1. leht 1-st
Tagaamordi seaded
Postitatud: 02. 04. 2006. 14:41
Postitas Villem T
Amort Fox Float RP3, küsimus selline, et palju sinna (r)õhku peaks sisse ajama? Sag tuleks paika saada, sellega olen kursis, aga et juba poolest mäest alustada on äkki kellelgi mingeid kogemusi sobiva rõhu seosest kehakaaluga vms? Korra on mingi Foxi mehike ühel proovirattal mul rõhku seadnud, too küsis et palju ma kaalun aga ega ma eriti ei kuulanud mis ta rääkis... Kusagilt mäletan juttu samast kogusest psi-dest mis enda kaal naelades?
Re: Tagaamordi seaded
Postitatud: 02. 04. 2006. 16:08
Postitas mart
Postitatud: 02. 04. 2006. 19:32
Postitas tp
lisan Mardi soov. lehekyljele veel enda uue ratta kodukal oleva amordiseadistus juhendi
http://www.yeticycles.com/1_bikes/media ... _setup.pdf
Postitatud: 02. 04. 2006. 19:48
Postitas Villem T
Foxi juhend on mul olemas, sellist nagu Yeti jutt ma just otsisingi, tänud. Kunagi olen ka Cannondale oma näinud kus oli veel peenemaks aetud - rõhud vastavalt sellele kui aktiivseks amorti tahad. Selle muidugi nuputab iseseisvalt ka välja et rohkem sagi = aktiivsem amort.
Re: Tagaamordi seaded
Postitatud: 24. 04. 2006. 12:28
Postitas mart
konakona kirjutas:Amort Fox Float RP3
.. äkki kellelgi mingeid kogemusi sobiva rõhu seosest kehakaaluga vms?
Kas nüüdseks täppisreguleering tehtud ja maastikul kontrollitud? Jaga muljeid.
Postitatud: 24. 04. 2006. 13:19
Postitas Villem T
Kuna see on mul esimene SPV amort siis on vastused paljuski küsimuse vormis.
Väga täppis seadistus ei ole, kuivõrd selgus et nippel ei võimalda tööasendis pumpamist (ülemine polt tuli lahti lasta, muidu ei pääsenud kiige kõrvalt ligi), täpsed soovitused polnud meeles ja kiire oli sõitma minna. Oma 85 kg kehakaalu juures pumpasin rõhu 170 psi-le ja sai täiesti rahuldav.
Täis ProPedaliga sadulas vändates on peaaegu lukus (bob paari mm piires), vähima ProPedaliga mõnusalt pehme, ehk siis sain vist platvormi enam-vähem paika?
Kakumäe singli juurikatel hoidis amort ka suure hoo pealt ratta maas ja käes. Ca 40 cm kõrguselt (Pankranniku vaatetorni platvormilt maa suunas oli ootamatult kõrge serv aga pidurdada ka ei viitsinud) droppides käis vist peaaegu põhjas ära, aga ma arvan palju hullemaks ei peagi XC ratas valmis olema?
Kokkuvõtteks: ma ei nurise aga andke teada kui ma liiga vähenõudlik olen.
Postitatud: 15. 05. 2006. 19:33
Postitas Villem T
Tagantjärele targutus:
Eri markide manuaalidest pole siiski väga palju kasu. Kõige rohkem on kasu valemitest: tagaratta käik jagatud amordi käiguga korda kehakaal annab ideaalse vedru jäikuse. Õhkamordi rõhu arvutamiseks tuleb saadud naelad jagada tööpinna ruuttollidega, tulemuseks on sobilik arv psi-sid.
Kui siiani oli rõhk 170 ja keskmine propedal tundus minimaalsele väga lähedal, siis nüüd pumpan 200-ni ja vaatan kas läheb paremaks. Äkki saab bob-i ka nulli.
Postitatud: 16. 05. 2006. 13:01
Postitas mart
konakona kirjutas: Kui siiani oli rõhk 170 ja keskmine propedal tundus minimaalsele väga lähedal, siis nüüd pumpan 200-ni ja vaatan kas läheb paremaks. Äkki saab bob-i ka nulli.
Mujal foorumites on samuti mainitud, et mid asend pole tuntavalt nn keskmine, vaid kaldub mõnel light suunas ja teisel full suunas. Võimalik, et sul ongi too esimene variant.
Ära pumpamisega üle pinguta - amort peaks ikka mõned korrad sõidu ajal põhjas käima, muidu kaob ta olemasolu mõte ära. Kui pumpad tagaamordi liigkõvaks, siis läheb vedrustus tasakaalust välja. Fully mõlemad amordid peaks ideaalis käituma ühte moodi.
Bob-i sa nulli ei saa - mõni mm jääb ikka õõtsuma. Sõitu ja energiakulu see ei mõjuta - sarnaselt üles-alla õõtsub iga ratas, millel nt väikse rõhuga UST kummid all.
Ja-veel igaks juhuks:
* Väljavõte 2006 fox-i manualist lk 11:
To determine which ProPedal position is best, pedal the bicycle at about 15 MPH and monitor the shock movement.
Switch between positions and select the one that reduces suspension movement most effectively while providing the desired amount of bump absorption.
* Väljavõte 2006 fox-i manualist lk 6:
When you attach the pump to the shock, the hose will need fill air. This may result in a pressure reading that can be lower by as much as 10 to 20 PSI.
Postitatud: 16. 05. 2006. 13:23
Postitas Villem T
mart kirjutas: Ära pumpamisega üle pinguta - amort peaks ikka mõned korrad sõidu ajal põhjas käima, muidu kaob ta olemasolu mõte ära.
Ja-veel igaks juhuks:
* Väljavõte 2006 fox-i manualist lk 11:
To determine which ProPedal position is best, pedal the bicycle at about 15 MPH and monitor the shock movement.
Switch between positions and select the one that reduces suspension movement most effectively while providing the desired amount of bump absorption.
* Väljavõte 2006 fox-i manualist lk 6:
When you attach the pump to the shock, the hose will need fill air. This may result in a pressure reading that can be lower by as much as 10 to 20 PSI.
Punktikaupa:
Nõus, et amort käib põhjas kui on põhjust, see aga ei tähenda et ta seal iga kord peaks käima. Ja mulle tundus ikka tiba liiga pehme.
Seda uuemat rõhku ma päris laest ei võtnud, seda rehkendas mulle 1 kutt kes ratta vedrustusest päris palju teab (2 x DH WC Fabien Bareli mehhann), ta ütles isegi et kuni 220.
Need erinevad PP asendid on erinevatele maastikele ja selleag olen kursis.
Nagu ka sellega, et rõhku mõõdetakse pumpamise lõpus mitte alguses, st pumbast eraldatud amordis olevat rõhku ei saa täpselt mõõta.
Postitatud: 06. 07. 2006. 00:00
Postitas mart
Postitatud: 06. 07. 2006. 11:17
Postitas Villem T
Esiteks: Preload on ju sama mis rõhk või vedru?
Teiseks: Ma nii väga ei tormaks seda katsetama, sest amordi funktsioone ei saa lahus vaadata - nt kui lisad rõhku, pead reboundi aeglasemaks keerama, sest suurem rõhk (jäigem vedru) lööb sama asendi korral kiiremini tagasi. Ja vastupidi kui rõhk on suurem (vedru jäigem) on compression'it vähem vaja, sest amort osutab niigi suuremat vastupanu kokkuvajumisele.
Postitatud: 06. 07. 2006. 12:16
Postitas mart
konakona kirjutas:
Esiteks: Preload on ju sama mis rõhk või vedru?
Teiseks: Ma nii väga ei tormaks seda katsetama, sest amordi funktsioone ei saa lahus vaadata
esiteks - eksisin terminis - jutt ikka compression e high speed nupust
teiseks - nõus.
kolmandaks - kustutasin retsepti, kuna kontrollisin et
minul asi töötab (boonusena sain ka täpselt määratletud nuppude nn nullasendi, kus düüsid tööle hakkavad).