1. leht 1-st

Tagumise ketaspiduri kinnitus

Postitatud: 01. 06. 2006. 09:12
Postitas matukas
Selline küsimus siinsele rahvale.
Kas oleks kellelgi reaalset huvi sellise asja vastu, nagu tagumine ketaspiduri kinnitus?
Selle all mõtlen alumiiniumraame, kus ostes puudus raamil tagumine ketaspiduri kinnitus. Tegu siis IS standardi kohase kinnitusega.
Kinnituskõrvade materjaliks saab olema 7005 T6 alumiinium.
Olen natuke pinda sondeerinud ja kavatsen vähemalt oma rattale sellise detaili lasta juurde keevitada. Samas võiks ju neid kinnituskõrvasid lasta rohkem teha, kui siinsel rahval huvi on.
Aga mind huvitab, kes REAALSELT oleks huvitatud. Spekulatsioonid, et "ei tea nüüd kas tahaks ikka...", võib juba eos siia saatmata jätta. Uurin hetkel kõrvade ja keevitusrakise valmistamise võimalusi (135 mm tagajooksu võll 10 mm). Keevitamisel on ehk teada-tuntud Metagrupp aitamas.

EDIT1: Kõrva konstrueerimisel vastava raami jaoks on vaja lähtuda ainult kõrva ja seatstay kokkupuutepinnast. Seega, kui teha kõrv mingi varuga, jääb üle vaid ühte külge töödelda. Seda sel põhjusel, et pidurikinnitusaukude raadiused jooksu võllist on konstantsed.

EDIT2: Niipalju on selgunud, et kinnituskõrva hinnaks kujuneb ca 400 EEK.
Üllatusena on probleemiks saanud vastava alumiiniumi hankimine (protsess veel käib). 7005 alu on defka värk. Kõrva hinnale lisandub ka keevitamise hind. Rakise kasutamise puhul on ehk keevitamise aeg lühem ja hind läbiräägitavam aga pms peab 200 EEK-iga arvestama.
Selle 1000 EEK veksli käisin välja osaliselt erikr teemas kajastunud hinna järgi ja eelnevalt olin oma mõtetes ka sellist summat heietanud.
Kui asjad lõplikult selged, tuleb siia ka asjakohane info potentsiaalsetele kõrvasoetajatele.

EDIT3: Niimoodi siis. Aeg oleks võtta kokku asjaosalised, kes soovivad eelpool mainitud kinnituskõrva soetada. Sooviavaldused saata mulle HILJEMALT 23. juuliks privasse. Protseduur võiks näha välja selline (võite avaldada ideid):
Kui jupid valmis, siis saab tellija selle 400 EEK eest kätte. Lisaks võtan deposiidi 300 EEK väärtuses, mille tagastan RAKISE tagastamise korral. Eelnevalt tuleb kooskõlastada RAKISE tellija käes olemise aeg. Pärast tähtaja möödumist deposiiti ei tagastata. Tellimused täidetakse laekumise järjekorras.
Materjaliks tuleb 6082T6 alu. Töö teostajale esitasin hinnapäringu 10 detaili suhtes. Kui tahtjaid tuleb vähem, siis läheb hind kallimaks kui see väljahõigatud 400 EEK. Võin öelda, et ühe detaili CNC freesimise hind on ca 900 EEK. 10 detaili aga ca 3000 EEK. Kes tahab, arvutab ise pingi seadistamise kulu nendest arvudest.
Keevitamise poolelt saab Metagrupist abi, kuid alles peale 7. augustit. Selle ajani on nad puhkusel. Nii mulle öeldi.

Kõik tellimusega seotud küsimused saata privasse.

Eesti on imelik maa. Oskustöölisi on siia vähe jäänud (paljud välismaal parema paluki peal) ja see teeb selle projekti tähtaegade paikapanemise praktiliselt võimatuks. Kui läheb hästi, siis saavad esimesed keevitused toimuma alates 7. augustist. Tuleb loota valmistaja viitsimisele selle projekti osas vastu tulla.

HOIATUS! Kõik rattaraami mitteautoriseeritud töötlemise tegevused lõpetavad garantii (kui see sel hetkel kehtis). Samuti ei ole võimalik garanteerida raami mitteautoriseeritud töötlemisel tekkivaid tagajärgi, mis võivad viia raami riknemiseni. Raami mitteautoriseeritud töötlemisest tulenevad riskid võtab endale tellija ehk raami omanik.

EDIT4: Minu poolt on see üritus läbitud. Kes rongile ei jõudnud (ehk siis mitte keegi peale minu), need peavad leppima piisava rahakogusega, et üksiktööna kinnituskõrv endale vesilõikuses valmis lasta teha. Kui kellelgi on soov saada 6082-T6 10x40 mm latist paraja pikkusega jupp, siis võite teatud tingimustel selle omanikuks saada, et teil otsimisega vaeva poleks. Kõik ärilised küsimused privasse. Ehk peab see raam ja uus kinnitus teist sama palju vastu. Keevistöö kvaliteedile pole mul ühtegi pretensiooni. Loodan väikese foto ka valmis tööst üles riputada.

Pilt 1
Pilt 2

Postitatud: 01. 06. 2006. 09:20
Postitas erikr
idee pole paha.
samas on endal läbi käidud tee sama rada titaaniga.
sellest tuleb küll meelde, et kõrv peab olema tehtud konkreetse raami järgi, et IS2000 vastav kinnitus pärast välja kukuks ja kõrv oleks konstruktiivselt õigesti raamiga seotud.

EDIT: tegin teemaalgataja palvel ajutiselt sticky teemaks.

Re: Tagumise ketaspiduri kinnitus

Postitatud: 02. 06. 2006. 13:20
Postitas erikr
matukas kirjutas:EDIT1: Kõrva konstrueerimisel vastava raami jaoks on vaja lähtuda ainult kõrva ja seatstay kokkupuutepinnast. Seega, kui teha kõrv mingi varuga, jääb üle vaid ühte külge töödelda. Seda sel põhjusel, et pidurikinnitusaukude raadiused jooksu võllist on konstantsed.
minu soovitus on selline, et on mingi konkreetne aeg, milleni teised huvilised saavad reageerida, siis teete iga erineva kinnituse jaoks vektorjoonise, soovit. mingi dxf vmt ja siis viite joonised koos materjalilehega vesilõikusesse. jääb ära igasugune aeganõudev sobitustöö sama joonise järgi tehtud eri raamidele minevatele juppidele. samas on nii vesilõikuse kui keevituse puhul kuluks fikseeritud hinnaga aeg. ainuke teema saab olla sel juhul vähim võimalik müüdav materjali kogus ja/või rakise valmistamise hind. enda raamikõrva konstrueerisin nii, et spetsrakist poleks vaja.
mälu värskendamiseks viewtopic.php?t=5524

Re: Tagumise ketaspiduri kinnitus

Postitatud: 06. 06. 2006. 11:06
Postitas mart
matukas kirjutas:mõtlen alumiiniumraame, kus ostes puudus raamil tagumine ketaspiduri kinnitus.
üks lahendus on saksast tellida
adapter

blabla

Postitatud: 06. 06. 2006. 22:28
Postitas leemekeetja
oleks huvitatud võrdelises seoses hinnaga :lol:

Re: blabla

Postitatud: 06. 06. 2006. 22:59
Postitas Kuldar
leemekeetja kirjutas:oleks huvitatud võrdelises seoses hinnaga :lol:
et,
mida kõrgem hind, seda suurem huvi?

Re: blabla

Postitatud: 07. 06. 2006. 09:46
Postitas Villem T
Kuldar kirjutas:
leemekeetja kirjutas:oleks huvitatud võrdelises seoses hinnaga :lol:
et,
mida kõrgem hind, seda suurem huvi?
Mingit odavat adapterit küll ei tahaks...

blabla

Postitatud: 07. 06. 2006. 12:07
Postitas leemekeetja
Ei ei :D

Oleneb, mis hinnaks kujuneb

hinna järgi otsustaks kah oleks huvi või mitte

väga lihtne

Postitatud: 08. 06. 2006. 12:50
Postitas matukas
Kannatust kodanikud! Kuna soovin asja korralikult teha, siis tuleb rakise konseptsioon ka korralikult ette valmistada. Nende kinnituskõrvade "toorikute" hind ei tohiks ehk kõrgeks kujuneda. Olen seadnud eesmärgi, et kulutused ratta kohta ei ületaks 1000 EEK. Kui saab soodsamalt hakkama, seda parem. Kõik sõltub CNC freesimise-puurimise hinnast. Kõige hilisem ajalimiit on mul enne augustit juba enda rattale see värk külge pookida. Kuna tegelen sellega põhitöö kõrvalt, siis sellest tingitult ka aeglasem väljatöötamise tempo.

Postitatud: 08. 06. 2006. 13:11
Postitas erikr
palun mind mitte piduriks ja oportunistiks pidada kuid taas võtaks sõna.
minu kogu rahaline kulu oli ühe titaanist kõrva puhul 700 EEK.
mida CNC freesimeisega teha plaanitakse? kõrvu või keevitusrakist?
esimesel puhul kasutage vesilõikust, teisel puhul aitab tavalisest universaalpingist, treipingist ja puurpingist ning keskmise tasemega oskajast.

rakise kasutamine on õigustatud vaid juhul kui kõrv pole täpselt raami järgi tehtud.

Postitatud: 12. 06. 2006. 13:23
Postitas Mati
erikr kirjutas:...minu kogu rahaline kulu oli ühe titaanist kõrva puhul 700 EEK...
Alternatiiv, kuigi jah mitte titaanist. See-eest pole vaja keevitada.

Postitatud: 28. 06. 2006. 21:16
Postitas matukas
Lisatud EDIT2

Postitatud: 28. 06. 2006. 22:38
Postitas erikr
7005 võib ju asendada D16T-ga kui kusagilt saada on.
lõppeks pole tegu mingi superkriitilise detailiga, kõik 6xxx ja 7xxx seeriad peaks kõlbama.

Postitatud: 30. 06. 2006. 00:02
Postitas matukas
http://www.matweb.com lehelt leidsin AL7005 ja 6061 -T6 andmed. Päris asjalik sait. 6000 seeria puhul on jamad selles, et pärastine termotöötlus on keerulisem. 7005 puhul pole väga vaja pärast keevitamist tõmmelda, et materjali omadusi vajalikku suunda muuta. Selle fakti pärast on ka 6061 raamid kallimad, kuigi ka tavaliselt paremad selle materjali töödeldavuse pärast.

Võimalik, et olen liiga piinliku täpsusega sellele projektile lähenenud, aga üritan võimalikke riske maandada ja maksimaalse lõppkvaliteedi saavutada. Titaansulamist raami puhul tõenäoliselt pole vaja nii palju tõmmelda aga eks erikr teab paremini.

Postitatud: 30. 06. 2006. 10:59
Postitas indrek
vabandan OT pärast!

Selle 7000 seeria Al-ga on jah jama lugu. Keegi siin ei müü ja tuua ka ei taha (väidavad, et lähimates ladudes selline materjal puudub. Ei ole ei lehte, ega toru)
Sai siin uuritud just 7075 mida laialdaselt kasutatakse rattakomponentides. Plaan oli erinevaid juppe valmistada enda otstarbeks. Mudelid said kõik valmis (näteks sadulapost kaaluga 120g 8) ), aga asi jäigi just materjali taha. Seega kui teema autor leiab tarnija siis oleks suunava info eest tänulik!
Kurb on see, et USAs on see ilusti kätte saadav kohalikul turul...

Miks just 7075 mitte näiteks levinud 6000 seeria?
Aga sellepärast, et:

AA 7075
Hardness (HB500) 60
Shear Strength (MPa) 150
Fatigue Strength (MPa) 160

AA 6061
Hardness (HB500) 30
Shear Strength (MPa) 83
Fatigue Strength (MPa) 62

Postitatud: 30. 06. 2006. 12:17
Postitas Villem T
Tasuks (moto)krossimeeste käest uurida, kuuldavasti lasevad need endale hammakaid teha tollest kõvemast 7000 seeria alumiiniumist. Ostetakse seda kusagilt Saksast.

Postitatud: 03. 07. 2006. 12:24
Postitas matukas
7075 alumiiniumi mittekasutamise põhjused võib leida selle artikli esimese lõigu lõpust.

Panin veel üles väljavõtted erinevate alumiiniumsulamite ainesisaldustest (info matweb-ist).

Postitatud: 13. 07. 2006. 20:48
Postitas matukas
Lisatud EDIT3

Postitatud: 24. 07. 2006. 22:17
Postitas matukas
Tundub, et rahval pole huvi või on kõik kusagil arvuti juurest eemal peesitamas.
Niipalju veel infot, et materjali 6082T6 alumiiniumit lati näol olen soetanud ja loobunud CNC vendade teenetest. Liiga karm raha tuleb neile välja käia. Järgisin erikr soovitust ja lasin teha hinnapakkumise vesilõikusele. Kui nüüd saaks kasvõi 10 tellijat, siis tuleks kõik kulud koos keevitusega kokku ca 350 EEK tüki kohta. Endal tuleb vaid vaeva näha kinnituskõrva ja raami vahelise profiili välja töötlemisel.

Alates augustist võib minu poolest teema lukku panna ja "kleepuva" ära korjata. Enda jaoks teen selle kinnituse juurdepookimisprotseduuri igal juhul ära.

Postitatud: 24. 07. 2006. 23:14
Postitas slsl
matukas kirjutas:Tundub, et rahval pole huvi või on kõik kusagil arvuti juurest eemal peesitamas.
Niipalju veel infot, et materjali 6082T6 alumiiniumit lati näol olen soetanud ja loobunud CNC vendade teenetest. Liiga karm raha tuleb neile välja käia. Järgisin erikr soovitust ja lasin teha hinnapakkumise vesilõikusele. Kui nüüd saaks kasvõi 10 tellijat, siis tuleks kõik kulud koos keevitusega kokku ca 350 EEK tüki kohta. Endal tuleb vaid vaeva näha kinnituskõrva ja raami vahelise profiili välja töötlemisel.

Alates augustist võib minu poolest teema lukku panna ja "kleepuva" ära korjata. Enda jaoks teen selle kinnituse juurdepookimisprotseduuri igal juhul ära.
puht profesionaalne huvi : vesilõikusvennad = "balticsteel" ? alulatt = tarnitud starcjohannsteel?

Postitatud: 24. 07. 2006. 23:23
Postitas matukas
Vesilõikus BSC, alulati algallikas Sapa Profiilid, kuid nemad müüvad miinimumis 5 m. Seega lõppallikas - nende mahuklient.

Postitatud: 14. 08. 2006. 13:17
Postitas matukas
Lisatud EDIT4

Postitatud: 29. 08. 2006. 10:49
Postitas matukas
Esimeses postituses lisatud viited piltidele.

Postitatud: 05. 06. 2007. 13:24
Postitas Villem T
http://www.braketherapy.com pakub lahendust, mis kinnitub rummule ja puudutab raami v-pidurikinnitusest, ehk jõud on suunatud piki toru. Midagi keevitama ega keermestamata kohtadele kinnitama ei pea, värvi ei kahjusta, samuti ei proovi pidur chain- ja seatstayd kokku vajutada. Igaüks ei taha raami saagima ja puurima hakata.

Postitatud: 25. 09. 2007. 21:21
Postitas matukas
Mina ei pidanud ka õnneks raami saagima ega puurima. Keevitati see vesilõikusega tehtud kõrv rakise abil raami külge. Ja siiamaani on vastu pidanud ning pole negatiivselt end üles näidanud. Lugege ikka teema läbi, enne kui saagimisest-puurimisest siin pajatate.

Postitatud: 26. 09. 2007. 08:08
Postitas Villem T
matukas kirjutas:Mina ei pidanud ka õnneks raami saagima ega puurima. Keevitati see vesilõikusega tehtud kõrv rakise abil raami külge. Ja siiamaani on vastu pidanud ning pole negatiivselt end üles näidanud. Lugege ikka teema läbi, enne kui saagimisest-puurimisest siin pajatate.
Me lugesime teema läbi enne kui pajatasime ja väga vabandame. Keevitamine on muidugi HOOPIS teine asi... Ühel sõbral on selle kohta hea zhest - nuusutab rusika sisu pöidla poolt ja siis väikese sõrme poolt. Igal juhul teed raamiga suht pöördumatu protsessi läbi.

Re: Tagumise ketaspiduri kinnitus

Postitatud: 29. 09. 2010. 22:20
Postitas matukas
Aega on parajasti mööda kulgenud ja kilomeetreid upgradetult kogunenud. Negatiivseid nähte pole siiani ühtegi täheldanud. Raam ise on pigem keskjooksu piirkonnast tunde järgi pehmemaks muutunud. Mõrasid pole visuaalselt kusagil näha. Kuigi mikropragusid ei pruugigi näha.