Piduri õli valik
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Piduri õli valik
Sai taaskord üht shimano hüdropidurit näpitud/õhutatud, mistõttu lõppesid kodused õlivarud. Kuna shima tavapudel on imepisike (50ml) ja kolekallis, otsisin alternatiivi originaalõlile. Euroopa pakub suht soodsalt Finish line mineraal õli.
http://www4.hibike.de/main.php?sessionI ... &groupID=1
Tolle keemilist koostist (ja haipi lugedes), otsisin samatarbeliste mineraalõlide üldseletust. Leidsin mitmeid, mis väidavad, et tegemist petrooleumil/naftal põhineva subjektiga. Kas järeldus, et shima ja magura mineral based õlid on samade molekul-ahelaga ning tavatarbijale vaid värvi poolest erinevalt märgistatud, on veel kellelegi kusagil silm jäänud? Kui jah, peab tulevikus piduriõli valikul/ostmisel toetuma all-olevale infole:
Hydraulic System Mineral Oil (HSMO) Fluids
HSMO is the least common type of brake fluid, being
used by only three carmakers: Citroen, Rolls Royce, and in
some Audi models in their brake booster system.HSMO is not
a polyglycol or silicone fluid,but rather is made from a mineral
oil base. It has a very high boiling point, it is not hygroscopic, it
is a very good lubricant, and it actively prevents rust and corrosion.
HSMO fluid can be identified by its green color.
Because HSMO is petroleum based, systems designed
for its use also require seals made of special rubber. If polyglycol
or silicone fluid (DOT) is used in a system designed for
HSMO, these fluids will destroy the HSMO system seals.
Mixing DOT 3 and DOT 4 in a system is not recommended,
but it can be done without damaging the system
or creating a damaging reaction. DOT 5 should never be
mixed with DOT 3 or 4 fluids.
http://www.peterverdonedesigns.com/file ... theory.pdf
http://www4.hibike.de/main.php?sessionI ... &groupID=1
Tolle keemilist koostist (ja haipi lugedes), otsisin samatarbeliste mineraalõlide üldseletust. Leidsin mitmeid, mis väidavad, et tegemist petrooleumil/naftal põhineva subjektiga. Kas järeldus, et shima ja magura mineral based õlid on samade molekul-ahelaga ning tavatarbijale vaid värvi poolest erinevalt märgistatud, on veel kellelegi kusagil silm jäänud? Kui jah, peab tulevikus piduriõli valikul/ostmisel toetuma all-olevale infole:
Hydraulic System Mineral Oil (HSMO) Fluids
HSMO is the least common type of brake fluid, being
used by only three carmakers: Citroen, Rolls Royce, and in
some Audi models in their brake booster system.HSMO is not
a polyglycol or silicone fluid,but rather is made from a mineral
oil base. It has a very high boiling point, it is not hygroscopic, it
is a very good lubricant, and it actively prevents rust and corrosion.
HSMO fluid can be identified by its green color.
Because HSMO is petroleum based, systems designed
for its use also require seals made of special rubber. If polyglycol
or silicone fluid (DOT) is used in a system designed for
HSMO, these fluids will destroy the HSMO system seals.
Mixing DOT 3 and DOT 4 in a system is not recommended,
but it can be done without damaging the system
or creating a damaging reaction. DOT 5 should never be
mixed with DOT 3 or 4 fluids.
http://www.peterverdonedesigns.com/file ... theory.pdf
Viimati muutis mart, 26. 01. 2006. 01:05, muudetud 1 kord.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Selle rohelise mineraalõli kaubanduslik nimetus on LHM.
Paljud erinevad tootjad teevad, hind on nii 100 eek/l kanti. Üheks paremaks peetakse BP oma - kes vana audiga ringi sõidab võib selle õliga palju kokku puutuda .
Dot 5 on teiste standardite ja teisel baasil valmistatud piduriõli. Käib enamasti usa autodesse. Dot 3 ja dot 4-ga on kokkusobiv dot 5.1 - kannatab suuremaid temperatuure.
Paljud erinevad tootjad teevad, hind on nii 100 eek/l kanti. Üheks paremaks peetakse BP oma - kes vana audiga ringi sõidab võib selle õliga palju kokku puutuda .
Dot 5 on teiste standardite ja teisel baasil valmistatud piduriõli. Käib enamasti usa autodesse. Dot 3 ja dot 4-ga on kokkusobiv dot 5.1 - kannatab suuremaid temperatuure.
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
kui piduritesse on tehases juba DOT sisse pandud siis pole seda nalja pärast tehtud.k kohuke kirjutas:olen väljamaa foorumitest lugenud,et sõidetakse ka kraanivee või siis mingi destileeritud vee ja antifriisi seguga,pidur pidavat jube kergelt käima ja see uimasuse efekt kaob ka ära ,doti ära sisse topi,too kraam sulatab värvi kah
Re: Piduri õli valik
Üldiselt jah kui mineral peale kirjutatud tuleks kasutada mineral õli ja kui dot siis sünteetilist õli .
Muidugi keegi ei keela kasutada mineral piduril kasutada dot õli --- kuid sellisel juhul peab teadma et tihendid kestavad maksimaalselt pidurdades 100km.
Dot piduri puhul kasutades mineral õli muutub pidur uimaseks ja pidurdusjõud kaob ära.
Peale dot ja mineral õli võib kasutada loomulikult vett,piiritust,veini,shampooni või kõike muud mis voolab ja mis pole happeline-- kuid sellisel juhul peab teadma et keemis temperatuur on palju väiksem kui õlidel ja seetõttu läheb efektiivsel pidurdusel pidur keema, sellest tulenevalt kaob ära pidurdamis võime ja et pidurdada tuleb linki hakkata pumpama, lisaks rikub see ketast ja tihendeid voolikut ka kõike muud.
Muidugi ostes head pidurid pole neid tavaliselt vaja õhutada MITTE KUNAGI vaid ainult klotsi vahetamisel tuleb silindrid tagasi pesadesse suruda.
Muidugi keegi ei keela kasutada mineral piduril kasutada dot õli --- kuid sellisel juhul peab teadma et tihendid kestavad maksimaalselt pidurdades 100km.
Dot piduri puhul kasutades mineral õli muutub pidur uimaseks ja pidurdusjõud kaob ära.
Peale dot ja mineral õli võib kasutada loomulikult vett,piiritust,veini,shampooni või kõike muud mis voolab ja mis pole happeline-- kuid sellisel juhul peab teadma et keemis temperatuur on palju väiksem kui õlidel ja seetõttu läheb efektiivsel pidurdusel pidur keema, sellest tulenevalt kaob ära pidurdamis võime ja et pidurdada tuleb linki hakkata pumpama, lisaks rikub see ketast ja tihendeid voolikut ka kõike muud.
Muidugi ostes head pidurid pole neid tavaliselt vaja õhutada MITTE KUNAGI vaid ainult klotsi vahetamisel tuleb silindrid tagasi pesadesse suruda.
Re: Piduri õli valik
ma siinkohal täpsustaks niipalju, et kindlasti ei ole DOT sünteetiline õli, DOT on pidurivedelik, mis on erinevate õlide ja lisandite segu.kloun2 kirjutas:Üldiselt jah kui mineral peale kirjutatud tuleks kasutada mineral õli ja kui dot siis sünteetilist õli .
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fluid