1. leht 1-st
Talv ja amort
Postitatud: 23. 10. 2003. 08:10
Postitas Rivo
Paljud räägivad, et talviti sõites oleks mõistlik amort asendada jäiga kahvliga. Aga kui amordil Lock-Out olemas, kas piisaks nt. lukus asendiga sõitmisega ? Ei tahaks hästi uskuda, et külmakraadid amordile nii hävitava mõjuga oleksid. Õli läheb paksemaks, kummipuksid jäigemaks, see olekski nagu kogu muutus või on mul midagi väga olulist kahe silma vahele jäänud ?
Re: Talv ja amort
Postitatud: 23. 10. 2003. 08:15
Postitas erikr
Rivo kirjutas:Paljud räägivad, et talviti sõites oleks mõistlik amort asendada jäiga kahvliga. Aga kui amordil Lock-Out olemas, kas piisaks nt. lukus asendiga sõitmisega ? Ei tahaks hästi uskuda, et külmakraadid amordile nii hävitava mõjuga oleksid. Õli läheb paksemaks, kummipuksid jäigemaks, see olekski nagu kogu muutus või on mul midagi väga olulist kahe silma vahele jäänud ?
oluline on see kas tootja on materjalide valikul ja protsessil midagi kahe silma vahele jätnud. nimelt madalad temperatuurid ja selle mõju tootele ja selle toimimisele. kui ikka tõmbab tihendid jäigaks siis on nähtud lekkivaid amorte küll. enda amort töötab probleemideta ka -18-ga.
Postitatud: 23. 10. 2003. 10:03
Postitas Ermo
,
Postitatud: 23. 10. 2003. 12:18
Postitas charlie
hull ei ole ehk külmas sõitmine...hull on soojast ruumist järsku külma kätte tulek ja kohe rattaga sõitma hakkamine...vähemalt mul vend keeras oma ratta amordi nii tuksi...abiks ehk lasta rattal veidi enne külmas seista. samuti ka külmast sooja ruumi tulek, tekib kondents, mis võib rikkuda ratast.
Postitatud: 23. 10. 2003. 12:44
Postitas ain
Aga kus oleks siis mõtekam ratast ületalve pidada- külmas ja kuivas pööningul või keldris, kus soe aga niiskem?
Postitatud: 23. 10. 2003. 12:46
Postitas Ermo
.
Postitatud: 23. 10. 2003. 17:12
Postitas tann
Mul sain ka eile kõvakahvel alla pandud ja no tegi ikka ratta inetuks küll, aga samas pole vaja karta, et amordiga midagi juhtuda võiks. Ei pea just lekkimise mure olema, libedaga võid lihtsalt nii hullult kukkuda, et oma kalli amordi puruks kukud(olen nii kukkunud ja siis polnud veel libe). Mul on amordiks sid race carbon ja öeldi et sellel on nii vedel õli sees, et võib talv läbi sõita probleemideta, aga milleks võtta riske, ma parem naudin suvel amordiga sõitmist
Postitatud: 23. 11. 2003. 12:10
Postitas Tõnis M
Siiski on jäänud mulle täiesti arusaamatuks, kas lasta amordil teha oma tavalist tööd, või keerata ta kinni.
(mul on muide eesti rahvaamort, scareb elite)
täna oli plaanis sõitma minna.
Postitatud: 23. 11. 2003. 14:51
Postitas Ruve
Tõnis M kirjutas:Siiski on jäänud mulle täiesti arusaamatuks, kas lasta amordil teha oma tavalist tööd, või keerata ta kinni.
(mul on muide eesti rahvaamort, scareb elite)
täna oli plaanis sõitma minna.
scareb elite ei ole väga rahvaamort
keera lukku ja sõida palju tahad,midagi ei juhtu.
Postitatud: 23. 11. 2003. 16:14
Postitas Tõnis M
Siiski on mulle jäänud mulje, et see scarebite seeria on Eestis väga pop. See on muidugi väga tore.
Aga muidu on sõit tehtud, enamuse ajast hoidsin amorti lukus. Kodus kastsin ratta korra tulise veega üle, praegult kuivab garaa?is. Õhtul õlitan.
Postitatud: 23. 11. 2003. 19:27
Postitas Lüliti
Aga mis arvata vedruamordi kohta? Talvel ei tasu seda väljas piinata? Amort on RST Gila TL muidu.
Postitatud: 23. 11. 2003. 23:03
Postitas Andres L
Minu 3 aastat truult teeninud RS Indy XC -le tegi talv hävitava lõpu. Ma pole midagi sarnast varem näinud ega ka V+ mehaanukud ka mitte, nimelt kuskil keskel amordi korpusel tekkisid 2 kuskil 2-3mm läbimõõduga auku, nendest aukudest oli ilusti näha kuidas amort sees liigub. Üks mehaanik arvas et need augud tegi autoteele pandud sool, et "ussitas" läbi. Sellest soovitan ma kõigil kes talvel amordiga sõidab ja kellel neid kummist kaitsmeid ümber pole vahetada tavalise kahvliga, odavama amordiga millest kahju pole või panna ise kaitsmed ümber mida on saada V+.
Postitatud: 24. 11. 2003. 10:26
Postitas luukere
Bambu kirjutas:Sellest soovitan ma kõigil kes talvel amordiga sõidab ja kellel neid kummist kaitsmeid ümber pole vahetada tavalise kahvliga, odavama amordiga millest kahju pole või panna ise kaitsmed ümber mida on saada V+.
millistest kaitsmetest on jutt?
Postitatud: 24. 11. 2003. 10:50
Postitas Ruve
luukere kirjutas:Bambu kirjutas:Sellest soovitan ma kõigil kes talvel amordiga sõidab ja kellel neid kummist kaitsmeid ümber pole vahetada tavalise kahvliga, odavama amordiga millest kahju pole või panna ise kaitsmed ümber mida on saada V+.
millistest kaitsmetest on jutt?
jutt ilmselt neid kaitsmetest mis krõpsuga kinni käivad,sama koha peale kus muidu kummist jupid..
ei usu,et sool amorti eriti lõhub,aga mine tea
miinus kraadidega pole ikka hea lahtise amordiga sõita,sest nii õli kui määre lähevad külmaga paksemaks ja amort ei liigu nii hästi ja kulub ka rohkem.lukuga amordiga pole asi vist nii hull kui lukk kinni.
Postitatud: 24. 11. 2003. 11:10
Postitas Mati
luukere kirjutas:millistest kaitsmetest on jutt?
Sellistest. See punane värk seal torude küljes siis.
Postitatud: 24. 11. 2003. 15:42
Postitas Andres L
Mati kirjutas:luukere kirjutas:millistest kaitsmetest on jutt?
Sellistest. See punane värk seal torude küljes siis.
Just neid ma mõtlesingi
Postitatud: 24. 11. 2003. 15:49
Postitas Andres L
jutt ilmselt neid kaitsmetest mis krõpsuga kinni käivad,sama koha peale kus muidu kummist jupid..
ei usu,et sool amorti eriti lõhub,aga mine tea
miinus kraadidega pole ikka hea lahtise amordiga sõita,sest nii õli kui määre lähevad külmaga paksemaks ja amort ei liigu nii hästi ja kulub ka rohkem.lukuga amordiga pole asi vist nii hull kui lukk kinni.
Sool sööb alumiinimi ja veel kuidas.V+ öeldi ka et parem oleks kui saaks katta kõik kohad kinni kus on alumiinium väljas(värv maas, kruvi augud jne) et seal kohas pidi sool oma tööd tegema. Ma seda juttu ise välje ei mõelnud nii et ise teate mis teete.
Postitatud: 24. 11. 2003. 18:30
Postitas tann
Ruve kirjutas:miinus kraadidega pole ikka hea lahtise amordiga sõita,sest nii õli kui määre lähevad külmaga paksemaks ja amort ei liigu nii hästi ja kulub ka rohkem.lukuga amordiga pole asi vist nii hull kui lukk kinni.
Kui odavamatest amortidest rääkida siis vb jah, aga minu Sid Race Carbon pidi iga ilmaga sõitma st õli pidi piisavalt vedel olema
Aga siiski eelistan talvel kõvakahvlit
Postitatud: 18. 04. 2006. 18:20
Postitas andreas123
Mul juhtus selline asi et panin terve amordiga ratta katlamajja, suht külm on ikka üleval, nagu õues peaaegu, ainult tuult ei ole. Võtsin ratta kevadel välja, hopsti, kui pressin amordid sisse tuleb mõlemalt torult ülesse kaks plastik toru moodi asja mis peaks nagu kinni seal sees olema aga mõlemal naglad ise katki läinud. Kas neid vahetatakse? Plaanis ostma minna uut vedrukahvlit ~700kr aga mida räägite..