäänud Merida Speeder raamil aga pole veel vastust saanud kas sellel pakiraamide kinnituskohad on olemas. Konkreetne küsimus foorumlastele oleks käiguvahetite kinnituste kohta-kas need on mnt/mtb seeriate ja eri mudelite puhul erinevad? Kui keeruline on ise keskjooksu ja kahvli paigaldamine ja kui palju eri mõõte nendel on? Oodatud on ka kõik muud abistavad näpunäited. Kui keegi arvab et valmisratas osta on odavam siis küsimus ei ole niiväga selles-suveni on palju aega ja tahaks lihtsalt pimedatel talveõhtutel näpud õliseks saada, ja siis muidugi rahaline pool-igati soodus oleks kulud pikema perioodi peale määrida
Sain just veloplusist teada et pakiraamid-porilauad on t?itsa võimalikud
Praeguseks on pilk pidama jäänud Merida Speeder raamil aga pole veel vastust saanud kas sellel pakiraamide kinnituskohad on olemas. Konkreetne küsimus foorumlastele oleks käiguvahetite kinnituste kohta-kas need on mnt/mtb seeriate ja eri mudelite puhul erinevad? Kui keeruline on ise keskjooksu ja kahvli paigaldamine ja kui palju eri mõõte nendel on? Oodatud on ka kõik muud abistavad näpunäited. Kui keegi arvab et valmisratas osta on odavam siis küsimus ei ole niiväga selles-suveni on palju aega ja tahaks lihtsalt pimedatel talveõhtutel näpud õliseks saada, ja siis muidugi rahaline pool-igati soodus oleks kulud pikema perioodi peale määrida
Sain just veloplusist teada et pakiraamid-porilauad on t?itsa võimalikud
Re: Ehitan matkaratast
Kui keeruline või lihtne see on, sõltub paljudest asjadest. Kui pead silmas võimalust seda vihmaga kuskil pargis pinginajal vahetada, käepäraste vahenditega, siis vaevalt et sa hakkama saad. Õigete riistadega õiges kohas vähegi pädevam rattur peaks ikka.MeipMeip kirjutas:Kui keeruline on ise keskjooksu ja kahvli paigaldamine ja kui palju eri mõõte nendel on? Oodatud on ka kõik muud abistavad näpunäited.....
Kahvlite kohapealt niipalju, et neid on maailmas ehk tuhandeid erinevaid. Kui aga silmas pidasid amordipulka, siis peamiselt on levinud 2te erinevat tollimõõtu.......
Mina läksin seda teed, et ostsin "standartse" ATB ja ehitasin selle matka vajadusteks ümber. Tõsi, esimese aasta jooksul elas ratas peale iga matka üle veel täiendava metamorfoosi - eks midagi jää ikka kahe silma vahele või siis tuleb vändates pähe "veel parem" idee. Praeguseks on mu ratas selline, et võin sellel ebamugavust tundmata kõõluda palju tunde ja seda täis teadmist, et midagi väga hullu juhtuda ei saa. See on, muide ka iseehitamise/ümberehitamise üks kasulik pool, et midagi ei jää juhuse hooleks. Poest ostetud ka kõige kallim ratas on siiski masstöö... Ja eks "tsivilisatsioonist" kaugel olles on igati kasulik teada, mis on su ratta sees. Nii väheneb oluliselt teele jäämise risk.
Ratta valikust. Tundub iroonilisena, et veendunud hübriidlasena on minu matkaratas 26-tolline. Sõber ostis selleks tarbeks 29-tollise Nishiki Bigfoodi. Mugavuse ja veerevuse kohta kasutaksin ülivõrdeid. Teeb ikkka kadedaks küll! Mugavad on ka tavalisest pikemad alumised sidevardad. See on oluline rattakottide paigutamisele.
Komponentidest. Jätsin alguses oma rattale samad vahetajad (Acera), hammasrattad, trossid jne. Need käivad normaalse hoolduse korral küll. Hiljem hakkasin neid tasapisi, vastavalt kulumisele välja vahetama. Loomulikult paremate vastu. Selliselt kostab taskust vähem rahakoti niutsumist...
Ratta valikust. Tundub iroonilisena, et veendunud hübriidlasena on minu matkaratas 26-tolline. Sõber ostis selleks tarbeks 29-tollise Nishiki Bigfoodi. Mugavuse ja veerevuse kohta kasutaksin ülivõrdeid. Teeb ikkka kadedaks küll! Mugavad on ka tavalisest pikemad alumised sidevardad. See on oluline rattakottide paigutamisele.
Komponentidest. Jätsin alguses oma rattale samad vahetajad (Acera), hammasrattad, trossid jne. Need käivad normaalse hoolduse korral küll. Hiljem hakkasin neid tasapisi, vastavalt kulumisele välja vahetama. Loomulikult paremate vastu. Selliselt kostab taskust vähem rahakoti niutsumist...
Re: Ehitan matkaratast
Kas pead silmas sellist raami kuju (kotte, lenksu, ülekannet ära vaata)?. Kui mitte, siis võta suvaline pikem MTB raam. Enamus eesti matkajatest kulgeb MTB raamil ja on rahul.MeipMeip kirjutas:Asja mõte on selles et võimatu on leida valmiskujul mnt geomeetriaga matkaratast.
Praeguseks on pilk pidama jäänud Merida Speeder raamil
Euroopas on matkarataste (mitte segamini ajada - matkaks kohandatud tavarattaga) raami konf MTB-MNT umbes fifty-fifty.
Speederil on tehasekonfis 28mm laiused kummid. Matkarattal võiks laius olla 35mm ja enam. Paljud nn mnt raamid ei võimalda mahutada sellist laiust aiste vahele.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Just sellist raami ma tahan Kaks eelmist ratast olid Tunturi (10 kaiku) ja Helkama Kulkuri (12 kaiku), molemad "sellise" raamiga, paraku ei pidanud tehnika vastu ja praegu on Tunturi kuskil Hispaania ja Prantsusmaa piiri lahedal ja Helkama Roomas. Kuna kaal on minu jaoks sekundaarne eelistaks tegelikult terasraami aga vanadele raamidele on vist raske uusi kaiguvahetajaid (kinnitus?) ja keskjooksu (moodud?) panna ja praegu vist eriti selliseid terasraame ei tehta (?)
Kona Sutra on äkki selline ratas nagu otsid? http://www.konaworld.com/2k6/preview/sutra_2k6.htm
See ei tundu isegi ahvatlev mitte. Milleks matkarattale ketaspidurid ja xt vahetaja!? Tegelikult hapud viinamarjad aga läks nii, et leidsin Tartust Ratturi poest praktiliselt kulumisjälgedeta kasutatud Schwinn Superspordi ja panin juba kinni. Seegi tahab mõningast kohendamist nt. tagumise suurima hammasratta vahetamist suurema vastu, pakiraame jne. aga tuleb tunduvalt odavam kui päris nullist ehitada ja vähene kogemus ütleb et säästetud raha kulub teel olles marjaks ära . Kui olen ratta enam-vähem konditsiooni saanud teen ehk pilti ka. Aitäh kõigile kes vaevusid kaasa mõtlema.Kona Sutra on äkki selline ratas nagu otsid?http://www.konaworld.com/2k6/preview/sutra_2k6.htm
Asjatundmatult küsin, et kui suure pealt suuremaks vahetad ? Küsiks lisaks ka esihammasrataste mõõdud..MeipMeip kirjutas:... Seegi tahab mõningast kohendamist nt. tagumise suurima hammasratta vahetamist suurema vastu...
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?