1. leht 1-st
kassett-XT või SRAM 9.0 ?
Postitatud: 06. 04. 2003. 21:56
Postitas Ruve
Lähiajal plaanis uus kassett soetada.On kellegil nimetatud kassettidega kogemusi,kumba eelistada? Head ja vead?
Postitatud: 07. 04. 2003. 08:14
Postitas tarmo
kui shimanot valida, siis mina valiks xt asemel lx-i. sõitsin lx kassetiga 5000 km ja kolm ketti, neljas kett enam ei hambunud. lx on odavam, peab hästi vastu ja kaalu vahe xt-ga peaaegu olematu. siis nagu dosia reklaamis - milleks maksta rohkem?
Postitatud: 07. 04. 2003. 09:02
Postitas Oliver
Aga kas väide, et XT kassett peab kauem vastu ja võimaldab sujuvamat/paremat käiguvahetust (eriti koormusel) peab paika? Plaanin ise ka kassetti ja kette osta ning seniste teiste inimeste kommentaaride puhul kaldun eelistama Shimanod SRAM-ile. Hinnad on neil (XT ja 9.0) samad, aga XT-d peetakse tugevamaks (või ei ole see nii?).
Kui LXi ja XT kassettidel erilist vahet ei ole, siis võtan ka loomulikult LX-i. XT kassett maksab ca 45.- EUR, kuid LX ca 30.- EUR. Ja ka ketid: HG 93 maksab 18.- ning HG 53 10.- EUR.
ee.hobi.velo-s on just saksast ostuteemaline thread (hinnad tunduvad üeaaegu 2x odavamad kui Eestis).
Postitatud: 07. 04. 2003. 09:17
Postitas Ruve
LX-ga pole sõitnud,aga deore ja XT vahe on nö."öö ja päev"...
SRAM-i 9.0 peaks ikka eestist ostes olema ca 300-400 odavam,kui XT.
XT on väga hea ja jäik! 9.0 ei tundu nii jäik olevat.Ja 9.0 vastupidavuse kohta ei oska ka midagi öelda.See siis nagu küsimus olekski...
...kuidas SRAM 9.0 vastu peab?
Postitatud: 07. 04. 2003. 10:58
Postitas Oliver
Ma sõitsin SRAM 9.0-iga 1100 ja kui ketti vahetama läksin siis HE mehed ütlesid et kassett on kulunud ja kahtlesid, kas uus kett hambub (hambus küll). Samuti nad väitsid, et 9.0 peabki XT-st tunduvalt vähem vastu, kuid HE müüb vist ainult Shimanod ja seega kui objektiivne nende arvamus on?!
St. 9.0 kogemus hetkel alles 2000 km.
Postitatud: 07. 04. 2003. 11:18
Postitas Rom
Need vennad tahtsid sulle raudselt koti pähe tõmmata....
Postitatud: 07. 04. 2003. 12:50
Postitas indrek
see küll veits teemast võõda
, aga mul on sram R9 peal juba teist hooaega ja väga hästi peab kulumisele vastu. Käiguvahetus toimib paremini kui LXil mis enne oli
Postitatud: 07. 04. 2003. 13:03
Postitas Ruve
mis see sram-i R9 on?
Postitatud: 07. 04. 2003. 13:12
Postitas indrek
R9 on srami maanteekassett, mida mina väga edukalt oma maastikkurattal kasutan
Mul siis see 11-26 variant.
Postitatud: 08. 04. 2003. 09:53
Postitas Ruve
Maanteekassett peab kulumisele vastu,sest sarnase kiirusega käike on rohkem ja sa ei sõida kogu aeg 1-2 käiguga nagu bike kassetiga.
Käiguvahetus toimibki paremini,sest kassett on väiksem ja ka jäigem.LX kassetil on suuremad hammasrattad väga pehmed.Näppudega võid pigistada kaks suuremat omavahel peaaegu kokku...käega katsudes on sram 9.0 pisut jäigem kui LX,aga XT on veel tunduvalt jäigem.
Mul üks 12-26 ultegra maanteekassett olemas.Proovisin sõita sellega,aga minu arust on ülekanded raskel maastikul kehvemad kui XT 11-32 kassetil.
Postitatud: 08. 04. 2003. 11:15
Postitas N
XT kassett ei kõlba küll kuhugile, esimese tuhande pealt kettivaetades ilmnesid mured juba. LX on "eestlase" valik - mõistlik, mis see paarkend grammi kaalus teeb, kui kestvuses võidad kordi.
Muide Srami 7.0 kassett peab ka kenasti vastu.
Võta LX/Sram 7.0. Kusjuures sram 7.0 kaalub sama palju kui XT!!!
Postitatud: 08. 04. 2003. 11:16
Postitas N
Käiguvahetus toimibki paremini,sest kassett on väiksem ja ka jäigem.LX kassetil on suuremad hammasrattad väga pehmed.Näppudega võid pigistada kaks suuremat omavahel peaaegu kokku...
Lähen proovin kodus, krt ma ei usu, et neid hammakaid väga seal kokku pigistab...
N
Postitatud: 08. 04. 2003. 11:31
Postitas Ereliukas
Ei saa SRAM 7.0 kassetti küll väga kiita - kolmandat ketti peale pannes (läbisõidul ca 1400 km) tekkisid juba üleviskamine jne.
See aasta katsetan, kuidas LX kestab .
Postitatud: 08. 04. 2003. 11:36
Postitas tarmo
Ereliukas kirjutas:Ei saa SRAM 7.0 kassetti küll väga kiita - kolmandat ketti peale pannes (läbisõidul ca 1400 km) tekkisid juba üleviskamine jne.
See aasta katsetan, kuidas LX kestab .
krt seda teab millest see kestvus sõltub. igal mehel on oma stoori - ühel kestab, teisel mitte. mina jälle alustan kolmandat hooaega ainult sram 7.0-ga ja asi toimib. eile just installisin uue.
Postitatud: 08. 04. 2003. 11:47
Postitas erikr
mul on XT sõitnud miski 2800, 4 ketiga (PC59), teisel ketil jookseb kolmas ring. kassett ei näe enam kuigi uus välja. hamamste tagaküljed ikka üsna inetud juba. kuid sõita kannatab ilusti. eks sõidan ta ikka ilusti lõpuni. siis on plaan 7.0 installida.
Postitatud: 10. 04. 2003. 14:20
Postitas margo
No ma vist liiga algaja, aga SRAM R9, üks ja sama kett ning ligi 3000 km ja mina ei kurda.
Postitatud: 14. 04. 2003. 19:43
Postitas veloahv
Olen mõlemaga sõitnud ja minu eelistus kaldub XT kasuks.
Soovitus aga LX ei maksa tühja ja kestab kaua. Osadel on Srami kassettide puhul käikude häälestamisega probleeme olnud - ilmselt häälestaja viga
Postitatud: 14. 04. 2003. 20:27
Postitas Corrosion
No, Person sellise kilometraasi peale võid varsti uuse kasseti osta.
Vaheta ketti. Esihammakad õnneks ei kulu nii kergelt kui kassett.
Postitatud: 15. 04. 2003. 11:55
Postitas 5TH ELEMENT
kogemusi pole aga eriti ei imponeeri see sram kui firma. sram vs shimano tundub nagu arvutimaailmas amd vs intel. kas odav tuleb lõppkokkuvõttes alati odavam?
igatahes veloplusis langes xt 9-ne kassett 1490kr pealt 1190kr peale, kliendikaardiga tuleb seega lx-i hind juba=1070kr:)
Postitatud: 15. 04. 2003. 12:06
Postitas Mati
kas VW on parem kui Toyota
kas Finnair on parem kui Estonian Air
kas Lipton on parem kui Tetley
kas Fischer on parem kui Madshus
kas ema on parem kui tütar
kas Neste on parem kui Statoil
kas Eesti on parem kui Poola
kas nööp on parem kui trukk
jne
küsimus on ühelt poolt marketingis (kasvõi see, et paljudele rattatootjatele sa jõuad maksta, et need sinu juppidega komplekteeriks) ja olemasolevas turuosas (monopoolset turgu on raske lõhkuda ka hea tootega). SRAM'i põhimõte on olnud väiksem valik rõhuasetusega kvaliteedile. seega ei saagi SRAM saada nii populaarseks kui Shimano.
odavus = kehv? vanemad mehed ütlevad, et odava raha eest saab harva head, aga kalli raha eest on alati võimalus s...a saada.
[/quote]
Postitatud: 15. 04. 2003. 12:30
Postitas huko
5TH ELEMENT kirjutas:igatahes veloplusis langes xt 9-ne kassett 1490kr pealt 1190kr peale, kliendikaardiga tuleb seega lx-i hind juba=1070kr:)
Huvitav matemaatika...
Kui teada on xt hind, siis kliendikaardiga saab teada ka lx hinna
Postitatud: 15. 04. 2003. 14:00
Postitas 5TH ELEMENT
sry, väljendasin ebaselgelt. LX hinnaga saab praegu juba XT kasseti:)
pole poe töötaja, lihtsalt mõtlesin, et tore oleks, kui keegi nt ka teisi soodsatest pakkumistest vahetevahel teavitaks:)
Postitatud: 15. 04. 2003. 15:03
Postitas Oliver
5TH ELEMENT kirjutas:lihtsalt mõtlesin, et tore oleks, kui keegi nt ka teisi soodsatest pakkumistest vahetevahel teavitaks:)
Saksast tellides saad XT kasseti u 700.- EEK ja LX kasseti u 470.- EEK. Jutt ikka 9-st kassetist.
Postitatud: 28. 05. 2003. 18:33
Postitas Hardy
eks XT ole muidugi hea ja tore ainult hind on soolane võrreldes SRAM 9 ga
sõidan ise ka nüüd teist hooaega SRAMIGA iga 1500 tagant vahetan ketti ja SRAM peab vastu oma3 ketivahetust XT pidas 4 vahetust samas
peab kett ka hea olema pole mõtet miskit jama ja odavat ka sinna toppida
Postitatud: 28. 05. 2003. 18:40
Postitas Corrosion
Palju on Lx-kassett eestis, nt hawaiis?
Postitatud: 29. 05. 2003. 07:45
Postitas tarmo
kui mälu ei peta, siis velo+ oli 990.-
Postitatud: 29. 05. 2003. 09:56
Postitas Lauri T
Postitatud: 29. 05. 2003. 10:07
Postitas Ermo
.
Postitatud: 29. 05. 2003. 10:08
Postitas Ermo
.
Postitatud: 25. 10. 2003. 12:30
Postitas Teet
Pane xt, tuttaval ei töödanud käigud srammiga korralikult hinna vahe on ainult paar sotti
Postitatud: 25. 10. 2003. 13:02
Postitas Rivo
Praegu peal XT kassett ja teine kett (XTR) Kokku kassetiga sõidetud ca. 3500km. Kõik toimib veel ilusti. Ennem oli kasutusel LXkassett ja HG 73 ketid. Enne ratta maha müümist oli kassetiga sõidetud 6000km ja peal oli 6-s. kett. Minu arust, väga hea tulemus. Kui nüüd peaksin uue kasseti ostma, siis valiksin Sram 9.0 Lihtsalt tahan ise teada/proovida, kuidas töötab ja vastu peab.
Samas, on üsna loogiline, et 9.0 kassett kulub veidi kiiremini, kui XT. Seda tänu sellele, et 9.0 hammaste vahel olevad lohud (ei mõelnud paremat sõna välja) on madalamad kui XT-l. st. XT kassetil läheb kett natuke sügavamale, mis annab ka parema kulumiskindluse. 9.0 kasssetil seevastu, peaks aga käiguvahetus pehmem olema.
Postitatud: 25. 10. 2003. 14:03
Postitas Heiti
Kaua teil XTR kett vastu peab?
Postitatud: 25. 10. 2003. 14:14
Postitas maanus
Oli kõige pealt LX taga, kestis nii paar tuhat eelmine hooaeg(sry vahepeal oli lugeja katki).Kevadel panin 9,0 peale koos pc 99 ketiga.Vastu pidas pea tuhat siis läks vahetusse.Vahest joppas selega , et ka esimene hammakas oli juba kõver antud momendiks , nii et kogu moos vahetusse.Asemele proovisin 7,0 ja too sõidab tänaseni esitamatta suuremaid pretensioone.Müüja(ei olnud HE) küll ütles et olen raske jalaga aga arvan , et ka käiguvahetamise kursustele peaks minema.Et siis kui mingi vahe 7,0 ja 9,0 on, siis on see minu kogemuse põhjal piirdunud vastupidavusega.
Postitatud: 25. 10. 2003. 15:18
Postitas Rivo
Kaua teil XTR kett vastu peab?
Praegune kett sõitnud 500km. eelmise vahetus 3000km. pealt. Aga siis väänas juba külgepidi otsad kokku kah.
Samas, kui sind huvitab, et kas on mõtet osta XTR kett ja käia sellist raha välja siis.... Minu kogemustel on parima hinna ja kvliteedi suhtega (loe siis vastupidavus) HG 73 kett. Pole nagu eriti kahju, kui 500km pealt välja veninud.
Postitatud: 25. 10. 2003. 15:59
Postitas Ereliukas
tänavu kasutasin LX kassetti ja kettideks siis 1 tk HG 73 ja 2 tk PC99, mida siis u 300 km järelt ümber viskasin.
Kasset praeguseks sõitnud u 5000, näeb kulunud välja a vahetab veel päris ok. Kettidest kooles esimesena HG73, umbes 1000 peal näitas punast. PC99-d mõlemal aga on veel siiamaani näitaja normis, küll lõpu lähedal. st läbisõit mõlemal u 2000.
väga raske jalaga ma ei ole a muda on kõik ketid tänavu kõvasti saanud.
Uuest pärast vahetas shimano paremini a srami puhul kompenseeris selle kulumiskindlus. järgmine aasta proovin ka xt v duraice kette, pidid juttude järgi HG73-st oluliselt paremini kestma.
Postitatud: 25. 10. 2003. 17:51
Postitas jahkah
tekkis kohe küsimus; millise intervalliga oleks mõistlik ketti vahetada a. kahe keti korral ja b. kolme ketti korral?
Postitatud: 25. 10. 2003. 18:05
Postitas tarmo
jahkah kirjutas:tekkis kohe küsimus; millise intervalliga oleks mõistlik ketti vahetada a. kahe keti korral ja b. kolme ketti korral?
kasuta foorumi otsingut, näiteid peaks kuhjaga olema.
Ketid kassetid
Postitatud: 25. 10. 2003. 18:06
Postitas smile
Vaatan, et mehed vahetavad siin kette ikka päris tihti.
Minu "vanakooli" 24-käiguline ratas koos Sram 5.0 kassetti ja PC-58 ketiga sõidab juba muretult 3500 + kilomeetrit. Ja alles nüüd on tunda käiguvahetuse ebakindlust jms. Ei saa aru, mida võidate kui ketti nii tihedalt vahetate?
Postitatud: 25. 10. 2003. 18:15
Postitas priidik
Pole küll päris see teema aga kui kedagi huvitab siis maanteerattal olen vaadanud et kõige parem on vahetada 3.5k tagant. Siis saab 1 kassetiga läbi sõita 3 ketti = 10k. Ja Campa on vastupidavam kui Shimano. Vaatamata suuremale läbisõidule on MNTd odav ülal pidada. Kui saksamaalt talvel jubinad ära osta läheb mul käiguosa kuludeks aastas (u 10-12k läbisõitu) 1050 eeki (3 Record c9 ketti ja Veloce kassett) ja kummidele jämedalt 1200 eeki (1 paar treening nt. Conti GP Classic ja 1 paar võistluskumme nt. Conti GP 3000). Ülejäänud asjad (piduriklotsid, keskjooks jne.) kuluvad aastatega - oleneb mehest, sõidustiilist, ilmast jne..