Heakene küll, aga siis palun, mis on minusuguse harrastaja (valdavalt maratonisõidud, võib olla ka mõned XC-d) jaoks piisav pärisamort. Selge on see, et ülishefid amordid ei tee minu tulemust paremaks. Ütleme siis nii, et mis amort annaks minu tulemusele märgatava paranemise? Taustaks niipalju, et olen oma rattaasjanduses pragmaatik, ei väärtusta peeneid nimesid, ega marginaalseid (selle nullivad kasvõi oma kehakaalu kõikumised) kaaluvõite - oluline on lahenduse piisav toimivus. Samas loomulikult ei halvusta inimesi kes naudivad peale sõidu ka oma ratast.UrmasL kirjutas:
Ahjaa , RST ei ole amort.....
Sellest saad siis aru kui oled mõnda aega pärisamorti proovida saanud...
Milline on hea amort
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõigepealt võiks tegu olla aksepteeritava tootjaga (Rockshox, Manitou, Marchozzi). Rockshox odavam ots ei kõlba ka eriti kuhugi. Arvestatavad seeriad xc/maraton rajale oleks vast 'duke' ja 'sid'. Judy SL ka ilmselt. Manitou puhul võiks vast kõige alumise taseme välja jätta ning ülejäänud on päris korralikud. Marchozzi puhul eriline kogemus puudub, kuid lombi taga loetaks teda isegi paremaks kui RS ja Manitou. Uuemate marchozzidega pole eriti kursis kuid läbi aegade on olnud väga kõva nende 'bomber' seeria. Eestis võiks arvestatava amordi hind uuena alata kuskil ~3keek ist. Selle eest saad vedru kompressioniga ja õli dampinguga amordi. Hea amort ei tohiks ka väga raske olla. Kõige raskemad ja enam-vähem korralikud amordid on Manitou Black seerias. Need kaaluvad kohati isegi 1,8 kg kanti. Samas on nende suunitlus ka juba rohkem Freeride poole.Mati kirjutas:Heakene küll, aga siis palun, mis on minusuguse harrastaja (valdavalt maratonisõidud, võib olla ka mõned XC-d) jaoks piisav pärisamort.
Amordi peamine erinevus vedrupulgast on damping süsteem ja reguleeritavus. Seejärel kaal. Samuti on head amordid oluliselt jäigemad. Nii pikki kui külgsuunas. Odavatel vedrukatel kas puudub damping hoopis (RST 281, 381) või on lahendatud mingi elastomeri junniga. Reguleeritavus piirneb reeglina vedru eelpinge kruvimisega (mis tavaliselt ei tööta või ei anna absoluutselt mingit efekti).
Urmas
Tänud vastuste eest, kuid põhiküsimus on vastamata - Kas praegusest parem amort parandaks oluliselt minu tulemust? Kui ei, siis lihtsalt kõvemast amordist taevaliku mõnu tundmine ei ole mulle vähemalt piisavaks motiiviks.
Ntx käiguvahetuse vahetasin ära selle pärast, et vana ei funktsinud nii nagu peaks - hakkas sõite segama (liigeselt sunnitud peatusi). Samas ei näe, mismoodi võiks "parem" amort (ok see kaalu teema) sõitu paremaks teha. Sorry võib olla siin gurude (heas mõttes) seltsis tundungi otu, aga no ei saa aru.
Ntx käiguvahetuse vahetasin ära selle pärast, et vana ei funktsinud nii nagu peaks - hakkas sõite segama (liigeselt sunnitud peatusi). Samas ei näe, mismoodi võiks "parem" amort (ok see kaalu teema) sõitu paremaks teha. Sorry võib olla siin gurude (heas mõttes) seltsis tundungi otu, aga no ei saa aru.
Fox algul mõtlesin mainida ga siis loobusin. WB pole eestimaal isegi ratta all kohanud. Ega ma neid muidugi kaugelt ära ei tunne aga hobilik kretinism sunnib mind iga lähedusse sattuvat kaherattalist hindavalt inspekteerima. Niiet siiani pole ei WB ega Rondmagura silma hakanud.erikr kirjutas:Kuhu jääb Fox White Bros Pace Rond/magura kõige sefimad jätad listist välja. see on muidugi omaette teema, et eestimaalt neid poest ei osta ja kui tahad osta siis papp puuga selga.
Foxi on siin rataste all nähtud kuid keegi ilmselt ei müü ega suppordi. Janno Kusmanil oli minuteada FOX all.
Offtopic. Eile kui laps rattaga õismäe tiigi ääres kiiremaid ringe tegi jäis silma mingi kaakide kamp kus ka üks ratas oli. Tegemist oli kuskil 95-96 aastat pärit Marini'iga. Canti pidurid, vana xt tagakäikar jms. Oli ilmselt omal ajal kõva pill....
Ma ei ole küll õige inimene vastama, sest ei ole kunagi hea amordiga sõitnud, küll aga jäiga kahvliga. Minu praegune Judy hakkab kiiruse pealt (kiirus vähemalt 35) kiirendades kaasa vetruma. Sama teeb ta sadulast püsti tõustes ja jõuliselt kiirendades. Sellistes olukordades peaks lukustuv amort tugeva eelise andma. Veel halvemad amordid ja paljad vedrud on ilmselt veel hullemad (veel rohkem jõudu sumbub amorti). Eks vanad tegijad kommenteerivad täpsemalt.Mati kirjutas: Kas praegusest parem amort parandaks oluliselt minu tulemust? Kui ei, siis lihtsalt kõvemast amordist taevaliku mõnu tundmine ei ole mulle vähemalt piisavaks motiiviks. ... samas ei näe, mismoodi võiks "parem" amort (ok see kaalu teema) sõitu paremaks teha.
Vastus küll käes,aga mõtlesin,et panen ka allkirja alla ei sõida sa kallima amordiga küll kiiremini maratoniMati kirjutas:Suured tänud, vastus olemas ja süda rahul.velosiped kirjutas:minu isiklik arvamus - kui sa sõidad põhiliselt maratone, siis nendel küll tulemus amordivahetuse tõttu ei parane.
Kui üldse midagi teha,et maratonil kiiremini liikuda,siis vaata,et maratonil ikka siledamad(kiiremad) kummid all oleks.Kummi mustrist oleneb küll päris palju
Veel halvemad amordid ja paljad vedrud on ilmselt veel hullemad (veel rohkem jõudu sumbub amorti). Eks vanad tegijad kommenteerivad täpsemalt.
Kusjuures Judyst halvem amort Insync Grind 323 töötas kyll paremini, marati0nil vähemalt. esiteks ta oli kergem kui Judy ja absorbis kõikvõimalikke lööke ja tänu sellele ma ei käind yle pea...
Kusjuures Judyst halvem amort Insync Grind 323 töötas kyll paremini, marati0nil vähemalt. esiteks ta oli kergem kui Judy ja absorbis kõikvõimalikke lööke ja tänu sellele ma ei käind yle pea...
No Pain No Gain
Mille poolest ta siis Judy-st halvem on? Kui ta on kergem ja töötab paremini siis on ikka parem!? Või on siin mingi filosoofiline point?Corrosion kirjutas:Kusjuures Judyst halvem amort Insync Grind 323 töötas kyll paremini, marati0nil vähemalt. esiteks ta oli kergem kui Judy ja absorbis kõikvõimalikke lööke ja tänu sellele ma ei käind yle pea...
Insync amortidega pole vaevunud tutvust tegema. Isegi teoreetiliselt mitte. Judy XC (ilmselt 02 mudel kui sa väidad, et õhuga) on ka suht õnnetu asi. Asjatundliku reguleerimisega võiba ta isegi sõidetavaks saada enam-vähem. Ja liiga raske on ta kah.Corrosion kirjutas:Yks on õhk-õli, teine (Grind, vedru, õli)
Täitsa asjalik amort tegelt, kui arvestada tema hinda.
Urmas
- mees lõunast
- Rattur
- Postitusi: 57
- Liitunud: 17. 04. 2003. 13:16
Aga mida arvata sellisest isendist
http://www.bicycles-ag.de/cgi-bin/shop. ... tent=43467
http://www.bicycles-ag.de/cgi-bin/shop. ... tent=43467
Mingi selline oli mulluses v tunamulluses Fillarilehe testis.
Jäi ta alla nii manitoule ja ka rocksocsile.
Foxi seal ei olnud, veel olid esindatud RST ja Noleen
Kui on mingi suurem huvi, siis mul on test see vist pdf-na olemas.
Ise ei soovitaks, sest puudub kodumaine maaletooja vastavalt ilmselt tekkivad raskused, kui varuosi vaja.
Jäi ta alla nii manitoule ja ka rocksocsile.
Foxi seal ei olnud, veel olid esindatud RST ja Noleen
Kui on mingi suurem huvi, siis mul on test see vist pdf-na olemas.
Ise ei soovitaks, sest puudub kodumaine maaletooja vastavalt ilmselt tekkivad raskused, kui varuosi vaja.
- mees lõunast
- Rattur
- Postitusi: 57
- Liitunud: 17. 04. 2003. 13:16
Kasutasin mullusel hooajal RST Aerosa Bas amorti, (RST tippmudelit, eestis minu teadaolevalt 3 täpselt sellist on)
Sain ta hea väga hinnaga.
Ega ta päris õige loom ole. Kui sain tagasilöögi õigeks, siis oli lihtsalt pehme ja kui sai jäikus parajaks, siis lõi peenes augus pauguga tagasi.
Sõiduajal toimis amort tõeliselt hästi väääga suurtes aukudes(käiku ikkagi 92 mm).
Peenes augus ja juurikatel polnud kõige parem.(väljendatud pehmelt)
Aerosa AT proovisin poes müügiloleva uue ratta peal ja toime tundus hea.
Reaalsetes sõiduoludes pole proovinud.
Sain ta hea väga hinnaga.
Ega ta päris õige loom ole. Kui sain tagasilöögi õigeks, siis oli lihtsalt pehme ja kui sai jäikus parajaks, siis lõi peenes augus pauguga tagasi.
Sõiduajal toimis amort tõeliselt hästi väääga suurtes aukudes(käiku ikkagi 92 mm).
Peenes augus ja juurikatel polnud kõige parem.(väljendatud pehmelt)
Aerosa AT proovisin poes müügiloleva uue ratta peal ja toime tundus hea.
Reaalsetes sõiduoludes pole proovinud.
Üks kodanik meil sõitis eelmisel aastal RST tippmudeliga. Aerosa BAS vist. Ütles, et ei saanud asja korralikult käima. Ei tulnud seda 'head' tunnetust.Kirsa kirjutas:Okei, RST vedrupulk on kehva ja odav. Aga mida arvata kallimatest RST õhkamortidest?
Omega AET, Aerosa AET. Kvaliteedi ja hinnasuhe on sellise variandi puhul äkki hea. Kerged nad vähemalt on.
Urmas
Sirvisin teema läbi... Tahtsin nii palju öelda, et tagaigatsetud Noleenid, White brothersid jne... TEGELIKULT te ei tahaks neid enda rattale. White Brothers elab täielikult oma maine peal, ei neile isegi euroopas lihtne varuosasid leida rääkida hooldusest, mida keegi teha ei taha - tavatariifi eest mitte.
Mis puutub RST-sse, siis kõik kes arvavad, et RST kuulub tegijate hulka on valesti aru saanud. Ei kuulu.
Tahate amorti ostke Manitou või (vastumeelselt öeldes) Rock shox. Tahate lihtsat löögisummutajat, pole vahet mis nimi peal... niikuinii läheb tõsisemal kasutamisel tuksi...
N
Mis puutub RST-sse, siis kõik kes arvavad, et RST kuulub tegijate hulka on valesti aru saanud. Ei kuulu.
Tahate amorti ostke Manitou või (vastumeelselt öeldes) Rock shox. Tahate lihtsat löögisummutajat, pole vahet mis nimi peal... niikuinii läheb tõsisemal kasutamisel tuksi...
N
Ja miks peaks inimene ostma 4-5 kilo eest RST? selle raha eest saab mõningase vaevaga ikkagi amordi endale..Corrosion kirjutas:No Keegi pole arvandki, et RST hea on. MA arvan, et mingi 4-5 kilo RST on ka täitsa sõidetav. JA mis RS-il viga on. Duke ja SId on täiesti tegijad ju.
Ütleme siis nii, et minu poolehoid ei ole RS-ile langenud. Ma võin VÄITA, et Manitou hooldusele kulub murdosa sellest vaevast mida näevad RS mehed...
N
at 2001 Mars 1
Olles nüüd mõnda aega teemat jälginud tekkis selline mõte, et oleks vaja korraldada selline amortide test, kus amortidelt on igatsorti firmanimed maas ja ideaalis kõik ka ühte värvi. Vot siis võiks erapooletult testida ja arvata. Pakun, et nii mõnigi üllatus tuleks punti. Või on midagi taolist piiritaga juba korraldatud?
Nii lihtne see siiski poleks. Enamus rattavendi tunneb juba kuju järgi ära, mis amordiga tegu. Näitex Manitou reverse archi ja Marzzochit on ikka võimatu segamini ajada Peab lihtsalt olema erapooletu testimeeskond ja hea tehnika, et saaks ka mingeid mõõtmisi korraldada. Pelgalt sõiduga ei tule erinevused nii hästi välja ma arvan.Mati kirjutas:Olles nüüd mõnda aega teemat jälginud tekkis selline mõte, et oleks vaja korraldada selline amortide test, kus amortidelt on igatsorti firmanimed maas ja ideaalis kõik ka ühte värvi. Vot siis võiks erapooletult testida ja arvata. Pakun, et nii mõnigi üllatus tuleks punti. Või on midagi taolist piiritaga juba korraldatud?
Mõõtmise numbrid ei koti kedagi. Ainus kriteerium on siiski toimivus rajal.indrek kirjutas: Peab lihtsalt olema erapooletu testimeeskond ja hea tehnika, et saaks ka mingeid mõõtmisi korraldada. Pelgalt sõiduga ei tule erinevused nii hästi välja ma arvan.
Amort on selline jubin mille headust ei saa ainult joonlauaga (kaaluga, stopperiga vms) mõõta.
Urmas
ma rõhutan "KA". Loomulikult tuleks eelkõige erinevatel radadel neid sõiduga testida. Ja ma usun, et labori tulemused ainult kinnitaks sõiduga saaduid Aga eks selline testimine, et nüüd öelda "vot see amort on kõige parem", on suht võimatu läbi viia, kuna nii palju kui on testijaid on ka erinevaid maitseid. Mõni tahab võimalikult kerget, teine võimalikult jäika, kolmas võimalikult pika käiguga, neljas, et saak võimalikult palju reguleerida jne.UrmasL kirjutas:Mõõtmise numbrid ei koti kedagi. Ainus kriteerium on siiski toimivus rajal.indrek kirjutas:...et saaks ka mingeid mõõtmisi...
Amort on selline jubin mille headust ei saa ainult joonlauaga (kaaluga, stopperiga vms) mõõta.
Urmas
N, Sa väidad palju asju - nagu F*** ei ole auto jms. Nagu sellel ja ka amordi hoolduse väitel on tegelikkuses üsna vähe tõepõhja all.
Mul on nii fuckin F*** (7 aastat, 2 tükki) kui fuckin ROck Shox SID (5 aastat, 2 tükki) ja olen mõlemaga rahul. Jah, direktori uus Mercedes on tõesti parem auto, aga see selleks.
Kui palju mul läheb oma SID SL hoolduseks? Aastas korra viin päevaks Hawaisse. Kohutav vaev ju...... Kord kahe nädala jooksul lasen slideritele (torudele) spets õli. Kõik. Dääm, mul on tõsiseid probleeme ette kujutamisega, kuidas Manitou amordi hooldusele kulub vaid murdosa sellest, mis minul RS-le.
Tuld!
Mul on nii fuckin F*** (7 aastat, 2 tükki) kui fuckin ROck Shox SID (5 aastat, 2 tükki) ja olen mõlemaga rahul. Jah, direktori uus Mercedes on tõesti parem auto, aga see selleks.
Kui palju mul läheb oma SID SL hoolduseks? Aastas korra viin päevaks Hawaisse. Kohutav vaev ju...... Kord kahe nädala jooksul lasen slideritele (torudele) spets õli. Kõik. Dääm, mul on tõsiseid probleeme ette kujutamisega, kuidas Manitou amordi hooldusele kulub vaid murdosa sellest, mis minul RS-le.
Tuld!
kellele ema, kellele tütar - ma ei tahaks selles vaidluses osaleda. kuid kes tahavad vaielda, nende jaoks toon välja oma RS SID xc kulud 3 aasta jooksul:
- esimene hooaja lõpus korraline hooldus HE-s. vahetati õli. vist maksin 350.-
- teisel aastal ei käinud hoolduses
- kolmandal käisin taas. vahetasin õli ja kõik tihendid. arve 530.-
kolme aasta jooksul pole ise kodus kuskilt neid määrinud. peale esimest hooldust pumpasin ainult õhku juurde, sest hooldus jättis asja minu jaoks veits pehmeks.
- esimene hooaja lõpus korraline hooldus HE-s. vahetati õli. vist maksin 350.-
- teisel aastal ei käinud hoolduses
- kolmandal käisin taas. vahetasin õli ja kõik tihendid. arve 530.-
kolme aasta jooksul pole ise kodus kuskilt neid määrinud. peale esimest hooldust pumpasin ainult õhku juurde, sest hooldus jättis asja minu jaoks veits pehmeks.
Küsiks veel amortide kohta.
Kumba eelistada - kas Rock Shox Judy XC või Manitou Axel Elite ja miks?
Sõidaks nendega Eesti maratonidel, hüppaks niisama metsas ringi ning ka maantee.
Kaalu poolest on nad võrdsed (mõlemad siis "väga" rasked :)) ja neid võib leida 11 kuni 18 tuhande kroonistelt ratastelt ning eraldi ostes on ju amort veel kallim - nii et ei ole mõtet soovitada Manitou skareb-it või RS Sidi.
Veel tahaks teada, et palju selline amort eraldi ostes maksab, st. mis hinnaklassi amordiga on üldse tegu.
Kumba eelistada - kas Rock Shox Judy XC või Manitou Axel Elite ja miks?
Sõidaks nendega Eesti maratonidel, hüppaks niisama metsas ringi ning ka maantee.
Kaalu poolest on nad võrdsed (mõlemad siis "väga" rasked :)) ja neid võib leida 11 kuni 18 tuhande kroonistelt ratastelt ning eraldi ostes on ju amort veel kallim - nii et ei ole mõtet soovitada Manitou skareb-it või RS Sidi.
Veel tahaks teada, et palju selline amort eraldi ostes maksab, st. mis hinnaklassi amordiga on üldse tegu.
oma kogemusest
Mul oli 2 aastat RST kõige odavam mudel, tegu oli lihtsa vedrupulgaga, nüüd ostsin endale Manitou Black Elite 80/100. Kuigi viimasega pole veel metsas palju sõitnud tahaks mainida midagi muud.
Nimelt, minu arvates peaks amort kindlustama mulle selle, et esiratas oleks vaatamata maastikule korralikult vastu maad ja sõidu pehmus on kui lisapluss. RST mulle seda ei garanteerinud, hoopis vastupidi. Vahepeal kiirel sõidul metsa all tundus, et kontroll hakkab hoopis kaduma kuna kiiresti lohust läbi sõites viskab ta esiratta hoopis ülesse. Tõsi RST'st oli kasu ootamatute ja üksikute takistuste läbimisel kui muidu löök võiks käed lahti lüüa või ära põrutada. Black aga hoiab mind korralikult vastu maad, samuti saan ma ta asfaldil sõites ta päris kõvaks keerata(ka luku saab lisavarustusena osta), samuti on sõit palju pehmem, meeldivam ja mis kõige tähtsam - ettearvatav. Vedru on selline kahtlane asi.
Lõppkokkuvõttes, kui tahad natukene lisamugavust nädalavahetusel metsas tiirlemiseks siis võib odava amordi(vedru) muretseda, kui tahad metsas kiiresti ja kindlalt sõita siis tuleks midagi paremat otsida. Peaks veel ära mainima, et ma pole mingi proff ega fanaatile kaalu või firmamärgi tagaajaja, mulle lihtsalt meeldib maastikurattaga sõita. Äitah!
PS. Kui keegi tahab siin võin talle RST mingi sümboolse hinna eest anda
Nimelt, minu arvates peaks amort kindlustama mulle selle, et esiratas oleks vaatamata maastikule korralikult vastu maad ja sõidu pehmus on kui lisapluss. RST mulle seda ei garanteerinud, hoopis vastupidi. Vahepeal kiirel sõidul metsa all tundus, et kontroll hakkab hoopis kaduma kuna kiiresti lohust läbi sõites viskab ta esiratta hoopis ülesse. Tõsi RST'st oli kasu ootamatute ja üksikute takistuste läbimisel kui muidu löök võiks käed lahti lüüa või ära põrutada. Black aga hoiab mind korralikult vastu maad, samuti saan ma ta asfaldil sõites ta päris kõvaks keerata(ka luku saab lisavarustusena osta), samuti on sõit palju pehmem, meeldivam ja mis kõige tähtsam - ettearvatav. Vedru on selline kahtlane asi.
Lõppkokkuvõttes, kui tahad natukene lisamugavust nädalavahetusel metsas tiirlemiseks siis võib odava amordi(vedru) muretseda, kui tahad metsas kiiresti ja kindlalt sõita siis tuleks midagi paremat otsida. Peaks veel ära mainima, et ma pole mingi proff ega fanaatile kaalu või firmamärgi tagaajaja, mulle lihtsalt meeldib maastikurattaga sõita. Äitah!
PS. Kui keegi tahab siin võin talle RST mingi sümboolse hinna eest anda
mina arvan SX-R -st hästi. Alles soetasin ja sõitnud ainult mõned korrad ning võrrelda saan ka ainult eelmise isendiga (RS Jett). Kindlalt parem kui see eelmine, reguleerimisvõimalused paremad ja hoiab esiratast kindlasti paremini teel. Kui saad ta kätte mõistlikku hinnaga ja päris tippjubinaid taga ei aja, soovitan.
küsin siia teise mehe teemale vahele, kas keegi on kunagi reaalselt Judy T2 'pärisamordiks' teinud? sisuliselt on tegu Judy kerega vedrudega, kuhu saab õlipadrunid lisada. kas eestis keegi nende juppidega tegeleb, või tuleb netist tellima hakata?
sõimul stiilis 'miks ma sellise pasaga sõidan' pole mõtet, ma tean, millega on tegu. eelpinge lõppu keeratuna toimib kruusateel täiesti rahuldavalt, aga tahaks dampingut ka juurde.
sõimul stiilis 'miks ma sellise pasaga sõidan' pole mõtet, ma tean, millega on tegu. eelpinge lõppu keeratuna toimib kruusateel täiesti rahuldavalt, aga tahaks dampingut ka juurde.