1. leht 1-st
Esikäikkar ei vaheta kõige väiksema hammasratta peale
Postitatud: 28. 06. 2005. 15:30
Postitas tanelq
Probleem selline siis et esikäiguvaheti peale trossi vahetamist ei vaheta enam eest 1-mese hammasratta peale olen trossi ka täiesti lahti lasknud kuid ikka jääb 2 peale. Viimati võeti käiguvahetitega midagi ette hoolduses. Varem olen ise trossi vahetanud küll ja pole probleemi olnud.
Kust võiks veel reguleerida või mida ette võtta ?
Postitatud: 28. 06. 2005. 15:36
Postitas avasalu
kui lased trossi täiesti lõdvaks ja ei vaheta ikka siis probleem tundub olevat piiramiskruvi vales reguleeringus, liiga kinni keeratud ja käiguvahetaja ei saagi kõige väiksemale hammakale vahetada, liikumine on takistatud. L kruvi tuleb lahtisemaks keerata.
Postitatud: 28. 06. 2005. 15:50
Postitas fax
Teine teoreetiline asi veel, et tasuks vaadata ka, et miski "kolmas" asi käikarit ei takista, enda vanal rattal oli selleks porilaud, mis vajus aegajalt allapool ja jäi käikarile takistavaks elemendiks..
Postitatud: 28. 06. 2005. 17:30
Postitas P
Ma arvan kah, et L kruvi liiga kinni. Keera rohkem vastupäeva lahti. Kui reguleerida ei oska, vaata
http://www.parktool.com/repair_help/how ... leur.shtml.
Postitatud: 28. 06. 2005. 21:42
Postitas tanelq
niih sain vahetama küll muidu kui 3-ndalt plõksida kohe 1 peale ... aga 2-selt 1-sele ikka ei vaheta
Postitatud: 28. 06. 2005. 22:13
Postitas fax
Kas käikari "raam" on ikka sirge ja jookseb täpselt paralleelselt esimeste hammakatega? Samuti kui kett tagant kõige suurema ja eest kõige väiksema peal siis käikari sise külg on ikka ketist umbes 1mm eemal ja välimisega siis tagant väike ja eest suur samuti 1mm vahet?
Ise sain oma kaasa rattal esimese käikari vahetusega ilusti hakkama, nagu siine kodanik Veiko õpetas, et kõigepealt trossipingutus kruvid täiesti lõdvaks ja siis edasi trossi pingutus kruvidega mängida ja esimene samm paika ajada, õnneks on mõleal korral käikaril samm õige olnud ja piiramiskruve pole vaja kasutada olnud.
Samas tekkis väike kahtlus juurde, et kas on nii, et kui teise pealt esimese peale lülitad siis käiguvahetaja läheks nagu õigesse kohta, aga kett ei taha üle tulla ? Sellisel juhul tasuks see teine hammaks üle vaadata ja vajaduse korral ka natukene viilida või välja vahetada..
Disclaimer: Kui keski leiab vea minu jutus siis ütlen ausalt, et mul on kalduvus rohelisusele, blondiinsusele, ebapädevusele ja paranoiale..
Postitatud: 28. 06. 2005. 23:41
Postitas tanelq
Käikar paistis õieti olema küll , kett justkui tahaks minna aga ei lähe ragiseb ja muud midagi. Tekkis järelemõeldes väike kahtlus viimase hoolduse suhtes ..tehti keskjooksu vist ümber ja tänu sellele nihutati võibolla natuke hammasrattaid et enam hästi ei jookse ?
Postitatud: 29. 06. 2005. 07:19
Postitas Matkaja
Vaata, kas käikar vastu ratta raami ei lähe. Selline variant võib tekkida, kui keskjooksuga on midagi tehtud s.t tsentrist eemale nihutatud.
Postitatud: 29. 06. 2005. 10:45
Postitas Ants_M
Tervitust.
Mul ka üks väike küsimus esimese käiguvaheti kohta.
Probleem selles: peale hooldust ei vaheta 2 hammakalt 1 hammakale ja sama jama ka 3lt 2 vahetades. Täpsemalt on point selles et kui kett hakkab langema teiselt hammakalt esimesele, siis käiguvaheti surub keti hammasratta ja vahetaja vahele kinni ja kett ongi maas, mis teha?
Ratas GT agressor 03 ja originaal sis käikarid, ratas sõitnud max 300 km.
Postitatud: 25. 04. 2006. 15:29
Postitas Raido79
mul ka umbes taoline jama kuid et mul ei taha 3-ndale hammakale minna,ning vist tean ka miks:eelmine suvi vahetati keskkjooks ära ning see on kuidagi hakanud lahti põruma v ära libisema igatahes see on liikunud aina rohkem väljapoole(hammasrataste poole)
ja praegu on nii et kett on koguaeg keskmisel hammakal kuid käiguvahetajal ma olen pannud 3-nda numbri peale sest muidu see kõriseb jubedalt(kett käib vastu vahetajat)
Ise ma seda keskkjooksu lahti ka ei hakka võtma!
Postitatud: 25. 04. 2006. 15:36
Postitas AndreK
Raido79 kirjutas:mul ka umbes taoline jama kuid et mul ei taha 3-ndale hammakale minna,ning vist tean ka miks:eelmine suvi vahetati keskkjooks ära ning see on kuidagi hakanud lahti põruma v ära libisema igatahes see on liikunud aina rohkem väljapoole(hammasrataste poole)
ja praegu on nii et kett on koguaeg keskmisel hammakal kuid käiguvahetajal ma olen pannud 3-nda numbri peale sest muidu see kõriseb jubedalt(kett käib vastu vahetajat)
Ise ma seda keskkjooksu lahti ka ei hakka võtma!
Selge
Re: Esikäikkar ei vaheta kõige väiksema hammasratta peale
Postitatud: 25. 04. 2006. 19:31
Postitas metslane
tanelq kirjutas:Probleem selline siis et esikäiguvaheti peale trossi vahetamist ei vaheta enam eest 1-mese hammasratta peale olen trossi ka täiesti lahti lasknud kuid ikka jääb 2 peale. Viimati võeti käiguvahetitega midagi ette hoolduses. Varem olen ise trossi vahetanud küll ja pole probleemi olnud.
Kust võiks veel reguleerida või mida ette võtta ?
kus holduses käisid?kui küsida tohib.
Postitatud: 25. 04. 2006. 20:24
Postitas AndreK
Mida siin üldse arutada - kui ise probleemist jagu ei saa, vii ratas hooldusesse.
Postitatud: 09. 05. 2006. 23:02
Postitas slsl
efoorumis mainitud
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=75
abiks ainus märkus : kruvide suhtes ilma koormuseta võivad käigud nats erineval kui koormusega käituda
Naise rattas sai jonksu aetud kodus tyhjalt ja töötab nagu unelm ilama kärinata jne kõik käigud . Enda ratas tyhjal käigul oli norm aga sõidul ei tahtnud käigud nmormaalselt sisse minna . Lahenduseks sai sõitetud 10 min edas i tagasi ja kruve poole pörde võrra keeratud . Ainus miinus 3 ei taha 2 peale tule ilma kerge peale vajutuseta põhkuseks see et kett jookseb nats valesti
aa ausalt öeldes pärast 2 ratast poldenam isu mängida
Postitatud: 09. 05. 2006. 23:27
Postitas Mati
slsl kirjutas:...Ainus miinus 3 ei taha 2 peale tule ilma kerge peale vajutuseta põhkuseks see et kett jookseb nats valesti
aa ausalt öeldes pärast 2 ratast poldenam isu mängida
Postitatud: 09. 05. 2006. 23:29
Postitas mart
slsl kirjutas:ratas tyhjal käigul oli norm aga sõidul ei tahtnud käigud nmormaalselt sisse minna .
Ära nõua oma ratta komponentidelt võimatut - sul on esikäikar c050 mudel st
entry level. Too vahetab käiku AINULT pinge/koormus vabal rezhiimil. Äärmuskruvide keeramine käiguvahetust ei paranda - kruvid piiravad vaid keti ärakukkumist sisse ja välja poole äärmisi hammakaid (sinu mõistes hammakad nr 1 ja 3). Käikari täpsust saad mingil määral regullida vasaku lenksuvalitsa kruviga.