1. leht 1-st

9ne kett 10stel hammakatel?

Postitatud: 14. 04. 2006. 19:39
Postitas urmo
Selline küsimus, et kas toimima hakkab kombinatsioon 10-käigulisest cranksetist ja 9-käigulisest ülejäänud süsteemist. Täpsemalt on siis tegu Campagnolo Centaur 2x10 väntadega ja Campagnolo Record 9-käigulise ketiga.

Ja veel, kui on öeldud, et Centaur vändad lähevad 111 mm-sele keskjooksule, kas nad siis tõesti ei lähe 113-sele :? Peaks ju ikka minema või mis?

Postitatud: 14. 04. 2006. 23:33
Postitas tsimpa
mälu järgi oli campa kodukal küll öeldud et ei ole kompatiibel. ehk 10sel käpal on kitsam hammakavahe. kitsendus tehtud suure hammaka kinnituse juurest. seega 9se ja 10se cranki erinevus oli vaid suur hammakas.

Postitatud: 15. 04. 2006. 10:36
Postitas urmo
Jah, Campa kodukal oli küll nii öeldud, aga mis siis, kui ikka sõita? Kett ei hakka ju vastu teist hammakat käima ja vänt mürinal pooleks ei vaju? Ma ikkagi arvan et ma proovin nii ja siis jagan muljeid.

Postitatud: 15. 04. 2006. 13:28
Postitas KristjanS
urmo kirjutas:Jah, Campa kodukal oli küll nii öeldud, aga mis siis, kui ikka sõita? Kett ei hakka ju vastu teist hammakat käima ja vänt mürinal pooleks ei vaju? Ma ikkagi arvan et ma proovin nii ja siis jagan muljeid.
ole nii hea ja tee seda...siis näed kuda sul kett ja esihammakad kuluvad poole kiiremini. PALJU ÕNNE, olete teinud suurepärse valiku!

Postitatud: 15. 04. 2006. 15:31
Postitas Külaline
veloman32 kirjutas: näed kuda sul kett ja esihammakad kuluvad poole kiiremini.
teoreetiliselt ei tohiks vahet olla... kui noorhärra sõidab peamiselt eest suurega, pole mingit vahet. kui eest väiksega, siis tuleb arvestada, et kui muidu hakkaks kett vastu suurt esihammakat kergelt käima nt. kõige väiksema tahumise hammaka ajal, siis nüüd vbla ka järgmise hammaka ajal, muud ei midagi.

Postitatud: 15. 04. 2006. 21:22
Postitas urmo
Pmst ongi asi nii, nagu maxspeed rääkis, hammakad väga palju kiiremini ei tohiks küll kuluda, erinevus on siiski küll käiguvahetussoontes, nagu on Campa kodukal öeldud.

Is the 10s crankset compatible with the 9s drivetrain?

No, because the chainrings are too close to each other, and have a different machining.


Seega on kõik küsimused lahendatud.

Re: 9ne kett 10stel hammakatel?

Postitatud: 05. 03. 2013. 09:56
Postitas stealth
Tõstaks vana teema teises valguses - kas on võimalik luua 1x10 süsteemi kasutades 9käigulisele mõeldud esihammasratast?
(tagumine pool on ilusti 10nene kassett ja kett on ka 10käigulise oma)

Re: 9ne kett 10stel hammakatel?

Postitatud: 08. 03. 2013. 12:34
Postitas Piksliviksi
Just proovisin 3x9 Sora esihammakat 10-speed 105 kassetil XTR 10-ketiga. Tulemus oli selline, et alt üles
ees käigud vahetusid korralikult, ülevalt alla enam mitte, kett hüppas suure ja keskmise hammaka vahele -
pidi pool vändatiiru vaikselt tegema, siis läks hammaka peale. Lisaks oli tunda sellist
nõrka klõbinat või pinget väntamisel, umbes nagu vanasti Start-Shosseedel, kui mingid koonused olid
kõvemini kinni keeratud kui vaja, selline kerge nõksuga mitte vaba liikumine..

Ühesõnaga, pead proovima, kuigi 1x10 puhul mingi kombinatsioon võib isegi õnnestuda..
Hetkel jookseb mul XTR (10) kett 105 (CS-5700, 11-28) 10-se kassetiga korralikult
105-e (FC-5603) 3x10 esihammakatega.

Re: 9ne kett 10stel hammakatel?

Postitatud: 01. 04. 2013. 08:17
Postitas stealth
praegune asjade kulg näitab, et 1x10 süsteemi puhul töötab kenasti.
36 hammast vändal keskmises asendis ja taga on vahetatav terve kasseti ulatus.