1. leht 1-st

Piduri õli valik

Postitatud: 25. 01. 2006. 23:52
Postitas mart
Sai taaskord üht shimano hüdropidurit näpitud/õhutatud, mistõttu lõppesid kodused õlivarud. Kuna shima tavapudel on imepisike (50ml) ja kolekallis, otsisin alternatiivi originaalõlile. Euroopa pakub suht soodsalt Finish line mineraal õli.
http://www4.hibike.de/main.php?sessionI ... &groupID=1
Tolle keemilist koostist (ja haipi lugedes), otsisin samatarbeliste mineraalõlide üldseletust. Leidsin mitmeid, mis väidavad, et tegemist petrooleumil/naftal põhineva subjektiga. Kas järeldus, et shima ja magura mineral based õlid on samade molekul-ahelaga ning tavatarbijale vaid värvi poolest erinevalt märgistatud, on veel kellelegi kusagil silm jäänud? Kui jah, peab tulevikus piduriõli valikul/ostmisel toetuma all-olevale infole:
Hydraulic System Mineral Oil (HSMO) Fluids
HSMO is the least common type of brake fluid, being
used by only three carmakers: Citroen, Rolls Royce, and in
some Audi models in their brake booster system.HSMO is not
a polyglycol or silicone fluid,but rather is made from a mineral
oil base. It has a very high boiling point, it is not hygroscopic, it
is a very good lubricant, and it actively prevents rust and corrosion.
HSMO fluid can be identified by its green color.
Because HSMO is petroleum based, systems designed
for its use also require seals made of special rubber. If polyglycol
or silicone fluid (DOT) is used in a system designed for
HSMO, these fluids will destroy the HSMO system seals.

Mixing DOT 3 and DOT 4 in a system is not recommended,
but it can be done without damaging the system
or creating a damaging reaction. DOT 5 should never be
mixed with DOT 3 or 4 fluids.

http://www.peterverdonedesigns.com/file ... theory.pdf

Postitatud: 26. 01. 2006. 00:35
Postitas Kirsa
Selle rohelise mineraalõli kaubanduslik nimetus on LHM.
Paljud erinevad tootjad teevad, hind on nii 100 eek/l kanti. Üheks paremaks peetakse BP oma - kes vana audiga ringi sõidab võib selle õliga palju kokku puutuda :).

Dot 5 on teiste standardite ja teisel baasil valmistatud piduriõli. Käib enamasti usa autodesse. Dot 3 ja dot 4-ga on kokkusobiv dot 5.1 - kannatab suuremaid temperatuure.

Postitatud: 30. 03. 2006. 19:14
Postitas metslane
mina olen siiani pidureid keti õliga õlitanud :oops: aga nüüd tean et mingit dot õli tuleb hankida.

Postitatud: 30. 03. 2006. 20:03
Postitas haigo
metslane kirjutas:mina olen siiani pidureid keti õliga õlitanud :oops: aga nüüd tean et mingit dot õli tuleb hankida.
Ikka nalja teed?

Postitatud: 30. 03. 2006. 21:51
Postitas vigurivänt
metslane kirjutas:mina olen siiani pidureid keti õliga õlitanud :oops: aga nüüd tean et mingit dot õli tuleb hankida.
Räägid vist V-piduritest.Siin on jutt ketaspiduritest ja nende süsteemis kasutatavast õlist.Nagu autodel,aga kordi väiksemas.

Postitatud: 30. 03. 2006. 22:02
Postitas metslane
loomulikult teen nalja.
selge see et kui on märgitut mineraal õli siis on soovitatav seda panna.aga ei juhtu ka midagi kui sünteetilist(dot) paned.kirjade järgi peaks tihendid p.... minema,siiani pole täheldand sellist asja.
kui aga on märgitud dot õli siis pane kas dot4 või dot5.

Postitatud: 30. 03. 2006. 22:49
Postitas k kohuke
olen väljamaa foorumitest lugenud,et sõidetakse ka kraanivee või siis mingi destileeritud vee ja antifriisi seguga,pidur pidavat jube kergelt käima ja see uimasuse efekt kaob ka ära ,doti ära sisse topi,too kraam sulatab värvi kah :D

Postitatud: 31. 03. 2006. 07:17
Postitas erikr
k kohuke kirjutas:olen väljamaa foorumitest lugenud,et sõidetakse ka kraanivee või siis mingi destileeritud vee ja antifriisi seguga,pidur pidavat jube kergelt käima ja see uimasuse efekt kaob ka ära ,doti ära sisse topi,too kraam sulatab värvi kah :D
kui piduritesse on tehases juba DOT sisse pandud siis pole seda nalja pärast tehtud.

Re: Piduri õli valik

Postitatud: 20. 02. 2008. 22:54
Postitas kloun2
Üldiselt jah kui mineral peale kirjutatud tuleks kasutada mineral õli ja kui dot siis sünteetilist õli .

Muidugi keegi ei keela kasutada mineral piduril kasutada dot õli --- kuid sellisel juhul peab teadma et tihendid kestavad maksimaalselt pidurdades 100km.
Dot piduri puhul kasutades mineral õli muutub pidur uimaseks ja pidurdusjõud kaob ära.

Peale dot ja mineral õli võib kasutada loomulikult vett,piiritust,veini,shampooni või kõike muud mis voolab ja mis pole happeline-- kuid sellisel juhul peab teadma et keemis temperatuur on palju väiksem kui õlidel ja seetõttu läheb efektiivsel pidurdusel pidur keema, sellest tulenevalt kaob ära pidurdamis võime ja et pidurdada tuleb linki hakkata pumpama, lisaks rikub see ketast ja tihendeid voolikut ka kõike muud.

Muidugi ostes head pidurid pole neid tavaliselt vaja õhutada MITTE KUNAGI vaid ainult klotsi vahetamisel tuleb silindrid tagasi pesadesse suruda.

Re: Piduri õli valik

Postitatud: 21. 02. 2008. 06:44
Postitas erikr
kloun2 kirjutas:Üldiselt jah kui mineral peale kirjutatud tuleks kasutada mineral õli ja kui dot siis sünteetilist õli .
ma siinkohal täpsustaks niipalju, et kindlasti ei ole DOT sünteetiline õli, DOT on pidurivedelik, mis on erinevate õlide ja lisandite segu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fluid