1. leht 1-st

Suurem upgrade (erinevad MTB jupid)

Postitatud: 20. 01. 2006. 10:03
Postitas KaupoR
Seoses oodatava majandusliku olukorra paranemise ja olemasolevate rattadetailide pastaldumisega on kavas teha suurem uuenduskuur oma rattale. Hetkel on ta veel Merida Sport 500 tüüpseades (valdavalt), kuid loodetavasti mitte kauaks. Olen ise omast väiksest tarkusest (ja internetiavaruste hinnanguid lugedes) mingi ostukäru omale kokku sättinud, kuid sooviksin veel siinsete karvajalgade ja sepikute kommentaare ja soovitusi - eriti neilt, kes on mõnda neist asjadest (või konkureeruvat juppi) kasutanud ja teab, millest räägib. Veidi endast - kaalu on ~80 kilo, pikkust 187 cm, eesmärgiks on osa võtta maratonidest (Elion, TRM, Haanja100 jms) ja võibolla ka mõnest XC sõidust (nt. TRC) ja võibolla ka nt. Tahkos. Lisan veel juurde, et eelarve on siiski üsna limiteeritud - kui midagi muud soovitate, siis ärge hindadega kosmosesse trügige. Ütleme nii, et 10-15% variatsiooni on OK. Enamus kaubast on välja valitud bike-components.de'st.

Soovid ja vajadused siis sellised:
Ketspidurid ette ja taha. Olen hetkel välja valinud Avid Juicy 5 (ette ja taha 160 mm ketastega). Konkurentsi pakub ka Magura Louise.
Amort. Vaatamata keskmisest suuremele kaalule on hetkel valik nr 1 Marzocchi Marathon XC. Veidi kallim on valik nr. 2: Manitou R7 super Clickit Lockout 100 mm. Marzocchi on saanud kiidusõnu ülihea vastupidavuse ja töökindluse tõttu, seepärast on ta ka hetkel 1. eelistus. Samas on R7 ~300 grammi kergem ja lenksult lukustamisega. Hinnalagi võiks jääda kuskile sinna R7 juurde (ehk siis alla 400 EUR).
Tubless jooksud ketaspidurile. Praeguseks on üsna kindlalt valikus esimeseks tõusnud DTSwiss Onyx rumm + Mavic XM819 pöid koos DTSwiss Comp 2,0/1,8/2,0 kodaraga. Mõtlen veel ka Crosslandi peale ... Crossland on kahtlemata odavam.
Keskjooks. Otsus praeguseks tehtud ja kaup tellitud.
Kaelakausid. Otsus tehtud ja kaup tellitud.

Jooksudele lähevad peale ilmselt Twister Pro UST või Leader UST (see tegelt juba kummiteema).

Tänan kõiki nõustajaid ja abistajaid juba ette. Kuna mul on esimene nii suur ost (ülalmainitud jupid maksavad veidi vähem kui 2 korda enam, kui mu ratas kaks aastat tagasi), siis ei taha huupi laksida ning seepärast küsingi veidi lisanõu. Raha mul ka puu otsas ei kasva, seetõttu jäävad ära vidinad nagu R7 Platinum (või SID WC), CrossMax SL ja Magura Marta SL. Samas tahaks piisavalt häid juppe, mis kestaks mõned aastad ega veaks mind alt. Ahja veel - kas amordipump ja pidurite õhutuskomplekt peaksid olema ka kindlasti ostukorvis või saab ka ilma hakkama?

Postitatud: 20. 01. 2006. 10:53
Postitas Gunnar
pisut OT, aga min alustaksin ehk parema raami muretsemisest. Oled sa kindel, et raam pole pehmeks sõidetud, kui väidad, et keskjooks juba kutu. Mis kilometraa? on, mis aastakäigu ratas? Pole mõtet sitast saia teha, sinna rosinaid lisades.

Teine asi, et kui keskjooks kutu, siis peaks ka hammasrattad õhtal olema ja seega soovitaks ka käpad ära vahetada näiteks XT hollowtechII vastu.

No. of intersections - mitu korda kodarad omavahel ristuvad, kas 1, 2 või 3 korda, võib ka rohkem, kui suurem huvi erineda.

Re: Suurem upgrade (erinevad MTB jupid)

Postitatud: 20. 01. 2006. 10:56
Postitas Külaline
sqber kirjutas: DTSwiss kodulehel on küll tore kalkulaator aga ma ei oska midagi sisestada lahtrisse "No. of intersections" ?
kalkulaator on tore jahh... sinna lahtritesse tuleb kodarate ristumise arv sisestada. kuigi ma ise vist ladumise pooldaja niiväga polekski, võtaks pigem valmislaotult. peavalu vähem ja ega midagi hinnas suurt ei võida.

Postitatud: 20. 01. 2006. 11:10
Postitas KristjanS
nõustun 100% Gunnariga, ratas algab siiski raamist, seejärel jooksud. Need on kaks kõige tähtsamat (no kolm siis) asja mis ratta veerema panevad. Pidurid, kaelakausid, keskjooks ja amort su ratast kiiremini edasi ei vii vaid teevad rattasõidu aint mugavamaks. Mõtle sellele!

Postitatud: 20. 01. 2006. 11:13
Postitas erikr
minul saksas laotud (bike-box) jooksudega hea kogemus.
no of intersections on number, mitu ristumist kodaral on. ketaspiduri puhul soovitan nii ette kui taha 3x.
amordipumba ja õhtuskomplektiga on nii, et hea on omada kuid enamus elavad ilma. siis aitab kas teine rattur või pood. õhutuskomplektiga muidugi iga pood iga piduri puhul ei aita.

Postitatud: 20. 01. 2006. 11:55
Postitas KaupoR
seda ma arvasin, et tulevad kommentaarid raami osas :) Selgitan siis veidi oma valikut. Raamiga on sõidetud ligikaudu 5000 km, mida peaks olema mu meelest pigem vähe. Loomulikult tahaks ma ka uut raami aga see tähendaks veel lisakulu ~4 tuhat krooni (vist, ega ma täpselt ei tea ka mis nad maksavad). Amort on mul tuksis, see tuleb niikuinii välja vahetada. Uusi jookse tahaks ka sest olemasolevad on nagu nad on (natuke pehmed ja tasapisi hakkan kartma ka seinte läbikulumist). Kuna tahaks disc jookse, siis on ka pidurite ostmine enam-vähem kohustuslik. Siin on tegelikult ka konks - kuna hakkan taipama, et Crossland on parem valik kui XT rummule ehitada, siis Crossland on ju universaalne jooks ja võiks pmst ka piduritest esialgu loobuda, seda siis raami kasuks (kuigi omaks meeleldi ainult discile mõeldud raami). Tegelt kui nüüd järgi mõelda, siis tuleks mul üldse uus ratas osta :roll:

Praegu mõtlesin nii, et kuna raam peaks veel 1 hooaja vähemalt kestma, siis teen ülejäänud asjad sel aastal ära. Järgmisel võtaks siis raami ette. Ma ei olegi mõelnud, et sõidan selle raamiga igavesti. Palun edaspidi raamile enam mitte keskenduda vaid ülalmainitud juppidele. Kui ümber otsustan ja vahetan ka raami välja, küll siis selle kohta mingi märge tuleb.

Postitatud: 20. 01. 2006. 13:11
Postitas Külaline
:idea:

Postitatud: 20. 01. 2006. 13:21
Postitas Rivo
ketaspidur - eeldan, et praegu sul mingi suht tagasihoidlik V-pidur. Seega, on edasiminek kvaliteedi osas kindel, olenemata, kumma nendest valid. Silmad lähevad sul mõlemil juhul selliseks :shock: , kui esimest korda ketastega pidurdad. Panid oma valiku kriteeriumisse küll hinna, aga kas arvestasid ka sellega, et kui nende piduritega peaks miskit siin juhtuma, kas siis ka siit (Eesti) kiiret abi saab ?
amort - ma ei ole küll Marzocchit kunagi proovinud/kasutanud, aga väga tahaks. Ütleksin nii, et mina valiks Marzocchi ja samuti selle pärast, et negatiivset pole veel kuulnud ega lugenud selle tootja amortide kohta.
Jooksud - CrossLandist paremat hinna ja kvaliteedi suhet annab otsida.
Keskjooks - ega sul eriti valida pole, kuid....1900.- lisakulu, ning sul oleks uus XT kränk - pigem soovitaks seda.
kaelakausid - Ritchey't ei kiideta. Kui õieti mäletan, siis olid tal veel mingi oma mõõtu laagrid. Soovitada julgeksin midagi Cane Creek toodangust.

Ja veel, mille kuradima pärast sa neid asju Saksamaalt tellid, kui saaksid pea kõik kätte ka koha pealt, Eestist, ja samade hindadega, mis Saksas ?

Postitatud: 20. 01. 2006. 14:02
Postitas matukas
Rivo kirjutas:ketaspidur - eeldan, et praegu sul mingi suht tagasihoidlik V-pidur. Seega, on edasiminek kvaliteedi osas kindel, olenemata, kumma nendest valid. Silmad lähevad sul mõlemil juhul selliseks :shock: , kui esimest korda ketastega pidurdad. Panid oma valiku kriteeriumisse küll hinna, aga kas arvestasid ka sellega, et kui nende piduritega peaks miskit siin juhtuma, kas siis ka siit (Eesti) kiiret abi saab ?
Mina tegin esijooksuga niimoodi, et amordil olid V-piduri kinnitused ja natuke aega neid ka kasutasin. Ostsin ette komponentidest IS kettale rummu, kodarad ja tavapiduripöia. Siis, kui kettaga midagi väga halba peaks juhtuma, saan V-pidurit ka kasutada. Külgekruvimise vaev.

Postitatud: 20. 01. 2006. 14:26
Postitas Mati
Rivo kirjutas:... Keskjooks - ega sul eriti valida pole, kuid....1900.- lisakulu, ning sul oleks uus XT kränk - pigem soovitaks seda.
kaelakausid - Ritchey't ei kiideta. Kui õieti mäletan, siis olid tal veel mingi oma mõõtu laagrid. Soovitada julgeksin midagi Cane Creek toodangust.
...
Ja veel, mille kuradima pärast sa neid asju Saksamaalt tellid, kui saaksid pea kõik kätte ka koha pealt, Eestist, ja samade hindadega, mis Saksas ?
Mina olen jõudnud järeldusele, et minu taseme juures on LX täiesti piisav (igas olukorras ja rajal töötanud). XT vastupidavus on saanud kõrvaltvaadates pigem negatiivset tagasisidet.

Oma rattal on Cane Creek ZS2 kausid ja soovitaks küll.

Saksast tellimine on vist kokkuvõttes ikkagi odavam. Kõigil pole karvaseid käsi ka ju sees igal pool :wink: . Samas julgeks soovitada ka nt Ermo poole pöördumist (vt ost-müük alt). :idea:

Postitatud: 20. 01. 2006. 14:52
Postitas KaupoR
Veel lugedes ja privasse tulnud kommentaare arvesse võttes lisandus valikusse ka DTSwiss Onyx rummule laotud jooks (kodarad ja pöid jäävad samaks, mis ülal kirjeldatud XT põhisel jooksul). Eeldan, et sellise täienduse tegemise järel hääletab rahvas üksmeelselt XT välja. Kuid vaatame .. ühesõnaga nüüd silmanurgas 3 jooksu: Crossland, XT+XM819 ja Onyx+XM819 (järjekord on suvaline mitte eelistusel põhinev).

Ja võttes arvesse soovitusi uue crankseti osas, siis ilmselt teen hoopis sellise vahetuse, et võtan praegu LX BB ja mõne aja pärast teeb siis seal piirkonnas ka suurema uuenduse (ilmselt siis juba koos raami vahetusega).

Postitatud: 20. 01. 2006. 15:04
Postitas erikr
crossland on kindlasti pommikindel kuid raske. onyxiga on head kogemused.
saksa hindadega eestist ostmise all mõeldi just Ermo / Tarmo poole pöördumist.

Postitatud: 20. 01. 2006. 15:08
Postitas tarmo
maxspeed kirjutas: unusta Crossland kohe ära, vähemalt sedasi räägivad minust targemad :wink:
äärmiselt huvipakkuv oleks kuulata targemate meeste halbu kogemusi crosslandidega :roll: :?:
üks klubikaaslastest on crosslandidega 2 hooaega ja 2 tahkot läbi põrutanud. ilmselt sõidab 2 veel, võib-olla isegi 4. siiani pole probleeme olnud.

Postitatud: 20. 01. 2006. 15:30
Postitas Külaline
tarmo kirjutas: halbu kogemusi crosslandidega :roll: :?:
sai vist liiga põhjendamatult siia pandud, sry :oops: aga mul tuli lihtsalt tolle kasutaja näoilme meelde, kes kurtis liigset pehmust, rummude pidevat hooldevajadust, samalajal vandudes. vbla asi ka selles et ta suht raske vend, tema väitel sobiksid nood ehk kuni 75 kilostele. tegelikult võib igas vallas häid ja halbu eksemplare samuti esineda jne.

Postitatud: 20. 01. 2006. 18:08
Postitas Rivo
Mati kirjutas: Saksast tellimine on vist kokkuvõttes ikkagi odavam. Kõigil pole karvaseid käsi ka ju sees igal pool :wink: . Samas julgeks soovitada ka nt Ermo poole pöördumist (vt ost-müük alt). :idea:
Pidasingi silmas just Ermo/Tarmo ettevõtmist. Milleks ma pean raha sakslastele andma ?
Jooksud - Onyx + 819 on väga tugev konkurent CrossLand'le. "Kõhutunne" ütleb, et isegi parem. Kergemad kohe kindlasti.

Postitatud: 23. 01. 2006. 08:13
Postitas KaupoR
Rivo kirjutas:Jooksud - Onyx + 819 on väga tugev konkurent CrossLand'le. "Kõhutunne" ütleb, et isegi parem. Kergemad kohe kindlasti.
Ainult, et ~2000 krooni kallimad :D

Aga jooksudest ja raamist on nüüd küll pajatatud, keegi võiks olla nii lahke ja pidureid + amorti kommenteerida.

Postitatud: 23. 01. 2006. 11:30
Postitas AndreK
Minul on Avid Juicy 5 (küll suuremate rootoritega) ja olen rahul. Ühe hooaja kasutamise ajal probleeme ei ilmnenud.

Postitatud: 23. 01. 2006. 13:49
Postitas Villem T
Mehhaanikud ütlevad et Marzocchi amordid on tugevamad (purunevad vähem ja jäigemad?) kui näiteks RockShox, aga selle tugevuse eest tasud kaalumisel. Garantii muidugi XC kasutamisel purunemise peaks katma, aga kas sa tahad käia metsas või garantiis? Ja jäigema amordiga (nagu ka jäigema jooksuga, stemmiga, lenksuga) on juhitavus parem.

Postitatud: 23. 01. 2006. 14:12
Postitas matukas
Ja sellepärast sai ka raske otsus tehtud Fox kasuks. Siiamaani on mind hästi teeninud. Hind oli küll teiste amortidega võrreldes karm aga kannatasin ära.
Minu rõhuasetus on võimalikult heade omadustega komponentide soetamine väga soodsa hinnaga. Kannatan ka oodata, et hind soodne oleks. HOPE pidurisüsteemil leidsin eelise ühes tükis korpuse ja korraliku juhendi näol. Lisaks on neil juhendis juba kirjas, et DOT õli sööb, mis oli minu jaoks oluline. Väga kliendisõbralik firma. Eks "review"-d ka mõjutavad.

Aga eks igal meist ole oma prioriteedid ja limiidid raha kulutamiseks :)

Postitatud: 26. 01. 2006. 09:28
Postitas KaupoR
Muutsin esialgset postitust veidi. Esialgne amordieelistus on praeguseks päris välja vahetunud: R7 Super ja Marzocchi Marathon XC (2005). Tegelt ongi amort praegu ainus asi, mille osas mul selge eelistus puudub.

Kas siinsetel kasutajatel pole Onyxiga probleeme olnud? mtbr.com'is kirjeldatakse väga mitmeid purunemisi, mis mind natuke ärevaks teevad - üsna kallid rummud, et nad kiirelt ära laguneks... Mitmed sealsed (pettunud) kasutajad soovitavad nt. XT rumm võtta.

Postitatud: 26. 01. 2006. 09:57
Postitas erikr
sqber kirjutas:Muutsin esialgset postitust veidi. Amordi ja jooksudesse valikusse said lisatud vastavalt Skareb Super, Marzocchi Marathon XC ja Onyx+XM819. Pidurite osas olen üsna kindlalt Juicy 5 valinud (kuid midagi pole kaljukindlat kuni kauba eest pole makstud :P).

Kas siinsetel kasutajatel pole Onyxiga probleeme olnud? mtbr.com'is kirjeldatakse väga mitmeid purunemisi, mis mind natuke ärevaks teevad - üsna kallid rummud, et nad kiirelt ära laguneks... Mitmed sealsed (pettunud) kasutajad soovitavad nt. XT rumm võtta.
mtbr-is käib pidev hala kui isehakanud freeriderid XC juppe mittesihipäraselt kasutavad. ladusin onyxile radiaalselt esijooksu, müüsin paari aasta pärast maha ja uus omanik jatkab kasutamist.

Postitatud: 26. 01. 2006. 10:23
Postitas TAIX11
sqber kirjutas:Kas siinsetel kasutajatel pole Onyxiga probleeme olnud?
Kasutasin Onyx rumme koos DT Swiss XR 4.1 pöiaga terve aasta (ca 2500km, iga ilmaga) ja ei esinenud küll mingeid probleeme.

Postitatud: 26. 01. 2006. 13:26
Postitas Mati
TAIX11 kirjutas:
sqber kirjutas:Kas siinsetel kasutajatel pole Onyxiga probleeme olnud?
Kasutasin Onyx rumme koos DT Swiss XR 4.1 pöiaga terve aasta (ca 2500km, iga ilmaga) ja ei esinenud küll mingeid probleeme.
Mul Onyx'id kaks hooaega probleemivabalt teeninud. Näppinud neid seni pole.

Re: Suurem upgrade (erinevad MTB jupid)

Postitatud: 26. 01. 2006. 13:43
Postitas AndreK
sqber kirjutas:Seoses oodatava majandusliku olukorra paranemise ...
Äkki avalikustad valemi? Kui siia ei taha panna, pane privasse.
:wink:

Re: Suurem upgrade (erinevad MTB jupid)

Postitatud: 26. 01. 2006. 14:43
Postitas KaupoR
AndreK kirjutas:
sqber kirjutas:Seoses oodatava majandusliku olukorra paranemise ...
Äkki avalikustad valemi? Kui siia ei taha panna, pane privasse.
:wink:
Mis mul siin ikka salata: loodan preemiat saada. Preemia saamine pole veel otsustatud, kuid kogemuse põhjal võib arvata, et ega ma tühjade pihkudega ei jää.

Re: Suurem upgrade (erinevad MTB jupid)

Postitatud: 27. 01. 2006. 11:12
Postitas AndreK
sqber kirjutas:
AndreK kirjutas:
sqber kirjutas:Seoses oodatava majandusliku olukorra paranemise ...
Äkki avalikustad valemi? Kui siia ei taha panna, pane privasse.
:wink:
Mis mul siin ikka salata: loodan preemiat saada. Preemia saamine pole veel otsustatud, kuid kogemuse põhjal võib arvata, et ega ma pühjade pihkudega ei jää.
Jaa... võimas.

Postitatud: 07. 02. 2006. 11:50
Postitas KaupoR
Jooksude otsing võttis uue pöörde: Ermo pakub Onyx rummu + XC717 pöida. Tegemist ei ole tubless jooksuga, kuid vastava kitiga saaks selle tublessiks teha (Stans, DTSwiss jm). Lugesin küll isetehtud tublessi teemat, kuid sealt ei jäänud silma, et keegi oleks XC717 tublessiks ehitanud. Kui keegi siiski on seda teinud, siis võib teemat kommenteerida ka siin teemas. Kuna tubless kiti ja lateksi ost oleks sellise pöia puhul kohustuslik, siis langeks valik juba ka tavalise kummi peale (ilmselt Conti Twister või Leader) ehk siis tuleks ka tavakummid teha tublessiks. Lugedes olen targemaks saanud, et kaalus on kokkuhoid üsna märgatav (nii kummide kui ka pöidade pealt). Sellise lahenduse juures meeldib valikuvabadus - sisuliselt kasuta millist kummi tahad, lohviga või lohvita. Ärevaks teeb aga see tublessiks tegemise mäsu ja kogu selle kupatuse töökindlus. Ma küll ei karda käsi määrida ja ise jännata, kuid kui ikka õhku pidama ei peaks hakkama ... Samas olen lugenud, et ka mitmed tubless kummid lasevad õhku "vilinal" läbi :P

PS. Kas selle tublessi põlve otsas ehitamiseks on kompressor kohustuslik? Endal on olemas vaid põrandapump :(

Postitatud: 07. 02. 2006. 15:58
Postitas m6mm
sqber kirjutas: PS. Kas selle tublessi põlve otsas ehitamiseks on kompressor kohustuslik? Endal on olemas vaid põrandapump :(
Veidi OT aga ma ise lõin oma tubelessid täis 20 cm pikkuse käsipumbaga. See on võimalik.

Probleem on selles, et kumm püsib alguses keskmises pöia randis, ventiili kõrvalt aga juba äärmises randis. Ja üleminek keskmisest äärmisesse pole õhukindel, sinna jääb väike pilu. Kui õhu juurdevool pole piisavalt kiire, ei viska kumm end äärmisesse vaid laseb õhu sellest üleminekukoha pilust välja. Tee nii: lase kummi nii palju sisse, et vahedest hakkab välja ajama ja siis löö nii kiiresti kui suudad. Kui laks käib ja kumm välimisse ranti hüppab, saad jätkata normaalset pumpamist.

Ise panin kummid alla augustis, detsembris lasin kolm-neli laksu juurde, peavad küll.

Postitatud: 07. 02. 2006. 17:22
Postitas erikr
isetehtud tubelessi jaoks on ju oma teema nagu ka kod sqber ise märgib. ainult oleks pidanud ka ise sinna teemat arendama mitte ratta upgrade teemasse.

Postitatud: 17. 02. 2006. 17:14
Postitas KaupoR
Nii-nii. Arenguvestlused peetud ja nagu oodata oli, siis olin eelmine aasta taas tubli 8) ja preemia potsatab kontole õite pea. Samal ajal olen aktiivselt tegelenud ostukorvi komplekteerimisega ning praeguseks peaks asi olema juba suht-koht paika loksunud. Ehk siis võtan teema omalt poolt kokku ja annan kõikidele nõustajatele ja kommenteerijatele (suured tänud teile kõigile) tagasisidet.
Pidurid - Avid Juicy 5. Mõtlesin vahepeal ka Juicy 7 peale (~1000 krooni hinnavahe), kuid arvasin, et klass madalam rahuldab mu vajadused ära.
Amort - Manitou R7 Super Clickit. Kallim kui Marzocchi Marathon XC, kuid kergem ja lenksulukuga. Pealegi läheb Manitou amort hästi kokku minu uue ...
raamiga - Matts Pro HFS, millel peal Manitou logod :P:P Avanes hea võimalus õiges mõõdus ja soodne raam soetada (uus) ja kasutasin võimaluse ära.
Jooksud - DT Swiss Onyx rummud + Mavic XC 717 pöid. Otsustasin minna veidi riskile - püüan nontubless pöiast tublessi teha, kui risk ei õnnestu, siis vaatab, mis edasi saab (kas vahetab pöida või võtab sisekummid kasutusele).
Drivetrain - esialgu polnud plaanis siin mingeid muudatusi teha, kuid siis otsustasin välja vahetada ka krängi (Shima XT), keti (SRAM PC 991) ja kasseti (Shima XT).
Esikäikar - SRAM X-gen (olemasolev kikkis Deore).
Tagakäikar + valits. SRAM X.9 (Gripshift) (hetkel Deore, millele pandud alu rullikud). Tagakäikari ost on hetkel kõige lahtisem, vaatan kas rahast on kahju või mitte.
Sadul - ilmselt Fizik Gobi.

Nagu arvata oli, siis esialgne eelarve läks pauguga lõhki. Juppe tuli juurde ja töö käigus kasvas ka rahaline valulävi - süües kasvab isu, nagu öeldakse. No ja lisaks tulevad juurde ka kulumaterjale (kummid, tubless-kit jms). Veelkord tänud käigile abistamast (y)

Postitatud: 17. 02. 2006. 17:38
Postitas KristjanS
niih, kuna sul eelarve niigi lõhki läks, siis äkitse mõtled tuublesspöia XM819 peale? On ainult pöidlaotsa jagu kallim ja ei pea hakkama miskit tuubless kitti eraldi ostma. Tink öbaut tätt.

Postitatud: 17. 02. 2006. 20:36
Postitas Kuuporistaja
Ja mis vanast rattast järele jäi - lenks, stem ja sadulapost ? :)

Postitatud: 17. 02. 2006. 21:38
Postitas m6mm
Kuuporistaja kirjutas:Ja mis vanast rattast järele jäi - lenks, stem ja sadulapost ? :)
Tegin ise eelmisel aastal umbes samamoodi otsa lahti, et natuke kõpitsen... noh, mul jäävad lõpptulemusena AINULT stem ja V-piduri käpad... Uus raam saabub märtsis, siis on ka keskjooksu ja kaelakaussidega "nägemist"... Kas poleks tegelikult mõistlik selles mahus upgrade asemel juba uut ratast vaadata, "eelmise aasta" tippmudeleid seisab igal pool? Selleni ma jõudsin ise muidugi siis, kui juba pool teed käidud. Samas on ise kokku pandud asjal emotsionaalne väärtus, igal tükil oma lugu... Ehh, hobid :wink:

Postitatud: 18. 02. 2006. 14:20
Postitas KaupoR
Kuuporistaja kirjutas:Ja mis vanast rattast järele jäi - lenks, stem ja sadulapost ? :)
Stem ja sadulapost said tegelt juba eelmine aasta välja vahetatud :P No ja samaks jäävad ka sarved, pudelihoidjad, pedaalid ja filter lenksu ja sadula vahel.
Edit: ohh pagan - avastasin alles nüüd, et uuele raamile sobib teist mõõtu sadulatoru. niiet ka see läheb vahetusse :D
m6mm kirjutas:Kas poleks tegelikult mõistlik selles mahus upgrade asemel juba uut ratast vaadata, "eelmise aasta" tippmudeleid seisab igal pool?
Arvad, et ma pole selle peale mõelnud. Aga ise kokku lappides saan võtta iga jupi sellise nagu ise tahan. Valmis ratastel kipib ikka olema midagi siit või sealt sellist, mida ei taha (no jah, tegelt ju võimalus paluda poes juba jubin välja vahetada). No jah ega hinnas ka suurt võitu ei tuleks: Authot Egoist 33'900.-; Scott Scale 30 36'900.-; GT Zaskar Expert 20'499.- (pole DISC pidureid), TREK 8000 26'000.-. Trek oleks vist kõige parem alternatiiv aga olen juba oma tee valinud ...
veloman32 kirjutas:niih, kuna sul eelarve niigi lõhki läks, siis äkitse mõtled tuublesspöia XM819 peale? On ainult pöidlaotsa jagu kallim ja ei pea hakkama miskit tuubless kitti eraldi ostma. Tink öbaut tätt
Kaalusin seda VÄGA tõsiselt. Kodanik Ermo tegi mulle aga matemaatikaga selgeks, et kaaluvahe tuleb selgelt XC717 pöia kasuks: kergem pöid (Mavicu kodulehel toodud XM819 kaal ei sisalda spetsnipleid, mida on vaja sellele pöiale panna), kergemad kummid (tavakummid siis), mis korvavad lateksist ja paelast tuleneva lisakaalu ... võit selle kalkulli järgi peaks tulema suurusjärk 200g ühe jooksu kohta ( :arrow: 400g kummagi jooksu peale kokku). Let's tink öbaut tätt :P

Postitatud: 18. 02. 2006. 15:07
Postitas Külaline
sqber kirjutas: filter lenksu ja sadula vahel.
milline see on, kas nagu autodel õhufiltri moodi, või meenutab pigem õlifiltrit? mina olen seni sõitnud ilma filtrita, ehh :) . aga mis upgradesse puutub, siis on see tõenäoliselt parim viis end kurssi viia erinevate komponentide praktilise hingeeluga. rääkimata teoreetiliste teadmiste mahu märgatavast suurenemisest... :wink:

Postitatud: 24. 07. 2006. 09:26
Postitas KaupoR
Alates juppide tellimisest on ikka väga palju vett merre voolanud, kuid pidurite tellimine ostutus väga suureks komistuskiviks. Pidurid ise tulid mitu kuud ja siis veel adaptereid mingi poolteist kuud :evil: Tänud Ermole, kes temast mitteolenevatel asjaoludel takerdunud tellimuse omal jõul (ja rahakotil) siiski lõpuks ära lahendas. Igatahes on ratas nüüd üle nädala koos ja esimesed proovisõidudki tehtud. Esimesed elamused on suurepärased (y). Siin ka pildid huvilistele. Lõpptulemus oli siis selline, et "suurem upgrade" jättis vanast rattast alles vaid pudelikorvi (kuigi ka need on kavas uued osta) ja pedaalid.