1. leht 1-st
Postitatud: 15. 04. 2003. 22:38
Postitas UrmasL
5TH ELEMENT kirjutas:ja kui sa juhtraua all lenksupikendust silmas pidasid ehk jubinat, mille abil lenks raami külge kinnitatakse, siis on ka see pakkuda TRANZ-X JD-385, pilt on ka müügialbumis. hõbedane, ülitugev, 4 kruvi kinnitusega, kandiline ja jäme, 6061-T6 alumiiniumist, 285gr, 46mm pikk, v.h.k., 200kr (Hawaii Expressis 460kr).
Ma ei saa kohe mainimata jätta, et minu lenks ja stem kaaluvad kokku 265gr
Urmas
Postitatud: 15. 04. 2003. 23:02
Postitas indrek
kui siin juba OTks läks, siis mul need isendid kokku 257g
Postitatud: 15. 04. 2003. 23:07
Postitas Ruve
Mul vist üks raskemaid komplekte, WCS stem ja Comp lenks,vist 310 g kokku
Postitatud: 16. 04. 2003. 09:18
Postitas UrmasL
Ruve kirjutas:Mul vist üks raskemaid komplekte, WCS stem ja Comp lenks,vist 310 g kokku
No kui tootjat uskuda siis peaks minu stem ja lenks kokku 250gr olema. Samas WCS stem on 125gr vist ainult 90mm pikkuse puhul. Minul on 110 mm ja kusagilt jäi silma ,et selle pikkusega on kaal 140gr.
Ritchey speksid siin:
http://www.ritcheylogic.com/trpdfcharts/handebars.pdf
http://www.ritcheylogic.com/trpdfcharts/stems.pdf
Postitatud: 16. 04. 2003. 09:19
Postitas UrmasL
indrek kirjutas:kui siin juba OTks läks, siis mul need isendid kokku 257g
Nii nii
Millega siis meil täpsemalt tegu on?
Urmas
Postitatud: 16. 04. 2003. 09:44
Postitas indrek
hehee
tegu siis ritchey wcs stemiga ja pazzaz carbon lenksuga.
Ärielu artikkel
Postitatud: 16. 04. 2003. 10:26
Postitas Alvaro
Nii, uhkustage uhkustage, niikuinii on 10% puus need tootjate kaalud. Võtke vaevaks ise ära kaaluda.
Tegelikult tabas teema naelapea pihta. Täna lugesin värsket Ärielu ja seal sees muuhulgas Hawaii promoartikkel nö Oliver Johansoni suust.
Point nr 1. Tõsine fänn vahetab oma 130 gr lenksu kergema vastu. Huvitav, mida küll suudab Hawaii pakkuda kergemat? Isegi nende tootjate antud kaalude järgi ei ole suurt üle 10 gr kergemat olemaski.
Point nr 2. Mis asjad on ketasjooksud? Mõtlesin ja mõtlesin, aga välja ei mõelnud. Juu olen ajast maha jäänud. Pidid maksma 60 000 ja olema ülikerged.
Oli muidu täitsa huvitav artikkel vahelduseks nendele 5000 kr rataste ostusoovitusartiklitele. Seal räägiti ka rattast ala 350 000 kr.
PS Classic Team 2003 on küll jubedamast jubedama disainiga (värv+kirjad)
Re: Ärielu artikkel
Postitatud: 16. 04. 2003. 10:42
Postitas erikr
sussa kirjutas:Mis asjad on ketasjooksud? Mõtlesin ja mõtlesin, aga välja ei mõelnud. Juu olen ajast maha jäänud. Pidid maksma 60 000 ja olema ülikerged.
arvan, et need kodarateta rattad kus pöia ja rummu vahel mingi ketas on
Postitatud: 16. 04. 2003. 10:49
Postitas tarmo
ketasjooksud on trekil ja temposõidul kasutatavad jooksud, kodarateta kettad. sa ju sussa vana maanteetuus, kuidas sa sellist asja ei tea
urmasl rääkis stemi kaalust. minu ritchey wcs 130mm kaalub 142g, kaalutud isiklikult postikaaluga.
kergete stemmide ja lenksude puhul ei räägi paraku keegi nende vastupidavusest, eriti puudutab see carbonist isendeid. kas lenks ja stem on see koht kust igat gr maha viilida? mul omal läks 2 a tagasi lenks pooleks nõmme suusasilla laskumise keskel, kiirus oli üle 50 kmh. katki läks ja piduritrossi külge jäi rippuma see pool, kus oli tagapidur...
Postitatud: 16. 04. 2003. 10:54
Postitas UrmasL
velosiped kirjutas:urmasl rääkis stemi kaalust. minu ritchey wcs 130mm kaalub 142g, kaalutud isiklikult postikaaluga.
kergete stemmide ja lenksude puhul ei räägi paraku keegi nende vastupidavusest, eriti puudutab see carbonist isendeid. kas lenks ja stem on see koht kust igat gr maha viilida? mul omal läks 2 a tagasi lenks pooleks nõmme suusasilla laskumise keskel, kiirus oli üle 50 kmh. katki läks ja piduritrossi külge jäi rippuma see pool, kus oli tagapidur...
Siis võiks minu stem reaalselt kuskil 135g kandis olla. Vastupidavus on kindlalt kaalule ohvriks toodud. Normaalsel sõidul ei tohiks midagi juhtuda kuid extreemolukordades (hüpped, kukkumised jms) võib asi kergelt järele anda. Samuti pole ülikerged asjad enam kuigi jäigad. Iseasi kas meie maratonidel ja XC radadel seda max jäikust vaja ongi.
Aga see lenksu murdumine? Sul on nüüd kaks sünnipäeva?
Urmas
Postitatud: 16. 04. 2003. 11:22
Postitas Ruve
Richey 110 mm mul ka,kaalub vist 145 g,V+ sai kaalutud,seal üsna täpne kaal paistis olevat.
Re: Ärielu artikkel
Postitatud: 16. 04. 2003. 11:26
Postitas Ruve
sussa kirjutas:Nii, uhkustage uhkustage, niikuinii on 10% puus need tootjate kaalud. Võtke vaevaks ise ära kaaluda.
Tegelikult tabas teema naelapea pihta. Täna lugesin värsket Ärielu ja seal sees muuhulgas Hawaii promoartikkel nö Oliver Johansoni suust.
Point nr 1. Tõsine fänn vahetab oma 130 gr lenksu kergema vastu. Huvitav, mida küll suudab Hawaii pakkuda kergemat? Isegi nende tootjate antud kaalude järgi ei ole suurt üle 10 gr kergemat olemaski.
Point nr 2. Mis asjad on ketasjooksud? Mõtlesin ja mõtlesin, aga välja ei mõelnud. Juu olen ajast maha jäänud. Pidid maksma 60 000 ja olema ülikerged.
Oli muidu täitsa huvitav artikkel vahelduseks nendele 5000 kr rataste ostusoovitusartiklitele. Seal räägiti ka rattast ala 350 000 kr.
PS Classic Team 2003 on küll jubedamast jubedama disainiga (värv+kirjad)
Oliver Johanson võiks ju asja kommenteerida
eriti mis puutub ketasratastesse,sest mavicu omad kaaluvad küll rohkem kui kodaratega isendid...
Re: Ärielu artikkel
Postitatud: 16. 04. 2003. 15:13
Postitas indrek
sussa kirjutas:Nii, uhkustage uhkustage, niikuinii on 10% puus need tootjate kaalud. Võtke vaevaks ise ära kaaluda.
nii, võtsin kätte kaalusin ära. wcs stem 110mm 6(kraadi) 6x al kruvid 132g, pazzaz lenks 560mm 22,5mm (läbimõõt, keskelt veic jämedam) 127g (philipsi postikaal).
Ja vastupidavuse kohapealt pole seni probleeme olnud, kuigi on nii matsu pandud(päris kõvasti) kui ka hüpatud
Postitatud: 18. 04. 2003. 12:14
Postitas 5TH ELEMENT
njah, kuna teema minu kuulutusest alguse sai, siis peaks ka sõna sekka ütlema;)
esiteks on tegu ikkagi DH/freeride lenksupikendusega ja selle juures pole esmane mitte kaal, vaid tugevus/jäikus. kuigi nägin hiljuti ka hawaii servises sellist ühel xc kõrgema klassi scottil peal (comp racing vist), nii et kuidas kellelgi vaja on.
teiseks, kaal või õigemini selle minimaliseerimine on üks tore asi küll, kuid kus on piir? sest füüsikaseaduste vastu ei saa ja kas minimaalseima kaaluga osad on alati parimad? nojah, see läheb juba filosofeerimiseks aga tahtsin kokkuvõttes öelda, et tõin kaalu lihtsalt informatsiooni mõttes ära.
Postitatud: 07. 10. 2003. 19:34
Postitas madiz
mul on lenksuks Richey Rizerbar 6061 Al seega arvatavasti Comp mil Richey kodu lehel kaaluks 365g stem comp 160g kokku 525g (onju kang)
Postitatud: 08. 10. 2003. 16:47
Postitas Ermo
.
Postitatud: 08. 10. 2003. 23:54
Postitas indrek
Ermo kirjutas:Kas keegi oskab arvutada ringi mitu sekundit/minutit sõidan 50 km ütleme n. Nõmme suusaringe kiiremini kui oma stemmi ja lenksu 100 g kergemate vastu vahetan
.
no pakuks u 0.4-0.7s
Ermo kirjutas:Kui kellelgi mõlgub meeles stemmi või lenksu vahetus ainult kaalu pärast, siis soovitan soojalt minna ravile
järgmine kord, kui arsti külastan võtan teema päevakorda.
Ermo kirjutas:Miks peaks rattal vahetama midagi ennem jookse, vänta ... ???
sa oled õigel teel
need on kohad kust kaaluvõitu kõige kergem saada. Aga kui need on juba vahetatud, mis edasi?
Ermo kirjutas:Ratta up-grade-mine on suht mõttetu tegevus, kui vaadelda seda mitme aasta plaanis. Tuleks vahetada ainult kulumaterjale ja kõik. Selle põhjuseks on see, et ühel hetkel kui oled vahetustega lõpuni jõudnud, avastad - tuleb alustada jälle otsast
.
miks ta mõttetu on? minul küll näiteks pole 30k võtta, et head ratast osta
küll aga suudan ma 30k ratta panna kokku ca 2a-ga ja seda märgatavalt soodsamalt
Ja kõiki osi ei pea ju nii tihti vahetama. Mul veel küll paar aastat vanu juppe, mis siiamaani igati tasemel nii kaalu, töökindluse kui ka vastupidavuse kohapealt.
Ermo kirjutas:Lisaks läheb iga raam 1 aastaga PEHMEKS juhul, kui sõitja kaalub enam kui 70 kg ja sõidab agressiivselt.
siin on sul arvatavasti õigus, kuid kes see ikka iga hooaeg uut ratast ostab
Ermo kirjutas:Analoogselt peaks käituma iga jubinaga - vahetama ainult siis kui see on täiesti kulunud.
no päris nii ikka ka ei saa ju...samamoodi nagu väsib raam väsivad ka jupid, lihtsalt seda ei märka niipalju.
Üldiselt, kui tahad midagi paremat/uuemat/kergemat ja sul on nende hankimiseks vahendid, siis miks ei peaks? Siin ongi prioriteetide, huvide jne vahe
miks peaks kokku hoidma ratta pealt? Sellega olen täiesti nõus, et tihtipeale pole paljusi asju vaja ja veel eriti harrastaja taseme juures, kuid kui see niipalju rahulolu pakub siis igatahes.
Ok nii palju segast juttu
me @ läheb silitab oma ratast nüüd ja siis magama...
Postitatud: 09. 10. 2003. 08:05
Postitas UrmasL
Ermo kirjutas:Ratta up-grade-mine on suht mõttetu tegevus, kui vaadelda seda mitme aasta plaanis. Tuleks vahetada ainult kulumaterjale ja kõik.
Vaata Ermo, mõnede jaoks on rattasõit ja rattaga "tegelemine" mitte ainult sport vaid ka HOBI. Ja hobidel pole ratsionaalsusega eriti midagi pistmist.....
Urmas@sport&hobi
Postitatud: 09. 10. 2003. 08:39
Postitas Ermo
.
Postitatud: 09. 10. 2003. 09:00
Postitas Ereliukas
olen ermoga nõus stemmi ja lenksu kohapealt, oluliselt rohkem kui nende kaal, mõjutavad ratta sõiduomadusi jooksud, amort, vänt(raamist ei räägigi).
ise kasutan ntx ike 12 cm stemmi ja ei usu, et ritsii wcs-ga oleksin kiirem. samas, kui raha ajab üle, siis ei mõista ka kedagi hukka selle eest.
Postitatud: 09. 10. 2003. 09:01
Postitas Road
Usk on kõige tähtsam. Mina uskusin näiteks omal ajal et tugev treening teeb teeb kiireks...
Postitatud: 09. 10. 2003. 09:12
Postitas UrmasL
Seda ma öelda tahtsingi, et vahel pole rattasõit ainult tulemusele suunatud. Tegemist on kire ja hobiga. Mõne hobiks on ntx max kerge ratta ehitamine. Kui sellega veel korralikult sõita kannatab siis on hoopis hästi.
Ehk siis "sportlikust" seisukohast ei anna grammilugemine midagi. "Hobilisest" küljest annab aga naudingu ja rahulduse.
Postitatud: 09. 10. 2003. 09:14
Postitas Arbo
Ermo jutus on vastuolu - ühelt poolt kinnitus selle kohta, et IGA raam läheb 1 aastaga pehmeks kui sõidab suurem mees ja agressiivselt, samas heakskiit Tarmo seisukohale, et sõidaks kuni küljest kukub. Jutu kokkuvõttes pole aga keegi nagu kuri nende peale, kellel pole kahju ratta peale raha kulutada, et sõita veel paremate osadega... Või ikkagi ollakse?
Ostke häid rattaid, tundke sõidust mõnu!!! ja vahetage osi, et veel rohkem mõnu tunneksite, olgugi see või platseeboefekt.
Sõida, aga ära mölise oleks ka sobilik siia alla kirjutada.
Postitatud: 09. 10. 2003. 09:31
Postitas Ermo
.
Postitatud: 09. 10. 2003. 09:57
Postitas indrek
UrmasL kirjutas: "Hobilisest" küljest annab aga naudingu ja rahulduse.
no need to say more...
Postitatud: 09. 10. 2003. 10:04
Postitas Mati
indrek kirjutas:UrmasL kirjutas: "Hobilisest" küljest annab aga naudingu ja rahulduse.
no need to say more...
nähtus millega peab lihtsalt harjuma ja mille vastu ei saa midagi ja miks ka peaks. minu põhimõtteks on sallivus seni kuni asi pealetükkivaks ei muutu.
PS! sama situatsioon ju ntx autohulludel, kellest küll kunagi Märtinit ei saa. aga mis salata, ilus on neid tuunitud asju vaadata küll.
Postitatud: 09. 10. 2003. 10:26
Postitas tarmo
Ermo kirjutas:Arbo kirjutas:Ermo jutus on vastuolu - ühelt poolt kinnitus selle kohta, et IGA raam läheb 1 aastaga pehmeks kui sõidab suurem mees ja agressiivselt, samas heakskiit Tarmo seisukohale, et sõidaks kuni küljest kukub.
Mis raami puutub, siis Tarmo kohta võib selgelt väita - erand kinnitab reeglit
.
siin ei pruugi erand reeglit kinnitada, asi võib olla minus kinni
nimelt imestan ma salamisi alati sõitjad, kes sõidavad rattaga prooviks tiiru ja pärast ütlevad, et raam on pehme või vänt paindub läbi või jooks on pehme või mõnel lausa on käikar ja kassett pehmed
kust tuleb selline tunnetus
ma pole kunagi tundnud et mu rattal mingi jubin kuskilt järgi annab sõidu ajal
Postitatud: 09. 10. 2003. 13:08
Postitas Ermo
.
Postitatud: 09. 10. 2003. 14:58
Postitas tarmo
Ermo kirjutas: Mäletad Tarmo sa sõitsid Viimsis minu rattaga ja ütlesid, et kohe oli tunda 1 lisakilo võrreldes hard tailiga. Mina seda ei tundnud. Nüüd kui ratta "talve raamile " ringi ladusin, läks täpselt 2 nädalat, ennem kui tundsin, et see on minu ratas. Seda olenemata sellest, et geomeetriad on praktiliselt identsed
. Ma lihtsalt ei osanud selle rattaga sõita ja tundsin ainult puudusi
. Nüüd on OK.
Nagu targemad ütlevad - parim ratas on enda ratas
ma tundsin su rattaga sõites, et keskosa on harjumatu, miski nagu kiskus ratta keskosa otse alla maa suunas. selle koha peal oli täpselt su taguamort. alguses peale istudes tundus, et väntan edasi, aga jõud läheks nagu otse alla. ma loodan et see tunne oli petlik
Postitatud: 09. 10. 2003. 15:06
Postitas Aaren
Teate, mehed-vennad, puutun sedasorti asjadega kokku pea iga päev kahekümne aasta jooksul, ainult, et pillide maailmas. Väidan, et enamus tunnetest saavad siiski alguse kahe kõrva vahelt ja et sageli nimetetekse seda eelarvamuseks.
Postitatud: 09. 10. 2003. 15:09
Postitas Ermo
.
Postitatud: 09. 10. 2003. 15:54
Postitas tarmo
Ermo kirjutas:Hea küll, järgmiseks kevadeks peaks olema kergem velo, siis proovid ja vaatad
.
ostad maanteka
Postitatud: 09. 10. 2003. 16:06
Postitas UrmasL
tarmo kirjutas:Ermo kirjutas:Hea küll, järgmiseks kevadeks peaks olema kergem velo, siis proovid ja vaatad
.
ostad maanteka
Ermo (kes gramme ei loe
), pidi ju kergtele ketaspiduritele ja crossmax-sl'le üle minema....