Kuidas valida SRAM'i tagavahetajat ja käiguhooba
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kuidas valida SRAM'i tagavahetajat ja käiguhooba
Punastan ette laiskuse eest aga tekkis rida konkreetseid küsimusi millele kindlasti kahekohaline arv foorumlasi oskab lambist vastata:
1. Mida mõeldakse 1:1 ja 1:2 vahetaja all (1:1® actuation ratio) ?
2. Kusagil vanas foorumis oli juttu ainult pöidlaga nii üles kui allapidi vahetamisest. Milliste SRAM'i hoobade kohta see käib (või kas SRAM'il üldse on tavalisi kahe hoovaga variante) ?
3. Mida mõistetakse 9 x 3 käiguhoova all? X.0 hoob on müügis kahe eraldi versioonina. Kas esi- ja tagavahetaja ühes tükis või ...?
4. SRAM X.0 tagavahetaja on müügis kolme eri pikkusega (long, med , short). Milles on point ? Mille alusel valida ?
5. Kas X.0 tagavahetaja/hoob nõuavad mingeid SRAM'i enda trosse/kõrisid või on kokkusobivus shima XTR komplektiga?
Taustaks, hetkel kasutan XTR rapid rise, XTR trossid, XT hoovad. Kuna plaanis on olemasolevatest juppidest trenniratas kokku klappida siis tekkis kiusatus uuele SRAM'i jubinaid vaadata.
tänud ette kes võtab vaevaks nõu anda
1. Mida mõeldakse 1:1 ja 1:2 vahetaja all (1:1® actuation ratio) ?
2. Kusagil vanas foorumis oli juttu ainult pöidlaga nii üles kui allapidi vahetamisest. Milliste SRAM'i hoobade kohta see käib (või kas SRAM'il üldse on tavalisi kahe hoovaga variante) ?
3. Mida mõistetakse 9 x 3 käiguhoova all? X.0 hoob on müügis kahe eraldi versioonina. Kas esi- ja tagavahetaja ühes tükis või ...?
4. SRAM X.0 tagavahetaja on müügis kolme eri pikkusega (long, med , short). Milles on point ? Mille alusel valida ?
5. Kas X.0 tagavahetaja/hoob nõuavad mingeid SRAM'i enda trosse/kõrisid või on kokkusobivus shima XTR komplektiga?
Taustaks, hetkel kasutan XTR rapid rise, XTR trossid, XT hoovad. Kuna plaanis on olemasolevatest juppidest trenniratas kokku klappida siis tekkis kiusatus uuele SRAM'i jubinaid vaadata.
tänud ette kes võtab vaevaks nõu anda
Life Must Be Fun !
1:1 vahetaja peaks töötama nii, et liigutad hooba vot nii palju ja täpselt sama palju liigub ka käiguvahetaja. 1:2 liigutad hooba vähem, aga vahetaja liigub rohkem. Äkki eksin.
Ainult pöidlaga vahetamine käib Sram Triggerite kohta.
3. küsimusest ei saa aru.
Kolm eri pikkust selleks, et pikem on siis, kui kasseti väikseima ja suurima hammaka hammaste arv on suurem (nt 11-34). Väiksema saad valida siis, kui hammaste vahe pole nii suur. Lühem cage jääb lihtsalt teinekord lühikeseks (ketipinguti läheb liiga pingule).
XTR trossid-kõrid sobivad, kuid arvan, et need on sul ehk juba kasutamisega hapuks läinud.
Ainult pöidlaga vahetamine käib Sram Triggerite kohta.
3. küsimusest ei saa aru.
Kolm eri pikkust selleks, et pikem on siis, kui kasseti väikseima ja suurima hammaka hammaste arv on suurem (nt 11-34). Väiksema saad valida siis, kui hammaste vahe pole nii suur. Lühem cage jääb lihtsalt teinekord lühikeseks (ketipinguti läheb liiga pingule).
XTR trossid-kõrid sobivad, kuid arvan, et need on sul ehk juba kasutamisega hapuks läinud.
1. juba vastatud
2. ei tea, pole kogemust, nett abiks http://www.sram.com
3. 9x3=3x9 ehk ees 3 ja taga 9 käiku. X.0 on nii trigger kui gripshift variandid
4. vali long
5. trossid-kõrid on universaalsed, pead ainult vahet tegema käigu- ja piduritrosside/kõride vahel
2. ei tea, pole kogemust, nett abiks http://www.sram.com
3. 9x3=3x9 ehk ees 3 ja taga 9 käiku. X.0 on nii trigger kui gripshift variandid
4. vali long
5. trossid-kõrid on universaalsed, pead ainult vahet tegema käigu- ja piduritrosside/kõride vahel
P kirjutas:1:1 vahetaja peaks töötama nii, et liigutad hooba vot nii palju ja täpselt sama palju liigub ka käiguvahetaja. 1:2 liigutad hooba vähem, aga vahetaja liigub rohkem. Äkki eksin.
Kas see võimaldab siiski ka üle käikude hüpata (ehk siis, korraga mitu käiku ühe liigutusega vahetada) nagu shima'l ?
Life Must Be Fun !
Absoluutselt. Kusjuures üle hüpates käigud jäävad paika poole paremini kui shima 1:2 variandi puhul (eriti kui trossid kõrid päris uued pole).Martster kirjutas:P kirjutas:1:1 vahetaja peaks töötama nii, et liigutad hooba vot nii palju ja täpselt sama palju liigub ka käiguvahetaja. 1:2 liigutad hooba vähem, aga vahetaja liigub rohkem. Äkki eksin.
Kas see võimaldab siiski ka üle käikude hüpata (ehk siis, korraga mitu käiku ühe liigutusega vahetada) nagu shima'l ?
Re: Kuidas valida SRAM'i tagavahetajat ja käiguhooba
Mul täpselt sama küsimus. Nii X.0 gripshifte kui triggereid kui ka X.9 gripshifte ja triggereid on nt. B-C's müügil selliste liikidena:Martster kirjutas:3. Mida mõistetakse 9 x 3 käiguhoova all? X.0 hoob on müügis kahe eraldi versioonina. Kas esi- ja tagavahetaja ühes tükis või ...?
schwarz / 9 fach
schwarz / 3x9 fach (+36.00 EUR)
schwarz / 3 fach
Saan aru, et on olemas 9 astmeline vahetaja (tagumisele), on olemas 3 astmeline vahetaja (esimesele) aga mis asi on 3x9 fach? Hetkel saan asjast aru nii, et selle all mõeldakse komplekti, milles on nii esimese kui ka tagumise käikari valitsad koos (mitte 2-in-1 aga 1+1), on's nii?
If everything's under control, you're going too slow!
SL, saan aru et oled ise X.0 'i kasutanud - kas trigger'it? Pöidlaga üles alla vahetamine - HEA või HALB?SL kirjutas:Absoluutselt. Kusjuures üle hüpates käigud jäävad paika poole paremini kui shima 1:2 variandi puhul (eriti kui trossid kõrid päris uued pole).Martster kirjutas:P kirjutas:1:1 vahetaja peaks töötama nii, et liigutad hooba vot nii palju ja täpselt sama palju liigub ka käiguvahetaja. 1:2 liigutad hooba vähem, aga vahetaja liigub rohkem. Äkki eksin.
Kas see võimaldab siiski ka üle käikude hüpata (ehk siis, korraga mitu käiku ühe liigutusega vahetada) nagu shima'l ?
Life Must Be Fun !
Re: Kuidas valida SRAM'i tagavahetajat ja käiguhooba
Just nimelt, nii see on. Nii tagumise käiguvahetaja kui ka esimese käiguvahetaja heebli saad koos.sqber kirjutas:Mul täpselt sama küsimus. Nii X.0 gripshifte kui triggereid kui ka X.9 gripshifte ja triggereid on nt. B-C's müügil selliste liikidena:Martster kirjutas:3. Mida mõistetakse 9 x 3 käiguhoova all? X.0 hoob on müügis kahe eraldi versioonina. Kas esi- ja tagavahetaja ühes tükis või ...?
schwarz / 9 fach
schwarz / 3x9 fach (+36.00 EUR)
schwarz / 3 fach
Hetkel saan asjast aru nii, et selle all mõeldakse komplekti, milles on nii esimese kui ka tagumise käikari valitsad koos (mitte 2-in-1 aga 1+1), on's nii?
PC99 ja XT kassett
Nonii, nüüd on siis tellimus läinud ja silmapiiril kumab "Welcome to The SRAM Club "
Aga "Cherry on The Top" - piinaks veel teadjaid kokkusobivuse teemadel - X.0 vahetajad ja käikar komplektis PC99 Hollow Pin ketiga aga kombunnituna XT kassetiga (neitsilikus konditsioonis:-) - kas on mingi väga hea põhjus miks peaks eeldama et sama tootja asjad fungavad koos paremini ning seetõttu XT pandimajja viima ning SRAM'i 980...990 kasseti hankima ?
Aga "Cherry on The Top" - piinaks veel teadjaid kokkusobivuse teemadel - X.0 vahetajad ja käikar komplektis PC99 Hollow Pin ketiga aga kombunnituna XT kassetiga (neitsilikus konditsioonis:-) - kas on mingi väga hea põhjus miks peaks eeldama et sama tootja asjad fungavad koos paremini ning seetõttu XT pandimajja viima ning SRAM'i 980...990 kasseti hankima ?
Life Must Be Fun !
Re: PC99 ja XT kassett
Töös vahet pole. Vastupidavuses ei julge sõna võtta - mõnel kestab sram 9XX 2 hooaega, teisel XT sama palju, kolmandal LX enamgi veel.Martster kirjutas: kas on mingi väga hea põhjus miks peaks eeldama et sama tootja asjad fungavad koos paremini ning seetõttu XT pandimajja viima ning SRAM'i 980...990 kasseti hankima ?
XT on 9XXst ca 30 grammi kergem, sest hammakad mõni mikron õhemad (samas - küla räägib, et metall tugevam, kui sramil). Kui oled värvitundlik, siis 06 990 on tiba punasem (punane pidi kiirem olema )
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: PC99 ja XT kassett
avatari põhjal peaks olema selge, et punastele toetust ei jagumart kirjutas:(punane pidi kiirem olema )
Life Must Be Fun !
Sram vahetid ja Shimano kassetid ning ketid töötavad omavahel ideaalselt. Kuluvuse poole pealt - minu sõtkumise eripärade all on Shimano tooted (ketid, kassetid) 2x kauem vastu pidanud. Srami kett vahetas käike nagu tiba paremini, aga ei saanud kuidagi üle 1000km sõita. Shimano xtr ketid kestnud 1800 - 2500km. Shimano kassetid on minul kannatanud ära tavaliselt 5 ketti. Srami kassett lendas utiili peale 3'dat ketti.
tean, et mu postitus ei ühti 100% teema pealkirjaga ("kuidas valida...") aga veidi haakub siiski. Nimelt on mul nüüd esimene poolik kogemus 1:1 actuation ratio'ga (poolik tähendab seda, et sõita pole veel saanud aga ratta peale olen ära installinud ja paika timminud). Trosse ja kõrisid paigutades panin ka tolmutõkked (pika peenikese toruga trossiotsikud koos kummiluttidega). Siis käike timmima hakates vaatasin, et midagi on jama - kummilutid jooksevad selle peenikese toru pealt maha (eelmise Shima käikarga seda polnud). Asjaga tutvudes viisin otsad kokku: nimelt 1:1 ratio'ga liigub tross märksa enam kui Shima käikaritel ja kuna kummilutt "imeb" ennast trossi külge ja liigub koos sellega, siis tõmbabki tross selle kumiluti tolle peene toru küljest maha. Võibolla on olemas ka spetsiaalsed tolmu/poritõkked SRAM käikarite jaoks (pikemad), ei tea. Ise läksin praegu sedateed, et kinnitasin kummilutid füüsiliselt selle peenikese toru külge, et nad enam ei libiseks - vaatab mis saab
Lihtsalt selline märkus, võibolla mõnel on abi.
Lihtsalt selline märkus, võibolla mõnel on abi.
If everything's under control, you're going too slow!
segane jutt. päris täpselt ei saa aru kuidas lutid panid. "pika peenikese otsaga" lutt pannakse kõri otsa ning paikneb kõri ja kõri kinnituskõrva vahel. liikumisvõimalus on välistatud.sqber kirjutas:Asjaga tutvudes viisin otsad kokku: nimelt 1:1 ratio'ga liigub tross märksa enam kui Shima käikaritel ja kuna kummilutt "imeb" ennast trossi külge ja liigub koos sellega, siis tõmbabki tross selle kumiluti tolle peene toru küljest maha. Võibolla on olemas ka spetsiaalsed tolmu/poritõkked SRAM käikarite jaoks (pikemad), ei tea. Ise läksin praegu sedateed, et kinnitasin kummilutid füüsiliselt selle peenikese toru külge, et nad enam ei libiseks - vaatab mis saab
Lihtsalt selline märkus, võibolla mõnel on abi.
või olen midagi täiseti valesti mõistnud.
sorri segaes väljenduse pärast. Liigub kummilutt, mitte pika peenikese otsaga otsik. Juppide järjekord mööda trossi liikudes võiks olla siis selline: kõri -> "pika peenikese otsaga otsik" -> kõri kinnituskõrv -> kummilutt (selle sees on "pika peenikese otsaga otsiku peenike ots"). Head pilti mul näidata pole aga siin pildil on paremal pool ülemises reas need "pika ja peenikese otsaga otsikud" ja nende all järgmises reas probleemsed kummilutid, mis liiguvad.
Aga võibolla olen mina midagi valesti teinud, ega ma kindel pole ka
Aga võibolla olen mina midagi valesti teinud, ega ma kindel pole ka
If everything's under control, you're going too slow!
shima 9-se samm on 2,5mm, seega äärest-ääreni liigub tross 20mm.sqber kirjutas: kummilutid jooksevad selle peenikese toru pealt maha (eelmise Shima käikarga seda polnud). Asjaga tutvudes viisin otsad kokku: nimelt 1:1 ratio'ga liigub tross märksa enam kui Shima käikaritel ja kuna kummilutt "imeb" ennast trossi külge ja liigub koos sellega, siis tõmbabki tross selle kumiluti tolle peene toru küljest maha.
srami 9-se samm on 4mm, seega äärest-ääreni liigub tross 32mm. Erinevus 12mm.
Kummiluti esiots peabki end trossi ümber pooma ja lutt peab liikuma koos trossiga. Luti tagaots liigub piki/ümber peenikese toru. Kuna sul on nüüd trossi käik 12mm pikem, siis *jooksebki* lutt peenikese toru pealt maha, sest toru pikkus jääb lühikeseks.
Et sa luti vägisi toru külge kinni paned, annab ajutise kaitse, ajapikku sööb tross luti otsaava suureks ja tolm/muda hakkab sealt sisse tungima.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Absoluutselt ei vaidle vastu, nii see ongi ja peabki olema. Aitäh, Mart, tehinilis-numbrilise toe eest Ja sellega, et tross ükskord selle kummi läbi sööb, olen ka arvestanud. Mu postitus ei olnud mõeldud arutelu tekitamiseks, et kas nii peaks olema või kas nii on hea / paha - lihtsalt tahtsin värsketele SRAM käikari omanike tähelepanu juhtida sellisele pisikesele detailile. Paljud sõidavad niikuinii vist tavaliste trossiotsikutega ja neid see kummilutiteema ilmselt ei morjenda.mart kirjutas:shima 9-se samm on 2,5mm, seega äärest-ääreni liigub tross 20mm.
srami 9-se samm on 4mm, seega äärest-ääreni liigub tross 32mm. Erinevus 12mm.
Kummiluti esiots peabki end trossi ümber pooma ja lutt peab liikuma koos trossiga. Luti tagaots liigub piki/ümber peenikese toru. Kuna sul on nüüd trossi käik 12mm pikem, siis *jooksebki* lutt peenikese toru pealt maha, sest toru pikkus jääb lühikeseks.
Et sa luti vägisi toru külge kinni paned, annab ajutise kaitse, ajapikku sööb tross luti otsaava suureks ja tolm/muda hakkab sealt sisse tungima.
If everything's under control, you're going too slow!