Kassettide erinevus

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Multik
Rattur
Postitusi: 63
Liitunud: 03. 04. 2003. 14:43

Kassettide erinevus

Postitus Postitas Multik » 09. 05. 2006. 20:28

Et kassett tahab peatselt vahetamist, läksin et-bike poodi endale uut otsima. Vaatasin XT M760 ja LX 580 ja mõlema juures on märge, et saadaval 11-32 või 11-34. Ehk oskab keegi sisulist vahet seletada. Hammaste arvu erinevusest saan isegi aru, aga mida ma võidan või kaotan kui võtan näiteks 11-34 variandi.

Mehe elu on täis valikuid :)

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2498
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 09. 05. 2006. 20:37

Aga, mõtle. Mõtle, mõtle....
Mehhanikat oled kunagi õppinud? Ülekannetest tead midagi?
Elu on jube keeruline....

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2049
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 09. 05. 2006. 20:37

Nagu sa õieti aru oled saanud, siis vahe ongi hammaste arvus :lol: Siit omakorda tuleneb erinev ülekande arv viimasel hammakal. Ehk siis 34t annab õige tsipa kergema käigu kui 32t. Kui veel edasi tuletada, siis kui old eriline pudrujalg, vali 11-34. Kui keskmine eesti raskejalg siis vali 11-32. Kui aga oled erilne põkk koos jämeda ja raske jalaga, siis võid ka maantekasseti panna. Seal suurem hammakas ntx. hoopis 25t või 27t

:wink: :lol:

Multik
Rattur
Postitusi: 63
Liitunud: 03. 04. 2003. 14:43

Postitus Postitas Multik » 09. 05. 2006. 20:43

Vabandust, küsimus oli ebatäpne. Mida ma tegelt silmas pidasin, oli käiguvahetuse täpsus. Et 34-sega peaks ragistamist justkui natuke rohkem olema. Aga tegelt sain vastuse kätte.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2498
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 09. 05. 2006. 20:47

On olnud nii 32 kui 34. Vahetusel erinevust ei ole tähendanud.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 09. 05. 2006. 21:13

AndreK kirjutas:On olnud nii 32 kui 34. Vahetusel erinevust ei ole tähendanud.
Kas keti jätsid sama pika, kui läksid 32lt 34-le :roll:
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2498
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 10. 05. 2006. 09:54

Ütleme nii, et kui läheb vahetusse kassett, vahetan ka ära keti. Ehk siis...

higipull
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 07. 07. 2005. 13:43

Postitus Postitas higipull » 10. 05. 2006. 13:51

Ülekannete erinevused on suurema hammakaga variandi puhul veel suuremad. See võib maanteel ja kruusal segada, päris xc puhul ei tohiks probleem olla.

Kasutaja avatar
tsimpa
Rattur
Postitusi: 213
Liitunud: 14. 08. 2003. 10:32

Postitus Postitas tsimpa » 11. 05. 2006. 14:00

higipull kirjutas:Ülekannete erinevused on suurema hammakaga variandi puhul veel suuremad. See võib maanteel ja kruusal segada, päris xc puhul ei tohiks probleem olla.
kui vanal kassetil on mingi kindel käik ära kulunud (kui sõidad enamuse ajast ühe või mõne käiguga) siis uue ostmisel vaata et selle käigu läheduses oleks rohkem valinud.

näiteks minul olid eelmisel mnt-kassetil kulunud 17 ja 19 hammakad nii et hakkasid viskama ka uue ketiga, ülejäänud ei visanud.
uue kasseti ostsin sellise, millelel olid olemas 16-17-18-19-20

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 11. 05. 2006. 14:23

minuarust osad kardavad 11-34 kombinatsiooni nagu tuld :) tegelikult tuntav põhierinevus ainult esimeste väikeste osas 11-12-14 ja 11-13-15 jne. ilmselt kui ma uut kassetti hakkan ostma, võtan parem 11-34 ja viskan vända küljest väiksema hammaka minema, siis pole sel mingit mõtet enam ja kui on olukord kus läheks kergemat ülekannet vaja kui 32/34 e. suhtarvuna 0,94 siis on juba mõtekam jala käia.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2498
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 11. 05. 2006. 14:29

maxspeed kirjutas:minuarust osad kardavad 11-34 kombinatsiooni nagu tuld :) tegelikult tuntav põhierinevus ainult esimeste väikeste osas 11-12-14 ja 11-13-15 jne. ilmselt kui ma uut kassetti hakkan ostma, võtan parem 11-34 ja viskan vända küljest väiksema hammaka minema, siis pole sel mingit mõtet enam ja kui on olukord kus läheks kergemat ülekannet vaja kui 32/34 e. suhtarvuna 0,94 siis on juba mõtekam jala käia.
Tule Tahkosse. Siis mõtled teisiti :roll:

Eiffel
Rattur
Postitusi: 96
Liitunud: 22. 08. 2004. 04:09

Postitus Postitas Eiffel » 16. 05. 2006. 19:07

Enda rattal ka kasseti ja keti vahetus ees. Tekkisid mõned küsimused: Mis on põhiline vahe LX ja XT kassetil (kas ainult kaalu vahe või ka midagi muud)?
Milline kett valida, kas osta kaks LX ketti ja vahetada neid 500-700 km. tagant või osta "kuulu järgi" kvaliteetne XTR kett ja sõita sellega nii kaua kuni kasett kestab?
Mõtted, kogemused teretulnud.

Kasutaja avatar
urmo
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 02. 02. 2005. 21:49

Postitus Postitas urmo » 16. 05. 2006. 19:17

AndreK kirjutas:
maxspeed kirjutas:minuarust osad kardavad 11-34 kombinatsiooni nagu tuld :) tegelikult tuntav põhierinevus ainult esimeste väikeste osas 11-12-14 ja 11-13-15 jne. ilmselt kui ma uut kassetti hakkan ostma, võtan parem 11-34 ja viskan vända küljest väiksema hammaka minema, siis pole sel mingit mõtet enam ja kui on olukord kus läheks kergemat ülekannet vaja kui 32/34 e. suhtarvuna 0,94 siis on juba mõtekam jala käia.
Tule Tahkosse. Siis mõtled teisiti :roll:
See tundub tegelikult suht mõttekas variant, kuna ülekanne 32/34 on piisav iga sõidetava tõusu võtmiseks. Väga järskude tõusude puhul pole probleemiks tavaliselt mitte liiga suur väikseim võimalik ülekanne, vaid see, et esiratas hakkab õhku tõusma või tagaratas kaapima, olenevalt kuidas sadulas istud. Hetkel on mul taga mnt kassett, suurim hammakas kuskil 24-26 ja järskudel tõusudel on mõttetu kasutada vähemalt kahte väikseimat tagahammakat.
Zero the Hero

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4005
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 16. 05. 2006. 20:53

urmo kirjutas: Väga järskude tõusude puhul pole probleemiks tavaliselt mitte liiga suur väikseim võimalik ülekanne, vaid see, et esiratas hakkab õhku tõusma või tagaratas kaapima, olenevalt kuidas sadulas istud. Hetkel on mul taga mnt kassett, suurim hammakas kuskil 24-26 ja järskudel tõusudel on mõttetu kasutada vähemalt kahte väikseimat tagahammakat.
Ma ütleks ka selle peale et tule Tahkosse.

Esiratas hoiatakse jõu ja tehnikaga kenasti vastu maad ja samuti tagaratas.
Tagaratta kaapimise puhul vaata üle ka kummirõhk ja kumm ise.
Kui sul on ikka ees 10 minutit järjest ülesmäge ronimist, siis oled väga õnnelik, et sul on võtta mõnus kerimise käik - muidu oled mäe otsa jõudes surnud mis surnud.

Ülekanne 22-32 teeb kiiruseks kuskil 5km/h, alla selle hakkab juba ratas tõesti ümber kukkuma, et 34-l ei näe isegi mõtet, aga väike hammakas võiks maastikurattal ikka ees olla.

raini
Rattur
Postitusi: 41
Liitunud: 26. 06. 2003. 09:46

Postitus Postitas raini » 16. 05. 2006. 23:16

Pealegi on eest kõige väikema ja tagant suuremate kasutamisel kett otse ja mõnusam on kerida. Ise vahetan päris tihti käike esimese hammaka peal (eriti alla), sest see on mugav ja mõjub kohe.

Arvan, et tagant 34 vaja ei lähe, kui sõidad eest 22'ga, aga eest 32'ga sõites küll.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 17. 05. 2006. 07:11

Eiffel kirjutas:Enda rattal ka kasseti ja keti vahetus ees.....
Mõtted, kogemused teretulnud.
selle kettide arvu ja vahetamissageduse kohta on vist aastast 2004 siin forumis päris pikki arutelusid. katsu üles leida.
LX kasseti saad juppideks võtta, XT-l on suuremad 4 või 5 eraldi raamil kokku needitud. põhiline on kaaluvahe, mõned on täheldanud LX pikemat kestmist.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
tarts
Rattur
Postitusi: 391
Liitunud: 17. 05. 2004. 12:05

Postitus Postitas tarts » 17. 05. 2006. 08:24

34 ruulib, sest alati võib juhtuda olukordi näiteks keset ootamatut soppa ja muda, kui eest enam käiku vahetada ei jõua aga tagakäikar saab selle vahetusega veel hakkama. Iga lisahammas taga laseb sind sellest jamast väiksema valu ja jalga mahapanemata minema. Kuigi värskena pärast starti pole suurt vahet kas 32 või 34 siis väsimuse kasvades on mõnusam kerida suurega. Juhul kui oled ikka kõva punnjalg siis ei pruugi sulle kerimine mokkamööda olla ja eelistad tõesti hoopis maantee kassetti.

Vasta

Mine “Jupid”