1. leht 1-st

Rummusisene taga + mitu esihammasratast?

Postitatud: 24. 04. 2006. 20:58
Postitas Öine Patrull
Kas pealkirjas toodud kombinatsiooni aretamine on võimalik?

Asi selles, et eelmisel suvel ostetud kolmekäigulise rummusisese vahetusega cruiser hakkab toona olematutele, ent nüüd taastekkivatele sportlikele võimetele pisut jalgu jääma, eriti maanteel. Tekkis mõte vahetada esimene hammasratas lihtsalt suurema vastu. Aga äkki annaks panna ette kolm hammasratast? Kuidas siis aga reguleerida keti pikkust?

Postitatud: 24. 04. 2006. 21:19
Postitas metslane
väga huvitav projekt.igastahes jõudu.
ma ei hakka ise soovitusi ja ideid andma,jätan need targemate meestele kes seda rohkem naudivad.

Re: Rummusisene taga + mitu esihammasratast?

Postitatud: 24. 04. 2006. 21:21
Postitas mart
Öine Patrull kirjutas:kolmekäigulise rummusisese vahetusega cruiser hakkab toona olematutele, ent nüüd taastekkivatele sportlikele võimetele pisut jalgu jääma, eriti maanteel. Tekkis mõte vahetada esimene hammasratas lihtsalt suurema vastu.
alustuseks loe ära, mitu hammast on sul taga. Neid on vahemikus 14H-28H. Võib-olla piisab, kui paned kaks hammast väiksema variandi (ja ära unusta ketti lühendamast).
Öine Patrull kirjutas:Kas pealkirjas toodud kombinatsiooni aretamine on võimalik? Aga äkki annaks panna ette kolm hammasratast? Kuidas siis aga reguleerida keti pikkust?
Selle jaoks pead konstrueerima nt vanast tagakäikarist sellise ketipinguti
http://primo.physik.hu-berlin.de/Rohlof ... ff_Neu.jpg
Kui tollega hakkama saad, siis edasine on suht lihtne ja läheb maksma ca 300-500 krooni jupid.
Rummusisese tagahammas kannatab kenasti 5-6-7 käigulist ketti. Seetõttu võid ette panna mõne madalama klassi kolmiku - SIS, Tourney, Altus ja sarnased. Esikäikar ja käiguvalits võiks jääda samasse klassi esikolmikuga. Keskjooks tuleb uus - võll pikem. Ketikaitsest pead loobuma (mistõttu sinu cruiser kaotab stiilipunkte)

Postitatud: 25. 04. 2006. 08:53
Postitas vaikija
Enda talverattal(26"jooksudega) on 8ne Nexus t rumm+Shimano rullikpidurid+ees 3 hammasratast ja ketipingutajaks t.käiguvahetaja.
Kogu sellel jamal ei olnud tegelikult mingit mõtet ja ERITI talvel.Pigem on sellel kompotil hulga miinuseid ja plussid lausa puuduvad.
Soovitan Sul lihtsalt t rumm ära vahetada(nt 8speed Nexus)ja veel targem oleks hankida uus ratas vastavalt Sinu uuele vajadusele,sest cruiser on ikka mõeldud ringi tuiamiseks või pubist pubisse uimerdamiseks ja kiire sõit on sellega äärmiselt ebamugav.

Postitatud: 25. 04. 2006. 09:22
Postitas nerd04
vaikija kirjutas:Kogu sellel jamal ei olnud tegelikult mingit mõtet ja ERITI talvel.Pigem on sellel kompotil hulga miinuseid ja plussid lausa puuduvad
julgen vastu vaielda, mis puutub rummusisesesse võrreldes välise tagakäikariga - ühe talvega läks hingusele hammakad+tirrimehhanism+rumm (soolakahjud), loomulikult kett (rummusisese kett on hoopis robustsem ja vastupidavam) ja Acera käikar- vesi jäätus vahele, pingutasin iga hinnaga käiku vahetades kõveraks. Linnasõit ja eriti talvel- siin on rummusisene mäekõrguselt üle.

Postitatud: 25. 04. 2006. 09:35
Postitas vaikija
nerd04 kirjutas:
vaikija kirjutas:Kogu sellel jamal ei olnud tegelikult mingit mõtet ja ERITI talvel.Pigem on sellel kompotil hulga miinuseid ja plussid lausa puuduvad
julgen vastu vaielda, mis puutub rummusisesesse võrreldes välise tagakäikariga - ühe talvega läks hingusele hammakad+tirrimehhanism+rumm (soolakahjud), loomulikult kett (rummusisese kett on hoopis robustsem ja vastupidavam) ja Acera käikar- vesi jäätus vahele, pingutasin iga hinnaga käiku vahetades kõveraks. Linnasõit ja eriti talvel- siin on rummusisene mäekõrguselt üle.
Ma väga tihti imetlen siin foorumis teie "sissesõite"diskusioonidesse.
Oli ju jutt aretusest,ehk kui rummusisesele rummule liita esimesed 3 hammakat ja ketipinguti.Kirjutasin oma kogemuse sellest kompotist ega ei võrrelnud kahte erinevat süsteemi normaalolekus.
Loomulikult linnas sõitmiseks aastaringselt on rummusisene mõistlikum lahendus.
Aga see aretus ja talv+maastik ei sobi üldse kokku ega ole ka majanduslikult väga mõistlik.

Postitatud: 25. 04. 2006. 11:17
Postitas nerd04
vestlustesse sekkumist imetleda-imestada pole vaja, suht demokraatlik foorum suht demokraatlikus riigis. kui avalikku mõttevahetust(sissesõitmist) pelgate ehk muidu kergesti solvuv olete, kasutage ps-i.

Postitatud: 25. 04. 2006. 11:22
Postitas erikr
nerd04 kirjutas:vestlustesse sekkumist imetleda-imestada pole vaja, suht demokraatlik foorum suht demokraatlikus riigis. kui vahelesekkumist ehk sissesõitmist pelgate ehk muidu kergesti solvuv olete, kasutage ps-i.
point oli selles, et teemaalgataja rääkis kõne all oleva süsteemi kasutamisest ühtedes tingimustes, sina sõitsid sisse jutuga kus süsteem oli kasutuses hoopis teistes tingimustes. ehk tüüpiline demokraatlik olukord kus oma demokraatlikke õigusi kasutades räägitakse korraga aiast ja aiaaugust.

Postitatud: 25. 04. 2006. 11:50
Postitas nerd04
erikr kirjutas:ehk tüüpiline demokraatlik olukord kus oma demokraatlikke õigusi kasutades räägitakse korraga aiast ja aiaaugust.
hästi öeldud. eksisin. edaspidi lasen oma imetlejatel segamatult sõna võtta 8)

Postitatud: 26. 04. 2006. 11:43
Postitas Öine Patrull
vaikija kirjutas: cruiser on ikka mõeldud ringi tuiamiseks või pubist pubisse uimerdamiseks ja kiire sõit on sellega äärmiselt ebamugav.
Kui cruiseri lenksu kesosale panna sarved, siis on sõiduasend kiireks sõiduks mu meelest päris hea.

Postitatud: 26. 04. 2006. 13:36
Postitas tsimpa
Öine Patrull kirjutas:
vaikija kirjutas: cruiser on ikka mõeldud ringi tuiamiseks või pubist pubisse uimerdamiseks ja kiire sõit on sellega äärmiselt ebamugav.
Kui cruiseri lenksu kesosale panna sarved, siis on sõiduasend kiireks sõiduks mu meelest päris hea.
ma paneks pakiraamile masti ja purjed. siis saaks taganttuulega mõnusalt lasta...

Postitatud: 26. 04. 2006. 14:20
Postitas mart
Öine Patrull kirjutas: Kui cruiseri lenksu keskosale panna sarved, siis on sõiduasend kiireks sõiduks mu meelest päris hea.
Tegelt on selleks tarbeks spets *sarved* olemas Cinelli Euro Spinaci, mis sobib 22,2 mm lenksule.
tsimpa kirjutas:ma paneks pakiraamile masti ja purjed. siis saaks taganttuulega mõnusalt lasta...
:shock: mis need mastid ja purjed siia puutuvad. ÖP plaanib cruiseri baasil luua oma vajadusi rahuldavat sõiduriista. Mu meelest igati tervitatav ettevõtmine. Vana Sheldon nt tegutseb samal rindel ja tulemused on vägagi omanäolised ja ratsionaalsed.
http://sheldonbrown.org/thorn/index.html
http://sheldonbrown.org/raleigh-competition/index.html
http://www.sheldonbrown.com/harris/surly-rohloff/

Postitatud: 26. 04. 2006. 15:44
Postitas tsimpa
mart kirjutas:ÖP plaanib cruiseri baasil luua oma vajadusi rahuldavat sõiduriista.
cruiser on sellepärast cruiser et ta stiilne välja näeks. kui midagi muud sinna juurde ehitada, siis kaob ju ära mõte teha seda cruiseri baasil.

kiire sõidu jaoks oleks mõistlikum kergem alus võtta.

sheldon ehitab oma monstrumeid "just because he can" või "just for fun" mõttega, mitte praktilise vajaduse pärast.
topeltlinkide saamiseks pole vaja ju rattale topeltpidureid panna. samuti pole mingit praktilist vajadust 63-käigulist ratast ehitada.

Postitatud: 26. 04. 2006. 21:41
Postitas Öine Patrull
Ehh, atleedid, eks teil ole omast kohast õigus... Olen aprillis sõitnud juba 400 km, peamiselt maanteel (kuni 50-km otsad) ja tundub, et mingi sportlikum vahend oleks tõesti vist asjakohasem. Ei osanud eelmisel kevadel, kui ratast ostsin, sellist ambitsiooni enda puhul kahtlustada... Kuigi cruiser on ilus ja mugav...

Ostke ära!