1. leht 1-st

Pakiraam ja kotid

Postitatud: 26. 04. 2006. 17:36
Postitas Miki-Hiir
Suvel plaanis mingi paaripäevane ... või nädalane rattamatk ette võtta. Kuna tunne on selline, et palava ilmaga kõike kola seljas tassides annaksin ma otsad, siis mõtlesin, et võiks soetada pakiraami ja kotid.
On kellelgi kogemust selliste lisavidinatega? Oskab pakiraami või kotte soovitada? On need kotid kõigi pakiraamidega kompatiiblid enamvähem?
Ferrino pakub mingeid juhtrauakotte ja samuti ka pakiraami külgedele käivaid kotte.
Endale tundub lenksu trosside rägastikku vaadates, et see juhtrauakott vist väga valutult sinna külge ei istu ... ei paista kah pildilt, et kuidas need kinnitused on.
On kellelgi kogemusi või näpunäiteid?

Indrek

Postitatud: 26. 04. 2006. 17:49
Postitas Olivers
Alusta näiteks siit :idea:

Juhtrauakotti kohta nii palju et endal on sihuke kott olemas,kuigi kasutanud olen teda vaid korra selle soome rattamatka ajal,polnud viga midagi,oleneb muidugi kus kohas sõita,metsas nikerdada on kindlasti ebamugav aga üldiselt ei seganud pööramist ega midagi!

Postitatud: 26. 04. 2006. 17:58
Postitas Enzo
Juhtraua kott on selline asi, mida võiks kõige viimasena peale panna, kui pakiraamile enam midagi ei mahu, muidu jah ta kipub küll trosse segama.

Kotid on kõik universaalsed. Olulised parameetrid on kotti suurus, vettpidavus. Matkal on ka hea, et oleks väiksed taskud, kuhu lambid-noad peita saab.
Üks soodne variant: http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=65000001

Postitatud: 26. 04. 2006. 18:22
Postitas Miki-Hiir
Juhtrauakotile mõtlesin just selles osas ise, et no mingit kaarti oleks vaja ikka jälgida ja samas gps oleks kah hea kui oleks silma all või käeulatuses ... päris maanteid pidi kolama ei läheks - eesmärk pigem linnulaulu ja ürgloodust nautida kui rekka poolt keerutatud liiva silmast välja hõõruda :)
On lootus ära eksida ...

Pakiraami kottide osas ... mõtlesin, et äkki see ilma ülemiste kottideta variant on parem - saab telgi sinna hunniku otsa risti kinni tõmmata, kuhugi kotti see niikuinii ei mahu. Vist.

Pakiraami osas sain nii aru, et mõistlik oleks koos rattaga poodi minna ja vaadata kuidas mingi raam ratta külge istub.

Postitatud: 26. 04. 2006. 18:55
Postitas Enzo
Telki saab ka suurema koti külge riputada, nt selliste asjade abil http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... &cat_id=85

Postitatud: 27. 04. 2006. 09:13
Postitas tsimpa
Miki-Hiir kirjutas: Pakiraami kottide osas ... mõtlesin, et äkki see ilma ülemiste kottideta variant on parem - saab telgi sinna hunniku otsa risti kinni tõmmata, kuhugi kotti see niikuinii ei mahu. Vist.
ma olen näinud et telk ja magamismatt riputatakse just küljekoti alla. nii saab stabiilsem. vahe maaga jääb mingi 10cm siis.

ise olen suure pagasiga matkanud täpselt üks kord ja tegin mõned tähelepanekud.
- kontrolli et kotil poleks võimalust tahapoole nihkuma hakata (eestpoolt takistab niikuinii sadul/sadulapulk.
- kontrolli et alla rippuvate küljekottide ja kandade vahele jääks piisav vahe, et väikeste nihkumiste korral väntamist segama ei hakkaks.
- kui ostad veidi odavama koti siis paki asjad veel eraldi kilekottidesse.
- sõltuvalt tagatelje ja pakiraami/sadula asendist võib esiots väga kergeks muutuda ja lenksu tõsta. selpuhul vist lenksukott abiks. muuljuhul väldiks esiotsa pakkide panemist sest see halvendab juhitavust.

Postitatud: 27. 04. 2006. 09:39
Postitas Ruuno
Ferrino juhtrauakott paljudele jämedama stemm-iga ratastele ei sobi. Enne ostmist tasub proovida :idea:
Authori oma on võrreldes Ferrinoga kindlamalt paigal ja pole ohtu et kuskile liikuma hakkab.

Postitatud: 27. 04. 2006. 13:40
Postitas KaupoR
Olen kasutanud nii Ferrino pakiraamikotte (nii kolme- kui kaheosalisi) ja ka juhtasarvekotti. Pakiraamikotid on mu meelest väga korralikud ja neile mingeid etteheiteid ei ole. Küll aga on see lenksukott paras käkerdis ja selle asemel soovitan mingit muud (jutt käib sellisest lenksukotist, mis kinnitub lenksu külge mingite traadist "sarvede" otsa). Iseenesest on lenksukott väga praktiline asi, kus kaarti, rahakotti, fotokat ja muud käepärast hoida. Selle traadist "sarvedele" kinnitatava Ferrino lenksukoti kinnitamine lenksu külge on paras õnnetus (need traadist sarved ei fikseeru lenksu külge) ja koti kiire kätte saamine sellest hoidjast (nt kui on vaja kott kaasa võtta poodi või muuseumisse) on samuti keeruline. Pigem soovitaksin tõesti seda Autihori varianti või tegelt Ferrinol peaks ka olema teist tüüpi kinnitusega kott olemas (see sama vist).

Pakiraam vali aga kindlasti selline, millel on täiendavad toed koti jaoks. Need toed hoiavad ära, et kott ei läheks kodaratesse. See siin on ilma selle koti toeta, see on aga toega.

Re: Pakiraam ja kotid

Postitatud: 05. 06. 2006. 10:22
Postitas Miki-Hiir
Miki-Hiir kirjutas: Endale tundub lenksu trosside rägastikku vaadates, et see juhtrauakott vist väga valutult sinna külge ei istu ... ei paista kah pildilt, et kuidas need kinnitused on.
Ise küsin, ise vastan ... Authori juhtrauakott on küll väga mugav asi kasutamiseks - koti kinnitus hoiab kotti umbes 10cm lenksust eespool ning trosse see segama ei hakka. Muidugi nii kaugel ees olev kott tähendab seda, et esirattaga visuaalne side peaaegu puudub ning ega rattal ka otse nina ette väga ei näe. Väga tehnilistele radadele pole vist matkarattaga ka asja.
Samas käib kott väga lihtsalt hoidja küljest lahti, omab õlarihma ja selles on mõnus hoida igasugust sellist pisemat kola, mida tihedamalt vaja läheb ja mida oleks tülikas suurtest kottidest taga otsida. Veekindlust pole õnnestunud proovida.
Mina siiani igati rahul.

Postitatud: 21. 06. 2006. 10:34
Postitas Vallo
sqber kirjutas: Pakiraam vali aga kindlasti selline, millel on täiendavad toed koti jaoks. Need toed hoiavad ära, et kott ei läheks kodaratesse. See siin on ilma selle koti toeta, see on aga toega.
Parem hilja kui mitte kunagi..
Ärge mitte mingil juhul ostke viimasel pildil oleva geomeetriaga pakikaid,
sest vähegi raskema koti ning viletsama tee korral painduvad tagumised
kandvad torud läbi. Pakika üldine geomeetria peab olema kolmnurkne,
kolmnurga küljed sirged.

Postitatud: 21. 06. 2006. 10:38
Postitas Miki-Hiir
Vallo kirjutas:
sqber kirjutas: Pakiraam vali aga kindlasti selline, millel on täiendavad toed koti jaoks. Need toed hoiavad ära, et kott ei läheks kodaratesse. See siin on ilma selle koti toeta, see on aga toega.
Ärge mitte mingil juhul ostke viimasel pildil oleva geomeetriaga pakikaid,
sest vähegi raskema koti ning viletsama tee korral painduvad tagumised
kandvad torud läbi.
Soetasin endale sellise pakiraami. Peaks olema hea.

Postitatud: 21. 06. 2006. 10:52
Postitas mart
sqber kirjutas: Pakiraam vali aga kindlasti selline, millel on täiendavad toed koti jaoks. Need toed hoiavad ära, et kott ei läheks kodaratesse. see on toega.
Vallo kirjutas:Parem hilja kui mitte kunagi..
Ärge mitte mingil juhul ostke viimasel pildil oleva geomeetriaga pakikaid,
sest vähegi raskema koti ning viletsama tee korral painduvad tagumised
kandvad torud läbi. Pakika üldine geomeetria peab olema kolmnurkne,
kolmnurga küljed sirged.
oot-oot Vallo, ära nüüd kohe üldistama hakka, kui sul on sarnase kujuga pakikas pettumuse valmistanud, järelikult oli kehv materjal/valmistaja.
Näiteks saksa Tubus pakub vaid sedatüüpi tagapakikaid.
http://www.peterwhitecycles.com/tubus_racks.asp

Postitatud: 21. 06. 2006. 11:20
Postitas Vallo
mart kirjutas:
Vallo kirjutas:Parem hilja kui mitte kunagi..
Ärge mitte mingil juhul ostke viimasel pildil oleva geomeetriaga pakikaid,
sest vähegi raskema koti ning viletsama tee korral painduvad tagumised
kandvad torud läbi. Pakika üldine geomeetria peab olema kolmnurkne,
kolmnurga küljed sirged.
oot-oot Vallo, ära nüüd kohe üldistama hakka, kui sul on sarnase kujuga pakikas pettumuse valmistanud, järelikult oli kehv materjal/valmistaja.
Näiteks saksa Tubus pakub vaid sedatüüpi tagapakikaid.
http://www.peterwhitecycles.com/tubus_racks.asp
Ma näen seal ainult ühte sarnase geomeetriaga pakikat ning sellegi
tagumise kandva toru paindekoht on kõrgel ning võimalikult väike. Ma mõtlen
Lunat. Teised on standardsed kolmnurksed konstruktsioonid, ära lase ennast
muudest torudest segada.. :) Cargol kannab ikka see kolmnurk, mitte kõige
tagumine "aas", mis on koti kodaratesse sattumise vältimiseks. Materjali
suhtes on sul õigus, aga see annab veel rohkem kaalu standardse kolm-
nurkse geomeetriaga pakika muretsemiseks.
Ma ei hakka nimesid nimetama, aga tõesti olen kaks sellist äbariku ehitusega
pakikat ribadeks sõitnud, hoolimata kõigist pingutustest neid elus hoida.
Korralikust roostevabast torust Luna oleks muidugi kena, aga paljudel puudub
võimalus sellisest (hinna)klassist pakika hankimiseks...

Postitatud: 21. 06. 2006. 23:13
Postitas slsl
Miki-Hiir kirjutas:
Vallo kirjutas:
sqber kirjutas: Pakiraam vali aga kindlasti selline, millel on täiendavad toed koti jaoks. Need toed hoiavad ära, et kott ei läheks kodaratesse. See siin on ilma selle koti toeta, see on aga toega.
Ärge mitte mingil juhul ostke viimasel pildil oleva geomeetriaga pakikaid,
sest vähegi raskema koti ning viletsama tee korral painduvad tagumised
kandvad torud läbi.
Soetasin endale sellise pakiraami. Peaks olema hea.
pean ytlema et sai hiljuti sellise pakika ja selle venna
pakiraamiga
+
[url=hthttp://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=65000001]kotidega[/url]
väike 400 kilomeetrine matk läbi viidud .. 2 probleemi - pakiraam need torud mis kinnituvad sadulaposti alla nende teises otsas on plastmass jullad mis kipuvad ära kaduma . Kotid pole veekindlad seega kõik asjad kilekotti [/url]